Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות MARVEL VS CAPCOM 3 – הביקורת המלאה

MARVEL VS CAPCOM 3 – הביקורת המלאה

דוא

רגע מתוק מהעבר, הוא משהו שנחקק בזיכרון, משהו שתמיד מעלה חיוך. לא פעם מצאתי את עצמי מחייך אל דברים שבמבחן הזמן, נראים מגוחכים ולא הגיוניים, כל זאת כי ההרגשה הטובה עדיין שם, מצד שני ישנם דברים שלמרות הזמן שעבר, עומדים במבחן הזמן, ולמעשה מנפחים את המיתוס אל עבר הדורות הבאים.

סדרת משחקי מארבל נגד קאקפום, אשר הלכה ונעלמה בעשור האחרון, הייתה אחת מסדרות המשחקים האהובות עליי. נכון שתמיד ניתן להסתכל בערגה אל עבר מכונות הארקייד הישנות בדיזנגוף סנטר, ולחשוב שזאת הייתה הסיבה, אבל ככל הנראה הבסיס של הסדרה הוא המיוחד, והוא זה שעושה את הסדרה למוצלחת גם בכותר המשחק החדש. כזכור מתמקד בסיס המשחק בעימות קבוצתי בין דמויות הקומיקס של חברת מארבל, לבין גיבוריה של חברת קאפקום (שבין היתר הביאה לנו את סדרות רזידנט אוויל, סטריט פייטר ומגה מן). הבסיס הזה שלמעשה לוקח את חווית משחקי המכות אל הקצה, בעיקר בזכות קומבואים צבעוניים, בהחלט שודרג בגרסת המשחק החדשה.



בראש ובראשונה, הפרזנטציה במשחק, כראוי לסדרה שהייתה במחשכים, קרוב לעשור, מהווה עבורי את גולת הכותרת של המשחק. נכון שבראייה אסטרטגית ומעשית, מנוע המשחק הוא שקובע אם מדובר בצל"ש או טר"ש, אבל בפועל רמת החיבור שלי אל התרגילים\אנימציות השונות, ביחד עם הצבעוניות הרבה של הדמויות, היא שגרמה לי להנאה הגדולה ביותר. הגרפיקה במשחק, לפחות לפי דעתי, לוקחת דברים רבים מסטריט פייטר 4, ומצליחה למתג אותם בצורה הנכונה ביחד עם דמויות הקומיקס השונות (הן במשחק בפועל, והן בתפריטי המשחק). דוגמא בולטת לכך היא תרגילי הקומבו המיוחדים (הייפר-קומבו), אשר הופיעו גם במשחקי הסדרה בעבר. מעשית, חיתוכי התמונה והדגש על הייחודיות של אותם תרגילים, מוסיפה המון לפן הוויזואלי של המשחק. נכון שמאוד תורמת העובדה שחלק ניכר מהדמויות במשחק, עושה הופעת בכורה, ולכן מדובר בתרגילים חדשים, אבל למרות זאת גם תרגילים "וותיקים" בדמות תותח הירי של איירון מן, נראים נהדר.

spiderman0000-00000_bmp_jpgcopy
spiderman0000-00000_bmp_jpgcopy
spiderman0003-00000_bmp_jpgcopy
spiderman0013-00000_bmp_jpgcopy
spiderman0016-00000_bmp_jpgcopy


אם כבר מדברים על הרכב הדמויות, ראוי לציין שמדובר בהרכב טוב למדי, עדיין לא הרכב מושלם לפי כל הקריטריונים, אבל כזה שבהחלט מספק את הסחורה, ובגדול יש לומר. בין הדמויות המופיעות במשחק, ניתן למצוא את ספיידרמן, קפטן אמריקה, וולברין, הענק הירוק ואיירון מן מהצד של מארבל, בעוד שמהצד של קאפקום ניתן למצוא דמויות מיתולוגיות (ריו וצ'אן-לי מסדרת סטריט פייטר), לצידן של דמויות חדשות ואטרקטיביות (דנטה וטריש מסדרתDEVIL MAY CRY). בפועל אני חושב שאם בוחנים אספקטים נוספים מלבד הצבעוניות של הדמויות, וברוך השם, יש מספיק אספקטים כאלה, אז רואים שהחלוקה בין מותגים, מינים ואפילו גדלים, היא טובה.

לא סתם בחרתי לציין את אספקט הגדלים כגורם משמעותי בחווית המשחק ובחלוקת הדמויות. למרות ואולי בעיקר שמדובר בחווית משחק קבוצתית, חלוקה\בחירה נכונה של הקבוצה מהווה חלק משמעותי מהטקטיקה במשחק. לדוגמא הרכב איטי אשר ישלב בין הענק הירוק, לבין האגר (מסדרת "פיינל פייט"), יהיה קטלני במתקפות קרקע ובמגע קרוב, אבל מצד שני יהיה פחות אפקטיבי מול דמויות מהירות כמו דדפול ודנטה. אני באופן אישי, לא הצלחתי לנתק את הרגש בתהליך בחירת הדמויות, ובעיקר בגלל זה, התמקדתי בקבוצה שעונה רק על חלק מהדרישות(אם מסתכלים על זה, העדפתי מהירות ותקיפה מרחוק, על כוח ומגע קרוב). את הקבוצה שלי הרכבתי מריו, ספיידרמן וצ'אן-לי (במקור הצלע הנשית הייתה קרימזון וויפר, אבל ניסוי וטעייה הובילו אותי לסינית החביבה עליי בכל הזמנים).



את שלושתם לקחתי אל מצבי המשחק המרכזיים, מצב הארקייד ומצב המשחק המקוון. אם לשים את היד על הדופק, מצב הארקייד במשחק, מהווה אולי אינדיקציה ראשונית לבחינה של ההרכבים השונים אבל למרות זאת הוא עומד בחסרון בהשוואה לבשר הרב שטומנים בחובם קרבות הרשת והקרבות מול החברים (במצב לשני שחקנים). בדומה למצבי הארקייד אותם ראינו בסדרת המשחקים בעבר, עומד השחקן\הקבוצה בסבב של שבעה קרבות, כאשר בסופם עליו להתמודד בקרב אימתני מול דמות חזקה במיוחד. במקרה שלנו, עומדת בפנינו דמותו של Galactus, אשר מוכר לחובבי הקומיקס מסדרת "ארבעת המופלאים". למרות שגם בעבר עימותי הבוס הללו היו אתגר לא קטן, אני חושב שב-MVC3 בהחלט הגזימו ביכולותיו העל-אנושיות. לא פעם ולא פעמיים, מצאתי את עצמי מגיע אל השלב האחרון, נקי מהפסדים, אבל למרות זאת ההתמודדות עם הקומבואים של Galactus, היא חוויה אחרת לחלוטין. בנושא הזה, אני אחלק את הדעה שלי לשני חלקים, החלק הראשון נוגע לאינטליגנציה המלאכותית של היריבים במשחק, בעוד שהחלק השני נוגע למנוע עצמו.

רמת האינטליגנציה המלאכותית של היריבים במשחק, היא טובה, ברור שככל שמעלים את דרגת הקושי, כך רמת השימוש של היריבים בתרגילי הקומבו המיוחדים, במקביל לשימוש נכון בבוסט האנרגיה ("האקס פקטור"), עולה. למרות זאת בהשוואה לקרבות מול שחקנים אנושיים, ישנו פער מורגש בחווית המשחק. החלק השני שלפי דעתי מאוד משפיע על חווית המשחק, מגיע בצד ההגנתי. לא אחת תיקלעו למצבים בהם אתם נמצאים בחסרון מספרי, ולמרות זאת למידה טובה של עקרונות החסימה, יכולה בהחלט להוציא אתכם ממצבים אבודים. הכוונה שלי היא ששליטה טובה על החסימות במשחק, חשובה יותר משינון של תרגילי ההתקפה.

לאחר שלא ממש מצאתי את האתגר שלו ציפיתי, במצב הארקייד, החלטתי לבחון את עצמי במצב הרשת של המשחק, וכאן החדשות הן טובות, לפחות בצד הטכני של החוויה. אם היה לי חשש מסוים לגבי איכות המשחק\שרתים, תחת מנוע המשחק המהיר, אני יכול לכתוב לכם שאין ממה לחשוש, חווית המשחק נשמרת ובגדול. בצד המעשי לפחות, התוצאות שלי היו מתחת לכל ביקורת.

למרות שאנחנו כבר לקראת סוף הביקורת, וכמעט בטוח שהיה נכון להעלות את הנקודות הללו בתחילתה, אני חושב שזה המקום הנכון לספר לכם על מערכת השליטה במשחק. מערכת\ממשק השליטה, מבוססת על שני ממשקים, ממשק קלאסי (אשר פונה לשחקנים הוותיקים), וממשק פשוט (אשר פונה לשחקנים החדשים). בכל הקשור לחווית המשחק הבסיסית, ממשק השליטה הפשוט, הוא דבר פשוט מקסים עבור שחקנים חדשים. אין צורך לזכור קומבינציות מסובכות, אין צורך להתמקד בסיבוב נכון של הסטיק האנלוגי, ובעיקר אין צורך להסתבך. מערכת השליטה מאפשרת לכם לבצע את רוב התרגילים (ההבדל העיקרי בין שני הממשקים, הוא ששימוש במערכת השליטה הפשוטה, מסנדלת אתכם בכל הקשור לארסנל התרגילים), בלחיצה פשוטה על אחד המקשים בשלט. למרות זאת אני חייב לציין שלאורך רוב מוחלט של שעותיי ב-MVC3, בחרתי להשתמש בממשק השליטה הקלאסי, אולי זה מטעמי אגו, ואולי זה מטעמים של הרגל, אבל בכל זאת הגעתי למסקנה שממשק השליטה הפשוט מנוון במידה מסוימת את סגנון המשחק.

spiderman0038-00000_bmp_jpgcopy
spiderman0038-00000_bmp_jpgcopy
spiderman0042-00000_bmp_jpgcopy
spiderman0056-00000_bmp_jpgcopy
wesker0054-00000_bmp_jpgcopy


הדבר שהכי למדתי, ובמידה רבה נהניתי ממנו (למרות ההפסדים הרבים), הוא לראות כיצד היריבים המקוונים, יודעים לבנות נכון את הקרבות. הרוב הגדול בוחר לפתוח בצורה איטית יותר, כזאת שמאפשרת לכם להשיג שליטה זמנית\מספרית על הקרב, כל זאת במטרה להשיג כמה שיותר תרגילי קומבו, שהיופי שבהם הוא שניתן לחברם לסדרה רציפה של מתקפות עוצמתיות שבקלות יכולה להכריע את הקרבות. הטקטיקה במשחק היא כל כך עמוקה שפשוט יש כל כך הרבה ללמוד, הן בנושא של חילוף נכון של השחקנים (שימוש נכון מאפשר לדמויות להתאושש), הן בבחירה נכונה של מתקפות הסיוע (סיוע אווירי, לעומת מגע קרוב), ובעיקר בבנייה נכונה של מד הקומבואים.

לסיכום, אני יכול לכתוב שלמרות שעברו למעלה מעשר שנים, מאז שיחקתי בצורה אינטנסיבית בסדרת מארבל נגד קאפקום (תאמינו או לא, יצא לי לשחק בסדרה גם על הדרימקאסט המנוחה..), החיוך וההנאה ששמעתי על עצם פיתוחו של המשחק החדש, נשארו ואף התגברו ככל ששיחקתי במצבי המשחק החדשים. אני חושב שהשילוב בין הדמויות החדשות, לבין ממשקי השליטה השונים, יוצרים למעשה אפשרות ליצור חיבור (שחסר ברוב המקרים), בין שחקנים וותיקים לשחקנים חדשים, ועל זה ראויה הסדרה לכל המחמאות.

אורן נתן.

 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
אור   |2011-04-22 17:56:34
הביקורת החזירה לי את החשק למשחק הזה..

אני אתחיל ממה שסיימת - לגבי מערכת השליטה, זה נחמד שעשו ממשק ל"שחקנים חדשים", אבל אני לא ממש מוצא אותו הכרחי.
הרי כל אחד חווה בעבר משחק מכות כלשהו, יש לו קצת מושג, וגם אם לא אז מה...לומדים מקרב לקרב, בסופו של דבר זה ממשק די מיותר בהתחשב בזה שהוא מוגבל והוא די מוריד מהקטע של הקומבואים והתרגילים שהוא לא מאפשר.
יש מצב אימון במשחק ? זה דבר יותר הכרחי מאשר ממשק למתחילים, דרך האימון אפשר ללמוד המון.

מבחינת דמויות בהחלט יש מבחר של דמויות שרק בגללן עולה בכלל המחשבה על לקנות את המשחק (מישהו הזכיר את וולברין?)

אני לא כזה מתחבר לקונספט הזה של קרבות בשלישייה, הם היו מגדילים לעשות אם היתה שם אפשרות גם לקרבות בודדים, למרות שאני מבין שזה לא הרעיון מאחורי המשחק.

מבחינת תרגילים, קומבואים - איך הוא לעומת סטריט פייטר וטקן ?
ושחקנים, יש טורנירים בעולם שיכולים לדגדג את מה שהולך עם ה-2 הנ"ל ? (טקן, סטריט פייטר)

בסה"כ החזרת לי את הרעיון של להביא את המשחק הזה אחרי שדי מחקתי אותו מהרשימה

חבל שהם לא שיחררו דמו, שאפשר יהיה באמת להתרשם ממנו...

אף על פי שאני חושב שאחרי שאני אביא את מורטל קומבט.....לא יישאר עוד מקום.
אורן נתן  - תגובה   |2011-04-23 06:02:27
לגבי מערכת השליטה, אני לא מסכים בנושא. ברור שלרוב השחקנים, היא לא רלוונטית\חסרת שימוש לאורך זמן, אבל לדוגמא כאשר באים שחקנים חדשים, ויש כאלה, אתה יכול ללמד אותם את רזי המשחק, בקלות יחסית, וזה דבר נחמד מאוד.

לגבי מצב האימון, ברור שמעבר עליו ועל חוברת המשחק, מאוד עוזרים ללמידה של מערכת השליטה, אבל היה ניתן לשפר אותה, בעיקר דרך מדריכים ויזואלים.

לגבי קרבות של 1-1, עקרונית ישנה אפשרות לשחק את מצב הקמפיין במשחק, בגרסה של קרבות יחידים (מלבד הקרב האחרון), וגם בגרסה של קרבות זוגות, כל זה נובע ממצב אתגרים (לא הכנסתי את הקטע לביקורת), שמאתגר את השחקנים לסיים את המשחק עם שחקן בודד. אני בהחלט מסכים שהיה גם מקום לשלב אפשרות לקרבות יחידים באופן ישיר ולא עקיף, למרות שבסגנון המשחק המהיר, יכולנו לקבל קרבות קצרים למדי.

לגבי תרגילי הקומבו, עקרונית לא שיחקתי בטקן האחרון, אבל כן שיחקתי בסטריט פייטר 4. בהשוואה לסטריט פייטר, הוא דומה מבחינת היקף התרגילים (אם נשווה דמויות בסגנון ריו וצ'אן לי שמופיעות בשני המשחקים), ברור שכאן הכל יותר מהיר, והכל יותר צבעוני, חסרים אומנם תרגילים (אני לפחות לא ראיתי את כדור האש האדום של ריו, רק את הכחול), אבל סך הכל כמות התרגילים והקומבואים, היא גדולה מאוד, מה גם שויזואלית זה נראה נהדר.

לגבי קנייה של המשחק, אני אישית מאוד נהניתי ממנו, כפי שגם כתבתי בביקורת. את מורטל קובמט החדש אני מקווה לסקר, כרגע לפחות הוא לא בתוכניות שלי, שיחקתי בדמו ומאוד אהבתי את מה שראיתי (מה גם שהוא מציג בנוסף לקרבות היחידים, גם אפשרות לקרבות זוגות), מקווה שתהיה לי הזדמנות לשחק בו, כבר בקרוב.

יהיה מעניין גם לראות את סטריט פייטר נגד טקן שאמור לצאת בקרוב, המשחק אמור לצאת למעשה תחת שתי גרסאות, אחת עם המנוע של סטריט פייטר, ואחת עם המנוע של טקן, כרגע לפחות, ולמרות ההייפ הגדול, אני ממש לא מתלהב מהסרטים והמידע המתפרסם.

לגבי חווית משחק קבוצתית\טורנירים, כרגע מצב הרשת דיי מוגבל בכל הקשור לארגון טורנירים, אני מצאתי קרבות (יש לובי, ויש מערכת קרבות אוטמטית, הלובי קצת מוגבל), אבל אין אפשרות לארגן טורניר יזום, יתכן ושוב נכנסו לכאן מניעים עסקיים, בכך שרצו לשמור איזה מצב לגרסת המשך\DLC.

תודה.

הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."