Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות FIGHT NIGHT ROUND 4 – הביקורת המלאה

FIGHT NIGHT ROUND 4 – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
FIGHT NIGHT ROUND 4 – הביקורת המלאה
Page 2
Page 3
כל הדפים

הדמיון הוא כלי שמנסה לקחת את האדם אל מחוזות רחוקים, ובעיקר לשנות את המציאות הקיימת. בעיקר בילדות, הדמיון הוא חלק מרכזי בהוויה. אני זוכר כיצד דמיינתי את עצמי משחק עבור נבחרת ישראל, בעודי משחק עם כדור בסלון, בעוד אחרים דמיינו במשך שנים, כיצד ייראה קרב בין מוחמד עלי למייק טייסון. 

המשחק החדש בסדרת משחקי האגרוף הפופולארית, FIGHT NIGHT, עומד במרכז עימות החלומות בין מייק טייסון למוחמד עלי. העימות הכל כך מתוקשר, מעולם לא יצא לפועל לאור התקופות השונות בהן התחרו השניים, אבל למרות זאת נעשו השוואות רבות בין השניים (הן בתוך הזירה והן מחוץ לזירה). מלבד השניים, מציג המשחק כוכבים רבים מהעבר (ג'ורג פורמן, ג'ו פרייזר, לנוקס לואיס) לצידם של כוכבי ההווה (מני פאקיו, ריקי האטון).  הרושם הראשוני שמתקבל מהמשחק הוא בהחלט חיובי, למרות שהעומק שלו מתגלה רק לאחר שעות רבות של משחק. הכוונה שלי היא, שהצופה במשחק, יתרשם בתחילה מהגרפיקה ורמת הפרזנטציה המדהימה, בעוד רמת הקרבות עצמם תתבטא רק לאחר זמן משחק. רמת הגרפיקה במשחק שדובר עליה רבות, טרם יציאתו, היא ללא ספק רמת הגרפיקה הטובה ביותר שנתקלתי בה במשחק ספורט. מלבד הדיוק במודלים השונים של המתאגרפים, רמת הדיוק בלבוש שלהם (כולל תלבושות הכניסה לזירה), לצד האולמות השונים (ווגאס, לונדון, מנילה ועוד), יוצרת חווית משחק נהדרת. למרות שהדם במשחק מופיע בכמויות מעטות למדי (דימומים קלים מתחת לעין וכדומה), הנזק המצטבר על גופים של המתאגרפים, מציג את הנפיחות שהולכת וגדלה מסיבוב לסיבוב.



הדבר שאותי אכזב בפרזנטציה של המשחק, הוא נושא השדרות. למרות שהשדרות עצמה מבחינת פס הקול היא טובה למדי (נשמע בהחלט כמו שידור טלוויזיוני), כמות השורות של השדרים חוזרת על עצמה בצורה רחבה למדי לאחר מספר קרבות. למרות זאת, מה שטוב בשדרות ולא בא לידי ביטוי בצורה מספקת במהלך הקרב, הוא ניתוח הקרב. ניתוח הקרב של השדרים, מאפשר ללמוד על המתרחש בקרב ולקבל אינדיקציות לגבי הניקוד בסיומו. דבר נוסף שהפתיע אותי לרעה, היה נושא הקהל, למרות שהאולמות עצמם מלאים עד אפס מקום, קשה להרגיש בכך, הקהל אינו מעורב בקרבות ומלבד קריאות השתאות, אין למעשה עידוד וזה מאכזב.

ALI_Action02_layered_jenwithFX
ALI_Action02_layered_jenwithFX
ALI_actionpose_layered_curve_jen
Chambers_action02_layered_jen
Chambers_pose_layered_jen
Foreman_action01_layered_jen
Foreman_action03_layered_jen
Foreman_pose_layered_jen
ali_pose01_layered_curve_jen
barrera01_kris


הדבר העיקרי במשחק שבלעדיו, רמת הפרזנטציה לא שווה כלום, הוא כמובן מנוע המשחק וממשק השליטה במתאגרפים. ממשק השליטה במשחק, מבוסס על הסטיקים האנלוגים, כאשר הסטיק הימני אחראי על כל האגרופים השונים (וו, ג'אב, UPPERCUT, ועוד) בעוד הסטיק השמאלי, אחראי על התזוזה. מה שיפה בממשק, זה שגם שחקן מתחיל, יכול לשלוט במתאגרף בקלות יחסית (אין צירופים מסובכים), למרות זאת, כדי להצטיין בקרבות, צריך יותר משליטה פשוטה וזה לוקח זמן. מנוע המשחק מבוסס בעיקרו על שלושה פרמטרים שבאים לידי ביטוי במהלך הקרב, בריאות, סיבולת ונזק גופני. השלושה למעשה תלויים זה בזה ולכל אחד יש יתרון מסוים, פגיעה מהירה בבריאות (אגרופים לראש), תוביל לנוק-אאוט מהיר, בעוד פגיעה בסיבולת (אגרופים לגוף), תחליש את היריב לאורך זמן. כמות הנזק המצטבר היא תוצאה של אגרופים לראש שאומנם לא קריטיים כמו הסיבולת והבריאות הכללית, אבל בהחלט עשויים לגרום להפסקת הקרב (נוקאאוט טכני). מה שהמשחק מלמד וזה נקודת ההתחברות העיקרית אליו מצידו של השחקן, הוא שצריך להתאמץ ולהתאגרף נכון בשביל לנצח קרבות. לא מדובר במשחק מכות ארקיידי שאפשר לתקוף מבלי להגן, או לתקוף באופן רציף מבלי לעצור ולנשום, לכן חשוב מאוד להדגיש זאת עבור שחקנים שמתלהבים מהגרפיקה אבל לא מבינים את העומק של הקרבות.


הטקטיקה שליוותה אותי במהלך הקרבות, השתנתה לאור דברים שלמדתי במדריך המשחק. אם בתחילה, חיפשתי את הנוקאאוט המהיר ולא ידעתי להגן, המדריך לימד אותי שאפשר אחרת. המדריך שמופיע בתפריטי המשחק, מאפשר לשחקן ללמוד את יסודות האגרוף (בנוסף מופיעים מספר סרטוני הדרכה), ואת הטקטיקה הנכונה. חלק מרכזי במנוע המשחק שבא לידי ביטוי בקרבות עצמם, הוא אגרופי הנגד. מדובר במנגנון שמבוסס על התחמקות ותקיפה, הוא מאוד יעיל מצד התוקף ומאוד מסוכן מצד הנתקף. הכוונה שלי היא, שלפעמים זה טוב להזמין התקפות של היריב בשביל לחפש את מכת הנגד הקטלנית (שבמקרים מסוימים מפילה לקרקע), מצד שני זה מאוד מסוכן לתקוף את היריב בצורה טיפשה (מכות מהירות ללא תכלית), כי הסיכוי שהיריב ייתן מכת נגד קטלנית (לרוב  UPPERCUT), הוא גדול. הדבר החשוב ביותר במשחק הוא שצריך לפעול בצורה חכמה, אסור להיות סטטי גם בהתקפה וגם בהגנה, זה לא דבר שבא בטבעיות (במיוחד אצלי), אבל זה מאוד חשוב בשלבים המאוחרים של הקרב.



אספקטים נוספים של מנוע המשחק, באים לידי ביטוי בצורת מיני משחקים. אפקט אחד הוא מנגנון ההתרוממות מהקרקע, שעובד על משחק של שיווי משקל. המטרה של השחקן היא להזיז את הסטיקים האנלוגים במטרה להתייצב. הקושי האמיתי מגיע, כאשר השחקן מופל פעמיים באותו סיבוב, מה שקורה זה שהמתאגרף הופך ללא יציב וכל ניסיון להתרומם מהקרקע, נגמר בנפילה. אני אישית חושב שהמנגנון הוא סביר למדי, יש לו יתרונות מהבחינה הויזואלית והבחינה של האתגר (הוא ללא ספק עדיף על מעיכת מקשים), אבל למרות זאת הוא מצריך אימון ולמידה וזה לא ממש קיים במשחק. משחקון נוסף, מופיע במעבר בין סיבובים. בדומה לקרב אגרוף רגיל, ההדרכה של צוות האימון, מאפשרת למתאגרף להתאושש ולחזור רענן יותר אל הקרב. במשחק האלמנט עובד בצורה כזאת, שיכולת ההתאוששות של השחקן נמדדת על פי רמת ביצועיו בקרב (אחוזי האגרופים, הפלות על הקרקע ועוד). במעבר בין סיבובים, באפשרותו של השחקן להעלות את מד הבריאות שלו, להחזיר אוויר לריאות ואפילו להפחית במידת הנזק המצטבר.

Frazier_action02_layered_jen
Frazier_action02_layered_jen
Frazier_action03_layered_jen
Frazier_pose_layered_jen
Lewis_action01_layered_jen
Lewis_action02_layered_jen
Lewis_pose_layered_jen
gatti01_kris
gatti02_kris
morrison01_kris


מצב המשחק המרכזי, הוא מצב השושלת. מצב השושלת, מאפשר לשחקן לקחת מתאגרף קיים (או יצירה של מתאגרף), ולהכניס אותה לעולם האגרוף. בדומה למצבי משחק שהופיעו בעבר בשלל משחקי אגרוף\מכות (UFC לדוגמא), מתחיל השחקן בדירוג נמוך, כאשר יכולותיו נמוכות משאר המתאגרפים. במצב הקריירה, החלטתי לקחת את מייק טייסון ולנסות לראות אם אוכל להחזיר את "איירון מייק", לצמרת עולם האגרוף. מבחינת רמות הקושי במשחק, מופיעות במשחק ארבע רמות שונות, מהקל אל הקשה. הקושי האמיתי בא לידי ביטוי בעיקר במידת האגרסיביות והשמירה של היריב. הכוונה שלי שבעוד ברמה קלה, ראשו של היריב חשוף בשלבים מסוימים במהלך הקרב, ברמות הקשות יותר, היריב מתאים את עצמו לסגנון של השחקן ופשוט חוסם את כיווני ההתקפה של השחקן. בנוסף לכך, האגרסיביות של היריב באה לידי ביטוי בתקיפה ונסיגה, היריב יודע כיצד לתמרן וזה נקודת ציון חשובה מאוד במשחק. האינטליגנציה המלאכותית, היא פשוט נהדרת, היריב הוא לא סטטי, הוא נאחז בשחקן כאשר הוא בנקודת משבר, הוא מתגונן במשך סיבוב שלם אם דברים לא הולכים, וכך הלאה.


ממשק השליטה במצב העונה, מבוסס על לוח שנה, לוח השנה מראה את זמני ההתאוששות מכל קרב, זמני האימונים וזמני הקרבות השונים. כמות האימונים בין הקרבות השונים, נקבעת לפי טווח הזמן של הקרבות השונים (אם מדובר בפגרה של מספר חודשים, ניתן יהיה לערוך שני מחנות אימונים). המטרה באימונים, היא לשפר את יכולתו של השחקן לפי פרמטרים מסוימים (מהירות, סיבולת, דיוק באגרופים וכך הלאה). מנגנון האימונים במשחק, לפי דעתי מאוד מהנה, ובהחלט כיף לשחק אותו גם בשביל האתגר. מדובר במספר סגנונות אימון, שבדומה לעולם האגרוף האמיתי עובדים על התחמקות (צריך להתכופף מכדור האגרוף המעופף), זריזות (להכות את שק האגרוף בזוויות שונות), עוצמה (הזזה של שק האגרוף הכבד) ועוד. מבין האימונים השונים, אני הכי נהניתי מאימון ההתחמקות שמאוד עזר לי בקרב, אומנם לא חסמתי וזזתי בצורה קלאסית אבל למרות זאת, למדתי להתחמק בצורה שאפשרה לי להשתמש באגרופי הנגד היעילים.

ככל שעליתי עם טייסון ברמות הדירוג, השונות, הקרבות הלכו ונהיו יותר קשים. הקושי העיקרי היה להיות טקטי ולא לפעול לפי אינסטינקט. לא פעם ולא פעמיים, הפסדתי קרבות בסיבובים מתקדמים (ככל שמתקדמים בדירוג, הקרבות הולכים ומתארכים ואפילו מגיעים להכרעת שופטים), לאחר שחיפשתי את הנוקאאוט בעודי מוביל בצורה משמעותית בקרב. החיפוש אחר הנוקאאוט חשף אותי למתקפות הנגד של היריב, ובכך גרם לי להפסד מרגיז בקרב על אליפות העולם מול ג'ורג פורמן (המודל הצעיר שלו מופיע במשחק). בדומה לעולם האגרוף האמיתי, מופיעות במשחק, מספר חגורות אליפות לכל קטגוריית משקל.  

Toney_action02_layered_jen
Toney_action02_layered_jen
Toney_action03_layered_jen
Toney_pose01_layered_jen
Tyson_action02_layered_jen
morrison02_kris
robinson02_kris
robinson03_kris
tyson_action01_layered_curve_jen
tyson_pose01_layerd_curve_jen


הדבר שאני הכי אהבתי במשחק, למרות שהוא לא חדשני בתעשיית המשחקים, היא רמת האינטגרציה של המשחק עם רשת האינטרנט. האינטגרציה שבאה לידי ביטוי גם דרך מצב יצירת המתאגרף (ניתן להשתמש גם בתמונות אמיתיות, בשביל הדיוק), מאפשרת לשחקן להוריד יצירות של מתאגרפים שאינם מופיעים במשחק ואף לקבל אינדיקציות לגבי איכות היצירה (כמות הורדות, דירוג וכדומה). בין המתאגרפים שמופיעים להורדה, ניתן למצוא מתאגרפים קיימים שלא מופיעים במשחק (פלוייד מאייוות'ר, איבנדר הוליפילד, פרינס נאסים) ואפילו גם מספר דמויות הזויות למדי (בוראט, מיסטר בין, הג'וקר). למרות הקיטשיות בעניין והעובדה שיצא כבר משחק אגרוף שמבוסס על דמויות הסרט רוקי, חיפשתי ולשמחתי מצאתי, יצירות שלהן למשחק (רוקי, דראגו, אפולו). מצבי המשחק ברשת, מאפשרים לשחקן להתמודד בקרבות רגילים עם מיטב המתאגרפים במשחק, במקביל לאפשרות להתמודד על חגורות אליפויות שונות עם יצירות של מתאבקים (מעין ארגון וירטואלי).

מה שיפה בעיניי, היא הצורה החלקה שבה עובד המשחק ברשת. החוויה כמעט זהה לחלוטין למשחק הרגיל, אין לאגים, ויחסית למשחקים אחרים מהז'אנר מדובר ביתרון גדול. דבר שמעניין לראות בחווית המשחק ברשת, הוא סגנון משחקם השונה של השחקנים האנושיים לעומת היריב הממוחשב. הקרבות מול השחקן האנושי, מתמקדים לרוב בתקיפה אגרסיבית של אזור הראש במטרה להוביל לנוק אאוט מהר, קשה למצוא שחקנים טקטיים שמחפשים להאט את הקרב ולעבוד על הגוף של היריב.

לסיכום, המשחק החדש בסדרת משחקי FIGHT NIGHT, בעיניי הוא פשוט נהדר. למרות זאת, עומק המשחק והתארכות הסיבובים (לעיתים קרב יכול לארוך גם חצי שעה), יכול להפוך את המשחק למתסכל עבור שחקן שמחפש סיפוק מיידי. מצב השושלת, ממבט ראשון, לא נראה יוצא דופן אבל הוא ממכר במיוחד כאשר משלבים את מנגנון האימונים. למרות שממשק השליטה לא מסובך בעיניי, עדיין לא הסתדרתי עם ביצוע של אגרופי UPPERCUTS גם לאחר מספר ימי משחק וזה דבר שצריך לציין. מבחינת החבילה הכוללת, מדובר במשחק בעל אורך חיים רחב ביותר, מה גם שאלמנט הדמיון ימשוך שחקנים רבים לערוך קרבות וירטואלים בין מייק טייסון לרוקי בלבואה.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
תמיר  - ביקות טובה!   |2009-07-30 23:33:12
תודה
שי ספיר  - אין מילים!!!   |2009-07-31 10:50:08
כל הכבוד אורן,ביקורת איכותית ברמות......
עושה חשק לשחק במשחק לאחר קריאת הביקורת.
אורון V1  - קבל ח"ח אורן   |2009-08-03 02:33:30
אור קלפר  - נראה מעולה     |2009-08-10 03:36:00
האמת שלא יצא לי לשחק בו (אם ימאס לך אתה מוזמן להביא לי) ואני ממעריצי הסדרה, מפייט נייט הראשון ועד השלישי והיה לי גם את השלישי בPS3. שיחקתי ממש מעט בדמו והמשחק נראה ומרגיש מעולה. הייתי קונה אם היה לי זמן לזה, הבעיה שיש לי יותר מדי משחקים ומעט מדי זמן.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."