Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות HOMEFRONT – הביקורת המלאה

HOMEFRONT – הביקורת המלאה

דוא

למרות שהעולם לא ראה מלחמה גדולה כבר לפחות שלושה עשורים, החששות מפני מלחמה גדולה באמת, מקוננים בליבם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם. המצרכים עצמם ידועים, שליט חסר מעצורים ממדינה מתפתחת, תוכנית נשק להשמדה המונית, והרבה שנאה למערב. טריגר קטן הוא שחסר, זה יכול להיות מאבק על טריטוריה, מאבק על משאבים ואולי מאבק על עתיד העולם החופשי.

HOMEFRONT, משחק הפעולה החדש מבית THQ, מספר לנו סיפור מלחמה מקורי, כזה שמושך את העין במבט ראשון ושני, וכזה שכל כך חסר בתעשיית המשחקים המודרנית. עלילת המשחק למעשה לוקחת סיטואציה קיימת (מתיחות בין המערב לבין צפון קוריאה), מתבלת אותה בקריסה עתידית של ארצות הברית, ובשיאה מגיעה לפלישה קוריאנית לאמריקה. נכון שמבחינה לוגית, חלק ניכר מעלילת המשחק היה ויישאר בדיוני, מהווה עלילת המשחק משב רוח מרענן בשוק המשחקים.



אז למרות כל הציפיות, אנחנו לא נלקחים לעימות ישיר בין הצבא האמריקאי לקוריאנים, אלא לעימות אישי יותר, עימות שעוקב אחר דמותו של טייס לשעבר בשם רוברט ג'ייקוב. אותו ג'ייקוב שרבות על עברו איננו יודעים, נופל בידיהם של הקלגסים הקוריאנים (תאמינו לי שניסו לצייר אותם הכי רע שרק אפשר, מחנות ריכוז, קברי אחים, הוצאות להורג, הכל מופיע במשחק), עד שצבא המורדים, יוצא להגנתו. צבא המורדים אשר מורכב בחלקו מאנשי כוחות הביטחון לשעבר, מהווה למעשה את אחד ממעוזי ההתנגדות האחרונים. מטרתם הקטנה היא לנסות ולשמור על אורח חיים תקין, בעוד שמטרתם הגדולה היא לחבור ולסייע לצבא האמריקאי (או מה שנשאר ממנו), בקרב על הארץ. בפועל לאחר שסיימתי את מצב הקמפיין (שמכיל  שבע משימות בלבד), אני יכול לכתוב שיותר מכל דבר אחר, הרגיש לי המשחק כשילוב של מלחמת העולם השנייה עם התסריט של שליחות קטלנית, מצד אחד כוח אכזרי ובלתי מתפשר, ומצד שני חבורת מורדים שנבחרה להציל את העולם, אם זה עובד, אני ממש לא בטוח.

בראש ובראשונה מנוע המשחק שמציג לנו משחק יריות בגוף ראשון (ממשק שליטה זהה לשאר משחקי היריות שלמדנו להכיר בשנים האחרונות), לוקה במספר דברים אשר פוגעים בצורה משמעותית בחווית המשחק. בראש ובראשונה, ניכר לאורך כל שלבי המשחק, שיוצרי המשחק מנסים בצורה מלאכותית להאריך את המשימות עצמן, ולא בצורה מתוחכמת. הכוונה שלי היא שלאורך רוב הקרבות במשחק, יש פחות דגש על טקטיקה, אלא יותר על מיקום והתקדמות. לא אחת, מצאתי את עצמי מבלה דקות ארוכות בקרבות אינטנסיביים מול גלים רבים של אויבים, עד כאן הכל בסדר, אבל כאשר האויבים לא נגמרים\מתחדשים, יש בעיה. למעשה אין כמעט אזורים\משימות, בהן תוכלו "לטהר", את השטח ואז להתקדם, הדרך היחידה להתקדם, היא פשוט להתקדם תחת אש, האויב ינוע לאחור (גם ללא קרב ממשי), וזה מאוד מעצבן. קושי נוסף שבא לידי ביטוי גם ברמת המשחק הבינונית בה שיחקתי, הוא העוצמה של האויבים השונים. לא פעם ולא פעמיים, ההרגשה בקרבות היא שמדובר ברמת קושי כבדה בהרבה, בעיקר לאור העובדה שכדורי האויבים הורגים כמעט באופן מיידי, בעוד שכדורי השחקן לא. אז נכון שצריך לקחת בחשבון שמדובר בחיילים ולא במורדים, ויש כאלה שישמחו לאתגר הדרוש, אבל מה שקורה כאן זה דבר מוגזם. נקודה נוספת לרעת המנוע והאינטליגנציה המלאכותית, היא שיתוף הפעולה עם צוות המורדים. גם בהשוואה למשחקי פעולה אחרים, שיתוף הפעולה לא ממש קיים. נכון שהמורדים יורים, ונכון שהם מספקים מידע, אבל אין להם שום משקל על הקרב. במכלול הכללי,  אני חושב שחסרונות אלו לא הורסים את המשחק באופן טוטאלי, אבל הם בהחלט גורמים לשחק בצורה מאוד מונוטונית.

בכל הקשור לפרזנטציה של המשחק, מלבד העלילה, אני חושב שהגרפיקה בכלל לא עונה על הציפיות. אולי בשלבי המשחק המתקדמים אנחנו רואים אש ותמרות עשן, אבל אין את רמת הפירוט הראויה, אין אינטראקציה ממשית עם השכונות\מבנים (מבחינת היכולת להרוס עצמים), וזה בהחלט משפיע לרעה. בנוסף וזה למרות דיבוב לא רע בכלל, הייתי מצפה לראות סצנות מעבר ויזואליות בין משימה למשימה, ופחות דיווחים מרשת הקשר של המורדים. נכון שהעלילה ברורה, אבל תפקידן של הסצנות, הוא להטמיע נפח מסוים לדמויות (הן של השחקן, והן של המורדים), וזה בהחלט חסר.

E32010-02
E32010-02
E32010-04
E32010-05
E32010-07
E32010-08


מעבר למצב הקמפיין, הדי בינוני יש לומר, מציג המשחק את מצב המשחק המקוון, ואם יש נקודה שבה המשחק "מציל" את עצמו, זה מצב הרשת. נכון שלא מדובר במצב ממכר\מהנה כפי שהתרגלנו משוברי הקופות של השנים האחרונות, אבל למרות זאת מדובר במצב רשת עם שרתים באיכות נהדרת אשר מלאים בכמות גדולה מאוד של שחקנים. מצב הרשת עצמו מבוסס על קרבות קבוצתיים (כיבוש\הגנה על נקודות, קרבות הרג המוניים), כאשר מבחר הנשקים והיכולות, בהחלט עונה על הציפיות (מלא גאדג'טים לתקיפות מיוחדות). בפועל מה שפוגע בחווית הרשת, שמציגה אף שליטה ברכבים ומסוקים (שליטה לא נוחה בכלל), הוא דבר מאוד קטן, אבל גם מאוד משמעותי, והוא המדים. כן מה שקראתם, מדי הקרב של הכוחות בזירה (הן האמריקאים והן הקוריאנים), לא בולטים מספיק בהבדלים בניהם, לא פעם ולא פעמיים מצאתי את עצמי עומד ליד חייל אויב, ופשוט בוהה בו, וזה דבר מעצבן.

לסיכום, לאחר שסיימתי את מצב הקמפיין, ולאחר ששיחקתי שעות במצב הרשת, אני יכול לכתוב ש-HOMEFRONT, התחיל טוב, המשיך רע, ונגמר בינוני. הוא לא משחק שאפשר להמליץ עליו בפה מלא, הוא גם לא משחק שאפשר לזרוק לזבל, הוא משחק שאפשר להעביר איתו את הזמן. אני חושב שמצב הרשת, בהחלט מציל אותנו מחוויה מפוקפקת. למרות העלילה המבטיחה (שמשאירה פתח גדול למשחק המשך), אני חושב שמצב הקמפיין, ובעיקר האינטליגנציה המלאכותית הבעייתית, מונעות מהמשחק לעלות לליגה של הגדולים.

אורן נתן.

 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."