Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות משחקי מחשב אגדות אי הקופים פרק 2-3: ירידה לשם עליה

אגדות אי הקופים פרק 2-3: ירידה לשם עליה

דוא
אינדקס המאמר
אגדות אי הקופים פרק 2-3: ירידה לשם עליה
Page 2
כל הדפים
מי שקרא את הביקורת שלי על הפרק הראשון בסדרת המשחקים החדשה של "אי הקופים", יודע שחברת TELLTALE, עשתה עבודה נפלאה בהחזרתה לחיים של אחת מסדרות המשחקים המשובחות ביותר שראו אור על גבי המחשב. 

אפיון הדמויות יחד עם דיבוב השחקנים המקוריים שמאחוריהם עדיין חדים כתער, ואותה נוסחה מנצחת שבעיקרה היה צחוק והרבה צחוק, עדיין עובדת. הפרזנטציה במשחק (במיוחד הדיבוב ושורות המחץ), בהחלט עושה את העבודה, נדיר למצוא משחק שהושם בו דגש על שנינות ותחכום, בטח בעולם המשחקים המודרני. באופן קצת אירוני דווקא המנוע הגרפי מאכזב, ולמרות המייק-אובר מסביבת משחק דו-ממדית, לסביבת משחק תלת-ממדית, אני לא מרגיש שמדובר בהצלחה. 

הפרק השני – המצור על האי המסתובב

פרק 2 נפתח בסוף אירועי הפרק הקודם כאשר גיבורנו – גיאבראש ת'ריפווד הפיראט האיום – נמלט מרוחותיו החזקות של האי פלוטשם וידו הארוכה של המדען הצרפתי הצפצפני דה סינג'. בדרכו למצוא מה עלה בגורלה של אשתו איליין, במקביל למציאת "הספוג הגדול" שיסיר מידו את קללת הוודו שבה הוא נדבק, קופצת לביקור דמות מסתורית. במאבק לחיים ולמוות מאבד גיאבראש את ידו הנגועה וסודק את תורן הספינה. חבול ועם 15 אצבעות, עוצר גיאבראש לתיקונים "באי בתולות הים", שם מצפה לו הרפתקה חדשה. קבוצת פיראטים נגועים בקללת הוודו שיצר עת שניסה להשמיד את יריבו הוותיק השד לה-צ'אק, משליטה את אימתה על תושבי האי. על מנת להסיר מעליהם את הקללה, על הפיראטים להשיג בכוח או במוח מס' חפצי ערך מבנות-הים. ביחד יוכלו חפצים אלו לזמן את היצורים המיסטיים של הים שבסופו של דבר יוליכו אותם אל "הספוג הגדול". גיאבראש מנצל את סירובם של בנת הים לעזור לחבורת הפיראטיים ויוצא למסע חיפושים משל עצמו.

talesofmi_ch2_guybrush_elaine
talesofmi_ch2_guybrush_elaine
talesofmi_ch2_swordpoint
talesofmi_ch2_trenchfoot_hardtack


אני מוכרח לציין שדי התאכזבתי מפרק זה. הוא היה קצר משמעותית (כשעתיים), לא מאתגר כלל וכלל,  ברובו ליניארי והדמויות ברובן היו נטולות כל אישיות ועניין (בניגוד גמור לפרק הקודם). אולי רק פעם אחת מצאתי עצמי יושב וחושב "לאן אני צריך ללכת עכשיו?". במרבית הזמן לא ממש היה איפה לטעות. פאזלים מסועפים או חפצים נסתרים מן העין לא היו. דבר אחד שכן קצת בלבל ואולי אף הציק היה האי שההליכה בו כל הזמן התבצעה במעגלים (הם די חולים שם בסטודיו על "360", מעניין שהמשחק בכל זאת לא יצא לאקס בוקס). אגב, מפת המשחק עצמה מחולקת ל-2 איים מרכזיים בנוסף למספר איים קטנים וחסרי כל חשיבות שנועדו לבזבוז זמנו של השחקן ותו לא. הייתי מוצא את עצמי חוזר וחוזר אל אותם איים לאחר מעשה ובמחשבה שאולי גרמתי "לטריגר" שיגרום להופעת חפצים ברי חשיבות שם, אך לשווא. יחד עם זאת ובאופן כללי, כל נקודה בה הייתי בשלב כזה או אחר של המשחק שלחה אותי לנקודה שונה בצורה די ברורה וקידמה העלילה ישירות. ניכר שפרק זה נבנה אך ורק על מנת ליצור SHIFT בסיפור. לא נורא. בהתחשב בטיבו של הפרק הבא הייתי אומר שזהו בהחלט מחיר זעום לשלם.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
איתי ברנר  - מסכים חלקית     |2009-11-01 08:45:12
פרק 2 הוא אכן הכי מיותר בנתיים - כל הקטע עם יצורי הים הוא יותר מדי פאנטאסטי (מלשון פנטזיה) . אם לפחות הם היו מצחיקים או מעניינים, אבל הם לא. אני דווקא מצאתי שהחידות בפרק הזה היו יותר קשות , אולי בגלל שלא ברור אם באמת אפשר לעשות משהוא באיים הריקים האלו.

שיחקתי רק את החצי הראשון של פרק 3 והוא באמת הרבה יותר מצחיק ו'זורם' - אבל יש בו יחסית מעט מאוד אתרים (גם אם הם עמוסים מאוד) כך שהוא קצת פחות מעייף מהאחרים.
דב בשבי   |2009-11-01 15:29:36
מעניין למה הם לא מוציאים את המשחק השלישי בסדרה שיצא למחשב... הוא היה הכי טוב
גיל פלקוביץ  - re:   |2009-11-02 01:53:19
דב בשבי כתב:
מעניין למה הם לא מוציאים את המשחק השלישי בסדרה שיצא למחשב... הוא היה הכי טוב


לא ברור לי למה כוונתך.
כ-ל המשחקים בסדרה יצאו אקסקלוסיבית למחשב למעט זה האחרון שיצא בפעם הראשונה גם ל-WII.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."