Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות BIONIC COMMANDO REARMED 2 – הביקורת המלאה

BIONIC COMMANDO REARMED 2 – הביקורת המלאה

דוא

ניסוי וטעייה, זה שני דברים שלפעמים הכרחיים, זה לא בושה לנסות וגם לטעות.לא פעם ולא פעמיים, תחושת הבטן מובילה לנסות ולקפוץ מעל לפופיק, לפעמים זה מצליח, אבל לרוב זה נכשל, הסיבות יהיו אשר יהיו מלמדות אותנו שלפעמים התשובה נמצאת בחזרה למקורות.

לפני כשנתיים השיקה חברת CAPCOM מחדש את סדרת משחקי ביוניק קומנדו, בתחילה (בדומה למספר שחזורים שנעשו בשנים האחרונות), התמקדה החברה בהטמעת המקור. לשם כך הוציאה מהנפטלין את גרסת המשחק המקורית משנת 1988, עם רינדור מלא ל-HD, כל זאת במטרה להשיק גרסה מושקעת ותלת ממדית, של גיבור המלחמה הביוני, נתן ספנסר. בפועל התוצאה הייתה מעורבת, למרות שגרסאות המשחק זכו לביקורות לא רעות בכלל, באספקט הכלכלי, הניסיון להשיק גרסה תלת-ממדית, נכשל ובגדול.

כיום אנחנו כמעט שנתיים לאחר הכישלון ההוא, ועבור CAPCOM (וגם עבור קהל המעריצים), היה חבל לוותר על מותג לא רע בכלל. כחלק מהמטרה הזאת, השיקה החברה לאחרונה גרסת המשך נוספת למשחק המקורי, אבל בניגוד לעבר, היא החליטה לחזור למקורות על כל המשתמע מכך. בראש ובראשונה משחק ההמשך החדש, מרגיש, נראה ואף מתוסרט כמשחק פלטפורמה קלאסי. הכוונה היא שבכל הדברים הקטנים, המשחק באמת מרגיש כשחזור של משחק מסוף שנות השמונים, ועבור שחקנים רבים מדובר בדבר מאוד חיובי. הפרזנטציה במשחק אשר לוקחת אותנו לגרפיקה דו-ממדית (בשילוב רקעים תלת-ממדיים), נראית נהדר, אני באופן אישי מאוד נהניתי מהאפקטים הקטנים ושינויי מזג האוויר בין שלב לשלב (מעבר בין סביבה צמחית לחורפית, אנימציות הפיצוצים, מבנה השלבים וכו'). למרות זאת, בכל הקשור לדיבוב, החזרה לעבר לא עושה טוב עם המשחק. הכוונה שלי היא שאם בעבר לא זכינו לדיבוב\פס קול איכותי בגלל מגבלות הטכנולוגיה, במקרה שלנו מדובר בהחלטה מגבוה, יש שימצאו בה טוב ויש שימצאו בה רע, אני בכל אופן התאכזבתי שלא היה דיבוב לדמויות ולטקסטים בעלילה.



אם כבר עלילה, אז ניתן לכתוב שגרסת המשחק החדשה (מתרחשת בתקופה בין המשחק המקורי למשחק התלת-ממדי) לוקחת את ספנסר ביחד עם צוות משימה מיוחד אל מקום מבצרו של גנרל אלים ואכזר בשם סאביו. סאביו עצמו אשר מזכיר למתבונן מהצד, את פידל קסטרו, אחראי על תוכנית טילים אימתנית בנוסף להיעלמותו של קצין בכיר בשם קולונל ברובקר. על ספנסר וצוותו מוטלת המשימה לגלות מה עלה בגורלו של הקולונל, לצד נטרולה של תוכנית הטילים ארוכי הטווח. למרות הקונספט הסביר, אני עדיין בדעה שלעלילה במשחק יש חלק משני בחווית המשחק הכוללת. אני באופן אישי, לא חושב שמאבקי הכוחות על שטח האויב, בטח בצורה בה הם נכתבו, הם סיבה מספיק טובה לשחק במשחק, אבל למרות זאת יש מספיק סיבות לשבת ולשחק במשחק.

גולת הכותרת של גרסת ההמשך לביוניק קומנדו, לפחות עבורי, הייתה אורך החיים שלו. אורך החיים שלו באמת הזכיר לי את משחקי הפעולה\פלטפורמה מהעבר, מה גם שבמידה רבה, במיוחד לאור העובדה שמדובר במשחק שמופץ בהורדה דיגטלית (דרך החנויות הוירטואליות של קונסולות הדור הבא), זמן המשחק בו עולה על רוב המשחקים הקיימים בשוק כיום. מצב המשחק המרכזי (שניתן למשחק גם בשני שחקנים), מכיל 28 משימות ברמות קושי עולות, הן ברמת האויבים, והן ברמת התמרונים של היד הביונית. כזכור סימן ההיכר המרכזי של ספנסר היא היד הביונית אשר מאפשרת לו להיתפס באובייקטים, למשוך אליו עצמים, ובמקרים מסוימים אף לתקוף את אויביו.

10.226.4.116-image4
10.226.4.116-image4
10.226.4.116-image8
10.226.4.116-image9
192.168.11.4-image9


בכל הקשור לתפקודה של היד הביונית במשחק, ניתן לכתוב שבדומה למשחקי העבר, תפקודה הוא משמעותי ובא לידי ביטוי בכל שלב ושלב. למרות זאת, לפי דעתי הייתה רגישות מסוימת בכל הקשור להפעלתה. הכוונה שלי היא שמאוד חשובה הזווית שבה תנסו להיאחז באובייקטים על מנת שתוכלו להתמודד באופן נכון עם מבנה השלבים, במיוחד בשלבים בהם הטיפוס הוא הכרחי (השלב המאתגר ביותר במשחק, דורש מכם לטפס על בניינים בעוד מאגר מים ענקי מאיים להטביע את כל הסביבה). הפתרון שאני מצאתי לבעיה, הוא לנסות ולהשתמש במקשי החיצים בשלט במקום בסטיקים האנלוגיים. בנוסף לכך צריך לזכור שבניגוד למשחק המקורי, במשחק החדש, ספנסר יכול לקפוץ (אלו מכם שרוצים לקבל חווית רטרו אמיתית, יכולים לנסות ולשחק ללא מנגנון הקפיצות החדש), וזה בהחלט עוזר במקרים מסוימים.

הקרבות במשחק, כפועל יוצא של מנוע המשחק, מציגים אויבים אשר הולכים ומתרבים ככל שמתקדמים לעבר המטרה, הן בכמות והן בגודל. בין האויבים השונים, ניתן למצוא מגוון חיילים בעלי נשק אוטומטי, מלכודות חשמל, מגוון רחב של רובוטים (בניהם רובוטים מעופפים), כאשר גולת הכותרת היא ללא ספק קרבות הבוס האימתניים. קרבות הבוס במשחק אשר מופיעים אחת למספר שלבים, מציגים עימותים עם מכונות\מטוסי ענק אשר טומנים בחובם יכולת אש אדירה. בפועל מה שאכזב אותי יותר מכל, היה שלא היה צורך בתחכום ממשי לנצח בקרבות הללו. נכון שמצאתי את עצמי מחפש באינטרנט פתרון יצירתי לניצחון, אבל למרות זאת אני יכול לכתוב שהיה מקום לשפר את רמת האינטליגנציה המלאכותית של האויבים במשחק. אומנם מדובר באויבים לא פשוטים (גם ברמות המשחק הקלות), אבל הקושי המרבי במשחק, עוסק בעיקר בתמרון נכון של היד הביונית.

192.168.11.4-image22
192.168.11.4-image22
192.168.11.4-image23
192.168.11.4-image35
192.168.11.4-image44


אלמנט נוסף במנוע המשחק, שלפי דעתי טיפה מפוספס, הוא אלמנט השדרוגים. בכל שלב ושלב מופיעים בונוסים שונים (שדרוג בריאות אוטומטי, מטול רימונים, אפשרות לחשמל את האויבים), שמאוד תורמים ומשפרים את חווית המשחק. החיסרון המרכזי, לפחות עבורי, זה שברגע שפספסתם את השדרוג (בהנחה שאין לכם כוח\רצון לשחק מחדש בשלב), תאלצו להסתדר בלעדיו. דבר זה לא תקף לחלק ניכר מכלי הנשק במשחק, אשר ברובם ניתנים לשחקן בהתאם להתקדמותו. בין הנשקים שניתן למצוא מופיעים טיל בזוקה אשר מתביית על חום (מאוד אפקטיבי אבל מאוד מסוכן בסביבות צפופות), פצצות נאפלם אשר יורקות אש בכמויות מסחריות, ואפילו נשק חשמלי אשר משתק\מנטרל רובוטים ומכונות.

לסיכום, אוכל לכתוב שגרסת ההמשך לסדרת ביוניק קומנדו, היא טובה. יש לה יתרונות רבים בהם אורך חיים, ובעיקר חוויה שמזכירה לי את משחקי העבר הקלאסיים, למרות זאת יש לה גם חסרונות. בפועל מנגנון האחיזה של היד הביונית, יכול היה להיות טוב בהרבה, בנוסף לכך, הייתי רוצה לראות מנגנון שדרוגים אוטומטי (גם אם זה בא על אטרקטיביות מסוימת במבנה השלבים). בשורה התחתונה אני חושב שמדובר במשחק ראוי, קשה ומאתגר אבל ראוי.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
איתי ברנר  - ביקורת טובה, אבל...     |2011-05-01 13:11:05
היי

טוב לראות שאתה עדיין מעדכן ולא נח על זרי הדפנה :-).

בכל מקרה, ב2008 הוציאו שני משחקים בסדרה - הראשון נקרא פשוט bionic commando , היה תלת ממדי ולא כל כך הצליח במכירות. זה המשחק שכנראה התכוונת אליו.

אבל, וזה אבל גדול, קאפקום הוציאה גם רימייק דו מימדי שנקרא BC Rearmed וזכה לשבחים בגלל הצורת שליטה הייחודית והקצב שלו (אלו לפחות נקודות החיוב המרכזיות שאני מצאתי).

Rearmed 2 אמור להיות המשך של המשחק הזה, אבל הוא לא ממש דומה לו למעט הקטע של הדו מימד. אני חושב שהביקורת של IGN סיכמה את זה יפה מאוד, הוא פשוט עוד משחק פלטפורמה שלא מצטיין בשום דבר בניגוד לRearmed 1.

אז זהו, היה חשוב לי להבהיר את הנקודה הזו.
אורן נתן  - תגובה   |2011-05-02 12:15:52
איתי מה שלומך?

כן אני משתדל להמשיך ולכתוב (יש מספר כתבות\ביקורות בקנה, פשוט על הקטע עם ה-PSN, דיי תוקע אותן מלעלות).

לגבי המשחקים, אם תקרא את הפסקה השנייה, אכן ציינתי את שחזור המשחק הקלאסי (במקביל למשחק התלת-ממדי), אולי זה לא ברור מספיק מאחר וחיברתי בין שתי הגרסאות (שאני קורא את זה בשנית, אני יכול להבין מאיפה זה בא), אבל בהחלט התייחסתי לנושא.

בנוסף אני גם חושב שלמרות שקיבלנו משחק המשך למשחק המקורי (בסגנון הדו-ממדי, תחת הפצה דיגטלית), עדיין, במידה והכותר התלת-ממדי היה מצליח כפי שציפו ממנו, היינו רואים ניסיון להמשיך את הכיוון הזה. עקרונית דמותו של ספנסר, היא דמות שיכולים להפיק ממנה הרבה יותר, ממה שהפיקו בשנים האחרונות, זאת גם אחת הסיבות ששימרו את המודל התלת-ממדי שלו במארבל נגד קאקפום (עם הראסטות בשיער).

הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."