Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות SONIC 4 – הביקורת המלאה

SONIC 4 – הביקורת המלאה

דוא

שינוי גימיק ובעיקר תדמית למוצר מצליח, זה הימור לא קטן. הקהל מחפש את הדברים המוכרים, את הדברים שעבדו בעבר, ולכן קשה גם לעבוד עליו. החיבור בין מותגים מצליחים לבין הקהל, נובע בעיקר מחיבור הרגש. לא פעם ולא פעמיים, הרגש הוא שעושה את כל ההבדל, מספיק לראות את הקשר בין מייקל ג'ורדן לחברת נייק, החיבור בין קוזמו קריימר למייקל ריצ'ארדס, ובעיקר השילוב בין סוניק הקיפוד לחברת סגה.

למרות שעם השנים, אנחנו רואים אותו כמעט בכל הזדמנות אפשרית, התחושה שמלווה גיימרים וותיקים, היא שסוניק הקיפוד נעלם. נכון שראינו מעבר לסביבת משחק תלת ממדית, נכון שראינו שיתוף פעולה היסטורי עם מאריו, אבל למרות זאת חווית המשחק הקלאסית, של תחילת שנות התשעים, חסרה. בצעד מעניין, הן באספקט הקריאטיבי והן באספקט הכלכלי, החליטה חברת סגה להחזיר (דרך הורדת דיגטלית לקונסולות הדור הבא), את הקיפוד הכי מפורסם בעולם לסיבוב נוסף. אז נכון שבכל הקשור לעלילת המשחק, אין הרבה חדש, עוד פעם דוקטור רובוטניק מחפש את אבני הברקת, ועוד פעם הוא מנסה להשתלט על העולם. אבל למרות זאת גם אחרי קרוב לעשרים שנה, הקונספט עובד. אני יכול לכתוב שכבר מהרגע הראשון בו שיחקתי במשחק החדש, הרגשתי צמרמורת בגוף, אותה צמרמורת שמלווה התרגשות גדולה. אני לא יודע אם מדובר בחזרה לדמויות מהעבר (אני פריק גדול של רובוטניק), או בחזרה למנוע משחקי הפלטפורמות, אבל משהו במשחק הזה גרם לי לחייך.



מנוע המשחק, הוא פחות או יותר אותו מנוע שהתרגלנו אליו מהעבר. המטרה של השחקן היא לצבור מהירות, להתגלגל ולקפוץ, ובדרך לאסוף גם מטבעות. ממשק השליטה מאפשר לשחקן לפתח מהירות על הקרקע (סיבוב הקיפוד המפורסם) לצד אפשרות להשתמש בקפיצה המתבייתת. הקפיצה המתבייתת מאפשרת לסוניק לתקוף מטרות מהאוויר, במה שמאפשר למעשה לבצע תקיפה ונסיגה (מאוד יעיל בקרבות הבוס השונים).בנוסף לממשק השליטה, מציג מנוע המשחק מערכת שדרוגים ובונוסים שונים, אשר חלקה מאפשרת לשחקן לצבור מהירות, לצבור חסינות, ובעיקר לצבור מטבעות. אותם מטבעות שמפוזרים ברחבי העולמות השונים מאפשרים לשחקן להיכנס לשלבי הבונוס השונים (שם ניתן לאסוף את אבני הברקת), בנוסף לכך הם משמשים כמגן אנושי להתקפות השונות של האויבים במשחק.

20007S4E1_X360_003
20007S4E1_X360_003
20011S4E1_X360_014
20012S4E1_X360_002
20015S4E1_X360_013
20016S4E1_X360_016
21689X360_S4E1_Z4_A3_G03


מבנה המשימות במשחק, מציג ארבעה עולמות שונים, בין העולמות ניתן למצוא שרידים עתיקים, קזינו מסתובב ואפילו את המעבדה של דוקטור רובוטניק. אני באופן אישי מאוד נהניתי לשחק בעולם הקזינו, מה גם שההתאמה של כל הדברים הקטנים (מכונות המזל, משחקי הקלפים, הקוביות), יוצרת אווירה נהדרת. אחת הדרכים היעילות שפיתחתי במהלך המשחק, הייתה לחזור ולשחק בשלבי הקזינו, על מנת לצבור מאגר של פסילות. כן לאור משחקי המזל הרבים, מאפשר עולם הקזינו (במיוחד שלב המשחק השני), לצבור כמות גדולה של פסילות, שבהחלט מקלה על המשך הדרך בשלבים\עולמות הבאים. בניגוד לעולם הקזינו, מצאתי את עצמי מתקשה במיוחד בעולם העתיקות. עולם העתיקות טומן בחובו מספר רחב של ניווטים ותמרונים (ניווט מחתת למים, התחמקות מכדורי ענק, ואף התמודדות עם דגים בעלי יכולת עקיצה), שהופכים את החוויה למאתגרת במיוחד. למרות שהרכב האויבים במשחק, הוא לא פאר היצירה, הדגש של המשחק לפתח מהירות הוא שהופך את העימותים למעניינים (קפיצות מהירות יכולות להביא מהר מאוד לאיבוד שלל המטבעות שנאסף). למרות שמצאתי את עצמי מאבד פסילות בעיקר בגלל נפילות לתהום, אני חושב שהרכב האויבים במשחק, היה חייב להית מאתגר יותר. צריך לזכור גם שמלבד מצב הסיפור, מציג המשחק אפשרות למשחק נגד השעון, אותה אפשרות מאפשרת לשחקן לקחת יותר סיכונים, מה גם שניתן להעלות את ביצועכם לטבלת השיאים המקוונת.



הפרזנטציה במשחק, שלא ממש מציגה סרטוני מעבר (ישנם מספר עימותים בין סוניק לרובוט ניק, אבל אין סיפור ממשי שמועבר שם), היא בעיקר הרינדור ל-HD. אותו רינדור, מאפשר לגרפיקה להישאר רעננה, גם בסביבת משחק דו-ממדית. נכון שבשלבי המעבדה של רובוטניק, אין משהו מיוחד, אבל בכל השלבים האחרים, ניתן לראות שהנגיעות הקטנות בגרפיקה, בהחלט מוסיפות לחווית המשחק. אם יש משהו שאכזב אותי, זה החוסר בדמויות המשנה, בניגוד למשחקי הסדרה בעבר, לא ראינו אזכור ל"זנבות", או ל"נקלס" שבהחלט היו פותחים את האפשרות למשחק מרובה משתתפים.

לסיכום, אני חושב שאחרי ששיחקתי בכותר החדש בסדרת משחקי סוניק, ובטח אחרי ששיחקתי בשחזורי קלאסיקות מהשנים האחרונות (דיגר, מגה מן, צבי הנינג'ה), אני יכול לכתוב בביטחון מלא, שנורא נהניתי לשחק במשחק. למרות שיש עדיין על מה לעבוד (מצב משחק מרובה משתתפים, אויבים יותר מאתגרים), אני חושב שחווית המשחק הממכרת, היא שתגרום לכם להרגיש שלפעמים החזרה לעבר, היא ההתקדמות האמיתית.

אורן נתן.





שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - תודה על הביקורת   |2010-10-31 07:55:39
אני ממש גדלתי על סוניק.
והמשחק הזה מעניין אותי במיוחד.
אני ארכוש אותו כחלק מה MS POINTS
k  - כרגיל... ביקורת מעולה (:   |2010-10-31 15:14:05
(;
Kebob  - דווקא את הישנים אהבתי יותר   |2010-11-01 22:16:45
משום מה סוניק מרגיש פה כבד כזה
שי  - לא הבנתי זה משחק רגיל שאפשר להשיג?   |2010-11-15 02:28:25
או שזה דרך הלייב או משהו כזה. פשוט אני רוצה להשיג אותו לאקס בוקס אבל אני לא ממש יודע איך
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."