Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות FIGHT NIGHT ROUND 4 – הביקורת המלאה

FIGHT NIGHT ROUND 4 – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
FIGHT NIGHT ROUND 4 – הביקורת המלאה
Page 2
Page 3
כל הדפים

הדמיון הוא כלי שמנסה לקחת את האדם אל מחוזות רחוקים, ובעיקר לשנות את המציאות הקיימת. בעיקר בילדות, הדמיון הוא חלק מרכזי בהוויה. אני זוכר כיצד דמיינתי את עצמי משחק עבור נבחרת ישראל, בעודי משחק עם כדור בסלון, בעוד אחרים דמיינו במשך שנים, כיצד ייראה קרב בין מוחמד עלי למייק טייסון. 

המשחק החדש בסדרת משחקי האגרוף הפופולארית, FIGHT NIGHT, עומד במרכז עימות החלומות בין מייק טייסון למוחמד עלי. העימות הכל כך מתוקשר, מעולם לא יצא לפועל לאור התקופות השונות בהן התחרו השניים, אבל למרות זאת נעשו השוואות רבות בין השניים (הן בתוך הזירה והן מחוץ לזירה). מלבד השניים, מציג המשחק כוכבים רבים מהעבר (ג'ורג פורמן, ג'ו פרייזר, לנוקס לואיס) לצידם של כוכבי ההווה (מני פאקיו, ריקי האטון).  הרושם הראשוני שמתקבל מהמשחק הוא בהחלט חיובי, למרות שהעומק שלו מתגלה רק לאחר שעות רבות של משחק. הכוונה שלי היא, שהצופה במשחק, יתרשם בתחילה מהגרפיקה ורמת הפרזנטציה המדהימה, בעוד רמת הקרבות עצמם תתבטא רק לאחר זמן משחק. רמת הגרפיקה במשחק שדובר עליה רבות, טרם יציאתו, היא ללא ספק רמת הגרפיקה הטובה ביותר שנתקלתי בה במשחק ספורט. מלבד הדיוק במודלים השונים של המתאגרפים, רמת הדיוק בלבוש שלהם (כולל תלבושות הכניסה לזירה), לצד האולמות השונים (ווגאס, לונדון, מנילה ועוד), יוצרת חווית משחק נהדרת. למרות שהדם במשחק מופיע בכמויות מעטות למדי (דימומים קלים מתחת לעין וכדומה), הנזק המצטבר על גופים של המתאגרפים, מציג את הנפיחות שהולכת וגדלה מסיבוב לסיבוב.



הדבר שאותי אכזב בפרזנטציה של המשחק, הוא נושא השדרות. למרות שהשדרות עצמה מבחינת פס הקול היא טובה למדי (נשמע בהחלט כמו שידור טלוויזיוני), כמות השורות של השדרים חוזרת על עצמה בצורה רחבה למדי לאחר מספר קרבות. למרות זאת, מה שטוב בשדרות ולא בא לידי ביטוי בצורה מספקת במהלך הקרב, הוא ניתוח הקרב. ניתוח הקרב של השדרים, מאפשר ללמוד על המתרחש בקרב ולקבל אינדיקציות לגבי הניקוד בסיומו. דבר נוסף שהפתיע אותי לרעה, היה נושא הקהל, למרות שהאולמות עצמם מלאים עד אפס מקום, קשה להרגיש בכך, הקהל אינו מעורב בקרבות ומלבד קריאות השתאות, אין למעשה עידוד וזה מאכזב.

ALI_Action02_layered_jenwithFX
ALI_Action02_layered_jenwithFX
ALI_actionpose_layered_curve_jen
Chambers_action02_layered_jen
Chambers_pose_layered_jen
Foreman_action01_layered_jen
Foreman_action03_layered_jen
Foreman_pose_layered_jen
ali_pose01_layered_curve_jen
barrera01_kris


הדבר העיקרי במשחק שבלעדיו, רמת הפרזנטציה לא שווה כלום, הוא כמובן מנוע המשחק וממשק השליטה במתאגרפים. ממשק השליטה במשחק, מבוסס על הסטיקים האנלוגים, כאשר הסטיק הימני אחראי על כל האגרופים השונים (וו, ג'אב, UPPERCUT, ועוד) בעוד הסטיק השמאלי, אחראי על התזוזה. מה שיפה בממשק, זה שגם שחקן מתחיל, יכול לשלוט במתאגרף בקלות יחסית (אין צירופים מסובכים), למרות זאת, כדי להצטיין בקרבות, צריך יותר משליטה פשוטה וזה לוקח זמן. מנוע המשחק מבוסס בעיקרו על שלושה פרמטרים שבאים לידי ביטוי במהלך הקרב, בריאות, סיבולת ונזק גופני. השלושה למעשה תלויים זה בזה ולכל אחד יש יתרון מסוים, פגיעה מהירה בבריאות (אגרופים לראש), תוביל לנוק-אאוט מהיר, בעוד פגיעה בסיבולת (אגרופים לגוף), תחליש את היריב לאורך זמן. כמות הנזק המצטבר היא תוצאה של אגרופים לראש שאומנם לא קריטיים כמו הסיבולת והבריאות הכללית, אבל בהחלט עשויים לגרום להפסקת הקרב (נוקאאוט טכני). מה שהמשחק מלמד וזה נקודת ההתחברות העיקרית אליו מצידו של השחקן, הוא שצריך להתאמץ ולהתאגרף נכון בשביל לנצח קרבות. לא מדובר במשחק מכות ארקיידי שאפשר לתקוף מבלי להגן, או לתקוף באופן רציף מבלי לעצור ולנשום, לכן חשוב מאוד להדגיש זאת עבור שחקנים שמתלהבים מהגרפיקה אבל לא מבינים את העומק של הקרבות.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
תמיר  - ביקות טובה!   |2009-07-30 23:33:12
תודה
שי ספיר  - אין מילים!!!   |2009-07-31 10:50:08
כל הכבוד אורן,ביקורת איכותית ברמות......
עושה חשק לשחק במשחק לאחר קריאת הביקורת.
אורון V1  - קבל ח"ח אורן   |2009-08-03 02:33:30
אור קלפר  - נראה מעולה     |2009-08-10 03:36:00
האמת שלא יצא לי לשחק בו (אם ימאס לך אתה מוזמן להביא לי) ואני ממעריצי הסדרה, מפייט נייט הראשון ועד השלישי והיה לי גם את השלישי בPS3. שיחקתי ממש מעט בדמו והמשחק נראה ומרגיש מעולה. הייתי קונה אם היה לי זמן לזה, הבעיה שיש לי יותר מדי משחקים ומעט מדי זמן.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."