Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home

אומת המתים – כתבה מקדימה

דוא

מגפה מסתורית פורצת ברחבי העולם והופכת את כול הנדבק בה ליצור סהרורי אוכל אדם. קחו קומץ אמיצים שהצליח בעור שיניו להיחלץ מנגיף קטלני, תבלו עם הרבה אש ופיצוצים, וקיבלתם עוד תסריט אימה לסרט זומבים ממוצע. בניגוד לאקרנים, לפי דעתי דווקא בעולם המשחקים, יש עדיין מה לשפר. אף אחד לא באמת הצליח להראות את הקסם שבלזרוק רימון לתוך המון מפלצות מסתער, ומקביל להוציא ממך צחקוק מרושע ואכזרי. לאחר ימים של משחק בגרסת הבטא של DEAD NATION, אני מאמין שזה הולך להשתנות.

לאחר שהביאה לנו את SUPER STARDUST HD (איזה שינוי בקונספט..), מביאה לנו חברת HouseMarque, כותר SHOOT’EM UP שמשאיר אתכם עם טעם לעוד. סטיק שמאלי לזוז, ימני לכוון, כפתורי כתף בשביל פעילות חבלנית עויינת (ירי והשלכת רימון/בקת"ב) ויצאנו לדרך. הדבר הראשון שניתן להבחין בו הוא תשומת הלב לפרטים. התאורה המוצלחת והמראה הכללי הדי משכנע של סביבת המשחק, נותנים הרגשה שאכן מדובר בסופה של האנושות. מכוניות ופחים הפוכים, שריפות בכול מקום, שרידים מניסיונות דיכוי של הצבא (מישהו אמר כפר סילוואן?), תכולות מרכולים פזורות ברחוב והכול מפוזר באופן די רנדומאלי. את האמת קשה לי לכתוב שנתקלתי באותו נוף פעמיים. האווירה כיאה למשחק פוסט-אפוקליפטי קודרת להפליא, חושך מוחלט, למעט מס' פלאשים פה ושם, שאף הם משרתים את אווירת המשחק.



פס הקול של המשחק עושה שימוש מצוין במערכות שמע רב-ערוציות אשר מאפשרות לכם להיות קצת יותר פרנואידיים, לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי מסתובב בהיסטריה ומאיר לכול עבר. הלחשושים, הנהימות והשאגות של הזומבים רק הלכו והתחזקו כשהסאונד התחלף מצורם-מותח לטכנו-עצבני - ואז בבת אחת קפצו עלי מכול כיוון אפשרי. בשן ועין יצאתי מהלינץ' הזה כשיריתי לעבר מכונית חונה, האזעקה שלה התחילה לפעול ולרגע קט אחד רוב הזומבים שכחו ממני והלכו לחבוט בה עד שזו התפוצצה והשליכה את עשרות גוויותיהם הרקובות השמיימה. זו כאמור שיטה אחת מתוך רבות לפיזור הפגנות במשחק. אחת היותר אהובות עלי קשורה למוקשי רגל ורובה סכינים ("סכין" זה אנדרסטייטמנט גדול מאוד במקרה הזה יש לציין) מפלצתי במיוחד. אבל את זה כבר אשמור לביקורת המלאה.



אני חושב שמעבר לאספקט הויזואלי וההומוריסטי שבלהשתמש בכלי משחית על מנת לרטש את דרכך מבעד לאלפי גופות מתים-מהלכים, הסיבה שהמשחק הזה מצא חן בעיניי היא מכיוון שיחסית לקודמיו הוא קצת פחות לינארי, והרבה יותר דינאמי. נתחיל בזה שישנה עלילה כלשהי שגם מסופרת בצורת קומיקס מגניב. היא אומנם שולית כי כמה כבר אפשר לחדש "במגפה מתפרצת, האנושות על סף הכחדה בלה בלה בלה", כן? אבל לפחות אתה יודע שאתה הולך לקראת משהו ולא סתם להתרוצץ באותו מרובע 50 פעם עד שמונה הגופות יראה על מספר פסיכוטי כלשהו. דבר שני, השלבים הרבה יותר גדולים ממשחק הזומבים הממוצע. אין כאן סוג של "חדר" שאתה פשוט עומד וכמויות של אויבים נשפכות פנימה. אתה הולך ברחוב ואו שאתה רואה אותם באופק או שפתאום מזנקים עליך מכול עבר. אה, כן. יש גם קו-אופ כבר אמרתי?

גיל פלקוביץ.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
Reiko   |2010-10-26 17:25:41
"ומה עושים האוהדים? מפזרים את המשטרה"

נראה כמו מונסטר מאדנס
הסוג משחקים האלה בהתחלה הוא נחמד לפרוק עצבים אבל מהר מאוד די מונוטוני, גלים של אוייבים..בגדול זה אותו קונספט
נראה לי שרוב החוויה היא לשחק עם עוד מישהו ביחד.
במשחק שהזכרתי יצא לי לשחק ברשת עם אנשים וזה הרבה יותר מהנה
אבל גם לזה יש גבול מסויים.
אחלה משחק 'ביניים' להעביר איתו את הזמן עד שיגיעו הקאליברים הכבדים...לא יותר מזה.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."