Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות גיימסנטר מהדורה מיוחדת – ספיישל WWE ALL STARS

גיימסנטר מהדורה מיוחדת – ספיישל WWE ALL STARS

דוא

שבוע ימים לפני יציאתו לחנויות של משחק ההאבקות הארקיידי מבית THQ, הגיע הזמן לעשות סדר בדברים, הרכב המתאבקים המלא (כולל התוספות להורדה), מגוון הקרבות השונים, מצב היצירה ובעיקר מצבי המשחק הצבעוניים. אז בואו נצא לדרך.

כפי שכבר הבנתם, רוח המהדורה עומדת להיות קלילה בדומה למשב הרוח הארקיידי והמרענן יש לומר שמקרין משחק ההאבקות החדש, WWE ALL STARS. נכון שעל הנייר מדובר במשחק האבקות, בעיקר בזכות השימוש במותג ה-WWE, אבל בפועל מדובר במשחק מכות אשר אמור להגדיר ז'אנר נוסף שאליו מנסה לחדור חברת THQ. בראש ובראשונה הרכב המתאבקים המלא של המשחק מציג 30 מתאבקים אשר מחולקים בצורה שווה בין אגדות העבר לבין מתאבקי ההווה. בצד האגדות ניתן למצוא בין היתר את האלק הוגאן, מאצ'ו מן ראנדי סאבג', אולטימייט ווריור, מר פרפקט, אדי גררו ושון מייקלס, בעוד שמהעבר השני ניתן למצוא את טריפל אייץ', ג'ון סינה, המיז, רנדי אורטון, ביג שואו, ואדג'. למרות צרותו המסוימת של הרכב המתאבקים, מתכננת חברת THQ, להשיק בחודשים הקרובים מספר חבילות הרחבה אשר אמורות להוסיף למשחק למעלה מעשרה מתאבקים. חבילות הרחבה אלה אשר יהיו זמינות להורדה בחנויות הוירטואליות של הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360, אמורות להציג בין היתר את כריס ג'ריקו, ביג בוסמן, ליגיון אוף דום, דאסטי רודס, ואפילו משפחת דיבאסי.

אני באופן אישי, דיי מרוצה מהרכב המתאבקים. פה ושם יש מספר אכזבות (הכללתו של דרו מקנטייר במשחק היא מגוחכת בעיניי), אבל בשורה התחתונה מדובר בהרכב מכובד מאוד (נקודת זכות שמסתמנת למשחק, היא שלכל מתאבק יהיו מספר תלבושות\גימיקים). בשורה התחתונה למרות שמדובר במשחק שמשלב אגדות, המטרה המרכזית של צוות המפתחים היא לנסות ולקדם גם את הרכב המתאבקים הנוכחי של ה-WWE, ולשם כך מציג המשחק את מצב "עימות החלומות". מצב זה אמור ליצור בדיוק 15 עימותים אשר יציגו קרבות שברובם הגדול לא התרחש בעולם האמיתי (ישנם יוצאים מהכלל בדמות העימותים בין טייקר למייקלס ובין אדי גררו לריי מיסטריו), בין העימותים שיציג המשחק, מופיעים העימותים בין אדג' לברט הארט, ג'ון מוריסון לראנדי סאבג', המיז ומר פרקפט, ועימות שבאופן אישי מאוד הייתי רוצה לראות במציאות (למרות הסיכוי האפסי, יתכן ונראה אותו מתישהו), בין סטון קולד סטיב אוסטין וסי אם פאנק. כפי ששמתם לב, בחירת הצדדים בעימותים הללו, אמורה להיות מאתגרת, הן מהאספקט הרגשי והן בחווית המשחק שאמורה להציג (כמובן שתחת המטרייה הצבעונית של המשחק), כיצד היו נראים עימותים כאלה בפועל.



במקביל למצב "עימות החלומות", מציג המשחק גם את מצב "מסע אל התהילה". מצב זה אמור למעשה להיות מצב עונה בסגנון הקלאסי של משחקי המכות הישנים, מעט מאוד סיפור (למרות הצגתן של סצנות מעבר מדובבות), והרבה קרבות, כל זאת במטרה לזכות באליפות המיוחלת. כחלק ממצב "מסע אל התהילה", מציג המשחק מסע אל אליפות העולם במשקל כבד, בדרך שאמורה לעבור בהתמודדות עם אגדות העבר, כאשר בסוף המסע אמור לחכות לא אחר מהקברן (הגימיק הישן, לצידו של פול ברר המיתולוגי). מסע נוסף שאמור להיכלל במצב "מסע אל התהילה" הוא המסע אל אליפות הזוגות, אשר אמור לעבור דרך מתאבקי עבר והווה, כאשר גולת הכותרת תהיה עימות עם אחד הצמדים השערורייתיים בכל הזמנים, שון מייקלס וטריפל אייץ'.



עצם הופעתו של מצב משחק קבוצתי, מאפשרת לנו להבין שגם מבחר הקרבות במשחק, הולך להתמקד בחווית המשחק הקבוצתית. בין הקרבות השונים שתראו במשחק, מופיעים קרב הזוגות (מתכונת של קרבות טורנדו, ללא החלפות), קרב הכלוב (עיצוב של הכלוב המודרני), קרב האקסטרים (קרב שמאפשר שימוש בחפצים), ואפילו קרבות הדחה (נשמע לפחות עבורי כגולת הכותרת של המשחק). נכון ששוב אנחנו חוזרים ומשווים את מבחר הקרבות במשחק לסדרת משחקי סמקדאון, מה גם שלא נראה את אחד מסימני ההיכר של קרבות הגימיקים וזה כמובן, קרב הרויאל ראמבל, אבל למרות זאת בהחלט מדובר בכמות נכבדה של קרבות (לפי יוצרי המשחק, הסיבה העיקרית אשר בגללה הוצאו קרבות סולם לדוגמא, זה שלא הושגה היציבות הרצויה במנוע המשחק).



לא סתם בחרתי לציין את קרבות ההדחה כקרבות שאותי מעניינים יותר מכל דבר אחר, לפי דעתי קרבות אלה אמורים לשרת בצורה הטובה ביותר את קהל השחקנים, בכך שיציגו כאוס נרחב, המון אינטראקציה בין המתאבקים השונים, ובעיקר תחרותיות שכל כך חסרה בסדרת משחקי סמקדאון. הדבר שאותי מטריד נכון לעכשיו, הוא בעיקר נושא התזמון של התרגילים בזירת מרובת מתאבקים. הכוונה שלי היא שלאור מנגנון המשחק המהיר יהיה מעניין לראות האם המתאבקים "יינעלו" אוטומטית על יריב מסוים, או שלחלופין הכאוס יהיה כל כך גדול שתרגילים יתנגשו בתרגילים אחרים בזמן אמת. אם לשים את היד על הדופק, עד למשחק ממשי, יהיה קשה לקבוע כיצד מרגיש המשחק (הדמו משוחרר בשעות אלה בחנויות הוירטואליות). נושא מעניין שיש לעקוב אחריו הוא ניסיון להדביק למשחק (לצד הארקיידיות המרובה), גם תרגילי האבקות וסגנונות האבקות אשר מזוהים עם המתאבקים השונים. לדוגמא אחד מסימני ההיכר של שון מייקלס במשחק, יהיה אותו סופלקס אחורי (הטחה מאחורי הגב), אשר שימש אותו בתחילת הקריירה. מייקלס עצמו לצד ג'ון מוריסון יהיה חלק מסגנון המתאבקים המעופפים. סגנון זה אמור להקנות להם יכולת טיפוס מהירה על חבלי הזירה, התחמקות מתרגילים (סגנון המשחק אמור להתבסס על תקיפה מרחוק, בעוד שסגנון ה"ענקים" אמור להתבסס על מגע קרוב). דבר נוסף שמאוד מעניין אותי לראות הוא נושא תרגילי הסיום. כזכור משקלם של תרגילים אלה במשחק הוא עצום (ביצוע מוצלח של תרגיל הסיום מוביל לסיום הקרב באופן מיידי), ולכן יהיה מעניין אותי לראות עד כמה יהיה ניתן להתחמק\לחסום את אותם תרגילים.



אם כבר תרגילי סיום, זה למרבה הצער יהיה הדבר היחיד שאותו תוכלו לשנות בלוח התרגילים במצב יצירת המתאבק. הכוונה היא שברגע שתסיימו ליצור מתאבק (ככל הנראה לא תהיה תמיכה לשיתוף מתאבקים בדומה לסדרת סמקדאון), תאלצו להדביק לו לוח תרגילים קיים של אחד המתאבקים במשחק, כאשר לא יהיה ניתן לערוך ולערבב תרגילים בדומה למה שהכרנו בעבר. נכון שעל הנייר מדובר בפגיעה לא קטנה בחופש היצירתיות של קהל השחקנים, אבל יחסית לציפיות, מציג המשחק מצב יצירה רחב ועמוק שבהחלט אמור לתת תחרות מסוימת למצבי היצירה הרחבים שראינו בשנים האחרונות במשחקי ההאבקות.

לסיום, מבחן הזמן ובעיקר מבחן התוצאה (הן הביקורות ובעיקר האלמנט הכלכלי), הם אשר יקבעו את מידת ההצלחה של המותג החדש. אני מקווה מאוד שמועד יציאתו של המשחק סמוך ככל שיהיה להייפ הגדול של רסלמניה, לא ייפגע מכך שמשחקי מכות בעלי מותגים מבוססים יותר (מורטל קומבט ומארבל נגד קאפקום), יוצאים במקביל. אני באופן אישי מקווה שמה שלא הושג לפני שנתיים (סגנון משחק ארקיידי תחת המטרייה של אגדות הרסלמניה), יושג השנה.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - תגובה   |2011-03-23 21:49:50
היי אורן אני מודה לך על הכתבה הנרחבת.
הורדתי את הדמו ,ואני חייב להודות כי המשחק עלה על הציפיות שלי,הוא פשוט מחזיר אותי לIYH ורסלמניה עם קצת מהממשק של NO MERCY האגדתי.
אני חושב שהמשחק הזה הוא משב רוח מרענן למעריצי WWE במיוחד של שנות ה90 הן מבחינת המשחקים של אז והן מבחינת דמויות העבר.
נכון שיש מקום להוסיף דברים ,אבל בהחלט המאמץ וההנאה שלי מהדמו מבטיחים לי את רכישת המשחק.
אורן נתן  - תגובה   |2011-03-27 05:20:19
עקרונית, ההתרשמות שלי מהדמו היא טובה. נכון שמדובר בהתרשמות ראשונית ונכון שעוד לא ראינו כיצד נראים קרבות הגימיקים (במשחק בפועל, סרטונים רצים ברשת בימים האחרונים), אבל משהו במשחק הזה נראה רענן, אולי זה בגלל עייפות החומר מסדרת סמקדאון, או שאולי זה בגלל שבאמת יש דברים בגו, ומדובר בהתחלה של סדרה חדשה וטובה.



הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

כתבות נוספות