Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות גיימסנטר 30.6.10 – חוגגים שנה

גיימסנטר 30.6.10 – חוגגים שנה

דוא

מהדורת גיימסנטר היומית, מביאה לכם את כל החדשות החמות לצד תמונות וסרטים, בדרך קלילה ונוחה. היום בחדשות, סיכום שנה לאתר, מידע לגבי משחקי ההאבקות מתערוכת E3, ומידע ראשוני לגבי NBA ELITE.

סיכום שנה

בימים אלה לפני שנה בדיוק, השקתי את אתר המשחקים OGELIVE (במתכונתו הנוכחית), וכעבור שנה אני חושב שהגיע הזמן לעשות סיכומים. בראש ובראשונה, אני רוצה להודות לקהל הגולשים\קוראים שמבקר באתר, נכון לא מדובר בכמות גדולה, אבל אלפי הגולשים שמבקרים באתר מידי חודש, קוראים את החדשות השונות, ובהחלט מהווים את הסיבה המרכזית לקיומו של האתר. אני באופן אישי כותב כבר קרוב לעשר שנים (בפלטפורמות שונות), ולמרות שזה נראה מגניב לכתוב ביקורות על משחקי וידאו, זה לא קל. אני לא אשקר, ישנם דברים טובים (ראיונות עם מפתחים זה משהו שאני מאוד אוהב לעשות), לצד דברים מייגעים (DARK VOID לדוגמא), אבל אני מניח שבשורה התחתונה אני נהנה מהכתיבה עצמה, וזה מה שמחזיק את הראש שלי מעל המים, נכון לעכשיו.

מבלי להפוך את המהדורה למונולוג בכייני, אני יכול לכתוב רק שרמת התסכול שלי (הן ברמת האישית והן בראייה הכללית על תעשיית המשחקים בישראל), היא גדולה. אני מרגיש שאני עובד לחינם, ואין ערך ממשי לכתבות שלי, הן באספקט הכלכלי והן באספקט המקצועי. אני לא בא לבקש הנחות\הקלות, ויודע שצריך לנקוט בגישה סיזיפית כדי לספוג  את הנעשה ולהמשיך לנוע קדימה. הנזק שאני גורם לעצמי הוא לא קטן, אבל אני מאמין במטרה מסוימת והיא שאני עושה משהו בצורה טובה. נכון אני מוגבל מאוד מבחינת תנאי העבודה שלי (בטח שמסתכלים על כתבים זרים), מה גם שרבים ממכריי מסתכלים רק על העובדות היבשות (הכלכליות), ובהן האתר נכשל. מבחינה מקצועית אני אפילו עושה דבר שבעבר לא רציתי לעשות וזה לכתוב על משחקים רבים מז'אנרים שונים, בניגוד להתמקדות בז'אנר שאני שולט בו בצורה חלקה (משחקי ספורט, משחקי האבקות וכדומה). זה לא אומר שאני לא נהנה לכתוב על משחקים אחרים, זה פשוט לוקח אותי למאמץ הרבה יותר גדול, כך שיוצא שאני עובר ממשחק למשחק, מבלי לחזור אליהם למשחק חוזר.

הסוגיה עצמה היא כל כך רחבה, ששתי פסקאות, לא יעשו איתה חסד, בכל זאת מדובר בתהליך של שנים רבות, ולכן יתכן שאכתוב על כך עוד בזמן הקרוב (בכל זאת צריך לכתוב גם על משחקים...), בכל מקרה אשמח לשמוע את דעתכם על האתר, הכתיבה ועל משחקים בכלל.

מונדיאל בזמן אמת

מאחר וביומיים הקרובים יש הפסקה קצרה מהמונדיאל, אני חושב שראוי לציין את העדכונים הרבים שעושה חברת EA למשחק הגביע העולמי בזמן אמת. מלבד עדכון התלבושות, ההרכבים (עדכון מלא כולל מערכים של הנבחרות), מציגה EA את האפשרות לשחזר את משחקי הטורניר, וזה דבר ענק בעיניי. בזכות מצב "הרגעים הגדולים", מאפשרת EA לשחקן לחזור לסיטואציות שונות במהלך המשחקים השונים, כל זאת במטרה לשנות את התוצאה של המשחק האמיתי. בין המשחקים שניתן למצוא (בכל יום יוצא עדכון חדש), מופיעה הסיטואציה שבה על השחקן לנסות ולהציל את איטליה בדקות האחרונות במשחק נגד סלובקיה, ניסיון לנצח את סלובניה עם ארצות הברית (המשחק מתחיל בשיווין 2, לפני הבעיטה החופשית שפסלה לארצות הברית את היתרון שהגיע לה), ואפילו סיטואציה בה תצטרכו לשחק עם גרמניה, שניות לאחר השער הפסול של פרנק לאמפרד...

אותי מעניין לראות אם פונקציה דומה תבוא לידי ביטוי גם בפיפא 11 (משחקי ליגת האלופות זוכים לזיכיון של קונאמי וסדרת פרו אבולשן, אבל כל הליגות הגדולות שייכות ל-EA), מה גם שכל העדכונים למשחק שוחררו בחינם, וזה דבר נהדר.

נתראה בסאמרסלם

החדשה הגדולה שיצאה בכל הקשור למשחקי ההאבקות השונים שהוצגו בתערוכת E3, היא שבדומה לשנה שעברה, זה היה רק המתאבן. החשיפה הגדולה והרחבה (לפחות במקרה של סמקדאון נגד רו 2011), תגיע במקביל לאירוע ההאבקות של הקיץ, סאמרסלם, ואחרי שנים אני יכול לכתוב שאני דיי מצפה לעוד חדשות.

כן מי כמוני יודע שחברת THQ (שמפיצה את משחקי ה-WWE כבר למעלה מעשור), מומחית גדולה ביצירת הייפ למשחקייה השונים, אבל השנה, נראה שיש בשר במשחקים השונים. בראש ובראשונה זה כמובן השינוי למנוע של סדרת משחקי סמקדאון, בכל הקשור לפיזיקה של החפצים\הנשקים השונים. למרות שנכון לעכשיו החברה מתמקדת בקרב ה-TLC, לפי ראיון שנתן מפיק המשחק בראיין וויליאמס לאתר GAMINGRING.COM, הפיזיקה תהיה רלוונטית לכל הקרבות השונים במשחק, וזה מה שמעניין. הרי כל מנגנוני הקרב השונים, בטח בקרבות השולחן, הכלוב וה-HIAC, אמורים להיות מושפעים מהעובדה שהחפצים יהפכו לאינטראקטיביים בצורה שלא נראה בסדרת משחקי סמקדאון מעולם. נכון שלא שיחקתי במשחק, אבל המראה של קרבות ה-TLC ובטח השילוב עם התרגילים השונים (ניתן לכוון את מיקום ההנחתה במהלך התרגיל), הוא דבר שיכול לתרום רבות לחווית המשחק. לדוגמא מאבקים על ראש הסולם, יהפכו ליותר אינטנסיביים (ודרמטיים), לאור האפשרות להפיל מתאבקים ישירות על חפצים שמונחים בזירה, כאשר מיקום הנפילה, ישפיע על הדרך שבה החפץ יישבר\יתעקם.



שינויים נוספים במנוע (שנאמרו אף הם בראיון של וויליאמס לGAMINGRING), הם שיותר לא תהיה הפרדה בין אחיזה רגילה לאחיזה חזקה. הדגש הוא שהתרגילים\אחיזות יותאמו לסיטואציות\משך הקרב, וזה משהו שנשמע לא רע על הנייר. נושא אחד שלא התייחסו אליו בראיונות השונים, ועבורי הוא חשוב ביותר, זה נושא האינטליגנציה המלאכותית. שנים סובלת הסדרה מחוסר איזון משמעותי בין רמות הקושי השונות, כאשר ברמת הקושי הבינונית היריב מתפקד כמשקולת נייר, בעוד שברמת הקושי הקשה, הוא חוסם כל תרגיל, ובכך חווית המשחק נפגעת בצורה דרמטית. מעבר למנוע עצמו, לא פורסמו דברים רשמיים על המשחק, אבל בקריצת עין וברמיזות שונות, ניתן להבין שהמשחק צפוי לשדרוג משמעותי בחווית הרשת. כל מי ששיחק בעבר במצב הרשת של סדרת משחקי סמקדאון, יודע שהלאגים הרבים, פשוט הרסו כל חלקה טובה בחווית המשחק, ומנעו גם הקמה אפשרית של ליגות וירטואליות (E-FED). בנוסף לשיפור חווית המשחק, נושא עריכת המתאבקים (אלה שניתנים להורדה כמובן), תוקן אף הוא ככל הנראה, ובעיניי זה לא פחות חשוב.

מעבר לסמקדאון, דאגה THQ להציג גם גרסה שחיקה של משחק האגדות החדש,WWE ALL STARS, כאשר החידוש הוא שבניגוד להודעה הראשונית, המשחק הולך להיות משווק גם ל-WII, ולפלייסטיישן 2. נכון שאין עדיין (גם במקרה של סמקדאון), פרטים על תכונות בלעדיות לגרסת ה-WII, אבל במשחק ארקיידי שכזה, בהחלט ניתן לצפות להתאמה אינטראקטיבית (כמובן שיהיה מעניין לראות כיצד תתייחס THQ לקינקט ול-MOVE). בכל מקרה המשחק עצמו עמד בצילו של סמקדאון במהלך התערוכה, כאשר רק שני מתאבקים (הרוק וג'ון סינה), עמדו לבחירה, אבל למרות זאת הוא מאוד מעניין אותי. מבחינת הרכב המתאבקים, למרות שלא אושרו באופן רשמי, סביר להניח שתראו שם עימות וירטואלי בין אבות לבנים, כאשר גם טד דיבאסי וגם דאסטי רודס צפויים להופיע במשחק (כמובן שבמקרה כזה, גם קודי רודס וגם טד דיבאסי הבן, יופיעו במשחק).



הסיפור הפיקנטי שעומד מאחורי המשחק, זה שהוא מפותח על ידי אותו סטודיו שעבד בזמנו על TNA IMPACT, מה שאומר שאנחנו בהחלט עשויים לראות הקשרים רבים בין המשחקים השונים. ההבדל הבולט הוא שאימפקט בזמנו נבנה ושווק כמשחק האבקות ולא כמשחק ארקיידי, ולרוב הוא נקטל בגלל חוסר במגוון תרגילים, בעיות בתרגילי הכנעה (נעילת הקרסול של קורט אנגל לא הופיעה במשחק לפי מיטב זכרוני), וסביר להניח שדברים אלה, בטח בסביבה ארקיידית ישופרו ויותאמו. נקודה פיקנטית נוספת, בטח לוותיקים שבינינו היא שהמנוע המקורי של סדרת משחקי סמקדאון (עוד מעידן הפלייסטיישן המקורי), היה מבוסס על משחק של ארגון ה-WCW, ורק לאור מעבר הזיכיון של THQ להפקת משחקי ה-WWE, קיבלנו את סמקדאון. כעת נשאלת השאלה, האם אנחנו לקראת סיפור סמקדאון בפעם השנייה, אני מאוד מקווה שכן.

מאחר ויש הרבה מידע על משחקי ההאבקות השונים, בהם גם משחק הרשת המאסיבי של סמקדאון שמתוכנן למחשב, וגם על משחק האבקות חדש של ארגון הלוצ'ה ליברה AAA, אני מניח שתקראו עוד על משחקי ההאבקות בקרוב.

דוראנט עלית


חברת EA שעובדת בימים אלה על כל גרסאות הספורט החדשות של משחקיה (מאדן, פיפא, וכדומה), עמלה בימים אלה גם על מיתוג ופיתוח של סדרת משחקי הכדורסל החדשה, NBA ELITE. הסדרה שאמורה להחליף את סדרת משחקי NBA LIVE הוותיקה, מתיימרת לשנות את פני משחקי הכדורסל מעתה והלאה, ולפי דעתי מדובר בהימור גדול. נכון שההימור בא מנקודה בה EA מובסת (בשנים האחרונות פחות), בכל הקשור לעימות בינה לבין סדרת NBA 2K המצוינת, אבל עדיין מדובר בהימור.

dunk2
dunk2
spin
steal


הקונספט עליו מתבססת EA (צריך לזכור שרק כתבים בודדים ראו את המשחק בפעולה נכון לעכשיו, אז קשה לבסס פרספקטיבה כלשהי), הוא שהשליטה הישנה חלפה מהעולם, וכעת השליטה על השחקן תהיה שונה מהקצה אל הקצה. הכוונה היא שהאנימציות השונות שהופיעו במשחקים (הן במשחק ההגנה והן במשחק ההתקפה), התבססו למשה על רינדור מוקדם שפשוט יצר את הסיטואציות על המגרש. כעת מדברת החברה על כך שהסיטואציות במגרש יתורגמו בזמן אמת לתנועות השחקן, וזה משהו מאוד מעניין. השליטה עצמה תאפשר לשחקן (בזכות הסטיקים האנלוגיים), לשלוט על הכדרור עצמו, לצד הזריקה, מה שאומר שמנגנון הזריקה יהיה מבוסס על תזמון הזזת הסטיק האנלוגי, ולא על כפתור רגיל.



מנגנון זריקה בשימוש הסטיק האנלוגי הופיע בואריאציה מסוימת גם במשחקי NBA 2K בעבר, ולא השאיר חותם ממשי, אבל למרות זאת, יהיה מעניין לראות עד כמה רחוק הלכה EA עם הנושא, ועד כמה המנגנון ידע להבדיל בין שחקנים שונים (שחקני פנים לעומת קלעים). אני אישית מפחד מקטע בו יהיה קל לשלוט על מנגנון הזריקה, וזה יוביל לקליעה באחוזים גבוהים מידי (לחלופין כמובן מצב הפוך בו יהיה קשה מידי לקלוע). מעבר לחדשות הראשוניות על מנוע המשחק, חשפה החברה את השחקן שיעטר את עטיפת המשחק, והפעם מדובר בשחקנה המחונן של אוקלהומה, קווין דוראנט. השחקן שלמרות גילו הצעיר (21), כבר הפך לאחד מהשחקנים הטובים בליגה (מלך הסלים בעונה החולפת),  מה גם שבעברו קריירה נהדרת ב-NCAA (ליגת המכללות). דוראנט עדיין לא מתקרב למיצוי הפוטנציאל, ולקראת השינוי שהליגה הולכת לעבור בקיץ הקרוב (גל השחקנים החופשיים), יהיה מעניין לראות אם דוראנט יצליח לבסס את מעמד אוקלהומה כקבוצת פלייאוף לגיטימית.



עימות משחקי הכדורסל, צפוי רק להתחמם בתקופה הקרובה (המשחקים ישווקו באוקטובר הקרוב), ועם חזרתו של ג'ורדן לסדרת NBA 2K, העימות הולך להיות גדול מתמיד.

גיימסנטר VOD

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - תגובה   |2010-06-30 12:12:24
קודם כל ברכות על שנה לאתר.
לדעתי את לא יורד ברמה מכתבי IGN או GAMESPOT ואתה צריך לקבל הכרה ברמה ארצית בכל מה שקשור לכתיבה על משחקי הוידאו.
אני מאחל לך בהצלחה רבה בהמשך הדרך.
באשר לסמאקדאון יהיו 6 אנשים ברשת וזה אושר באופן רישמי ע"י קורי לדסמה.
אני מחכה מאוד למשחקי הWWE החדשים ובייחוד לALL STARS.
Reiko   |2010-07-01 00:56:19
אורן - קודם כל מזל טוב!
מקווה שהזמן יעשה את שלו ואתה תראה את הפירות של האתר מניבים כמו שאתה רוצה וכמו שמגיע לך שיהיה.
אתה יודע בדיוק מה אני חושב עליך ועל העבודה שלך פה.
תחזיק מעמד וישר כוח!

סחטיין על EA שלוקחת באמת חלק ממונדיאל, הסיטואציות האלה מוסיפים הרבה למשחק, שכנראה יירד קצת מערכו לאור העובדה שהשיפוט האנושי במונדיאל הנוכחי ובכלל הוא פשוט מתחת לכל ביקורת.
אם יש משהו ש EA צריכה להוסיף בסדרת פיפא הבאה זה יותר בקטע של השיפוט - כמובן שאפשר יהיה לבטל את האפשרות, אבל טעויות שיפוט יכולות לקרות, נגיעת יד, בזבוזי זמן של שוערים שלא רואים כרטיס.
הדברים הבסיסיים האמיתיים שהיו מאז ומעולם.
אני די בספק שזה ייצא בגרסת הפיפא הבאה, מאחר והמונדיאל הוא כותר 'חד פעמי' וקצר מאוד ביחס לפיפא רגיל, אז הם עושים יותר מאמצים לתגמל את הרוכשים.

משחקי היאבקות- התלהבתי יותר מהALL STARS, הסמקדאוון החדש נראה לי אותו הדבר כמו הקודם, שגם אותו רק ניצלתי בחלק קטן ממה שיש לו להציע (ויש לו הרבה להציע).
אני מקווה שיהיו עוד פרטים על ה ALL STARS ומתי הוא גם מתוכנן לצאת, לדעתי זה שינוי מרענן.

EA הבינה שסדרת 2K משאירה אותה עם הרבה אבק מאחור (במיוחד לאור העובדה שהוזכר שם השם מייקל ג'ורדן שיעשה הרבה), המיתוג של השם החדש מובן מצד אחד אבל מצד שני זה דבר שניתן בדיעבד להגדיר \ לבטל באפשרויות בחירת המקשים בקונטרולר
אם אנשים לא יסתדרו עם הצירוף החדש הם יוכלו לחזור לשיטה הקלאסית הרגילה ?
אם כן אז אין פה משהו מסעיר, כי זאת אופצה שתוכל להיות בכל משחק
אם כי זה נשמע הרבה יותר טוב, ומעניין אם דבר דומה לזה ייושם גם בסדרת פיפא.

בכל מקרה, הולך להיות חורף חם ללא ספק.
מיכאל  - האם EA תוציא גרסה גם למחשב?   |2010-07-01 04:34:36
המנגנון שעליו EA מדברת קיים בצורה חלקים בבמשחק של 2K השנה.
למשל בזריקות חופשיות הוא מתנהג בדיוק ככה.
הבעיה היא ש 2K השנה לקחו את השליטה מהשחקן ונתנו אותה למשחק. כתוצאה אנחנו רואים הרבה מאוד תנועות של שחקנים שהשחקן בכלל לא עשה. ניתן לראות את זה טוב במיוחד בהגנה.

בקשר לאחוזי הקליעה, אני בטוח שההגנה של השחקן היריב תבוא לידי ביטוי באחוזים שלך. כמו כן דברים אחרים כמו פציעות או עד כמה השחקן חם או קר ישפיעו על ה sweet spot שמדובר עליה בקליפ.
אורן נתן  - תגובה   |2010-07-01 16:06:14
קודם כל, תודה לכולכם על התמיכה באתר, אני יודע שלולא התמיכה הזאת, לא הייתי נשאר לכתוב. נקווה שבשלב מסויים, אצליח להתקדם, כי אין פרופורציה בין היחס אותו אני משקיע בכתיבה\באתר, לבין המצב בפועל, וכאן למעשה מדובר בבעיה.

עכשיו לגבי המשחקים,

משחק האגדות - אמור לצאת בתחילת 2011 (מניח שלקראת רסלמניה, מה שאומר מרץ 2011).

סמקדאון - כפי שכתבתי בכתבה, אני מחכה לסאמרסלם, יהיה מעניין לראות כיצד שופרה חווית הרשת, וד כמה הפיזיקה החדשה תשפיע על הקרבות השונים.

פיפא - נכון לעכשיו אני דיי נהנה מהמונדיאל, אני לא יודע אם זה בגלל הפיפא (שללא ספק החזיר לי חלק גדול מהתיאבון שירד בעקבות כל השידורים בתשלום במהלך העונה), הקטע של הסיטואציות וגם של העדכונים עצמם, זה פשוט אדיר, נכון שאני רוצה לשחק במשחקים אחרים (BLUR לדוגמא), אבל אני מוצא את עצמי חוזר לפיפא עוד ועוד, זה פשוט חוויה.

לגבי המונדיאל עצמו, השיפוט הוא זוועה, פיפא היא דיקטטורה, ואני טוען שחייבים מצלמות, בשיטה שדומה למה שעושים בפוטבול האמריקאי, למאמנים יש את היכולת לערער, 3 פעמים במשחק, לא צריך לשבור את הראש,זה גם יכניס אלמנט חדש של טקטיקה למשחק. יהיה מעניין לראות אם התחזית של פיפא (ברזיל-ספרד בגמר), עדיין תתממש, נכון לעכשיו זה אפשרי.

לגבי ה-NBA, אם מסתמכים על מה ש-EA מדברת עליו, אז השליטה תהיה רק עם הסטיקים האנלוגים, דבר דומה נעשה גם עם משחק האגרוף פייט נייט, כאשר רק לאחר שלושה-ארבעה חודשים, הוציאה EA פאץ' (DLC), שמאפשר לשחק עם הכפתורים הרגילים. לי אין הרבה בעיה לשחק עם הסטיקים, בטח שכל הקונספט נשמע חביב (זה משהו שהם עושים במשחקי הוקי שלהם, והכניסו גם לפוטבול במידה מסוימת, וזה דיי מצליח להם). לגבי הכנסה אפשרית של זה לפיפא בעתיד, זה משהו שאני לא שולל על הסף, אבל כרגע הם סוף סוף חזרו להוביל את משחקי הכדורגל, לא נראה לי שהם ינסו להשתגע.

לגבי כל נושא הזריקות, בהחלט שיהיה משקל גם לשחקן עצמו, גם לסיטואציה במשחק (רבע ראשון לעומת רביעי, רמת קושי), אבל לפי מה שהיה ב-NBA 2K, היית יכול לבחור שאחוזי הקליעה יושפעו אך ורק מהתנועה האמיתית שלך, ולא מהסטטיסטיקה של השחקן. זה משהו שגרם לכך שזרקתי באחוזים זהים עם שאקיל ועם סטיב נאש, רק שסידרתי את הנושא בהגדרות (שיוגדר לפי סטטיסטיקה אמיתית), אז הכל הסתדר.

בכל מקרה שוב תודה לכולם.



הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

כתבות נוספות