Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות NBA 2K11 – הביקורת המלאה

NBA 2K11 – הביקורת המלאה

דוא

אם יש משהו שמסמל עבורי את מייקל ג'ורדן יותר מכל דבר אחר, היא היכולת לחזור ולהתחרות גם לאחר תבוסות ורגעי משבר. לא פעם ולא פעמיים נתקל ג'ורדן במכשולים שנראו בלתי עבירים, בין אם נזכר באייזאה תומאס והילדים הרעים מדטרויט, בין אם נזכר בחזרה מהפרישה ובין אם נזכר במשחק בו קדח משפעת, נראה שכוח הרצון ובעיקר הרצון להתחרות, הוא שדחף את ג'ורדן להיקרא הוד אווריריותו.

בגרסת המשחק החדשה של סדרת NBA 2K, אנחנו נלקחים בחזרה אל רגעי המפתח בקריירת המשחק של גדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים, כל זאת במטרה לשחזר ולהחיות את אותן סיטואציות אשר נכנסו לדברי הימים של הספורט העולמי. אם לומר לכם את האמת, העובדה שאני משוחד לגבי מייקל, רק מקשה עלי לכתוב עד כמה הוא השפיע עלי בחיים. מעבר לספורט עצמו, היכולת לראות את ג'ורדן (וחבריו לשיקאגו), נתנה לי כוח שקשה להסביר אותו במילים. למרות שבעבר כבר ראינו את ג'ורדן מופיע במספר משחקי כדורסל, הדבר שהיה חסר לפי דעתי הוא חוסר הדגש על רוח התקופה, נכון מייקל הוא העיקר אבל בלי המסביב קשה להמחיש (בטח לאוהדים חדשים), בצורה נכונה את הקלאסיקות השונות. כל זה בא לתיקון במשחק החדש. בראש ובראשונה מציג המשחק אפשרות לשחזר עשר סיטואציות שונות (בהן המשחק הראשון בגארדן אחרי הפרישה, משחק השפעת, סדרת הגמר מול הלייקרס) משנותיו של מייקל בליגה (אין התייחסות לתקופה בוושינגטון), כאשר על השחקן מוטלת המשימה לשחזר אותן במדויק. על הנייר זה נשמע אולי קל, כי הרי זה לא אמור להיות מסובך לקלוע כמות מסחרית של נקודות עם שחקן כל כך אטרקטיבי, אבל בפועל דאג צוות הפיתוח של המשחק שהאתגר יהיה מציאותי. על מנת למנוע מכם להגיע למצבים בהם תזרקו את כל הזריקות עם ג'ורדן ותתפללו למשיח, מאתגר המשחק את השחקן לנצח את כל המשחקים (משימה לא פשוטה בכלל, בהתחשב ביריבות), למסור אסיסטים, לקטוף ריבאונדים, ולעיתים אף להוריד את כמות הנקודות של השחקנים היריבים.



אני באופן אישי מאוד נהניתי מאתגרי המשחק השונים, לא רק שזה עשה לי טוב לראות את הקבוצות הקלאסיות, בהן יוטה עם סטוקטון ומאלון, הניקס עם יואינג וסטארקס, וסיאטל עם פייטון וקמפ, מה שאהבתי באמת זה הדברים הקטנים. שאני כותב דברים קטנים, אני מתכוון בעיקר לפרזנטציה ולמנוע המשחק, אשר באים לידי ביטוי בעיצוב האולמות, השדרות, ובעיקר בהבדלים שעברו שיקאגו וג'ורדן לאורך השנים. אם תשחקו בגרסאות המוקדמות של שיקאגו (קבוצת האליפות הראשונה), ותשוו אותן אל הגרסאות המאוחרות של הבולס (קבוצת האליפות השנייה), תראו שמלבד ההחלפה של הוראס גראנט בדניס רודמן וטוני קוקוץ', סגנון המשחק משתנה. ג'ורדן לדוגמא עושה את המעבר מהכוח המתפרץ הבלתי ניתן לעצירה, לשחקן יותר חזק וחכם פיזית.



נקודה נוספת שראוי לזקוף לטובת המשחק החדש, היא שמנוע המשחק המלוטש של סדרת 2K, ממשיך להשתפר. השליטה במשחק ההתקפה מאפשרת לשחקן להריץ תרגילי התקפה קבועים (בידודים לכוכבים, חסימות לקלעים, כיווץ וחסימות), בעוד שמקביל ניתן להריץ תרגילים באופן ידני דרך האפשרות לשלוט על שחקנים ללא הכדור. אני באופן אישי מצאתי את עצמי משתמש לא פעם ולא פעמיים באפשרות ההרצה הידנית, מה גם שהרצה חוזרת של התרגילים הקבועים, תוביל את היריב להתאים את עצמו לכך. גולת הכותרת של המשחק ממשיכה להיות האינטליגנציה המלאכותית. אני חושב שבהשוואה למשחקי ספורט אחרים ישנם רגעים שפשוט הרגשתי שרמת האינטליגנציה מקדימה במספר שנים את כל משחקי הספורט שראינו בשנים האחרונות. היכולת של הקבוצות השונות במשחק להתאים את סגנון המשחק האמיתי שלהן אל המגרש הוירטואלי, במקביל לניצול היתרונות של השחקנים השונים, היא שדורשת מכם לחשוב ולא ללכת עם הראש בקיר. לא פעם ולא פעמיים בסיטואציות צמודות, הולכות הקבוצות היריבות אל הכוכבים הגדולים, בין אם מדובר בקובי בלייקרס ובין אם מדובר באמרה בניקס, אבל למרות זאת האינטליגנציה לא תכפה עליהם לקחת זריקות התאבדות. מה שמתרחש בפועל במגרש, הוא שעל השחקן להתאים את סגנונות ההגנה השונים (מלכודות, שמירת לחץ, שמירות כפולות), בצורה נכונה כדי לכפות טעויות רבות מצידו של היריב, מה גם שברמות המשחק הקלות יותר היריב מהווה אתגר לא קטן. בנקודה הזאת אני חושב שיש גם מקום לשיפור מסוים. הכוונה שלי היא שלמרות כל אפשרויות המשחק המתוחכמות, הייתי מצפה לראות במשחק סרטוני\מצבי הדרכה, אשר יתרמו לשחקנים וותיקים ומתחילים כאחד. נכון שמעשית הכל כתוב במשחק (ממשק השליטה והתרגילים), ונכון שישנן אפשרויות אימון רחבות למדי, אבל למרות זאת בטח ובטח בתקופה בה אוהדים רבים נחשפים לסדרה בפעם הראשונה, יש מקום למדריכים ויזואלים. לא רק שמדריכים ויזואלים מאפשרים לשחקן להבין את הסיטואציות השונות על המגרש בצורה טובה יותר, הם אף מאפשרים לשחקנים לרצות ולהשתפר במהלך תנועה, וזה משהו שלדעתי יכול לשפר את עקומת הלמידה של המשחק.

nba-xenon-0017
nba-xenon-0017
nba-xenon-0026
nba-xenon-0029
nba-xenon-0031
nba-xenon-0033
nba-xenon-0035
nba-xenon-0042
nba-xenon-0043
nba-xenon-0056
nba-xenon-0062
nba-xenon-0304
nba-xenon-0305


במקביל להתמקדות המשחק במייקל ג'ורדן (הן דרך הקבוצות הקלאסיות, והן דרך מצבי המשחק), מציג המשחק מצבי משחק רבים בהם מצב התאגיד ומצב המשחק לשחקן יחיד. מצב התאגיד שלפחות מבחינתי הוא עדיין הלחם והחמאה של משחק ספורט, לוקח את השחקן לנהל את אחת מקבוצות הליגה, על כל המשתמש מכך. החידוש הגדול השנה, הוא בעיקר בפרזנטציה ובאופן הצגת הליגה. בראש ובראשונה דואגת השדרות במשחק להתמקד במצב הקבוצה, הן במתן אנקדוטות פיקנטיות לגבי השחקנים השונים, והן במתן עדכונים מרחבי הליגה. נכון שניתן לשמוע חזרות מסוימות במכלול הסיפורים, אבל בהשוואה לעבר מדובר בשיפור משמעותי. מעבר לכך ניתן לראות שהגרפיקה במשחק אשר משלבת סצנות מעבר ודגש נרחב על האינטראקציה בין השחקנים השונים, היא יוצאת מן הכלל. האנימציות במשחק נראות לעיתים כדבר האמיתי, נכון שפה ושם יש קצת התנגשויות בין שחקנים (בעיקר בכניסות לסל), אבל זה לא משהו שפוגע בחוויה לאורך זמן.



למרות היותי שועל וותיק בכל הקשור למצבי תאגיד, בחרתי להכניס את עצמי למיטה החולה העונה לשם פורטלנד טרייל-בלייזרס, ומצאתי שגם בעולם הוירטואלי, הקבוצה הזאת מביאה רק צרות. אז נכון שבתחילת העונה עוד היו לי ציפיות להתמקם בצמרת המערב, אבל בפועל מצאתי את עצמי, אי שם בפגרת האולסטאר, עם מחשבות על בנייה לשנים הבאות. למרות שניסיתי לבצע התאמות (הזזת ברנדון רוי להיות רכז, טרייד בין וינס קרטר ואנדרה מילר), הבנתי שמה שחשוב זה ללמוד את התכונות והתרגילים של הקבוצה. במקרה של פורטלנד, זה היה לשחק התקפות ארוכות יותר, להכניס כדורים לצבע, ולא לחשוש מהחלפת הגנות ומאצ'-אפים. מה שעדיין חסר לי במידה מסוימת במצב התאגיד, זה אינטראקציה עם הבעלים. הכוונה שלי היא שהייתי רוצה לדעת יותר על מטרות הקבוצה, ופה ושם לקבל פידבקים (חיובים ושלילים) בהתאם לכך.

בנוסף למצב התאגיד, החלטתי לנסות את מזלי במצב הקריירה לשחקן יחיד. מצב הקריירה לשחקן יחיד אשר הוצג לראשונה בשנה שעברה, הוא לפי דעתי אחת ההפתעות המרעננות של המשחק החדש. אני לא אחדש לכם אם אכתוב שאני לא אוהד גדול של מצבי הקריירה היחידניים, אבל למרות זאת אני מאוד נהניתי מהקריירה היחידנית ב-NBA 2K11. בראש ובראשונה מדמה המשחק את מסלול הבחירה במלואו, כאשר על השחקן לעבור דרך מחנות הדראפט, וליגות הקיץ, כל זאת בהכנה למשחק בליגה הטובה בעולם. במהלך קריירת היחיד שלי בתור רכז, מצאתי את עצמי לומד את חשיבותה של עבודת הרגליים במשחק הכדורסל. נכון שמבחוץ קשה לשים לזה לב, אבל כאשר שולטים על שחקן אחד, מבינים עד כמה עבודה נכונה של הרגליים משמעותית. הדברים שמבינים במהלך משחק, הן במשחק ההגנה והן במשחק ההתקפה, הם הרבה יותר רחבים מכמות הנקודות שתקלעו. תאמינו לי שכמות הנקודות, זה לא מה שיביא לקבוצה שלכם נצחונות, ולא מה שיביא לכם דקות נוספות. בקטע הזה מאוד חשוב להתקדם בזהירות, לדאוג לשחק טוב (לרווח את המשחק בהתקפה, לשמור צמוד מבלי לנסות לחטוף), וכך הלאה. אני לא אומר שזה נכון לוותר על סיטואציות\זריקות חופשיות אבל מצד שני זה לא חכם לקחת את המשחק בכח, למרות הפיתוי הגדול.  אני באופן אישי, מאוד התמכרתי לקריירת היחיד, מה גם שבנוסף למשחקים עצמם, מציג המשחק מצבי אימון אישיים (קליעות, סגירה לריבאונד), ואפילו מסיבות עיתונאים.

במקביל למצבי המשחק השונים, שרתי המשחק המקוונים ועדכוני ההרכב התכופים, הם הטובים ביותר שנתקלתי בהם במשחק כדורסל. למרות שמצאתי את עצמי מעדיף לשחק לעיתים נגד המחשב מאשר נגד שחקנים אנושיים, אני חושב שהחוויה המקוונת ב-NBA 2K11, היא טובה. עם זאת, אני חושב שבכל הקשור למצבי הרשת השונים, עדיין משהו חסר משהו. מצד אחד יש כאן באמת הכל (טורנירים נושאי פרסים, ליגות וירטואליות, עדכוני תוצאות בזמן אמת), אבל מצד שני וזה אולי נובע במידה גם מעיצוב התפריטים, אין את האתגר\דרגות שיהפכו את מצב הרשת להמוני.

לסיכום,  אני יכול לכתוב לכם שיש משהו מיוחד במשחק הזה. נכון שלא אשקר אם אכתוב שמדובר במשחק הכדורסל הטוב ביותר ששיחקתי בו, אבל זה לא יעשה למשחק חסד. הכוונה שלי היא שרמת האינטנסיביות לצד העימות בין קבוצות העבר לקבוצות ההווה, הם האקס פקטור שהופך את החוויה למיוחדת. עם זאת מאוד מעניין אותי לראות כיצד תתקדם הסדרה בעתיד, כולי תקווה שהופעתו של ג'ורדן אינה חד פעמית, וכולי תקווה שבנוסף נראה גם אגדות נוספות (בארקלי, האקים, רג'י מילר). אם יש משהו שהייתי רוצה לראות בעתיד זה בעיקר הטמעה יותר טובה של הבסיס (מדריכים ויזואלים), הטמעה של אתגרים\דרגות במצב הרשת, ובעיקר הבנה שגם בשנה הבאה יש לאן להתקדם.

אורן נתן.

 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
גיא  - ביקורת נפלאה מאדם מחונן !!!   |2010-12-17 08:41:06
ביקורת נפלאה כרגיל,בכל מקרה כל הכבוד אורן,אני עוקב אחרי פועלך ואתה בדרך הנכונה להיות כתב על
Reiko   |2011-01-06 07:01:51
בתור אחד שראה כדורסל (יותר נכון NBA) רק בגלל מייקל ג'ורדן, ומהנאמנים שנשארו לשיקאגו...
עם כל זה שאני לא ממש חובב כדורסל (מעדיף כדורגל) המשחק הזה - עם כל הפרצנטציה האדירה שלו והאיכויות שרק 2K יודעת לעשות (עם כל הכבוד, ל EA יש עוד המון מה ללמוד)
ובעיקר הדובדבן שבקצפת - מייקל ג'ורדן
עושים לי חשק אדיר לקנות את המשחק הזה.

גם לאחר קריאת הביקורת המעולה, שרק עוררה עוד יותר את התיאבון...

נראה לי קנייה בטוחה (אף פעם לא מאוחר מדי )
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."