Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות CALL OF DUTY BLACK OPS – הביקורת המלאה

CALL OF DUTY BLACK OPS – הביקורת המלאה

דוא

חוסר וודאות מהווה פחות או יותר, אי ידיעה לעתיד לבוא. לא פעם ולא פעמיים נמצא את עצמנו באמצע העולם, נאחזים בתקווה אחת בעוד המציאות מראה כיוון אחר לגמרי. הרצון הטבעי להכריע ומהר, לפעמים לא בא לידי ביטוי, לעיתים עשויה תחושת חוסר הוודאות להיות קשה יותר מהחזון הרע ביותר, לכן אסור לנו להיקלע לתקופות דמדומים שכאלה, בטח שאין ברשותנו נשק אוטומטי...

תחושת חוסר הוודאות, היא התחושה המרכזית שליוותה אותי במהלך הקמפיין של משחק הלחימה החדש בסדרת משחקי CALL OF DUTY. עלילת המשחק אשר עוקבת אחר סיפורו של חייל אמריקאי בשם אלכס מייסון (הדמות המרכזית במשחק), מתרחשת ברובה בעידן המלחמה הקרה ובעימות בין המעצמות, כאשר גולת הכותרת לוקחת אותנו לשנות הלחימה העזה באדמת וייטנאם. עד כאן הכל נשמע הגיוני וטוב (למרות שמוטיב המלחמה הקרה דיי מוצה בעיניי, לפחות בקונסטלציות שראינו בשנים האחרונות), אבל למרות זאת הקמפיין לא הרגיש לי כסיפור מלחמה. הדגש שלי במשחק במשחקי מלחמה, מעבר לכל האקשן והפיצוצים (שעליהם ארחיב בהמשך), הוא בעיקר הטעמת המלחמה, הן דרך הלוחמים (הדמויות עצמן), והן דרך סביבת הלחימה. הדבר הבולט שהיה חסר לי בעלילת המשחק החדש, הוא בעיקר כיוון ברור לסיפור מלחמה. אני חלילה לא מתכוון לקטול את עלילת המשחק, אלא מתכוון לכתוב שהיא יותר נראית כעלילה שמתאימה למשחק בדיוני טיפה (השמות פרוטוטייפ וסינגולריטי צצים לראש), מאשר למשחק שמתאר לחימה וקרבות עקובים מדם.



דמותו של אלכס מייסון, לצידן של דמויות חיזוק כמו ויקטור רזנוב וג'וזף באומן, בשילוב דמויות הרקע של פידל קסטרו וג'ון.פ.קנדי, מהוות סממנים שהיה ניסיון לפתח דמויות, ודמויות לא רעות יש לומר. הפרזנטציה במשחק מציגה גרפיקה ברמה טובה למדי אשר יורדת לפרטים הקטנים (המערות החשוכות בוייטנאם, דמותו של קנדי, כלי הטיס\שיט השונים), בנוסף לפס קול טוב למדי. הן המוזיקה בקרבות עצמם (ניכר שנעשה ניסיון לשלב בתקופת וייטנאם, את רוח התקופה, או לפחות רוח הסרטים אשר תיעדו את אותה תקופה), והן דיבוב הדמויות טובים ובהחלט מעל לממוצע. אבל למרות כל זאת, רמת החיבור שלי אל הדמויות לא התעלתה ככל שהתקדמתי בעלילת המשחק, וכאן במידה מסוימת שבעתי אכזבה.



כאשר אני כותב אכזבה, אני לא מתכוון לכך במלוא מובן המילה, זה פשוט יעשה עוול למשחק עצמו. מנוע המשחק עצמו לא יהיה זר לאלו מכם ששיחקו במשחקי הסדרה בעבר (על שלל גלגוליה השונים), אני באופן אישי חושב שכבר לאחר דקות אחדות תרגישו מיד בבית. הרבה אש, הרבה אינטנסיביות, אומנם פחות טקטיקה, אבל קרוב לוודאי שבכל הקשור לחווית הקרב, לא תתאכזבו לשנייה. מבחר הנשקים במשחק, הוא רחב למדי (ישנם רובים אוטומטיים, מטולי רימונים, טילים נגד מסוקים ועוד), מה שכן היה חסר לי דגש עליו בכל הקשור לנשקים, הם רובי הצלפים. נכון שהם מופיעים במשחק, ונכון שעשיתי בהם שימוש אבל עדיין לדעתי זה היה שימוש מועט מידי. בכל הקשור למבנה המשימות\שלבים עצמו, אני יכול לכתוב שגם הן מזכירות את מבנה המשימות המתגלגלות שהכרנו בעבר, התקדמות מנקודה לנקודה, עד השלמת היעד (כמובן שלעיתים היעדים של המשימה משתנים בזמן אמת). הדבר המעניין ברוב מוחלט של המשימות במשחק, שהן נערכות במבנים צרים, ולא במרחבים הפתוחים. ישנן משימות שנערכות במרחבים הפתוחים, כאשר רובן ככולן משלבות כלי טיס\שיט, ובעיניי מהוות את גולת הכותרת של המשחק. הדגש של שימוש בכלי טיס\שיט בהחלט מראה שצוות הפיתוח של המשחק ראה, למד ובעיקר רצה ליישם דברים שראינו במשחקי הלחימה השונים אשר יצאו בשנים האחרונות (לא בהכרח מסדרת COD). חווית השליטה אומנם עדיין מוגבלת, ואין הרבה אסטרטגיה בכל הקשור להתקפות מהאוויר לדוגמא, אבל בפועל זה עדיין מהנה, וזה מה שחשוב בשורה התחתונה.



בכל הקשור למשימות אשר נערכות בוייטנאם (חלק נכבד מהמשחק מוקדש לתקופת וייטנאם), ולמרות ההתלהבות שאחזה בגיימרים רבים (גם אני בניהם), מצאתי את עצמי מתאכזב טיפה מהחוויה הכללית. אומנם קיבלנו את וייטנאם, קיבלו את הצמחייה, קיבלנו את המערות, קיבלנו את רוח התקופה, אבל לא קיבלנו את האכזריות של אותה מלחמה. דבר זה בא לידי ביטוי בעיקר בדמות האינטליגנציה המלאכותית שלפי דעתי מהווה את נקודת ההבדל הבולטת בין גרסת המשחק לבין –MW . חוסר הרצון של האויב ליצור מגע (ישנן מכות אש קשות במיוחד, אבל האויב לא מאלתר, לא יוזם מגע, אין לו את האקס פקטור שכל כך אפיין את האויבים בשנה שעברה),  בהחלט ניכר לעין. כאשר אנחנו משלבים את כל זה עם וייטנאם, נקבל חיילי וייטקונג "טיפשים" יחסית, אני באופן אישי חיפשתי את המלכודות הפרימיטיביות, את השימוש בלוחמת הגרילה ולא קיבלתי את זה. במידה רבה מזכירים חיילי האויב את החיילים היפנים מ-WAW, כמעט באופן זהה ולמרות ששם איפשהו זה עבד, כאן זה עובד באופן חלקי בלבד.



מעבר למצב הקמפיין השנוי במידה מסוימת במחלוקת (ולא מאותן סיבות שהפכו את הקמפיין של השנה שעברה לשנוי במחלוקת), מציג המשחק את מצב הרשת. אם לומר את האמת, מצב הרשת עושה עבודה טובה, נכון שבראייה למפות המשחק, ניתן למצוא הבדלים בין קרבות יחידים, לבין קרבות קבוצתיים (מפות קצת יותר רחבות), אבל בפועל המפות עצמן לא רעות בכלל. אני באופן אישי אהבתי את המפה שדימתה שכונת מגורים מודרנית, מדשאות, בתים צמודים קרקע, גגות רעפים, לא המלחמה בהתגלמותה אבל בהחלט כיף גדול. גורם נחמד שהכניסו למשחק הרשת, הוא כסף וירטואלי. הכסף הוירטואלי אשר מתקבל בהתאם לרמת הביצועים שלכם\רמת הדרגות, מאפשר לשחקן לקנות את היכולות המיוחדות (PERKS), הנשקים וכל הדברים שהורגלנו אליהם בעבר. לפי דעתי זה קונספט מעניין מאוד, מה גם שאחד ממצבי המשחק, מאתגר את השחקנים "להמר" על סכומי הכסף שאותם הם הרוויחו. בין מצבי המשחק השונים, לא ניתן למצוא הבדלים דרמטיים למצבים אותם ראינו בעבר, עדיין מדובר בחוויה יותר אישית מאשר קבוצתית, גם כאשר משחקים בקבוצות. ברור לי שכאשר השילוב נעשה עם קבוצות מאורגנות זה עדיף, אבל בשורה התחתונה, שיתוף הפעולה והטקטיקה, בהחלט לוקים בחסר. בכל הקשור לבונוסים על הריגות מרובות, ניתן לראות השנה שימוש נרחב במגוון רחב של בונוסים (ואף אפשרות של השחקן לבחור במה להשתמש), אני באופן אישי מאוד נהניתי ממכוניות המרוץ הממולכדות, איפשהו זה הזכיר לי את משחק המכוניות המנוח, REVOLT.



בשורה התחתונה, BLACK OPS למרות חששות מסוימים, עושה את העבודה, אם הוא עומד בקריטריון אחד כמו משחקי המלחמה שראינו בשנים האחרונות, לדעתי לא. אבל למרות זאת הוא בהחלט משחק טוב, משחק מהנה, שיכול היה להיות טוב בהרבה. מצב הרשת מצליח לעמוד בצורה יחסית מול המוניטין של סדרת המשחקים, אבל בהחלט יש לצפות לחדשנות בשנים הבאות. עלילת המשחק, אומנם מצליחה להפתיע (אני לא ציפיתי לחלק מהפיתולים בסופו של המשחק), אבל היא לא הרגישה לי כעלילה שמספרת סיפור של מלחמה, יותר מידי דגש על התת-מודע ופחות דגש על המתרחש בפועל, הוא מה שיצר אצלי חוסר וודאות מסוים לגבי המשחק.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
אור   |2011-02-12 17:48:34
השנה דווקא החלטתי לפסוח על הכותר הזה, אולי בגלל שאני מעדיף את הסדרה של אינפיניטי ווארד, אולי בגלל שהסדרה הזאת כבר איבדה את הטעם שלה...

הקונספט נחמד, בפועל לפי איך שזה נראה גם כאן הקמפיין מהנה ומספק את הסחורה לשעתיים שלוש שהוא נמשך. וזהו.

לפי מה ששמעתי וראיתי מסרטונים לגבי המשחק רשת - אותו הדבר כמו MW2, שום דבר חדש או מעניין, בכלל הם די הרסו את המולטיפלייר עם כל המסוקים והמפציצים באוויר, גם ככה המפות בגודל של תא מעצר באבו כביר, אין דבר יותר מעצבן מלהיכנס למשחק שכבר יש מסוק מעל נקודת הריספון וכל שנייה אתה מוצא את עצמך 'מרספן' עד שהמסוק נעלם..... מילא זה היה בבאד קומפני, שם המפות ענקיות, זה אחד הדברים שהרסו את החוויה של המולטיפלייר.

לפני כמה ימים קראתי כתבה על זה שמישהו שם טען שיש גיימרים שלא מוכנים לקבל שינויים..... על איזה שינוי לעזאזל הוא מדבר? מ COD4 הסידרה הזאת נראית אותו הדבר בלי שום שינוי משמעותי שיזיז למישהו...

קיצר, זה לא משהו שלא ראינו בעבר....
בסוף החודש נחזור לשחק בשוטר נורמלי אחרי פגרה לא קצרה .. קילזון חוזר בגדול!
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."