Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות BACK TO THE FUTURE – CITIZEN BROWN

BACK TO THE FUTURE – CITIZEN BROWN

דוא

הפרק השלישי בסדרת משחקי "בחזרה לעתיד", לוקח אותנו בחזרה של 1986, ובניגוד לעבר גם נשאר שם, כן הפעם המסע בזמן שעליו מתבסס המותג נמצא אולי בעדיפות משנית, אבל בכל הקשור לעלילה, מחכה לנו הרפתקה מיוחדת.

אם בפרקים הקודמים עשתה סדרת המשחקים הומאז' לסדרת הסרטים, הן בפיתוח הדמויות, והן במבנה העלילה, אני חושב שאם יש משהו שבולט במיוחד בפרק השלישי (וגם בפרק הרביעי), זה שהסדרה מתחילה לקבל חיים משל עצמה. יותר משחק מאשר סרט, אבל משחק טוב ומהנה. הכוונה שלי היא שנכון שבסיפור בדיוני, ניתן לצפות לדברים מחוץ לקופסא, ישנם גבולות שרק בעולם המשחקים, ניתן להגיע אליהם באמת. עם התחלת הפרק השלישי, מבין מרטי שלמרות תיקון העבר (מניעת מותו של ארתור מקפליי, סבו של מרטי), ההווה עדיין שונה, וחמור מכך עתידו של דוק מוטל בספק. גולת הכותרת של הפרק ואין ספק שאחת המעניינות בסדרה כולה היא שלאור התעסקותם של מרטי ודוק בעבר, גרסתו הצעירה של דוק (אשר מופיעה כחלק מהמניין בפרקים הראשונים), מפספסת את ההזדמנות לראות את הסרט "פרנקנשטיין" ובכך גוזלת מדוק את השראתו הגדולה ביותר. פספוס זה, מוביל אותנו אל שנת 1986, ויש לומר לשנת 1986 מאוד עתידנית ומוזרה. אם לא הצלחתם לחבר את הנקודות, אז ארשום שעתידית ומוזרה שווה לשלטון יחיד בהנהגת "האזרח בראון".



כן חלום הבלהות (שרווי כמובן ברגעים קומיים), מתגשם ודוק מנצל את כישרונו המדעי, על מנת לפתח גרסה שמרנית, קפדנית, וחשדנית של היל ואלי. תחשבו קצת על שילוב של האח הגדול עם הצבא האדום. הרבה מאוד איסורים (איסור להחזיק כלבים, איסור להביע רגשות חיבה פומביים, איסור להחזיק אלכוהול), לצד מצלמות רבות ברחבי העיר, כל זאת במטרה ליצור את האוטופיה המתאימה לדמותו הנוכחית של דוק (שמבחינת עיצוב נראית כגרסתו המבוגרת של כריסטופר לויד). הבעיה העיקרית אשר עומדת בפני מרטי בפרק החדש, היא שעם חזרתו להווה, עברה הדלוריאן תאונה ויצאה מכלל שימוש, ולכן עליו לשנות את ההיסטוריה, דרך ההווה.



מבלי להרחיב על מבנה המשימות בפרק החדש, ניתן לכתוב שבניגוד לעבר הדגש בפרק החדש עומד בעיקר על הדיאלוג בין הדמויות השונות, ופחות על איסוף חפצים\פתרון פאזלים. נכון שישנם פאזלים, שבחלקם התקשיתי (פעם ראשונה במשחק שהשתמשתי במנגנון הרמזים המובנה), אבל למרות זאת הדגש הוא בעיקר על הדיאלוג ועל הטעמת הסיפור לקראת הפרקים הבאים. אם נחזור לדמויות נראה ששוב מדובר בגרסאות משופצות של הדמויות אותם למדנו להכיר בעבר (ג'ניפר, ביף, הוריו של מרטי, עדנה סטריקלנד), כאשר רובן ככולן מושפעות מההתרחשויות השונות. ביף טאנן לדוגמא הופך להיות טיפוס מפויס וממש לא אלים, בעוד שג'ניפר הופכת לפאנקיסטית ומרדנית.



לסיכום אני חושב שאם אצטרך לבחון\לדרג את הפרק באופן ישיר, כנראה שאכתוב שהוא הפרק הפחות טוב מבין השלושה שבהם שיחקתי. נכון שהוא יותר קשה מהפרקים האחרים, אבל למרות זאת מבנה המשימות, הדגש הרב על הדיאלוגים, ובעיקר חוסר הניווט (העלילה מתרחשת ברובה המוחלט בכיכר העיר), בהחלט פוגעים במכלול הכללי. למרות זאת אפשר להסתכל על צידו השני של המטבע והוא שבניגוד לסיום הפרקים הקודמים, הסוף פתוח יותר. הכוונה שלי היא שסיום הפרקים הקודמים, הגיע לאחר שמרטי ודוק הצליחו (לפחות כך הם חשבו), לסדר את רצף הזמן, בעוד שבסיום הפרק השלישי, אנחנו נמצאים בשיאה של העלילה ונשארים במתח רב לקראת הפרק הרביעי שבא עלינו לטובה.

לסיום הנה מספר רמזים אשר יעזרו לכם במהלך המשחק:

גם פסלים יכולים לזוז
ג'ניפר שתיינית?, לא מאמין לכם.
אפילו סלאש לא יכול לעמוד ולנגן מעל מכולת אשפה.


אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."