Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות SPLIT/SECOND – הביקורת המלאה

SPLIT/SECOND – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
SPLIT/SECOND – הביקורת המלאה
Page 2
כל הדפים

שבריר שנייה, הוא שהופך את מרוצי המכוניות לכל כך מסוכנים, כל כך מרגשים, וכל כך מלאי אדרנלין. בין אם מדובר בסיבוב חד על המקום ובין אם מדובר בעקיפה במהירות גבוהה, כמעט תמיד ימצאו עצמם הנהגים במרחק של שנייה מהצלחה או כישלון. 

כותר המרוצים החדש, SPLIT/SECOND, מתבסס על קונספט שעליו יקום או ייפול המשחק. הקונספט מדבר על מרוץ מכוניות בעיר וירטואלית שמולכדה מראש. העיר הממולכדת אמורה ליצור סכנות חדשות לנהגים השונים, ובכך לדחוף את יכולותיו של השחקן אל הקצה. בפועל אני חושב שהקונספט עובד, השילוב של משחק נהיגה עם תרגילי פיצוצים, בהחלט נותן למשחק תחושה שהמרוץ לא נגמר עד שהוא נגמר באמת. תרגילי הפיצוצים שעומדים במרכז מנוע המשחק, מציגים מגוון רחב של פיצוצים, החל מפיצוצים של מבנים, דרך פיצוצים של תחנות דלק ועד פיצוצים של הזירה עצמה (מערכת הפיצוצים, מאפשרת לשחקן לשלוט על איכות הפיצוץ, במידה וצבר רצף תרגילים). כן, אחד הדברים הכי יפים במשחק, הן ברמת הפרזנטציה והן ברמת מנוע המשחק, הם הפיצוצים הגדולים. פיצוצים אלה מאפשרים לשחקן לפתח טקטיקה של ממש, לאור היכולת לנטרל מכוניות יריבות, לפתוח כיווני נסיעה חדשים ועוד. למרות זאת, הטקטיקה שליוותה אותי במהלך שלבי המשחק התמקדה יותר בפיצוצים הרגילים. אני לא מוריד מאטרקטיביות הפיצוצים הגדולים וחשיבותם, אבל לא פעם ולא פעמיים, העדפתי לקחת את ההובלה מאשר לצבור רצף תרגילים, וכאן למעשה נכנסת הטקטיקה.



מנגנון השליטה על המכוניות השונות, הפתיע אותי לטובה. בראש ובראשונה ניתן להרגיש שהמשחק הוא קודם כל משחק מרוצים, ורק אחרי זה משחק "פיצוצים". הכוונה שלי היא שניתן בהחלט לנצח מרוצים, בנהיגה בלבד, אומנם זה לא יהיה מהנה במיוחד, אבל בהחלט זה יהיה אפשרי. פיזיקת הנהיגה במשחק שלמעשה אחראית על קבלת תרגילי הפיצוץ, מאפשרת לשחקן לבצע סיבובים חדים על המקום ("חארקות" בלשון העם), בנוסף לאפשרות הניצול של דחף המכוניות היריבות. אפשרות זאת מאפשרת לשחקן לרכוב על זנבותיהן של המכוניות היריבות ובכך לבצע עקיפות בצורה אטרקטיבית למדי. הרכב המכוניות במשחק שמבוסס ברובו על מכוניות ספורט, מציג מכוניות מהירות לצד מכוניות בעלות אחיזה טובה יותר על הכביש. באופן אישי אני חושב שממשק השליטה על המכוניות הוא טוב (למרות שלעיתים איבדתי שליטה ונכנסתי בקירות), מה גם שברגע שמתרגלים למכונית מסוימת, קשה להחליף אותה.



 

מלבד מנוע המשחק, נושא הפיצוצים עלה רבות גם במהלך מסע הפרסום של SPLIT/SECOND. האנלוגיה שעשו יוצרי המשחק עם סרטים הוליוודים, גרמה לי לציפיות בכל הקשור לפן הקריאטיבי של הפיצוצים עצמם. למרות שהמשחק מציג גרפיקה טובה, מה שעושה את הפרזנטציה של המשחק לנהדרת, זה אנימציות הפיצוצים עצמם (שמופעלות בזמן אמת, ללא ירידת פריימים). האנימציות הללו לוקחות את אזורי המשחק השונים (בהם ניתן למצוא שדה תעופה, נמל ימי, אזור בנייה ואפילו תחנת כח), ופשוט הופכת אותם לעיי חורבות. גולת הכותרת של המשחק בעיניי, היא לעבור דרך אזור שפשוט מתמוטט מתחת לרגליו של השחקן, זה מה שנותן את התחושה הקולנועית, ובהחלט ניתן לזקוף זאת לזכותם של היוצרים. למרות זאת הייתי מצפה לראות לפחות עוד אזור משחק אחד. נכון שהתחזיות שלי היו פסימיות בהרבה מהתוצאה בפועל (אני חשבתי שיהיו רק חמישה מסלולים, כאשר בפועל האזורים עצמם מחולקים למספר רב של מסלולים), אבל עדיין תוספת של אזור אחד או שניים, הייתה תורמת רבות למשחק.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
רונן יצחק   |2010-06-09 08:44:12
אחלה ביקורת, אורן. משחק מעולה, יש לי, ועשית לי חשק להניח בצד את Red Dead Redemption כדי לחזור אליו.

אגב, למה אין ציונים בביקורות?
אורן נתן  - תגובה   |2010-06-09 14:37:32
רונן מה שלומך?

תודה על המחמאות לגבי הביקורת, את האמת דיי נהניתי מהמשחק, אני לא חושב שהוא משחק מושלם, אבל הוא בהחלט משחק ממכר (בטח שאחרי שיסתדרו השרתים באונליין).

בכל מקרה לגבי ציונים, אני באופן אישי לא מתלהב מכל נושא הציונים (גם באתרים בחול), כי בשורה התחתונה יש הבדלים בין משחקים\גרסאות, הרי לדוגמא תוכל לדרג משחק PSN בציון 90 ולתת לפיפא או MW, ציון 92, זה באמת ההבדלים בינהם?

Reiko   |2010-06-16 01:03:24
עשית לי חשק!

מצב ההישרדות נשמע כיף לא נורמלי.

מההתרשמות שלי מהדמו - הזכיר לי מאוד את BURNOUT PARADISE.
האמת שציפיתי ליותר בקטע של 'להוריד את היריבים', סטייל טוויסטד מטאל או אפילו קארמגדון הזכור לטובה מה PC.
כאן אתה נדרש רוב הזמן לעשות דריפטים בשביל זה וגם אז הוא קובע לך מתי אתה יכול להפעיל את הפיצוצים או מה שזה לא יהיה (ממה שהבנתי בדמו).
מה שכן, האפקטים מטורפים, זה נראה טוב!
עוד אהבתי את הקטע שהמסלול משתנה, אחרי שאתה עובר את קו הסיום בפעם הראשונה אתה מצפה בסיבוב הבא לעבור באותם מקומות, פתאום אני מוצא את עצמי במקומות אחרים ובסיטואציות אחרות - דבר מעולה!

מה שכן, דובר על 5 'עולמות', המשחק לא מתחיל לחזור על עצמו אחרי כמה שעות טובות ?
עניין המסלולים השונים בכל מסלול לא נראה לי יפצה על העובדה הזאת.

אני שמח לראות שמשחקי RACING חוזרים למסך המפוצל (מלבד מוטורסטורם), עם כל הכבוד זאת החוויה של הקונסולה על פני ה PC.

מקווה לקרוא גם ביקורת על BLUR, ואם אפשר אז גם השוואה בין השניים שיצאו ממש במקביל
אולי נקנה אחד מהם עד שיחליטו בשעה טובה להוציא את GT5.
אורן נתן  - תגובה   |2010-06-16 03:56:04
אתחיל מהסוף, למרות שיש לי את BLUR כבר כמה ימים, עוד לא נגעתי בו פעם אחת. בכל זאת המונדיאל תופס לי חלק ניכר משעות היום, אבל אני מקווה שבימים הקרובים אשב עליו ואכתוב ביקורת, כתבה השוואה (בתקווה), תעלה זמן קצר לאחר מכן.

לגבי המצב המפוצל, גם במוטרסטורם 2, וגם בכותר החדש (מוטורסטורם 3, האפוקליפסה), יש מצב מפוצל, זה לדעתי משהו שחובה שיהיה בכל משחק, ואחת הסיבות שהוציאו לי את החשק מ-PURE זה שלא היה לו מצב משחק מפוצל.

לגבי SPLIT, האזורים במשחק, אומנם מעטים, אבל שמשחקים במסלולים השונים, זה לא מתבטא כי פשוט, נוסעים בכיוונים שונים של העיר (לא מדובר באותו מסלול מהסוף להתחלה), אבל כפי שכתבתי בביקורת, הייתי רוצה לראות איזור נוסף, ואם אתם שואלים אותי, הייתי הולך על איזור תת ימי, לדעתי זה היה תורם רבות למשחק.

הקטע הכי יפה במשחק, זה הפיצוצים הגדולים והיכולת לשנות את פני השלב, אומנם מתרגלים לזה דיי מהר, אבל הכיף לעמוד באמצע של פיצוץ שכל הבניין מתמוטט על המכונית, זה משהו מהנה ביותר. צריך לתמרן במהירות מצד אחד, ומצד שני צריך להסתכל על העצמים הקורסים, וזה לדעתי הכיף הגדול במשחק.

הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."