Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות WWE ALL STARS – הביקורת המלאה

WWE ALL STARS – הביקורת המלאה

דוא

קלאסיקה היא משהו שנמדד לאורך זמן, הן ברמת ההישגים, והן ברמת המעמד. לא אחת, הפכו אנשים לאגדות, בזכות סגנונם הצבעוני, בזכות יכולתם לשבור את מחסומי הזמן והשפה, ובעיקר בזכות יכולתם הרטורית. למרות שכיום, הכל מצולם בזמן אמת, מכל זווית אפשרית, הצבעים קצת דוהים. קשה לדעת אם מדובר בחומר פחות טוב, או פשוט השוואה לא הגיונית למיתולוגיות מהעבר.

עימות החלומות בין אגדות העבר לבין גיבורי ההווה, עומד במרכזו של משחק ההאבקות החדש, WWE ALL STARS. מצד אחד מציג הרכב המתאבקים אגדות עבר בדמותן של האלק הוגאן, אולטימייט ווריור, מאצ'ו מן ראנדי סאבג' (לראשונה מזה שנים), מר פרפקט ושון מייקלס, בעוד שמצד גיבורי ההווה ניתן למצוא את ג'ון סינה, רנדי אורטון, ריי מיסטריו, שיימוס וג'ון מוריסון. בפועל למרות שמדובר באחד מהרכבי המתאבקים הטובים שראינו בשנים האחרונות, ניתן לכתוב שעם כל הכבוד לדמויות, מה שבאמת עומד במרכזו של המשחק זה ניסיון המפתחים להפוך את המשחק לאלטרנטיבה ארקיידית לסדרת משחקי סמקדאון.



כאשר מדברים על אלטרנטיבה ארקיידית, ראוי לזכור שהדבר שמסמל ארקיידיות יותר מכל דבר אחר זה מהירות, הקצנה של המציאות, ובעיקר צירוף מקשים קל ופשוט לשליטה. בפועל אני יכול לכתוב שמכל הבחינות הללו, המשחק יוצא בסדר, אבל כאשר מחברים את החוויה כמכלול, המשחק נכשל. בראש ובראשונה מציג מנוע המשחק סגנון משחק שלפי טעמי אינו מהיר מידי, יש רגעים שהמשחק נראה כסימולציה של משחק האבקות, בעוד שישנם רגעים בהם הוא נראה כמשחק תיאטרלי. למעשה המנוע אינו מהיר ואינו איטי, הוא משהו באמצע, לא בשר ולא חלב. בנקודה הזאת גם ראוי להזכיר את הבדלי הסגנונות השונים בין המתאבקים במשחק. על מנת ליצור בידול מסוים בין המתאבקים במשחק, בחר צוות הפיתוח לבסס את סגנון הלחימה של המתאבקים על פי ארבע קטגוריות (מתאבקים אקרובטים, מתאבקים אשר משתמשים באחיזות, מתאבקים בעלי ממדים גדולים ומתאבקים אשר משתמשים בטקטיקת אגרופים). אותן קטגוריות מהוות למעשה נקודה חיובית בכל הקשור לחווית המשחק, לדוגמא סגנון המתאבקים האקרובטים (מאצ'ו מן, שון מייקלס, ריי מיסטריו), בהחלט מהווה עבורי את גולת הכותרת של מנוע המשחק, לפי דעתי הוא היחיד שבאמת עומד בהגדרה הארקיידית, מכל הבחינות. החל מתרגילים מוקצנים מהחבל העליון, דרך שימוש במהירות רבה ועד לכאוס שאותו הם משליטים בזירה.

andrethegiant
andrethegiant
brethart
eddieguerrero
edge


הקצנת המציאות שאף היא מהווה חלק בלתי נפרד מחווית משחק ארקיידית, בהחלט מציגה לנו תרגילים ואנימציות מוקצנות, אשר רובן ככולן כוללות התעופפות והטחות מגובה רב. אם לשים את היד על הדופק, היו לי חששות שלאור צבעוניות התרגילים, נראה ירידה דרמטית בכמות ובאיכות. בפועל ניתן לראות שחלוקת התרגילים בין המתאבקים השונים היא טובה, נכון שישנן חזרות מסוימות, אבל למרות זאת ויחסית לעובדה שמדובר במשחק מקורי, מדובר בדבר מספק.

ממשק השליטה על המתאבקים, לא מסובך כלל. על השחקן לזכור צירופי מקשים בודדים (אחיזה רגילה, אחיזה מורכבת, אגרופים וכדומה), שגם אם אגזים, מדובר בלמידה של שעה לכל היותר. הבעיה של ממשק השליטה, לפחות עבורי, היא במנגנון חסימת התרגילים. על הנייר, לא מדובר בבעיה אשר קשורה ישירות לממשק השליטה (פקודות החסימה פשוטות למדי), אלא יותר להיבט הטכני של מנוע המשחק, אבל למרות זאת זה משהו שחייבים להדגיש, מאחר ולפי דעתי מדובר בנקודה הבעייתית ביותר במשחק. מבחינת הקונספט לפחות, אמור המשחק לאפשר לשחקן לחסום\להפוך כמעט כל תרגיל במהלך ביצועו, בפועל ממבט מהצד נראה שזה עובד, מה גם שהאנימציות יפות למראה. מעשית ההיבט הטכני פשוט הורג את המנגנון. לא אחת מופיעות על המסך התראות חסימה, שעל פי הן צריך השחקן ללחוץ על המקשים השונים, למרות זאת הסינכרוניזציה בין הופעת ההתראות לבין ביצוע החסימה בפועל, כמעט ולא קיימת. אני למשל יכול להעיד שגם בתור שועל קרבות וותיק, השליטה שהשגתי על המנגנון היא לא מלאה. הטקטיקה שבה השתמשתי הייתה ללמוד את מהלך האנימציות ופשוט לתזמן את החסימה עם הרגש. יש רגעים בהם זה עובד, ויש רגעים שלא אבל זה הפתרון היחיד שאני יכול להציע כרגע.

kofikingston
kofikingston
machomanrandysavage
randyorton
tripleh


רמת האינטליגנציה המלאכותית של המתאבקים במשחק, סבירה. מצד אחד לא מדובר באויבים מתוחכמים, אשר יערימו עליכם קשיים (הן ברמות המשחק הקלות, והן ברמות המשחק הקשות), אבל לא מדובר בבובות מקרטון. הכוונה שלי, היא שהדרך הבטוחה ביותר לנצח קרבות, היא לתקוף, לתקוף ולתקוף, בעיקר בשימוש בקומבואים השונים (צירוף של מקשי האגרופים והאחיזות אחד אחרי השני). השארת פתח ליריב, מאפשרת למהפכים בקרב גם בסיטואציות אבודות, מה גם שמשקל תרגילי הסיום במשחק הוא משמעותי. לאור השימוש שעושה מנוע המשחק באפשרות לנצח קרבות בעזרת נוקאאוטים (ביצוע תרגיל סיום, כאשר בריאותו של היריב מרוקנת), צריך ללמוד כיצד לבצע את תרגילי הסיום. לא אחת אנימציית הביצוע המיידי ארוכה ומאפשרת ליריב זמן להתאוששות, ולכן עדיף לטעון את התרגיל מראש ולהשתמש בו בשעת הכושר המתאימה.

רמת הפרזנטציה במשחק היא טובה, פחות או יותר. מצד אחד עיצוב המתאבקים לצד גרפיקת המשחק בפועל, עומדים בציפיות. אני מאוד אהבתי לראות שלכל מתאבק במשחק ישנה תלבושות\גימיק אלטרנטיבי. מצד שני לעומת זאת השדרות במשחק היא בסיסית ביותר. השדרים אינם מצליחים לעקוב בצורה מוחשית אחר המתרחש בזירה, מה גם שאינם מתייחסים באופן ממשי למתאבקים עצמם. שובר השוויון בנושא הפרזנטציה, מגיע בדמות סרטוני המעבר (הן הסצנות המצוירות, והן סרטוני הוידאו), אשר בהחלט מספקים את הסחורה, ומשאירים טעם טוב בפה.



בהמשך לקונספט שעליו מבוסס המשחק, מציג המשחק את מצב "עימות החלומות" אשר מציב עימות ישיר בין אגדת עבר לבין מתאבק מההווה. בין העימותים שניתן למצוא מופיעים עימותים בין ג'ון סינה להאלק הוגאן, שון מייקלס לקברן, אדג' לברט הארט, ובין סי אם פאנק לסטיב אוסטין. הדגש באותם עימותים, הוא בעיקר לעמת בין סגנונות האבקות\גימיקים דומים, במקביל לעימותי אגו ומעמד. אני באופן אישי נהניתי לשחק בקרבות (ברוב מוחלט בחרתי לשחק עם האגדות), למרות שאורך החיים של המצב הוא חד פעמי בעיניי (אין ערך ממשי למשחק חוזר). אם הייתה לי אכזבה מסוימת היא נבעה בעיקר ממבחר הקרבות שהיה ראוי לשיפור, אני באופן אישי הייתי סוטה טיפה מעימות עבר וההווה, ומוסיף עימותים בין הוגאן לאוסטין, ובין מייקלס לרוקי.

בהמשך למצב "עימות החלומות", מציג המשחק את מצב "המסע אל התואר". מצב זה מזכיר במידה רבה את משחקי המכות הקלאסיים, בהם השחקן צריך לעבור סדרת קרבות (במקרה שלנו, עשרה במספר), כדי לזכות באליפות המיוחלת. במהלך המסע שלכם, אל התואר, תוכלו לבחור שלושה מסלולים שונים, מסלול בו תאלצו להתמודד מול רנדי אורטון ואליפות ה-WWE, מסלול בו תאלצו להתמודד מול שון מייקלס וטריפל אייץ' (מסלול זוגות), ומסלול בו תאלצו להתמודד עם כוחות האופל בכיכובם של הקברן ופול ברר. אני באופן אישי סיימתי את שלושת המסלולים, ודיי נהניתי מהעובדה שהקרבות אינם מונוטוניים. הכוונה שלי היא שבמסלול הקרבות, ניתן יהיה למצוא קרבות כלוב, קרבות הדחה, ואפילו קרבות אקסטרים (קרבות ללא חוקים), מה גם שרמת הקושי עולה ככל שמתקדמים אל קרב האליפות.

מחשבה שעברה לי בראש, במהלך המשחק בקרבות הגימיקים השונים, היא שלא נעשתה כאן בקרת איכות באופן מלא. הכוונה שלי היא שקרבות הגימיקים, במיוחד קרבות הכלוב וקרבות האקסטרים מאוד משעממים. אין למעשה שימוש באובייקטים השונים (כלוב, חפצים) באופן שיצדיק את הופעתם במשחק, וזה חבל. בכל הקשור לקרבות ההדחה וקרבות הזוגות, הדעה שלי חלוקה, מצד אחד הכאוס בזירה הוא גדול, מה גם שישנה אינטראקציה ישירה בין המתאבקים בזירה, אבל מצד שני אין אפשרות ממשית לבצע תרגילי זוגות.

לא סתם בחרתי לציין את נושא בקרת האיכות, מאחר והגענו אל מצב יצירת המתאבק. עבור אלו מכם שרגילים למצבי יצירה רחבים (בטח במשחקי האבקות), יהיה מדובר באכזבה ענקית. נכון שעצם החזרה לשימוש בנוסחאות יצירה על פני שימוש במנגנון שיתוף מקוון, מהווה עבורי אכזבה עצומה, אבל בנוסף לכך, תוכן היצירה עצמו (אפשרויות העריכה, כמות הפריטים), הוא כל כך ירוד שעדיף היה לולא היו מכניסים את מצב היצירה למשחק. נקודה דומה אני יכול לכתוב גם לגבי מצב המשחק המקוון. המשחק אכן מציג אפשרויות משחק מקוונות, אבל בפועל החוויה היא מאוד מפוקפקת. הכוונה שלי היא, שלמרות שהקרבות עצמם רצים בצורה טובה, הקושי להיכנס לקרבות ולמצוא יריבים, הוא משהו שבהחלט פוגע קשות בחוויה.

לסיכום, לאחר שהיו לי ציפיות לא קטנות ורצון לא מובן לשחק ב-WWE ALL STARS, אני לא יכול לבוא על סיפוקי. מצד אחד מדובר בשיפור (מבחינת המנוע, לא מבחינת העטיפה), למה שראינו לפני כשנתיים, אבל למרות זאת, למשחק החדש יש חורים לא קטנים בכלל. מנגנון החסימה הבעייתי, לצד מגוון הקרבות המצומצם, ואורך החיים הקצר, הופכים את החוויה לממוצעת, ולא לכזאת שמהווה אלטרנטיבה קלילה לסדרת משחקי סמקדאון.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - תגובה   |2011-04-17 09:40:47
היי אורן תודה על הביקורת המעולה.
אני חייב להודות כי המשחק לוקה בחסר בכל התחומים שציינת , אם זאת צריכים לקחת בחשבון שזמן ההכנה של המשחק הייתה קצרה וזהו המשחק ה1 בסדרה.
בגדול ההנאה שלי מהמשחק היא רק ברשת.
אהבתי מאוד את 15 הקרבות של הפנטסי אבל הם נגמרים מהר מאוד וחווית המשחק עצמה היא רק באונליין.
ללא ספק זה לא משחק שיכול לתת אלטרנטיבה כל שהיא לסמאקדאון.
שאול אלשייך  - תודה   |2011-04-18 09:04:58
מה נשמע אורן?
לפי הביקורת שלך אני עוד יכול לחשוב שמדובר בארקייד מ-1995... בכל מקרה, זה כנראה רק משחק שמתאים לשחק בו עם חברים/בשרת.
אורן נתן  - תגובות   |2011-04-20 10:35:57
עקרונית אני לא בטוח שניתן להשוות אותו למשחקי הארקייד של אז, במידה הזאת יש לו הרבה יותר "האבקות", מאשר המשחקים המצועצעים של אז (אני מדבר על IYH ורסלמניה הארקייד).

מבחינה שמדובר במשחק הראשון בסדרה, אז אומנם יש דברים שניתן להתחשב בהם (כמות תרגילים, מתאבקים, מצבי משחק), אבל לא ברמת המוצר המוגמר. הכוונה שלי היא שהבסיס של המשחק לא רע, אבל יש בו בעייה טכנית, מנגנון החסימות לא עובד בצורה תקינה ועל זה הביקורת שלי.

בנוסף צריך לזכור שהמשחק מבוסס בחלקו\רובו (תלוי איך מסתכלים), על המנוע של TNA IMPACT, כך שלא בדיוק מדובר בפיתוח קצר זמן, ולא בדיוק מדובר במנוע חדש לגמרי.

אם הסדרה תמשיך הלאה, יהיה מעניין לראות אילו מצבים משחק יוכנסו, כי קרבות הפנטזיה, זה משהו שנחמד למשחק אחד, זה לא משהו שיחזיק לאורך זמן.
אור   |2011-04-22 18:11:38
כמו שאומרים - כגודל הציפייה גודל האכזבה...

ההתרשמות שלי היא מהדמו נטו, עד כמה שהוא החזיק אצלי על הסוני...

במשפט אחד - פשוט עלוב.
נתחיל בכלל מההתחלה - הרשימת אגדות, באמת שציפיתי או יותר קיוויתי לראות שם דמויות שהם "קצת" יותר אגדות מאלה המופיעים במשחק.... ניחא.
ציפיתי למשחק מהיר הרבה יותר, כמה שמוגדר ארקייד ככה הוא אמור לתפקד, אבל לא כך המצב.
המשחק איטי, SVR כבר היה יותר מהיר ממנו. כבר הם פיספסו את הפואנטה.

2 וחצי משחקים הספיקו לי בשביל להיפטר מהדמו העלוב הזה ולמחוק את המשחק מרשימת המשחקים שאני שם עליהם עין...

המחשב תמיד יעשה קאונטר לכמעט כל תרגיל שתעשה, לעומת זאת אתה כמעט ואף פעם לא יכול לעשות לו קאונטר לא משנה כמה תלחץ על המקש...

היו צריכים לקרוא למשחק הזה משחק האכזבות, לא האגדות ...

אם תחשוק נפשי בקצת נוסטלגיה של WWF מהימים של פעם, אני אחזור ל SVR10 עם ה'אגדות' האמיתיות שהורדתי (ממה ששחקנים אחרים יצרו - באמת עבודות מרשימות) , ולפחות אהנה מחווית משחק הרבה יותר טובה.
אורן נתן  - תגובה   |2011-04-23 06:06:05
עקרונית מה שאכזב אותי יותר מהכל במשחק של האגדות, זה בעיקר מנגנון החסימות, אם הוא היה עובד טוב, היה למשחק מה להציע, כי האנימציות ממש טובות.

מצד שני המנוע באמת לא מהיר, הוא יותר משחק האבקות מאשר משחק ארקייד, ובנקודה הזאת, זה אכזבה ללא צל של ספק.

בכל הקשור להרכב המתאבקים, אמורים לצאת לפחות עשרה מתאבקים להורדה, בהם איש מיליון הדולר, ליגיון אוף דום, ביג בוסמן, אבל שמות בדמות דיזל, רייזר ראמון, טטנקה, יוקוזונה (היה אמור להיות בפנים, הוצא מסיבות טכניות), לא נמצאים.

בנקודה הזאת אני שב ואומר, המשחק שיצא לפני שנתיים (אגדות הרסלמניה), היה טוב בהרבה, הן מבחינת העטיפה, הן מבחינת מצבי המשחק, והן מבחינת המתאבקים. אבל בכל הקשור למנוע, הוא היה מזעזע (פעולות כמו ריצה היו מסובכות).

ליאור   |2011-10-29 13:17:50
היי, איפה אפשר לקנות בארץ את המשחק הזה? אשמח אם תעזרו לי
אלמוני   |2013-01-12 12:09:02
האים יש בארץ ישראל בובות למיחירה של ריי מיסטריו
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."