Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות MOTO GP 09/10 – הביקורת המלאה

MOTO GP 09/10 – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
MOTO GP 09/10 – הביקורת המלאה
Page 2
כל הדפים

המטרה הרשמית של כל ספורטאי, היא לנצח. הרצון לקום בבוקר ולקרוא את כותרות העיתונים, ולדעת שהצלחת לעשות משהו גדול, זה מה שמוביל את חלקם לקחת על עצמם סכנות גדולות. הגבול הדק שעובר בין הנאת הצופים לבין רמת הסכנה, בצפייה במרוצי הספורט המוטורי, מכניס למשוואת הניצחון גם את היכולת לשרוד.

משוואת ההישרדות הזאת, עומדת במרכזו של משחק המרוצים החדש MOTO GP, שמבוסס כמובן על סבב מרוצי הגרנד פרי. סבב המרוצים שבשנים האחרונות עובר שינויים והתאמות (הכנסת קטגוריית המוטו 2), זוכה לפופולאריות גדולה, ואף מצליח להצמיח כוכבים בדמותם של ולנטינו רוסי ודני פדרוסה. כאשר תתחילו לשחק במשחק, למעשה תקבלו תמצית על הסכנות הטמונות באותם מרוצים. מנוע המשחק שמנסה לאורך כל מצבי המשחק השונים, להציג סימולציה של עולם המרוצים, בהחלט מצליח לעמוד במשימה. למרות זאת, אני חושב שכאן טמונה במידה מסוימת, הבעיה המרכזית של המשחק. למרות ממשק השליטה הסביר, כדי להגיע להישגים במשחק, צריך למעשה לרכוב בסגנון כמעט סטרילי ונקי מטעויות. אני לא אומר שזה רע באופן מוחלט, מאחר והמשחק אמור להציג סימולציה, אבל מצד שני אני חושב שיש טעם לפגם שהמשחק מעניש את השחקן על כל טעות, גם ברמת המשחק הקלה.

לצד שימוש ביכולת ההאצה של האופנועים השונים במשחק, עושה מנוע המשחק שימוש בבלימה קדמית ואחורית. יכולת הבלימה, מהווה חלק משמעותי מחווית המשחק, מאחר וירידה קטנה לשוליים, מהווה סכנה מיידת להתרסקות. למרות שלמשחק יש מצב הדרכה (דיי בנאלי יש לומר), אני חושב שבסופו של יום, שיטת הנהיגה הנכונה, היא נהיגה זהירה וחכמה. לא פעם מצאתי את עצמי מאיץ בפניות (ישנה אפשרות להיאחז באופנוע, על מנת להגביר את המהירות), במה שאולי נתן לי אפשרות לעקוף מספר רוכבים, אבל שניות לאחר מכן, מצאתי את עצמי מתרסק לקרשים. החשיבות בלקחת נכון את הסיבובים, ובעיקר לבצע עקיפות נכונות, היא נקודת המפתח במשחק, אם תלמדו לבצע זאת בצורה נכונה, תשיגו את השליטה הרצויה במנוע המשחק. המשחק שמציג כמובן את כל נפחי המנועים השונים (125, 250, וקטגורית המוטו GP), בהחלט מציג חווית משחק שונה באופנועים השונים. מלבד העלייה ברמת האינטנסיביות והמהירות במעבר לאופנועים הכבדים, הדגש בפניות, הופך למשמעותי. כאשר שיחקתי במצבי המשחק השונים, בקטגוריית ה-MOTO GP, מצאתי את עצמי מתרסק, לא פעם ולא פעמיים, בעיקר בגלל שניסיתי לבצע את אותן התאמות, שביצעתי עם האופנועים הקלים יותר.

ds1-image11_bmp_jpgcopy
ds1-image11_bmp_jpgcopy
ds1-image14_bmp_jpgcopy
ds1-image16_bmp_jpgcopy
ds1-image24_bmp_jpgcopy
ds1-image34_bmp_jpgcopy
ds1-image36_bmp_jpgcopy
ds1-image39_bmp_jpgcopy
ds1-image76_bmp_jpgcopy
ds1-image82_bmp_jpgcopy
ds1-image8_bmp_jpgcopy


מלבד מנוע המשחק ויכולתו להשפיע על מידת הנאתכם מהמשחק, מציג המשחק מגוון רחב של מצבי משחק. מצב המשחק המרכזי, הוא מצב הקריירה, אשר מאפשר לשחקן, ליצור אופנוען, ולהתחיל איתו את קריירת המרוצים, החל מנהיגה בקטגוריית 125 הסמ"ק, ועד לקטגוריית ה-MOTO GP. קונספט הקריירה, בטח בכל הקשור לפרזנטציה, לא זוכה לסרטוני מעבר (בנקודה הזאת, אין אפילו את חגיגות הזכייה, שכל כך מזוהות עם הספורט במציאות), ולמרות זאת, אפשר לכתוב שהתמכרתי אליו. בראש ובראשונה מציג המשחק אפשרות לעצב את דמותו של האופנוען, לצד בחירת האופנוע שבו יתחרה (מגוון רחב של יצרנים, בהם הונדה, סוזוקי וימאהה). במקביל מציג מצב הקריירה את היכולת לנהל את מרכז העניינים של השחקן, החל מהחתמת יחצנים (אשר דואגים לספונסרים), ועד להחתמת טכנאים\מהנדסים, אשר יהיו אחראים על שפצור האופנוע. נכון שלא מדובר באפשרויות חדשות, מה גם שאני שיחקתי בעשרות משחקי מרוצים במהלך השנים, אבל למרות זאת, יש בממשק הזה, משהו מהנה. נקודת החיסרון המרכזית של מצב הקריירה, היא למעשה התלות במוניטין של השחקן. הכוונה היא שהשחקן לא יוכל להתקדם לקטגוריות הבאות, ללא עלייה ברמת המוניטין. הבעיה המרכזית בכך היא שרמת המוניטין, כמעט ואינה תלויה בהישגכם על המסלול, אלא יותר ברמת הנהיגה. לא פעם ולא פעמיים, מצאתי את עצמי מסיים באחד מהמקומות הראשונים, אבל למרות זאת, רמת המוניטין שלי לא עלתה, באופן משמעותי. מנגנון המוניטין, מבוסס למעשה על חישוב כל הדברים הטובים שעשיתם במהלך המרוץ (עקיפות, נהיגה ללא ירידה לשוליים, סיום במקומות הראשונים), ולאחר מכן חיסור של כל הטעויות שעשיתם במהלך המרוץ (התרסקויות, התנגשויות וכו').



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - לא מתחבר למירוצים   |2010-10-04 03:18:14
בעבר משחקי המירוצים היו אטרקטיבים יותר מהיום.
לצערי הם איבדו מהמקוריות שלהם.
לגבי משחק זה שיחקתי בדמו שלו ולא אהבתי אותו.
לדעתי צריך להביא משחקים יותר מקוריים מהסגנון הזה כי טמון בהם פוטנציאל גדול.
Reiko   |2010-10-26 17:45:59
משחק מירוץ אופנועים האחרון ששיחקתי בו היה לפני יותר מ 13 שנה - MOTO RACER למחשב, שנקנה בלונדון היקרה (כשהסטרלינג היה יותר קרוב ל8 מאשר ל5)
אני לא מת על הז'אנר הזה, אני מעדיף הרבה יותר את הפרי-סטייל.
גם משחק שהוא רק עם אופנועים גם די מגביל לדעתי עם כל הכבוד לכוונה של המשחק.
משחקים כמו MOTORSTORM לדעתי נותנים תמורה טובה יותר, הנאה וחוויה יותר ממשחקים מהזן הזה.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."