Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות SHATTER – יחי הפופקורן

SHATTER – יחי הפופקורן

דוא
אחד המשחקים הנוסטלגיים, הכי ממכרים, וזכורים לי לטובה הוא שובר הלבנים המפורסם ARKNOID. אין ילד שגדל על משחקי מחשב בעולם הזה ולא היה לו את המשחק המדובר. שעות על גבי שעות הייתי מרותק מול המסך, כשעל המרקע מעין מחבט קטן ההודף כדור לצידי המסך. זה היה פוגע, סודק ומרסק שורות של לבנים, נופל מטה וחוזר חלילה. על הנייר אני מודה שהקונספט הזה נשמע דבילי ומשעמם להחריד, אבל בפועל היה זה אחד המשחקים היותר שואבים של שנות ה-80. באולפנים של SIDH, החליטו לקחת את הנוסחה המאוד פשוטה הזו צעד אחד קדימה. SHATTER הוא בבסיסו משחק "שובר לבנים" קלאסי לכל, אך זו דווקא החדשנות שבו שגורמת לו להתבלט מעל קודמיו. עם גרפיקת HD נהדרת, פסקול משובח לצד מנוע המשחק הישן והטוב, מתבסס כאן מתכון לאחד ממשחקי השנה ברשת ה-PSN. אחד הרגעים המתסכלים במשחקי "שוברי-הלבנים" למיניהם הוא הרגע בו נותרת רק לבנה אחת על המסך (מה שמוביל את השחקן לנסות טקטיקות נושאות למדי). לא פעם, בעיה זאת גורמת למשחק להימשך דקות רבות ולהפוך למייגע, אבל לא ב-SHATTER. המשחק מקנה אפשרות לשאוב ולנשוף אויר ובכך לשנות וביתר קלות את מסלול הכדור. אין יותר חשש להיפסל ממש לפני סוף השלב וזה נקודה חיובית. המשחק מציג מעין חץ קטן אשר מראה לאיזה כיוון ילך הכדור, ותהיו בטוחים שלשם הוא יגיע. וגם אם בשיטה זו נתקעתם במצב של "יויו" בין קיר לקיר, אל חשש. כל עוד נותרו לכם פסילות, ניתן תמיד לשגר כדור נוסף ב-90 מעלות, הישר למטרה.



כל לבנה הנשברת הופכת מידית "לרסיסים" ששאיבה שלהם ממלאת מד אנרגיה. מד אנרגיה זה משמש לשני דברים. האחד והקריטי יותר מבין השניים הוא המגן. במהלך המשחק ולעיתים קרובות יפלו מטה "לבנות חבלה" שבמקום לנסות ולהתחמק מהן, מאפשר המשחק (לפרק זמן מוגבל), להתנגש בהן מבלי להיפסל. מעבר לכך, כאשר מתמלא המד עד תומו ניתן לשחרר "מכת אש" שמרסקת בהילוך איטי קבוצה גדולה של לבנים ובנוסף מהווה נשק מכריע בקרבות הבוס עליהם ארחיב בהמשך.

SHATTER מורכב מ-10 עולמות בני 8 שלבים כל אחד. השלבים עצמם מאוד מגוונים ושונים זה מזה. הפיזיקה במשחק נותנת טוויסט נחמד ל-GAMEPLAY מאחר והלבנים לא סתם צפות באוויר, אלא נמצאות בתזוזה חופשית מתמדת. אגב, אל תצפו שיחוסו עליכם ככל שהמשחק יתקדם. אומנם רמת הקושי הולכת ועולה ככל שמתקדמים, אך לשמחתי שום דבר לא מנע ממני לסיים את המשחק. ואם מדברים על סיום, בתום כל 8 שלבים צפו "לקרב בוס". יצור ו/או מכונה גדולה כלשהי שתצטרכו להשמיד בעזרת פגיעות מדויקות ושימוש חכם במגן "ומכת האש". רוב רובם של קרבות אלו די יצירתיים ומהווים אתגר של ממש. המערכת העדינה של שינוע הכדור מורגשת כאן היטב. הבדל קטן של שאיפה או נשיפה יכול להכריע את המשחק לטובה או לרעה. כמו כן, בסוף כל שלב בוס יתחיל לו שלב בונוס, 3 כדורים מקפצים על המסך בו זמנית במהירות עולה עד אשר יחמקו כולם אל התהום.

Shatter_001
Shatter_001
Shatter_002
Shatter_003
Shatter_004
Shatter_005
Shatter_006
Shatter_007
Shatter_008
Shatter_009
Shatter_010
Shatter_011
Shatter_012
Shatter_013
Shatter_014
Shatter_015

SHATTER הוא משחק שלא רק נראה מצוין אלא גם נשמע מצוין. העיצוב העתידני בשילוב אחלה אפקטים חזותיים ומוסיקת טכנו-לייט מגניבה, יוצרים רושם בהחלט חיובי של חדש בשילוב הטעם ישן והמוכר. בד בבד מגרעתו היחידה של המשחק היא לצערי חיי המדף שלו. למעשה הדבר היחידי שאולי כן יספק לכם מעט מוטיבציה להמשיך ולשחק בו לאחר שסיימתם אותו היא העובדה שבכל שלב מציג לראווה טבלאות ניקוד וירטואליות. עם 3 מצבי משחק ביניהם קמפיין; בוס מוד (מצב בו משחקים נגד כל הבוסים במשחק בזה אחר זה); בונוס מוד  (מס' שלבי בונוס ברציפות; וללא שום מולטי פלייר), SHATTER יהפוך לנוסטלגיה ובעיקר להיסטוריה קצת יותר מהר ממה שנדמה לכם. אך עבור תג מחיר זעום ובאמת זניח של 8$, בדומה לקודמיו, גם SHATTER יחזיר אותנו לסיבוב נוסף עשורים אחרי

גיל פלקוביץ.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
זיו  - בואנה נראה אדיר..!   |2009-12-01 23:37:43
יש לו טרופיז במקרה?
רונן יצחק     |2009-12-02 04:14:10
אורן, כפי שאני תמיד אומר לך: תענוג לקרוא את דבריך, אתה אולי כתב הגיימינג הישראלי הכי מעניין ואיכותי שקראתי את כתבותיו, עם כתיבה זורמת, ויעילה מאוד. כל מי שאי פעם סירב להצעות העבודה שלך בתנאיך, יצא פראייר.

תענוג.

ולגבי המשחק: הוא בהחלט יהיה הדבר הבא שאוריד, לאחר ששדרגתי את הדיסק קשיח ל-500 ג'יגה, אני סוף סוף יכול לעשות זאת :-)
רונן יצחק  - תיקון טעות     |2009-12-02 04:18:49
אני רואה שגיל הוא זה שכתב את הביקורת. לא ידעתי, אורן, שכבר מצאת כתבים נוספים לאתר, ואיכותיים גם כן :-)

עלו והצליחו.
אורן נתן  - טעות קטנה שלי,     |2009-12-02 04:23:52
רונן מה שלומך?

תודה רבה על כל המחמאות לגבי הכתיבה שלי, אני מאוד מעריך ומודה לך על התמיכה המתמשכת בהן.

לצערי בעריכת הכתבה, כנראה עשיתי טעות במערכת כי הקרדיט כולו לגיל פלקוביץ שכתב אותה (אני עכשיו רואה שהמערכת הגדירה אותי ככתב, בטעות), גיל כתב איכותי ואני שמח שהוא חברי באתר, בימים אלה הוא עובד על ביקורת לפרק הרביעי של אי הקופים ואין ספק שיכולותיו טובות.

לגבי המשחק, אין ספק הוא נראה מגניב למדי, גם אני צריך לשקול לשדרג את הדיסק הקשיח (אפשר לעשות מדריך כזה לאתר), יש לי 80 ג'יגה וזה מתחיל להיות חנוק.

בכל מקרה המון תודה.

אורן.

אור קלפר  - בהחלט משחק טוב   |2009-12-10 10:53:12
משחק כייפי ויפה ומהפנט והכל טוב ויפה. אורן, אני שדרגתי את הפלייסטיישן שלי מ40 ל320 ג'יגה, זה ממש קל לא צריך מדריך אפילו. אני יכול להסביר לך את זה בדקה.
איתי ברנר  - קניתי את זה דרך סטים     |2010-03-30 14:08:03
נראה אחלה גם על המחשב אם שמים את הגראפיקה על ההגדרות הכי גבוהות. מדהים כמה שזה מהנה, למרות שאני בטוח שמי שרגיל לארקנויד ימצא אותו קל מדי.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."