Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות SPIDERMAN SHATTERED DIMENSIONS – הביקורת המלאה

SPIDERMAN SHATTERED DIMENSIONS – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
SPIDERMAN SHATTERED DIMENSIONS – הביקורת המלאה
Page 2
כל הדפים

לחיות ביקום אחר, או בתקופה אחרת, יכול להיות דבר מרתק. התקווה לרוב היא לחפש אלטרנטיבה או מוצא לסיטואציה כואבת. בראייה לעולם הקומיקס וגיבורי העל, כמעט תמיד המעבר ליקום אחר, משנה אומנם את הסיטואציה אבל לא תמיד משנה את הדמויות. עבור ידידנו השכונתי ספיידרמן, יש רק תשובה אחת, אתם תבחרו באיזה יקום תרצו לחיות.

הקונספט שעליו מבוסס המשחק החדש בסדרת משחקי ספיידרמן, לוקח את השחקן לגלם את דמותו של ספיידרמן, בארבעה יקומים מקבילים. כן למרות שבתיאוריה אותם יקומים היוו דרך מתוחכמת של חברת מארבל להוציא עוד כסף מהארנקים, לכל ייקום יש זהות משלו, וזה מה שהופך את המשחק החדש להצלחה גדולה. עלילת המשחק שמתרחשת בעולמו הקלאסי של ספיידרמן (AMAZING SPIDERMAN), מספרת על כך שבמהלך קרב בין ספיידרמן לאמן התעלולים "מיסטריו", מתרסקת לשברים טבלת הסדר והכאוס של העולם. הטבלה טומנת בחובה כוחות על טבעיים, ובכוחה לשנות את ההיסטוריה כולה. בנקודה הזאת נכנסים למעשה היקומים המקבילים, שלשם עפים החלקיקים של הטבלה. מטרתו של השחקן במשחק, היא לאסוף את כל החלקיקים השונים, ובכך לשמור על הסדר התקין של העולמות השונים.

למרות שמבחינת סיפור המסגרת, אין את הנקודות וההקשרים שניתן לצפות מסיטואציה כזאת (אף על פי שישנה אינטראקציה לאורך כל שלבי המשחק בין ספיידרמן למאדאם ווב). אני חושב שבהתחשב בנסיבות שאמורות לקשור את גורלם של מספר יקומים במקביל, סיפור המסגרת הוא סביר. בהתאם לכך, מה שהופך ומעשיר את החוויה (מבחינתי מדובר בגולת הכותרת של המשחק), זה היקומים עצמם. מלבד ספיידרמן הקלאסי (חליפה אדומה), מופיעים במשחק גם ספיידרמן האולטימטיבי (החליפה השחורה\סימביוטית), ספיידרמן NOIR (ספיידרמן של שנות השלושים), ואפילו ספיידרמן מהעתיד (שנת 2099, מיגל אוה'רה). במקביל לדמויות השונות, אנחנו מקבלים גם חווית משחק שונה, שבאה לידי ביטוי הן במנוע המשחק, והן במבנה המשימות. מנוע המשחק שאומנם מציג ממשק כמעט זהה לכל הגרסאות של ספיידרמן, נראה ומרגיש שונה. בראש ובראשונה, ניתן לכתוב על גרסת ה-NOIR של ספיידרמן שבעיקרה יותר חשאיות, ופחות אקרובטיות ופעלולים. החשאיות באה לידי ביטוי בצורך לנטרל אויבים בצורה שקטה וחכמה. הנטרול השקט בא לידי ביטוי, בכך שעל השחקן לנצל את החשכה ולתקוף בעזרת הקורים (ישנן מתקפות מיוחדות שרלוונטיות רק לשלבי ה-NOIR), אומנם האינסטינקט המיידי הוא לתקוף את האויבים השונים במהירות, אבל בפועל, הנטרול השקט הוא החלק המרכזי של חווית המשחק, ואני מאוד התחברתי אליו. מלבד גרסת ה-NOIR, דיי נהניתי לשחק גם עם ספיידרמן הקלאסי. כאן בניגוד לחשאיות של גרסת ה-NOIR, מופיע ספיידרמן בכל הדרו, הרבה אקרובטיקה, הרבה הנחתות ובעיקר הרבה הרס. הבדלים אלה רק ממחישים לנו את סגנונות המשחק השונים, נכון שזה יהיה לא נכון לכתוב שיש הבדלים מהותיים בין סגנונות המשחק, אבל בזכות האנימציות והיכולות המיוחדות (ספיידרמן של שנת 2099, יכול להאט את הזמן), התחושה היא בהחלט שונה.

אם יש דברים שעליהם ניתן לכתוב שהם מצליחים לייבא את רוח הקומיקס למשחק, אלו מבנה המשימות ועיצוב העולמות השונים. המשימות השונות במשחק, מחולקות בצורה שווה בין היקומים השונים, כאשר בכל משימה מתמודד ספיידרמן עם גרסאות שונות של אויביו המיתולוגיים. בין האויבים במשחק ניתן למצוא את הגולבין (נורמן אוסבורן), סאנדמן, קרייבן הצייד, אלקטרו ואפילו גרסה נשית של דוקטור אוקטפוס (בעולם של 2099). בדומה לחווית המשחק השונה עם הדמויות השונות, ניתן למצוא גם עיצוב שלבים שונה (בעיקר ביקום האולטימטיבי והקלאסי). לדוגמא המפגש עם סאנדמן, מתרחש בסביבה מלאה בחול, וכדי להתמודד עם האויבים השונים, על השחקן לשלב מים במתקפותיו השונות. מבנה המשימות עצמו, עשוי להיות דומה בחלקים מסוימים של המשחק, החל ממשימות חילוץ אזרחים (בואריאציות שונות לאורך שלבי המשחק), דרך התמודדות עם האויב המרכזי, ועד לניווט עצמו. נכון שבדרך כלל זה מתכון ברור לרפטטיביות, אבל כאן יש משהו שונה. הכוונה היא שבזכות עיצוב היקומים וזירות הקרב השונות, אני חושב שגם אם יש במידה מסוימת רפטטיביות, היא משנית. דבר נוסף שמניע את המשחק לכל אורכו, הם האתגרים. האתגרים הם רשימה של מטלות משניות (חלקן מושגות רק מהתקדמות בעלילה, בעוד אחרות מושגות דרך ביצוע תרגילים אטרקטיביים), אשר מאפשרות לשחקן לקבל תרגילים חדשים (בעיקר קומבואים, ושימוש נרחב יותר של הקורים), לשפר את מד הבריאות והיכולות המיוחדות, ואפילו לקבל תלבושות חדשות. בדרך כלל אני לא אחד מאלה שאוהבים את כל מצבי האתגר הללו, מה גם שאני רואה בהם דרך להאריך לחינם את אורך החיים של המשחק, אבל למרות זאת, מאוד נהניתי מהם ב-SHATTERED DIMENSIONS. בראש ובראשונה האתגרים מאפשרים לשחקן להתרענן, הכוונה שלי היא שדרכי הפעולה שלכם ישתנו ככל שתשלימו יותר אתגרים ובנוסף תלמדו לתפעל את התרגילים השונים באופן טוב יותר.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
Reiko   |2010-10-26 21:14:42
אהלן אורן, ביקורת מעולה!
נשמע משחק באמת מצויין ועושה חשק לחזור לנוסטלגיה הזאת.

אתה משחק לפי הסדר בכל ספיידרמן (מסיים את המשימות שלו ועובר לספיידרמן הבא) או שאתה עושה כמה משימות מזה, עובר לשני, חוזר שוב לראשון וכ'ו ?
מה אורך החיים של המשחק הזה ?
לדעתי יכלו להכניס כאן מצב קו-אופ שמשלב את הספיידים האחרים לאו דווקא בעולם שלהם, זה יכול להכניס עניין ולהאריך עוד יותר את אורך החיים של המשחק ובכלל החוויה.

בכל מקרה שווה בדיקה, יש צפי לדמו שלו ?

ובהשוואה לבאטמן שהיה מעולה, איך ההתרשמות שלך מהמשחק הזה, הוא יכול להתעלות על מה שהיה בבאטמן ? (במידה והם באותו סגנון, ואני מניח שזה די המצב, במיוחד עם ה NOIR משולב עם הספיידרמן העתידי)
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."