Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות סמקדאון נגד רו 2010 – הביקורת המלאה

סמקדאון נגד רו 2010 – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
סמקדאון נגד רו 2010 – הביקורת המלאה
Page 2
Page 3
כל הדפים

משוואת האינטגרציה בין קהל מעריצים למושא הערצתם, מהווה את הקריטריון הטוב ביותר לבדיקת הפופולאריות של המוצר. כחלק מאיזון המשוואה יודעים היוצרים שבשביל לזכות בהליכה העיוורת אחריהם, עליהם לספק את הסחורה בכל פעם מחדש. בין אם מדובר בשמירת שחקני הבית בקבוצת ספורט, דרך הודעות בטוויטר על מסע הופעות חדש ועד החלטה לשים את עולם ה-WWE בידיים שלך.

הסלוגן הרשמי של משחק ההאבקות החדש בסדרת משחקי סמקדאון נגד רו, שם את הדגש על כך שבמשחק השנה, צפוי השחקן לשלוט על עולם ה-WWE. בפועל לאחר משחק של שבועות, אני מרגיש שהביצוע מוטל בספק. סדרת משחקי סמקדאון אשר מציגה מזה שנים מצבי יצירה מתקדמים, ניסתה השנה לקחת את היתרונות הללו ולשדרגם. למרות שאפשרויות של שיתוף תכנים, מופיעות כבר שנים במשחקי וידאו (בהם משחקי ספורט מקבילים), עבור אוהדי האבקות כבדים שהחזיקו קלסרים בהם נוסחאות ליצירות מתאבקים, מדובר בשדרוג משמעותי. כדי להוסיף בשר לשיתוף התכנים, בחרה חברת THQ לשדרג מספר אלמנטים במצבי היצירה הקיימים שלה. בראש ובראשונה בחרה החברה לאפשר לשחקנים ליצור תלבושות אלטרנטיביות ליצירות השונות, בנוסף  מכיל המשחק אפשרות ליצירת תרגיל סיום מהחבל העליון, ואפילו כלי עריכה לסרטוני הכניסה לזירה (כלי אשר מתבסס על מערכת "הרגעים הגדולים שהוצגה בשנה שעברה).

כל האפשרויות הללו, נשמעות ממש טוב על הנייר, בפועל מבט קצר על היצירות שניתן להוריד ברחבי הרשת, מראה שאכן מדובר בדבר נהדר. אני ביליתי שעות בהורדת יצירות של מגוון רחב של מתאבקים בהם האלק הוגאן, סטינג, ברט הארט, אדי גררו ועוד. היופי ביצירות הוא שכל מתאבק מצויד בחבילה שלמה של תלבושות\גימיקים (שלושת הפרצופים של מיק פולי, הם דוגמא טובה לכך). למרות השדרוגים הרבים, עלו מספר נקודות מהן התאכזבתי.  

05_svr10_storydesigner
05_svr10_storydesigner
12_SvR10_Bourne_Miz
18_svr10_mj-rtwm
22_svr10_royalrumble
PS3snapimage091006092901
PS3snapimage091006101855
PS3snapimage091006121849
page3_4_character_cas3
page3_4_character_cas4
page3_4_character_cas5


בראש ובראשונה, ממשק ההורדות הוירטואליות במשחק, מאוד מסורבל ומיושן. מנוע החיפוש שמאפשר להגדיר קטגוריות חיפוש, אינו מכיל היסטוריית חיפוש ולכן בכל פעם שתחפשו מתאבק, תצטרכו להקיש את שמו מחדש, בנוסף מנגנון תיוג ההורדות לוקה בחסר. הכוונה שלי היא שלמרות שניתן להגדיר את התוכן הרצוי לחיפוש לפי איכות היצירה ולפי זמן עלייתה לאוויר, קשה מאוד לקבל פרספקטיבה על היצירות מבלי להיכנס ולבחון אותן באופן מעשי. אני הייתי מצפה לראות אפשרות לתייג את היצירות על פי כמות ההורדות שלהן, במקביל ליצירת פנקס יצירות\יוצרים מועדפת. חסרון זה מחוויר בהשוואה לחסרון גדול שקשור ליצירות שאותן תורידו והוא החוסר המוחלט לערוך אותן. אני יכול להבין את החשש של חברת THQ, בכך שגולשים יגנבו קרדיט מיוצרים מוכשרים בכך שיעלו מחדש יצירות לשרת (בשינוי קטן), אבל ישנו מרחק עצום מעריכה בסיסית לעריכה כללית. אחד הדברים שהכי ציפיתי להם היה להוסיף ליצירות השונות מוזיקות וסרטוני כניסה (מה שווה יצירה של הוליווד הוגאן בלי מוזיקת הכניסה), וכאן מדובר בפספוס ענקי.

מעבר למצבי היצירה השונים והמוכרים מהעבר, מציג השנה המשחק אפשרות מהפכנית ליצירת עלילה (בדומה לתוכניות הטלוויזיה של ארגון ה-WWE). מצב יצירת העלילה שאותי באופן אישי הפתיע לטובה, הוא ניסיון שאפתני, מרתק ומשהו שיהיה מאוד מעניין לעקוב אחריו בשנים הבאות. בדומה למצבי היצירה האחרים, מיועד מצב יצירת הסיפור באופן מוחלט לאוהדי האבקות אשר מחפשים ליצור עלילות משנה וסיפורים לפני הקרבות עצמם. המצב מאפשר לשחקן לנהל ארגון וירטואלי משלו. למרות שאני דיי משוחד בכל הקשור לארגונים וירטואליים, בזכות העובדה שבעברי החזקתי מספר ארגונים כאלה, אני חייב לציין שמדובר בחוויה גדולה. לדוגמא התחלתי לערוך סיפור בו שון מייקלס וטריפל אייץ', יוצאים לעימות ממושך עם אדג' וג'ון מוריסון. למרות שעוד לא הגעתי לנקודה בה הצמדים מתעמתים אחד נגד השני, הבנייה לכך בשילוב כתיבת הטקסטים, בחירת סצנות המעבר (המשחק מציג שורה נרחבת של סצנות בהן ניתן לעשות שימוש), ובחירת הקרבות, גרמה לי לחשוב על כיוונים חדשים בעלילה וזה לדעתי מה שהופך את המצב לאטרקטיבי במיוחד.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - כל מילה בסלע!   |2009-12-07 10:38:27
פשוט אמרת את כל מה שחשבתי עליו ששיחקתי במשחק.
המשחק נראה כמו עדכון קל ל09...
ולחשוב שחתמו על עסקה עם THQ עד ל2014....
kmufc21  - אני דווקא נהנתי מהמשחק   |2009-12-07 12:14:56
יש לי אותו בסוני 2 (מה לעשות חחח) והוא מאוד השתפר ושודרג יחסית לשנה שעברה שהמשחק היה משעמם ב-2009..

יש יותר עניין והנאה השנה, ומרגישים את זה כבר במסך הפתיחה והרענון הנאה לעין בתפריטים הפשוטים יותר לניווט..

באמת שקרב הרויאל ראמבל שודרג ברמה גבוהה, השיטות החדשות בהרבה יותר מתוחכמות מבעבר ולא פשוט להעיף את היריב מהזירה ולהדיחו.

אהבתי מאוד את מצב שידור המשחק והיפוכי המצלמות שמורגשים יותר השנה, מאז הוכנס הרעיון בשנה שעברה.

השדרנים שופרו ופס הקול נעים יותר לאוזניים אבל עדיין יש חלקים משעממים וחוזרים על עצמם מצד הקריינות, שלא נדבר על הגרפיקה העלובה של הידיים שלהם (ראיתם את המרובעים האלה ?! מה זה לא ידעתי שהשדרנים הם בעצם חייזרים חחח, גם מצאתי כאלה בקהל, כנראה שמשקיעים רק במתאבקים עצמם)..

מצאתי גם גליץ' שלא ממש נראה לעין, אבל אני חד עין כמובן, כאשר האנאונסר (Anouncer) מציג את המתאבק בדרכו לזירה, וכן שהוא עדיין מדבר ורואים אותו בזירה, זה כאילו שהוא מדבר מהבטן, ללא אנימציית תנועת ידיים שמכוונות את המיקרופון לפיו, זה נראה לא אמין, בטח פאשלה של היוצרים שפיספסו את זה..

חוץ מזה, לסיכום אני ממש אהבתי את כותר 2010 ולדעתי הוא הכי מצליח שיצא עד היום...
שוקי פורת  - אורן תודה !   |2009-12-07 12:47:33
תודה רבה על הבקורת :-)

אתה ממליץ לחכות אולי למשחק של שנה הבאה ? או שהמשחק בכל זאת שווה קנייה (אין לי עדיין WWE על ה PS3)
רונן יצחק  - ביקורת מצוינת, אורן     |2009-12-07 13:00:44
כבר בקריאת השורה הראשונה, אורן, היה ניכר שזו ביקורת שלך. ואז גם נזכרתי שמשחקי היאבקות הם אכן הבייבי שלך :-)
אורן נתן  - תשובה     |2009-12-07 14:31:16
תודה לכולם על המחמאות לגבי הכתיבה, אני עובד קשה מאוד בשביל להוציא את הביקורות האלה, וההכרה הזאת מחממת לי את הלב.

לגבי המשחק עצמו, כפי שציינתי בביקורת, היו לו דברים טובים, אבל בשנה האחרונה טעמתי משחקים רבים, בהם UFC ופייט נייט, ואני חושב שסמקדאון רחוק שנות דור מהם.

מאחר וחלק מכם לא טעם מגרסאות הדור הבא, ההבדלים שתראו על גבי הפלייסטיישן 2, לא משמעותיים ולכן המשחק עומד באופן שווה מול מתחריו.

הקטע הוא שלמשל בפייט נייט של חברת EA, יש מנגנון שיתוף יצירות בדומה לסמקדאון. שם ניתן להוריד מתאגרפים לפי קטגוריות רבות, לסמן יצירות מועדפות, לראות את המשקל הפיזי של כל יצירה, להכניס תמונה אמיתית למצב היצירה (בכך לשפר משמעותית את איכותה), בנוסף לאפשרות עריכה מלאה לכל תוכן שמורידים. כל הדברים הללו חסרים בסמקדאון ולכן התאכזבתי מהאספקט הזה.

תודה.

רמי  - אחלה ביקורת, תודה רבה   |2009-12-08 00:15:06
תודה רבה על הביקורת, בהחלט שפכת קצת אור על המשחק הזה. כרגע אין לי אותו ואני מתלבט האם לקנות, עזרת לי ללמוד עליו, תודה רבה.
אדום העור  - ביקורת מעולה   |2009-12-09 10:07:02
ביקורת מצוינת ,
עברת כמעט על הכל בצורה יסודית אבל בלי לחפור.

קרב הסקראמבל נשמע לי מאוד מעניין ונראה לי שעם השיפור בראמבל ממש כיף לשחק בו.

מה ששמתי לב עליו זה שהשינויים בקרבות הרגילים (סולם , HIAC וכלוב) קטנים מאוד בשנים האחרונות.
שאול WWE אלשייך     |2009-12-09 15:17:31
אחלה ביקורת אורן.
לדעתי עלית על הכל.
אחרי ששיחקתי בכל מצבי "הדרך לרסלמניה" כבר די איבדתי עניין במשחק.
יצרתי את אוסטין ושיחקתי איתו כמה קרבות ובינתיים אני בהתמודדות על חגורת ECW איתו במצב קריירה.

במצב הכנת סטוריליין בינתיים רק שיחקתי בסטוריליינים שיש שם(חזרתו של כריסטיאן וה-re-wind).

קרב הסקראמבל באמת מתיש ופעם אחת הספיקה לי בשביל להבין שזה לא קרב מהנה ויותר מדי מאתגר ולא שווה את המאמץ.

לא אהבתי את הדמויות המוזרות שמקבלים. כמו שהיה שנה שעברה עם איזה חייל וסנטינו ופינלי זומבים, הפעם הלכו על יותר גרוע - האדום והירוק של הדמיית המהלכים.
ממש פתטי...

אגב, בדוגמאות ביצירת מתאבקים יש אצל הדיוות את The Kat.
אורן נתן  - תגובות     |2009-12-10 02:13:29
תודה לכולם על המחמאות,

עקרונית אני שוב מציין מאחר ואני יודע שרובכם עדיין משחק על הפלייסטיישן 2, שבלי קשר לסדרת משחקי סמקדאון, תעשו את המעבר לקונסולות הדור הבא, אתם לא תצטערו, המחירי משחקים ירדו משמעותית בין אם בארץ ובין אם בחול, מדובר בחוויה אחרת לגמרי.

בחזרה לסמקדאון,

עקרונית כפי שציינתי בביקורת, אני יותר נהניתי מהסיפורים של הדרך לרסלמניה בשנה שעברה (הסיפור היחיד שממש נהניתי ממנו השנה היה של אורטון), אבל יותר מהכל נהניתי דווקא ממצב יצירת הסיפורים. אתמול שיחקתי בסיפור שחבר שלי יצר, ופשוט כיף ומהנה לשחק בו, הן מבחינת העלילה, והן מבחינת הקרבות, וזה נקודת החיוב המרכזית של המשחק (ביחד עם הראמבל).

מבחר הדמויות הסודיות השנה, באמת דבילי, במקום להוסיף אגדות וותיקות שכבר הופיעו בעבר (ברט הארט, רודי פייפר, ג'ימי סנוקה), הלכו ושמו את הדמויות המפגרות ממצב היצירה.

אני גם לא אהבתי את קרב הסקראמבל, על הנייר הוא נשמע טוב, אבל בפועל הוא מאוד מבולגן ולא כיף למשחק. הדרך הכמעט יחידה לנצח את הקרב היא להיכנס ראשון ולצבור הכרעה מהירה לפני כניסת המתאבקים הנוספים לזירה, ברגע שהזירה מלאה (וכך גם בקרבות זוגות), אין כמעט אפשרות להשיג הכרעה וזה פוגע קשות בחווית המשחק.

זהר   |2009-12-11 09:49:28
כרגיל ביקורת מעולה,

לדעתי המשחק הרבה הרבה הרבה יותר טוב מזה של שנה שעברה ובכלל מדובר במשחק הכי טוב מאז HCTP (והשלישי סה"כ הכי טוב אחרי שאט יור מאות' והיר קאמס דה פיין), מצבי היצירה מוסיפים המון כמו שציינת ולטעמי גם כיף לשחק את הקרבות.



שיהיה חג שמח לכולם!
דור  - לאגים   |2009-12-15 00:10:54
יש לי את המשחק, משחק טוב.
אבל יש לי בעייה קטנה שאשמח אם מישהו יעזור לי- יש באונליין של המשחק המון המון לאגים!
חוץ מזה, זה גם מוצא לי רק אמריקאיים,קנדים כשאני מחפש אנשים, ובכלל לא אירופאים.
מישהו יודע איך לפתור את זה?
אורן נתן  - תשובה     |2009-12-15 09:14:15
עקרונית כפי שציינתי בביקורת, שרתי המשחק מתחת לכל ביקורת, גם אני סבלתי מלאגים לא פעם ולא פעמיים. למרות שמרחוק המשחק נראה חלק והכל, בפועל הלאגים הקטנים, מונעים מהמשחק לרוץ בצורה תקינה (כמובן שרק במצב הרשת),

האם אתה משתמש בעותק אירופאי או אמריקאי?

לי יש אירופאי, ויצא לי לשחק מול שחקנים מגרמניה ואנגליה, אבל גם אז לא היה שינוי במצב.

את האמת זאת אחת האכזבות הכי גדולות שלי מהמשחק, מאחר ובמשחקים מקבילים כמו פייט נייט של EA, השרתים פשוט עולם אחר לגמרי
דור  - לאגים   |2009-12-15 10:51:07
כתוב NTSC, אבל הקונסולה שלי PAL וזה עובד מצויין.
אני די חדש ב360, אז חשבתי שיש לי בעיה בבוקס.
אני שמח שזה בעיה במשחק ולא בבוקס
אורן נתן  - תשובה     |2009-12-15 14:21:17
עקרונית אני משחק בגרסת הפלייסטיישן 3, על הנייר שירותי האינטרנט של האקס בוקס אמורים להיות טובים יותר, אבל גם כאן הבנתי שיש בעיות עם משחק הרשת של סמקדאון.

ניסת משחקים אחרים?

דור   |2009-12-16 00:54:42
כן, אבל כולם היו משחקים מרובי משתתפים (HALO,GEARS) וVIRTUA FIGHTER, שרוב האנשים היו יפנים (והיה לאגים איתם, אבל לא עם אירופאים)
אורן נתן  - תשובה     |2009-12-16 04:37:13
עקרונית דווקא במשחקים כמו היילו או גירס, לא אמורות להיות בעיות כלל, יתכן ומדובר גם בבעיה בספק האינטרנט שלך. ישנם ספקים ישראלים שחוסמים (רשמית כמובן שלא יודו בכך), את רוחב הפס לחול ולפיכך מקשים על הרצה תקינה של משחקי רשת, הם מציעים מסלולי גיימר שלרוב פותרים בעיות אבל זה כרוך בעלויות נוספות.

הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."