Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות TOP SPIN 4 – הביקורת המלאה

TOP SPIN 4 – הביקורת המלאה

דוא

להיות לבד, ללא חברים, ללא משפחה, כמעט ללא תמיכה, רק אתה והמחבט. אולי זה אהבה, אולי זה שנאה, אולי זה פחד מהעתיד ללא הכדור, אבל זה ללא ספק דרך חיים. כל תחושות הגועל והאכזבה, מתחלפות בבת אחת בתחושות של ניצחון, זה אולי גורם לי להישמע משוגע, אבל זה הטניס ואלו החיים שלי.

במילים אלה פחות או יותר, בחר לתאר אנדרה אגאסי את יחסי האהבה-שנאה שלו למשחק הטניס, אותו משחק שהפך אותו למפורסם, אותו משחק שגרם לו להכיר את אשתו, ואותו משחק שהפך את גופו לשבר כלי עוד בטרם הגיע לגיל ארבעים. אנדרה אגאסי, שרק אתמול נדמה שנופף לשלום ב"פלאשינג מדו", הוא ללא ספק הכוכב הבלתי מעורער של גרסת המשחק החדשה בסדרת משחקי TOP SPIN. סדרת המשחקים הוותיקה אשר חוזרת אלינו לאחר הפסקה של שלוש שנים, בהחלט מראה שהיה שווה לחכות. בניגוד לרוב משחקי הטניס (שחלקם טובים ומהנים), הדגש ששם מנוע המשחק, על כל הדברים הקטנים של משחק הטניס, הוא שהופך את הסדרה להצלחה מסחררת. באופן אישי, אני חייב לציין שהרבה זמן לא ראיתי סימולציה שכל כך קרובה לדבר האמיתי. זה מתחיל בדברים הקטנים באמת (תנאי המגרשים השונים), עובר דרך המתח והאדרנלין (כמות לא קטנה של טעויות לא מחויבות המציאות), ומסתיים ברמה גבוהה ביותר של אינטליגנציה מלאכותית.



כן הדבר הראשון שבחרתי לפתוח איתו, היא דווקא האינטליגנציה המלאכותית של המשחק, נכון שמעשית זה לא הדבר הראשון שממנו תתרשמו בשעות הראשונות שלכם על המגרש הוירטואלי, אבל למרות זאת מדובר בנקודה שעושה את המשחק למשחק הטניס בטוב ביותר שבו שיחקתי, בטח בשנים האחרונות. גולת הכותרת של מנוע המשחק שבאה בהקשר ישיר לאינטליגנציה המלאכותית, היא שצוות הפיתוח של המשחק בנה כאן מערכת שוויונית למדי של יכולות השחקנים השונות, כל זאת במטרה להתאים סגנון משחק ייחודי לכל טניסאי\ת במשחק. סגנונות המשחק השונים עוברים דרך סגנון הסרב החזק (סגנון אשר מנסה להכריע נקודות במהרה, אנדי רודיק), סגנון הסיבולת (סגנון אשר מנסה להתיש את היריב במטרה לגרום לו לבצע טעויות, אנדי מארי), וסגנון הריצה לרשת (סגנון בו השחקן מגיש ורץ מיד לרשת, פיט סאמפראס). נכון שגם בעבר, בטח שבכל הקשור למשחקי ספורט, שמענו הבטחות רבות על חווית משחק שונה משחקן לשחקן, ולרוב התאכזבנו מהתוצאה בפועל, אבל למרות זאת כאן זה באמת עובד. לא פעם ולא פעמיים, מצאתי את עצמי מתקשה להתרגל לסגנון של בוריס בקר, לאחר משחק עם פיט סאמפראס, החוויה היא שונה וכך גם הטקטיקה. אם במשחקים מסוימים מצאתי את עצמי מנסה להתיש את היריב (הטקטיקה האהובה עליי), ולמשוך את הנקודות לאורך זמן, המעבר למשחק עם שחקנים בעלי סיבולת חלשה, בהחלט שינה את המחשבה כולה.



מהבחינה הזאת ראוי להדגיש גם את הפרזנטציה הנהדרת של המשחק. הפרזנטציה אשר באה לידי ביטוי בהצגה נרחבת של טורנירי הטניס השונים (רולאן-גארוס, אליפות ארצות הברית, טורניר רומא, אינדיאן וולס, טורניר מדריד), במקביל לפרזנטציה טלוויזיונית (זוויות הצילום, ההילוכים החוזרים, הצגת השחקנים), היא פשוט נהדרת. נכון שגם הגרפיקה ועיצוב הטניסאים עצמם הוא נהדר, אבל מה שקונה אותי יותר מכל דבר אחר אלו האנימציות. האנימציות הן אלו אשר מספרות את הסיפור (הבעות המאמץ, הקרנת הרגשות, החבטות השונות), ולמעשה הן אלו שמקנות לו את האותנטיות המרובה. מלבד אגאסי, מציג הרכב הטניסאים במשחק, הרכב מכובד למדי אשר עומד על כמות של 25 טניסאים, בהם כל הצמרת העולמית (רוג'ר פדרר, רפאל נאדאל, נובאק דיוקוביץ', קרוליין ווזניאקי, סרינה וויליאמס), ואפילו מספר אגדות עבר בולטות (ג'ים קורייר, ביורן בורג, מייקל צ'אנג). נכון שממבט ראשון ושני, כמות של 25 שחקנים היא מעטה,מה גם שבסבב הנשים חסרות שחקניות בולטות בדמותן של קים קלייסטרס, מריה שארפובה ואפילו שחר פאר, אבל למרות זאת אם בוחנים את הבעיה (שקיימת בכל משחקי הטניס השונים), מבינים שלפעמים גם לחסרון יש יתרון מסוים, והוא כמובן היכולת לספק רמת פירוט (הן מקצועית והן וויזואלית), גבוהה ביותר לטניסאים אשר כן מופיעים במשחק.

דרך טובה להתגבר על המחסור בשחקנים השונים, עוברת דרך מצב הקריירה. מצב הקריירה הוא אכן מצב המשחק המרכזי במשחק, ובדומה למשחקי טניס רבים אף הוא מבוסס על יצירה ווירטואלית. נכון שאני באופן אישי לא מתלהב\שבעתי כבר ממצבי השחקן היחידניים האלה (למעט מספר הברקות שלא בהכרח קשורות למשחקי טניס), אבל למרות זאת אני חייב לציין שחווית המשחק וגם חווית היצירה, היא מהטובות שהכרנו. בראש ובראשונה מציג מצב היצירה, אפשרויות עיצוב נרחבות במיוחד (למעט שימוש בתמונה וירטואלית, יש כאן הכל), החל מליין רחב של מותגים, דרך בחירת אנימציות ההגשה, ועד בחירת אנחות ההחזרה...



מצב הקריירה עצמו, מציב לשחקן את המטרה האולטימטיבית, להפוך משחקן אלמוני אשר מתחרה בטורנירי פיוצ'ר קטנים, עד לאגדת טניס אשר זוכה במספר תארי גראנד-סלאם. בדרך לשם עובר השחקן, דרך מספר ממשקים, הראשון שבהם הוא ממשק הניקוד. ממשק הניקוד הינו ממשק שמזכיר לרובנו משחקי תפקידים, על כל משחק שבו תשחקו (כולל משחק הרשת ומצבי הראווה) יקבל השחקן הוירטואלי ניקוד, איתו תוכלו לשפר את אחת מיכולות המשחק השונות (אשר מותאמות לפי סגנונות המשחק העיקריים), ובכך ליצור שחקן שמצד אחד יהיה שווה ערך ברמתו לכוכבי הענף (ישנה רמת התקדמות מקסימלית, ולכן לא ניתן ליצור שחקן "מושלם"), ומצד שני יציג סגנון טניס ייחודי. השחקן שאותו יצרתי, הזכיר לי לעיתים את אנדי רם (הן במראה, ובעיקר בטמפרמנט החם), התמקד בעיקר בשימוש בסגנון המשחק ההגנתי (סגנון הסיבולת). סגנון זה לצד עלייה לרשת לעיתים קרובות, אפשרו לי להתקדם בדירוג העולמי, גם ברמת המשחק הקשה שבה שיחקתי. במקביל לממשק הניקוד, ממשק השליטה על הטניסאי, הוא שיקבע את רמת ההתקדמות שלכם. כאן למעשה אני חוזר למנוע המשחק, ומתייחס בעיקר לסוגי החבטות השונות. כצעד חשוב שלפי דעתי חשוב לכל מי שרוצה לשחק במשחק לאורך זמן, אני ממליץ לסיים את כל שיעורי האקדמיה (מדריך אשר מלמד את כל רזי המשחק, ואת יתרונות החבטות השונות), הרבה לפני שנכנסים לדבר האמיתי. הסיבה שאני מציין זאת, זה לא רק לדעת מתי להשתמש בחבטות שטוחות ומהירות, ומתי להשתמש בחבטות הסלייס (חבטת החזרה איטית, מצוינת במגרשי חימר), והטופ ספין (חבטת המשחק השכיחה ביותר, מאפשרת להריץ את הכדור מצד לצד), זה גם לדעת כיצד להגיש סרב בצורה נכונה, וכיצד להתאים את סגנון המשחק שבחרתם לדרך שבה אתם משחקים בפועל.

אם כבר ממשקי שליטה, מציג המשחק אפשרות שליטה אינטראקטיבית אשר עושה שימוש בבקר השליטה האינטראקטיבי, הפלייסטיישן "MOVE". השלט שדעתי עליו חלוקה באופן אישי, מציג חווית טניס שבהחלט עומדת בצורה לא רעה בהשוואה לחווית המשחק הרגילה, ויותר מכך חווית הטניס האינטראקטיבית בהחלט עומדת יפה גם מול משחקי הטניס האינטראקטיביים של ה-WII.

בחזרה למצב הקריירה, אני יכול לכתוב שוב שבמשחק ראשון, החוויה היא טובה, המטרה והדרך פחות. אני חושב שלמרות שהחמאתי לביצוע, ישנם עדיין ליקויים, שכולי תקווה שיתוקנו בעתיד. אחד מהם הוא שעדיין חסרה לי האפשרות להרגיש "אנדרדוג", נכון שזאת למעשה המטרה של מצב הקריירה, אבל היא עובדת לפי קריטריונים (אהבת הקהל, השתתפות בטורנירים), ששמים דגש משני על הדירוג העולמי, ופחות מזה על האפשרות לבוא מלמטה, דרך המוקדמות, ולהגיע לשלבים הגבוהים. בנוסף לכך, מאוד חסרה לי החוויה לשחק במצב קריירה\עונה עם שחקני הסבב המקוריים, נכון שניתן לפגוש אותם כיריבים במצב הקריירה, אבל החוויה לשחק איתם חסרה לי. אם בעבר כתבתי על רצוני לראות מצבי "סיפור" (כולל סצנות מדובבות ודרמות מחוץ למגרש), אני עדיין חושב שמצב אשר יציג סיפורים לחלק קטן מהטניסאים, יכול להפוך לאטרקציה אדירה. מספיק לחשוב על סיפור בו אגאסי או סאמפראס חוזרים מפרישה בשביל ה"גירוד האחרון", כדי להבין עד כמה פוטנציאל מצב כזה יכול להציג.

במקביל למצבי המשחק הרגילים, מציג המשחק תמיכה במצבי משחק מקוונים, החל מהסבב העולמי (מבוסס אף הוא על יצירת שחקן וירטואלי), ועד ל"אליפות הפתוחה" (מבוסס על שימוש במאגר הטניסאים הקיים). בפועל למרות שהיו לי ציפיות רבות מחווית המשחק המקוונת, אני יכול לכתוב שלצערי מדובר בנקודה הכי בעייתית במשחק. הכוונה שלי היא שלמרות שאיכות השרתים היא סבירה (המשחקים עצמם רצים בצורה לא רעה בכלל), מנגנון הכניסה למשחקים לוקה בכשלים רבים, וישנו קושי למצוא משחק פעיל, במיוחד במצב הסבב העולמי.

לסיכום, לאחר שבועות של משחק בגרסת המשחק החדשה בסדרת משחקי TOP SPIN, אני יכול לכתוב שמאז שאני זוכר את עצמי (עוד מימי מריו טניס לגיימבוי), חיפשתי משחק טניס שאוכל לשבת ולשחק בו ולהרגיש את המאמץ, לפחד מהניצחון, לעשות טעויות, ובעיקר להנות, לשמחתי אני יכול לכתוב שבהחלט מצאתי את המשחק. ישנן עדיין נקודות לשיפור, בעיקר דרך מצבי המשחק והרשת, אבל בהחלט מדובר במשחק חובה לכל חובב טניס באשר הוא.

אורן נתן.

 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
אור   |2011-06-26 00:01:12
ביקורת נהדרת אורן,

בתור 'שחקן טניס' לשעבר (בעבר המאוד רחוק) אי אפשר לשכוח את חווית המשחק, האנדרנלין והקצב שיש למשחק הזה.

איזה כיף לראות ששחקנים גדולים כמו סאמפרס, אגאסי ובקר מופיעים כאן ... רק חסר את עמוס מנסדורף (;

2K אלופים, לא רואים אף אחד ממטר בכל הנוגע לענפי הספורט (לפחות), אני עדיין מקווה (ועוד רבים אחרים) שהם יחליטו להיכנס גם לענף הכדורגל כדי להשתיק אחת ולתמיד את EA, אבל זה לא הנושא כרגע

ללא ספק משחק שאני חייב להביא, הבנתי גם מחבר שהשליטה עם הבקר הרגיל היא מעולה, אבל מעניינת אותי החוויה של ה MOVE, יצא לך לשחק את המשחק עם ה MOVE ? זה באמת מדוייק ומרגיש כמו הדבר האמיתי ? (רק עם המזגן בבית)
זה משחק שה MOVE יכול להוכיח את עצמו באמת.

בקשר ל DLC - יש שמועות שיהיה אחד או כמה כאלה ? לא נראה לי תהיה להם בעיה להוסיף שחקנים בתור DLC
הכי הרבה יש את מצב היצירה, יוצרים את אנדי-יוני ובאים כאנדרדוג


בהתחלה התבלבלתי בינו לבין VIRTUA TENNIS של סגה, ואחרי משחק בדמו לא הבנתי על מה הרעש וההתלהבות..... נראה שזה שמים וארץ.
אורן נתן  - תגובה   |2011-06-26 11:46:18
מה נשמע אור?

עקרונית המשחק הוא מרשים ביותר, יש לו בעיות באונליין (שהבנתי שהן כתוצאה מפאץ' כושל, וסביר להניח שזה יסודר בהמשך), כפי שציינת 2K, עושים עבודה מדהימה, לא רק במשחק הזה, גם ב-NBA, ובזמנו גם ב-NFL.

הלוואי ויווצר מצב בו הם יעשו משחק כדורגל, אבל זה צריך משאבים גדולים, וכבר עכשיו יש בעיות מבחינת זכיונות (הליגה האנגלית שייכת ל-EA, ליגת האלופות וגביעי אירופה לפרו אבולשן), ככה שאני לא רואה אותם הולכים לכיוון של משחק בלי זכיונות מלאים, מה גם שהם חברה אמריקאית, שמוכרת בעיקר באמריקה, ושם הכדורגל הוא משני.

לגבי חווית ה-MOVE, עקרונית אם יש לך שלט ומצלמה, אפשר לבדוק אותה על הדמו, היא דיי דומה\זהה לחוויה הרגילה. יש לה חסרון גדול בכך שיש צורך להשתמש בשלט הניווט (NAVIGATOR), או בשלט הרגיל כתוסף.

מבחינת השליטה, זה לא ארקיידי כמו המשחקים של ה-WII, זה יותר מציאותי ויותר צריך לעבוד על הנקודות, שמצליחים זה מאוד מספק, אבל לאורך זמן העדפתי לחזור לשליטה הרגילה, זה לא אומר שזה לא טוב, פשוט לא התעמקתי בזה ממש, כי השליטה על החבטות בשלט הרגיל איפשרה לי יותר חופש פעולה (שם ידעתי שאני לוחץ על סלייס, זה מכה לי סלייס, ובשלט התנועה, לא למדתי כיצד להכות בצורה שתתאים לסוג המכה).

לגבי DLC, כרגע יש אפשרות (לא בדקתי אם לכולם, כי זה שווק בתחילה כבונוס לאנשים שהזמינו את המשחק מראש), אפשרות להוריד את אגאסי במראה של תחילת הקריירה (השיער הארוך), מעבר לזה אני מאוד מקווה לראות עוד שחקנים ב-DLC, בעיקר מסבב הנשים. יותר מכך אני מקווה לראות את הסדרה הופכת לסדרה שנתית, ולא כזאת שיוצאת פעם בשלוש שנים.

הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."