Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות גיימסנטר 15.6.10 – הטירוף מתחיל

גיימסנטר 15.6.10 – הטירוף מתחיל

דוא

מהדורת גיימסנטר היומית, מביאה לכם את כל החדשות החמות לצד תמונות וסרטים, בדרך קלילה ונוחה. היום בחדשות, סקירה נרחבת למסיבת העיתונאים של חברת מיקרוסופט בתערוכת E3, כל הפרטים שרציתם לדעת על קינקט (פרויקט נאטאל), ומידע חדש לגבי חבילת הרחבה לבד קומפני 2.

המפץ הגדול

תערוכת המשחקים הגדולה ביותר בעולם, E3, נפתחה אתמול בסערה ממרכז הכנסים בלוס אנג'לס, עם מסיבת העיתונאים של חברת מיקרוסופט. ענקית התוכנה שמציינת בימים אלה עשר שנים לכניסתה לתעשיית המשחקים (מי היה מאמין שלפני עשור, כניסתה של מיקרוסופט לוותה בחשש מסוים מצד הגיימרים), חשפה במסיבת עיתונאים נרחבת את חזונה לשנים הקרובות.

בראש ובראשונה ולפני שאכתוב על המשחקים שהוצגו במסיבת העיתונאים (רובן בגרסאות שחיקות בפעם הראשונה), אני חושב שגולת הכותרת של מסיבת העיתונאים, הייתה ללא ספק, ההופעה והחשיפה המלאה של פרויקט נאטל. הפרויקט הלא כל כך מסתורי, אמור לקחת את חווית המשחק האינטראקטיבית שהוצגה בשנים האחרונות (בעיקר על קונסולת ה-WII של נינטנדו), ופשוט לשדרג אותה לגבהים שבעבר נראו דמיוניים. פרויקט נאטאל שזוכה לשם רשמי ואטרקטיבי יותר בדמות "קינקט", אמור לשנות את חווית המשחק בצורה דרמטית. כן אני יודע, דווקא אני בתור גיימר וותיק, צריך להעלות ספק בקונספט ובהשפעה ארוכת הטווח שלו על התעשייה, אבל למרות זאת, אני חייב לציין שאם התחזיות יתממשו, הגיימרים ירוויחו ובגדול.



תוסף הקינקט (שיהיה זמין לכל משתמשי האקס בוקס השונים, בדומה להבטחה של מיקרוסופט בנושא לפני כשנה), אמור לנתק לחלוטין את התלות של השחקן בבקר שליטה. דבר זה נעשה הן על ידי צילומו הפיזי של השחקן, דרך שימוש בחיישני תנועה, ועד לזיהוי קולו של השחקן. לדוגמא אם תשבו על הספה בסלון, ותרצו לנגן סרטים שונים על גבי הקונסולה, תוכלו לדבר עם המכשיר שלכם (כרגע הדיבור נעשה באנגלית בסיסית, כאשר יהיה מעניין לראות אם יעשה ניסיון להטעמת שפות נוספות), ולבקש לראות את הסרטון המבוקש. אחד הדברים שלא דיברו עליהם במסיבת העיתונאים, ולפי דעתי הוא יהיה מאוד משמעותי בחווית הצפייה\משחק, זה נושא רעשי הרקע, לדוגמא כיצד תתפקד המערכת במקרה בו אשב בסלון, במקביל לאחותי שמדברת בטלפון, האם המכשיר ידע לזהות את חתך הקול המסוים, או שאנחנו נראה מצבים אבסורדים בהם השליטה תצא מאיזון.

הדבר שהכי קנה אותי בכל הקשור לתוסף החדש (שיושק רשמית לקראת עונת החגים הקרובה, ברביעי לנובמבר בארצות הברית), הוא האפשרות לערוך שיחות וידאו. כן אותן שיחות וידאו, שעובדות בדרכים לא דרכים דרך מכשירי הפלאפון השונים ותוכנות הסקייפ, יזכו לתמיכה רחבה בקינקט. הכוונה של מיקרוסופט ולאור שליטתה המוחלטת בתחום המחשבים האישיים, היא לאפשר לשחקן, לדבר עם קרובי משפחתו\חבריו דרך האקס בוקס. האינטגרציה המגניבה ביותר תאפשר לשחקן היושב בסלון, לערוך שיחות וידאו עם חבריו מתוכנת המסנג'ר במחשב, וזה דבר מרתק בעיניי.



אז נכון שהתוסף מציג אפשרויות בידור רחבות (וזאת מבלי לדבר על שיתוף פעולה אסטרטגי שחתמה מיקרוסופט עם רשת ESPN), אבל בלי המשחקים והתמיכה בהם, אין למוצר זכות קיום ממשית. במקביל להשקת הקינקט, מתחייבת מיקרוסופט להשיק כחמש עשרה כותרים אינטראקטיביים בהם משחקי ספורט (שמזכירים את חבילת ה-WII SPORT), משחקי פלטפורמה, משחקי נהיגה ואפילו משחק לגידול חיות. כותרים אלה נחמדים ככל שיהיו, אמורים להתווסף למספר משחקים ספציפיים שעליהן עובדות מפיצות המשחקים. אחד המשחקים החדשים שמעניין יהיה לעקוב אחר הוא משחק של חברת הרמוניקס (שאחראית בין היתר על סדרת רוק בנד), DANCE CENTRAL אמור למעשה לנצל את יכולות הקינקט, וליצור משחק ריקודים אולטימטיבי, ללא צורך במשטח ריקודים, או שלט (אולי סוף סוף, נמצא הפתרון למשחק נגינה\ריקוד של מייקל ג'קסון?).



גולת הכותרת של הקינקט, הגיעה לקראת סופה של מסיבת העיתונאים, בדמות הדגמה חיה של מרוץ המכוניות, פורזה מוטורספורט 4 (שנחשף לראשונה). במהלך ההדגמה זכינו לראות שתנועות השחקן, משפיעות על הנהיגה בפועל, לדוגמא תנועת הראש, תגרום לנהג הוירטואלי לסובב את ראשו לעבר המכוניות היריבות. למרות שאני דיי נפעם מהתוסף החדש (גם בשנה שעברה, התרשמתי ממנו לחיוב), אני עדיין חושב שהאינטגרציה שלו עם המשחקים הכבדים, היא מה שתקבע את מידת ההצלחה. נכון שהמשחקים הקטנים יפנו לקהל המזדמן שבימים אלה הולך ועובר את הקהל הכבד, אבל כדי ליצור רף חדש למשחקים, צריכה מיקרוסופט לדאוג שחווית הקינקט, תתורגם גם למשחקי ספורט, יריות, ופעולה מהרמה הגבוהה ביותר.



מעבר לקינקט, חשפה מיקרוסופט שהחל מהשבוע הקרוב, היא תחל לשווק גרסאות חדשות ומשודרגות של קונסלת האקס בוקס 360. הקונסלה החדשה שתשמור על הגימור השחור של דגם העלית, אמורה להיות קטנה ודקה יותר מהדגם הרגיל (גרסת סלים, אם תרצו). בנוסף לכך, קיבולת המכשיר אמורה להגיע ל-250 ג'יגה, כאשר גולת הכותרת, היא הכנסתו של מתאם רשת מובנה בתקן N. הדבר היפה זה שברמת המחיר, הגרסה החדשה תשווק במחיר בו משווקת הבוקס כיום, 299 דולרים.



חלק הארי, בכל מסיבת העיתונאים, לפחות עבור רבים מהקוראים, הם המשחקים השונים שנחשפו בתערוכה. אז אחרי שכתבתי קצת על פורזה 4, ניתן לכתוב שבמסיבת העיתונאים, ראינו לראשונה הדגמה חיה של גירס 3 (הדגמה של האויבים החדשים, לצד משחק קבוצתי של ארבעה שחקנים במקביל), בנוסף לכך ראינו טריילר חדש למטאל גיר RISING, שדיי אכזב. החידוש שעליו מתבסס המטאל גיר החדש (שצפוי להציג את דמותו של ריידן), הוא שבמהלך המשחק, נשקו העיקרי של ריידן, יהיה חרב אימתנית שתאפשר לו לחתוך את אויביו בשלל ואריאציות שונות. אני באופן אישי מאוד לא התרשמתי מהטריילר, מה גם שזה עשה לי קונוטציות למשחקי פעולה (נינג'ה גיידן, GOW), וממש לא לסדרת מטאל גיר.

הכותר שהכי הרשים אותי במסיבת העיתונאים, היה דווקא CALL OF DUTY BLACK OPS. הכותר החדש שמפותח בימים אלה על ידי חברת TREYARCH, אמור להציג לראשונה לחימה בשטח וייטנאם, ולמרות שזה לא אושר באופן רשמי, אני משוכנע שההדגמה שראינו במסיבת העיתונאים, הייתה לקוחה משם. בהדגמה נראה השחקן (במנוע שנראה כמעט זהה למשחקים הקודמים בסדרה), מנווט את דרכו דרך מערות תת קרקעיות, ולאחר מכן מנהל קרב אווירי מול שלל מטרות על הקרקע. אני לא יודע מה הייתה ההשראה של היוצרים בעיצוב השלב\משימה אבל מיד קיבלתי תחושת דז'ה וו קשה מהסרט משחק הדמים 2 (רמבו). שיתוף פעולה אותו חשפה מיקרוסופט במסיבת העיתונאים, סיפר על כך שמעתה ועד 2012, כל חבילות ההרחבה של משחקי COD השונים, יגיעו בראש ובראשונה לשירות האקס בוקס לייב, ורק לאחר מכן (לא נחשפה תקופת הבלעדיות), יגיעו התכנים גם לפלייסטיישן 3.



טעימה קטנה להמשך

חברת EA שערכה אף היא מסיבת עיתונאים נרחבת במרכז הכנסים, חשפה בין היתר את כוונתה לשלב באופן ישיר בין משחקי היריות הרבים שלה. בין המשחקים ניתן למצוא את סדרת MOH המתחדשת, סדרת בד קומפני, ואפילו סדרת DEAD SPACE. שיתוף הפעולה אמור למעשה ליצור מועדון חברים, תחת השם המחייב "חברים לנשק", ובכך לאפשר לשחקנים השונים להוריד תכנים בלעדיים (נשקים חדשים) ואף להתנסות בגרסאות הבטא השונות (הבטא של MOH, צפויה להתחיל בימים הקרובים).

מעבר לכך חשפה EA, את כוונתה להשיק חבילת הרחבה למשחק היריות הנהדר, בד קופמני 2. חבילת ההרחבה שאמורה להיות משווקת באופן דיגיטלי, אמורה להכניס למצב הרשת של המשחק, את אווירת הלחימה בוייטנאם. כן שמעתם נכון, EA החליטה לאתגר את סדרת COD, וגם היא הולכת לשווק את וייטנאם מחדש, עם כלי נשק, מפות וחווית משחק שתתאים לשנות השישים.

E3 VOD

אורן נתן.

 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - תודה על החדשות   |2010-06-15 02:48:20
פרוייקט נאטאל נשמע מהפכני
צריך לראות איך זה יהיה בפועל
Reiko   |2010-06-16 02:14:32
דווקא לא התרגשתי מפרוייקט נטאל, הם העלו יותר מדי ציפיות עם ההצגה של הפרוייקט לראשונה, האכילו את הצופים ביותר מדי לוקשים, כנראה זה בלתי ניתן לביצוע , לא בטכנולוגיה הזאת, לא בדור הנוכחי.
גם לגבי המוב של סוני אני די פאסימי, עושה רושם שזאת הדרך שלהם ליצור קהל שחקנים צעיר עם משחקי קאז'ול זולים ועל הדרך גם לדרוס סופית את הWII.
לא רואה איך בטכנולוגיה הזאת אתה משחק COD או משחקי הארדקור אחרים.

מה שהראו בפורצה היה לפני כמה חודשים טובים גם על GT5
זה נחמד אבל לא מעבר.

מעניין יהיה לראות איך יתבטא הRROD באקס בוקס החדש, עושה רושם שהקונסולות האלה (אקס בוקס והפלייסטיישן) הן בעלות תוחלת חיים קצרה מאוד, וגם בסלים נרשמו השבתות.
בשורה התחתונה , המגאסון עם כל האבק שבתוכו וכל השנים שהוא צבר והתרמיטים שיש בתוכו - עדיין יפעל לעומת הדור החדש של הקונסולות, זה ה-א' ב' שצריך לעשות חושבים ולראות מה עושים עם הבעיה הזאת.

מייקרוסופט שוב נוגסת מהנתחים ה'שמורים' של סוני ?
זה התחיל עם טקן , פיינל פאנטזי ועכשיו גם מטאל גיר ?
מה קורה לאקסלוסיביות?

COD החדש פחות עניין אותי מ MOH, למרות שהאחרון הוא באד קומפני 2 נטו עם כמה סממנים של COD...
'עוד משחק'? ...ימים יגידו.

נקווה שייצא לנו לשחק שבוע הבא בבטא ולראות אותו מקרוב.
אורן נתן  - תגובה   |2010-06-16 03:05:02
את האמת, אני דיי התלהבתי מהנאטל, למרות שאני ממש לא בכיוון של משחקי קאזו'ל. הקטע שמעניין אותי הוא כיצד תשולב הטכנלוגיה עם המשחקים הכבדים, ראיתי בשנה שעברה הדגמה חיה של הנאטל (בתוכנית הלילה של ג'ימי פאלון), ושם הראו הדגמה חיה של BURNOUT PARADISE, ללא צורך בהגה או בדוושות, ואם זה הכיוון שאליו יילך הפרוייקט, זה יהיה מהפכני. צריך לזכור גם שהקונספט הכללי של כל הקטע האינטראקטיבי הוא ליצור בסופו של יום (עשוי לקחת שנים רבות), את מכונת הוירטואל ריאליטי האמיתית שמופיעה בסרטי המדע הבדיוני, אם וכאשר זה דבר שיהיו לו השלכות על המין האנושי, ואני ממש לא מדבר על הקטע של המשחקים (אנשים יעדיפו להישאר במציאות המדומה מאשר במציאות העגומה של החיים).

לגבי "טבעת המוות", בשנים האחרונות התמעטה הבעיה (או שמיקרוסופט דאגה להעלים את הבעיה מהכותרות ), ויהיה מעניין לעקוב אחריה בדגם החדש. אני יודע שהסיבה העיקרית שבגללה העדפתי ללכת על פלייסטיישן 3, הייתה טבעת המוות וחוסר התמיכה\אחריות בישראל. כיום עם כל הקטע של הנאטל, אני בהחלט שוקל לקנות אקס בוקס (גם ה-3DS של נינטנדו מאוד הדליק אותי), אבל צריך לתת לאבק\התלהבות לשקוע טיפה.

לגבי מטאל גיר, כבר בשנה שעברה, מיקרוסופט הודיעה שהכותר הבא בסדרת MGS, יגיע גם לבוקס. נכון שגיבור המשחק הוא ריידן ולא סנייק, אבל עדיין מדובר בפגיעה קשה באקסלוסיבים של הפלייסטיישן. אם בדור הקודם ראינו את "השילוש הקדוש" (פיינל פאנטיזי, גראן טורישמו ומטאל גיר), מנצחים את האקס בוקס, כעת מיקרוסופט דואגת שזה לא יקרה. סוני מצידה מנסה לפתח כמה שיותר "מותגים בתיים", בדמות אנצ'רטד, ו-GOD OF WAR, כדי להתמודד עם הבעייה.

דווקא נהניתי לראות את BLACK OPS, בהדגמה חיה, אני חושב שהבעיה שנוצרה עם הסדרה, היא בעיקר תדמיתית, בעקבות כל המאבק עם אינפינטי. למרות זאת MOH, מאוד מעניין אותי, בטח שמדובר בסביבת לחימה באפגניסטן.

הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

כתבות נוספות