Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות גיימסנטר מהדורה מיוחדת – שנתיים לאתר

גיימסנטר מהדורה מיוחדת – שנתיים לאתר

דוא
מהדורת גיימסנטר, מביאה לכם את כל החדשות החמות לצד תמונות וסרטים, בדרך קלילה ונוחה. היום בחדשות, חגיגות שנתיים לאתר, פרטים ראשונים על פיפא 12, ועדכון נרחב על עתידה של סדרת משחקי סמקדאון.

לפני שנתיים

אם לומר לכם את האמת, אין לי כוונה לפתוח פה במונולוג דכאוני נוסף, את זה סיפקתי יפה בפעמים הקודמות. כמובן שאם אתחיל לכתוב לכם על כל התלאות של תעשיית המשחקים הישראלית, אתם תקבלו חום במקרה הטוב. הבעיה העיקרית שלי היא שאני לא מתפשר על איכות (נכון שעצם זה שאני כותב כך, והאתר נראה כמו שהוא נראה זה פרדוקס אחד גדול), בדברים שבהם יש לי שליטה. לצערי אין לי ידע בעיצוב אתרים, אין לי ידע ממשי בתכנות, ולמרות זאת אני טוב בכתיבה. טוב ברמה כזאת שפחות או יותר לבד, השגתי חומרים שגם מערכות גדולות בהרבה (בטח בספקטרום הישראלי), לא הביאו לקוראים שלהם. אותי זה משגע לראות שאני היחיד שכתב למעשה ביקורת על פיפא 11 (גרסת קונסלות, אתרי משחקים ישראלים), זה כבר לא סדרת משחקי סמקדאון ז"ל (על כך בהמשך), זה כותר הספורט הפופולארי ביותר בעולם. מעבר לכך השגתי במרוצת השנתיים האלה תמונות בלעדיות של עמרי כספי ממשחקי הכדורסל השונים, השגתי ראיונות עם בכירי המפתחים בעולם, ואם לומר לכם את האמת, את הרוב השגתי בכוחות עצמי. זה לא שלא ניסיתי לגשת (בצורה ישירה ומלאת רצון לשיתוף פעולה), אל יבואני המשחקים הישראלים, אבל התשובות שאותן שמעתי, התמקדו לרוב בהתחמקות דיפלומטית (התעלמות\מענה לדברים שלא קשורים לעצם הפנייה), ולעיתים אף בתקיעה ממשית של החומרים.

הסיבה שאני בוחר לדבר על הדברים האלה, במעמד הזה, היא למשוך קהל, כי אם נשים את הדברים על השולחן, ביום אחר, מאמר כזה לא היה מקבל חשיפה ממשית. הבעיה העיקרית שלי מול הגופים הגדולים (חלקם ולא כולם כמובן), היא שאני לא מוכן לרקוד לפי החליל שלהם. אנשים אחרים יכולים כמובן לנסח זאת בצורה שונה, אבל תאמינו לי שאני לא מחפש הזמנות למסיבות השקה (אם יש משהו שכן חשוב לי במסיבות הללו, זה לשאול שאלות על המשחקים עצמם), אני לא אחד שישתמש בשמות בדויים (תאמינו או לא, גם זה קיים בתעשייה שלנו), ואני לא אחד שיגיד כן לכל הצעת תפקיד שהוא מקבל, במיוחד אם זה אומר שזה בא על חשבון של אדם אחר שמתפרנס ממנה. שלא תבינו לא נכון אני לא צדיק, אני ממש לא קדוש מעונה, זה לא מה שאני מנסה להציג. אני באמת יכול להבין יבואן שאומר לי שזה שאני לא כותב עבור כלי תקשורת גדול, ולכן לא אקבל חומרים\עותקים לביקורת, זה לגיטימי לחלוטין (ברוב הסיטואציות), אבל אני לא יכול להבין מצבים בהם כתבות שלי כן מגיעות לחשיפה רחבה בערוץ הספורט למשל ועדיין לקבל את אותן תשובות. ברור שיש כאן אינטרסים ומאבקי אגו, זה חלק אינטגרלי מכל קהילה, בטח שמדובר בקהילה כל כך קטנה.

אם הייתי צריך לבחור, לפני עשר שנים, להתחיל לכתוב על משחקים, הייתי עושה זאת שוב כנראה. זה ישמע לא רציני אם אכתוב שהסיטואציה גרמה לי לכתוב, יותר באמת ממה שרציתי באמת, כי אז אני אשקר גם לעצמי. אני התחלתי לכתוב כי אני אוהב משחקים (היום פחות מבעבר), אני אוהב לכתוב, ובאיזשהו מקום המשחקים תמיד חיברו אותי לדברים אחרים, בדומה לכך שמוזיקה או ספרים מחברים אנשים אחרים.

הבעיה הכי גדולה בתעשיית המשחקים בארץ, היא שיש כאן תעשייה שמחפשת לשרוד, ולא להתקדם. והתוצאה בעיניי היא עגומה, הן בסיקור הרציף באתרי המשחקים השונים, הן בקהילות שהולכות ומתכווצות, והן בחוסר ניסיונות להיות חדשניים ומקוריים. אני לא בא להתחיל ולספר לכם עד כמה זה רע שמיקרוסופט ישראל לא תומכת באקס בוקס, או שמוסדות ההשכלה הגבוהים\המדינה, לא משקיעות כלום בפיתוח משחקים, אבל מצד שני גם לא הכל אבוד. כיום יש בעיה (עולמית), לשווק תוכן כתוב, התוכן הולך ונהיה ויזואלי וחברתי יותר, ישנה אינטגרציה רחבה לסמארטפונים, לרשתות החברתיות, הרבה מעבר לאתרי משחקים\עיתונים כתובים. אין ספק שצריך לחשוב מחוץ לקופסא, לראות איפה ניתן לפנות לקהל הישראלי, ואיפה ניתן להתאים את הפוטנציאל לקהל הרחב, זה משהו שאני יודע שאוכל לעשות, ולעשות טוב, אבל לשם כך צריך צוות לעניין...

בהתאם לזאת אם יש לכם מה להציע בתחומים הבאים:

כתיבה\סיקור משחקים
עיצוב אתרים
תכנות (כולל תכנות אפליקציות לסלולר)
ציורי קונספט
אנימציה

אשמח לשמוע מכם, הן למטרות עבודה, הן למטרות של סיעור מוחין, כמובן שארצה לראות קורות חיים, ותיק עבודות, אבל בכל מקרה אשמח לשמוע מכם דרך תיבת המייל שלי:


כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת

שלום לסמקדאון

מדבר לדבר, אין דרך חגיגית יותר (לפחות עבורי), מאשר ולכתוב על משחק האבקות. כפי שלמדתם להכיר אותי, משחקי האבקות תמיד יזכו אצלי להעדפה (לא בביקורות, אלא בכמות הסיקור). אז אחרי שטעמנו ממשחק ההאבקות הארקיידי WWE ALL STARS, בחודש מרץ האחרון, הגיע הזמן להתעסק בכותר החדש בסדרת משחקי סמקדאון, או לפחות כותר ההאבקות החדש מבית THQ.

כן, לאחר למעלה מעשר שנים, החליטה חברת THQ, לזנוח את המותג סמקדאון. המותג אשר מלווה את החברה עוד מימי הפלייסטיישן המקורי הגיע אל קיצו, לפחות בכל הקשור לשם. לאחר חרושת שמועות בשבועות האחרונים, הודיעה חברת THQ על כוונתה למתג מחדש את סדרת משחקי ההאבקות, תחת השם WWE 12. הסיבה הרשמית למיתוג החדש, היא שלמעשה אין יותר ערך ממשי בשם "סמקדאון נגד רו", לאור המצב הקיים בעולם ההאבקות האמיתי. מעבר לזה מבטיחה החברה שינויים רבים, כאלה שאמורים לפנות לקהל הכבד במיוחד.



בראש ובראשונה, הדגש השנה הושם על מנוע המשחק, כאשר לראשונה בסדרת המשחקים, יופיע מנוע אנימציות חדש אשר יאפשר לשבור תרגילים במהלך ביצועם (בעיקר כאשר מדובר בקרבות מרובי משתתפים, בהם מתאבקים אחרים הם אלה שמבצעים את התרגיל בפועל). נכון שדבר כזה נשמע טריוויאלי, אבל בכל הקשור לסדרת משחקי סמקדאון (סליחה WWE), מדובר בפעם הראשונה. דבר נוסף שקשור אף הוא למנגנון האנימציות החדש, הוא אופן הביצוע של התרגילים עצמם. בניגוד לעבר בו אנימציות מסוימות ("מרפק העם" של רוקי), פשוט הזיזו את המתאבקים למרכז הזירה באופן לא רצוני, יאפשר לכם מנגנון התרגילים החדש לבצע את התרגילים באותו מקום בו אתם נמצאים. שוב זה דברים שנשמעים טריוויאליים, חלקם כבר הופיעו במשחקי האבקות לנינטנדו 64, אבל למרות זאת מדובר במשהו שיהיה מעניין לראות אותו בפעולה.

CenaKO
CenaKO
Del-Rio-Kick-2
DelRioArmBar
OrtonFinisher
OrtonGetUp
OrtonMove1
OrtonPunt1


מעבר לאנימציות החדשות, מבטיח מנוע המשחק לשפר את חווית המשחק עצמה, הן מבחינת הפרזנטציה (זוויות צילום מתחלפות בדומה לשידורי הטלוויזיה בעולם האמיתי), הן מבחינת האפשרות לשוב ולצבור תרגילי סיום (אפשרות שמאוד הייתה חסרה בעיניי, כמובן שלמתאבקים בכירים תהיה אפשרות לצבור יותר תרגילים), והן בשיפור נרחב של האינטליגנציה המלאכותית. נקודה זאת (האינטליגנציה) מהווה כבר שנים רבות בעיה קשה לעיכול, הכוונה היא שאין איזון ביכולותיהם של היריבים במשחק, מצד אחד רמות המשחק הרגילות מציגות יריב\בובת אימונים, בעוד שרמות המשחק הקשות מציגות גיבורי על אשר חוסמים כל תרגיל. כבר כעת מבטיחים המפתחים של המשחק, שיפור משמעותי לנושא (המשחק אמור להיות קשה ומאתגר בהרבה).

נושא נוסף שבהחלט ישפיע בצורה דרמטית על חווית המשחק, הוא ממשק השליטה. בניגוד לשנים האחרונות, תפקיד הסטיק האנלוגי יצטמצם משמעותית, וביצוע התרגילים עצמם יחזור למקשי הפנים המוכרים (עיגול, ריבוע, משולש ואיקס). דבר זה אמור לאפשר זרימה טובה יותר של המשחק (אני באופן אישי לא פוסל על הסף שימוש בסטיקים האנלוגיים), בעוד שבמקביל החלוקה למקשים תאפשר לשחקן לתקוף איברים\נקודות ספציפיות אצל היריבים. לדוגמא אם תבחרו לתקוף את רגליו של היריב, תקשו עליו לרוץ (מד הסיבולת\אדרנלין שהופיע בעבר, חוזר עם שיפורים), בעוד שאם תתקפו את ראשו של יריבכם, תגרמו לו להתנדנד לעיתים קרובות.



מבחינת הרכב המתאבקים למשחק, כבר כעת ידוע שיושם דגש מיוחד לכוכבים הנוכחיים של ה-WWE, בהם ג'ון סינה, אלברטו דל ריו (הופעת בכורה במשחק האבקות), המיז ורנדי אורטון. מתאבקים אלו יזכו לאנימציות סיום\מנגנון קאמבקים ייחודי אשר אמורים לספק לשחקן חווית משחק אותנטית בכל הקשור לעלית של מתאבקי החברה. דבר שאותי מעניין לראות בכל הקשור להרכב המתאבקים (ולאור העובדה שמובטחת כמות רחבה במיוחד), זה לראות ליין רחב של אגדות. אני יודע שזה נושא שבהחלט נתון לוויכוח בקרב קהל השחקנים (האם להעדיף מתאבקים זוטרים במיוחד שכמעט ואינם מופיעים בתוכניות, או אגדות עבר שלא ממש רלוונטיות), אבל אני עדיין רוצה אגדות במשחק סימולציה. אני חושב שזה יהיה נכון לשלב אותן במצב הדרך לרסלמניה (שאמור לחזור גם השנה), מה גם שהייתי רוצה לראות התייחסות לקרב העתידי בין ג'ון סינה לרוקי.

בכל הקשור למצבי משחק, לפי המידע המתפרסם, אנחנו צפויים לראות גרסאות משודרגות לדברים שראינו בגרסת הסמקדאון האחרונה, בין אם זה אומר מצב "יוניברס" משופר (זכה להצלחה בקרב האוהדים), ובין אם זה אומר שיפור במצבי היצירה השונים. נכון לעכשיו בדומה לטקטיקות השיווק הכל כך מוכרות של THQ, הפרטים על המשחק הם מעטים, התוכן הגדול נשמר לסוף הקיץ, אי שם לקראת סאמרסלם.

ונסיים בפיפא

מהדורה חגיגית או לא מהדורה חגיגית, אני תמיד שמח לכתוב על משחקי ספורט. מאחר ואין עדיין פרטים על NBA 2K12 ועדיין לא התעמקתי מספיק ב-MADDEN 12 (ששניהם אמורים לצאת, גם במקרה והליגות יושבתו), הגיע הזמן לכתוב על הכותר החדש בסדרת משחקי פיפא. לפני ימים אחדים, במהלך תערוכת E3, חשפה EA את הבסיס למשחק הכדורגל החדש, ובראש ובראשונה מדברת EA על שיפור משמעותי בכל הקשור למנוע המשחק עצמו.

נכון שכל שנה מבטיחים לנו שינויים במנוע, ותמיד זה נשמע בעייתי, מה גם ששינויים דרסטיים למדי יכולים להרוס את מה שכבר נראה ועובד טוב, אבל למרות זאת EA (כדרכה בקודש), מבטיחה חווית משחק משופרת, במיוחד לאור הוספתו של מנגנון המגע (IMPACT ENGINE). מנגנון זה אמור לשנות את הפיזיקה בכל הקשור למבנה גופם של השחקנים, ולאופן בו הם יתנגשו אחד בשני, הן בכדורי גובה, הן בניסיונות גלישה לרגלי שחקנים, ובעיקר בהטמעת העומס על המפרקים של השחקנים (במה שיוכל להביא לפציעות ספונטניות במהלך המשחק). על הנייר, ובטח לאור סרטוני התדמית, מדובר בתוספת נחמדה (לפי המפתחים, היא נמצאת בפיתוח כבר למעלה משנתיים), אבל בפועל עוד מוקדם לברך על המוגמר. אותי מעניין לראות עד כמה ערני יהיה השופט לכל המגע בין השחקנים, האם הוא ישפוט על כל נגיעה, או ייתן יד חופשית (זה צריך להיות איפשהו באמצע כדי להיות טוב).



במקביל למנגנון המגע, מבטיחה EA לשפר את מנגנוני הכדרור וההגנה. מנגנון הכדרור לדוגמא אמור לאפשר לשחקנים לשמור על הכדור בצורה קרובה יותר לגוף, במה שימנע איבודים סתמיים של הכדור, בטח בסיטואציות לא הגיוניות. מנגנון ההגנה המשופר, אמור לשנות במידה רבה את הטקטיקה במשחק, ויותר מכך את האפשרויות לתקל שחקנים אחרים. המטרה של יוצרי המשחק היא לפתח טקטיקה שקרובה לדבר האמיתי, פחות גלישות לכדורים (שכמובן יופיעו במשחק), ויותר משיכה של היריב לאזורים מתים (אזורים בהם יהיה מוקף בשחקני הגנה, יהיה ללא אפשרויות מסירה וכך הלאה), ואם יש נקודה שאותי מעניינת מאוד, זאת דווקא הנקודה הזאת.

בכל הקשור לאינטליגנציית המשחק, זכורה לטובה מערכת האישיות מהשנה שבעברה. מערכת זאת אשר השפיעה על מבנה גופם של השחקנים, במקביל ליכולת על המגרש, בהחלט עבדה לא רע. היא אומנם לא קפצה לעיניים כאשר התחלנו לשחק, אבל היא בהחלט משהו שהוסיף. בכותר החדש, עומדת המערכת לזכות לשיפורים נוספים. גולת הכותרת אמורה לאפשר לשחקנים במגרש לנצל\לנתח את הסיטואציות השונות, ולפעול בצורה המתאימה ביותר. לדוגמא אם ירוץ שחקן יריב באגף, ובמרכז הרחבה יעמוד ליונל מסי, המחשב יידע לנתח שסיכוייו של מסי להגיע לכדור גובה נמוכים, ולכן יעדיף לנקוט בפעולה אחרת.

בכל הקשור למצבי המשחק, לא נחשפו פרטים רבים, אבל פרט אחד שכן נחשף בהחלט מעורר עניין. מצב "מועדון הכדורגל", אמור לאפשר לקהל השחקנים להתחבר באופן ישיר אל קבוצתם האהודה, ואף לשחזר סיטואציות מהעולם האמיתי בזמן אמת. נכון שחלקכם וודאי תוהים, מה חדש כאן, לאור העובדה שבשנים האחרונות EA השיקה שירותים\מצבים דומים (LIVE SEASON, ומצב הסיטואציות במשחק המונדיאל), וזאת בהחלט שאלה לגיטימית. אני בכל אופן מניח שמה ש-EA, מנסה לעשות כאן, זה לקחת את היתרונות המובנים של הסדרה (עדכונים מסביב לשעון ברשת האינטרנט), ולשלב אותן עם פוטנציאל הרשתות החברתיות (שיזכו לתמיכה מלאה). מצב המשחק שהכי נהניתי ממנו במשחק המונדיאל, היה מצב הסיטואציות, עוד במהלך הטורניר, התעדכן המשחק ואפשר לשחקנים לשחזר\לערוך מחדש את המשחקים מהעולם האמיתי, וזה הוסיף המון לאורך החיים\הנאה מהמשחק.

אחד הדברים שהכי יעניינו אותי בכל הקשור למצב החדש, הוא האם נראה רק משחקים מהליגות השונות, או גם משחקי אימון (ד"ש להפועל פתח תקווה), ומשחקים במסגרת האירופאית. יותר מכך, מאוד מעניין אותי לראות כיצד ואם יתייחס המצב\הסדרה למשחקי הנבחרות, לקראת אליפות אירופה הבאה עלינו לטובה בשנה הבאה.

גיימסנטר VOD



אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
...  - ...     |2011-06-26 04:47:07
אהבתי את המידע על FIFA 12
שי ספיר  - תודה על המידע   |2011-06-27 07:10:52
לגבי WWE 12 אני מברך על השינוי הצפוי במנוע המשחק,כמו כן על שיפור היוניברס המעולה.
אם זאת יש צורך רציני לשפר את הגרפיקה במשחק כמו למשל השיער של המתאבק שנראה כמו גרסת הPS2.
כמו כן נקודה נוספת שמעניינת אותי האם המשחק הזה יצא ל WII U ואם כן
תחשבו כמה נפלא יהיה לצייר את הקעקוע דרך השלט
אורן נתן  - לגבי WWE 12   |2011-06-28 05:22:19
שי תהיה לי בריא עם הרעיונות שלך, עם כל הכבוד שיש לי ל-WII U (לפי מיטב ידעתי, המשחק לא ייצא שם, אולי שנה הבאה), הקונספט של ציור הקעקועים, זאת כזה דבר לא חשוב, שאני לא רואה אם מישהו יקנה משחק בשביל זה.

לגבי הגרפיקה, דווקא מהמבט הראשון, הגרפיקה במשחק החדש, נראית פחות טוב, אולי זה בגלל שינויים במנוע כפי שציינו, אבל אין ספק שאחרי חמש שנים, ניתן היה לצפות למנוע גרפי טוב בהרבה. בזמנו שראיינתי את קורי לדמסה הוא הסביר לי שבהשוואה למשחקי ספורט, המתאבקים הרבה יותר מפורטים, על הנייר זה אולי נכון, אבל תקח להשוואה את NBA 2K11 או משחק המרוצים GT 5, ותראה הבדלים של שמיים וארץ מסדרת משחקי סמקדאון.

הבעיה היא שסמקדאון הוא משחק ללא מתחרים, וזאת נקודה משמעותית.

שי ספיר  - תגובה   |2011-06-28 07:44:35
LOL לגבי הקעקוע זה רק אחד השימושים שניתן יהיה לעשות בקונסולה החדשה
אם זאת יש עוד הרבה זמן עד שהקונסולה החדשה תצא בשביל שנוכל לדעת מה היכולות האמיתיות שלה.
לגבי WWE אני חושב שזה מבורך מצב היוניברס שלעצמו במצב די טוב היום,
אז עם עוד שיפורים זה בכלל ישנה את התמונה.
אם נוסיף לזה את האינטלגנציה של המתאבקים שאמורה להוסיף דרגות קושי אז זה בהחלט יתן לנו תמונה די טובה למשחק הבא.
ברור שיש אבל עוד המון מה לשפר ולשנות שם , כמו למשל להפוך את הבאקסטייג' לפעיל ודברים מהסוג הזה.
וכמובן לשפר משמעותית את מצב הרשת החלש שלהם.
אורן נתן  - תגובה   |2011-06-28 10:41:10
שי, אני האחרון שרוצה לבאס אותך, אבל אתה כל שנה נשמע ככה בתקופה הזאת. אני לא בא ואומר ש-WWE 12, לא יהיה משחק טוב, אבל המשחק צריך להציג שינויים מרחיקי לכת, כדי למשוך אנשים לשחק בו לאורך זמן.

הכוונה שלי, נגיד שאתה יכול לשחק במשחקי ספורט (כדורסל\כדורגל), לאורך כל השנה, במיוחד לאור העובדה שהם מתעדכנים בזמן אמת, ומאפשרים לך לערוך סימולציות של הדבר האמיתי בזמן אמת (מצב NBA TODAY ב-NBA 2K), זה דברים שחסרים מאוד בסמקדאון, התמיכה ברשת שם היא בסיסית. אומנם בשנים האחרונות אנחנו רואים שיפור מסוים בכל הקשור לתוכן, אבל בכל הקשור למהות ולעניין, העסק לא פוגע.

הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

כתבות נוספות