Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות LEGO PIRATES OF THE CARIBBEAN - הביקורת המלאה

LEGO PIRATES OF THE CARIBBEAN - הביקורת המלאה

דוא

למרות תדמיתם השלילית ותאוותם הבלתי נגמרת, כמעט תמיד מצאתי את עצמי מתחבר אל שודדי הים. אני בהחלט מניח שזה לא אומר שאי שם בתת המודע שלי, יש לי חלומות על פיראטים, אבל הלבוש המיוחד, מפות האוצר, ובעיקר האינטראקציה בינם לבין השודדים האחרים, הם שגרמו לי להתחבר אליהם, בטח אם לקפטן של הספינה קוראים ג'ק ספארו.

במשחק הלגו החדש אשר מבוסס על סדרת סרטי "שודדי הקאריבים", דמותו של ספארו בהחלט מספקת את הסחורה. מאחר ומדובר במשחק אשר מבוסס על סדרת הסרטים, אנחנו נלקחים למסע נרחב אשר מתחיל ב"קללת הפנינה השחורה" ומסתיים אי שם בכותר האחרון "זרמים זרים". לפי דעתי הכללתם של ארבעת הסרטים, לצד פרזנטציה באמת טובה שעושה מצד אחד שימוש נהדר בסצנות מעבר (יחסית לעובדה שאין דיבוב, מדובר בסצנות טובות שבהחלט מעבירות את הסיפור), ומצד שני שומרת על רמת הדמיה נהדרת בכל הקשור לסביבת הלגו אותה מנסה המשחק להציג, הם הסיבה העיקרית לשחק במשחק.



הגרפיקה במשחק, אשר מציגה לנו את הדמויות השונות (לצד העצמים עצמם), בסביבת הלגו הטבעית שלהם, הולכת ומשתפרת ככל שמתקדמים במשחק. נכון שאפשר להציג גרפיקה טובה גם בהתחלה, אבל שלבי המשחק המתקדמים מצליחים להעלות את הרף, הן דרך התאורה, והן דרך סביבת המשחק (צמחייה, מים, ספינות השודדים). בכל הקשור למבנה המשימות עצמו, ניתן לכתוב שהמשחק מתבסס על שילוב בין משחק פלטפורמה למשחק הרפתקאות. הכוונה היא שלצד הקפיצות, אסיפת המטבעות ובניית העצמים, נתקל השחקן לא אחת גם בחידות ופאזלים אשר מזכירים משחקי הרפתקאות.

אני באופן אישי חושב שהשילוב הזה עובד טוב, הוא לא מושלם אך עובד טוב. למרות זאת אני חושב שמספר בעיות מרכזיות בתכנון השלבים\האינטליגנציה המלאכותית, בהחלט פוגעות בחוויה. בראש ובראשונה הבעיה אשר הפריעה לי יותר מכל דבר אחר היא שישנם המון רגעים מתים במהלך המשחק. לא פעם, הצלחתי להבין את מטרת המשימה אבל למרות זאת נתקלתי בקושי להגיע אליה. דבר זה נובע בעיקר לאור העובדה שאין כמעט אינדיקאטורים על גבי המסך, אשר מפשטים את המטרות לשחקן, וזה מאוד בעייתי בהתחשב בכך שקהל היעד למשחק הוא קהל צעיר. אני לא בא ואומר שצריך לתת לשחקנים את הפתרון, אבל אינדיקאטור בדמות מפה של העולם היה משפר את החוויה, מה גם שניתן תמיד לקשר בין המפות השונות לקונספט הפיראטים.

1485210.135.54.18-image21
1485210.135.54.18-image21
1485310.135.54.18-image24
14899BB-image7
14910JS-image3


אספקט נוסף שלדעתי היה משפר את חווית המשחק, הוא שיפור משמעותי של חווית הלחימה\קרבות במשחק. לאורך חלקים רבים בשלבי המשחק, מתמודד השחקן במספר קרבות לא משמעותיים, וכאן לדעתי הקונספט של משחק עם פיראטיים מתפספס. גולת הכותרת בקרבות המשחק, לפחות עבורי, הייתה העימות עם מפלצת הים הענקית "קארקן" ("תיבה של איש מת"). אם יש עימות שתפור למשחק וידאו זה העימות הזה, רק חבל שסביבת הלגו באמת מגבילה אותנו בכל הקשור לאתוס של הקרב.


 
נקודה בעייתית נוספת ממנה סובל המשחק, היא רפטטיביות. עיצוב השלבים והמשימות, לאורך רובו הגדול של המשחק הוא זהה, על השחקן להגיע מנקודה לנקודה, לשחרר שבויים, להעביר עצמים, וזה בהחלט מאכזב. גם הרכב רחב מאוד של דמויות, לא פותר את הבעיה. דבר זה מתסכל במיוחד לאור העובדה שישנם שלבים במשחק אשר נהנים מאינטראקטיביות יתרה (הבריחה מלונדון זאת דוגמא טובה), ושם ניתן לראות שהקונספט משתפר ככל שגדלה האינטראקציה בין הדמויות לבין האויבים\סביבה.

אם כבר דמויות, ניתן לכתוב שהמשחק באמת הולך לקראת השחקנים כאשר ניתן למצוא עשרות רבות של דמויות (על שלל הגימיקים\תלבושות שלהן) בהן וויל טרנר, אליזבת' סוואן, אנג'ליקה ועוד רבות וטובות. אני באופן אישי לא ממש התלהבתי להחליף בין הדמויות השונות, למעט השימוש ביכולות הספציפיות של אותה דמות (המצפן של ספארו, הגרזן של טרנר, יכולת הקפיצה של הנשים). מאחר והמשחק רחוק מלהיות קטסטרופה, פתרון יעיל לרוב הבעיות שציינתי הוא לנסות ולשתף פעולה עם שחקן אנושי. למרות שאני בחרתי לשחק לאורך רוב רובו של המשחק לבד, מהמעט שיצא לי לשחק עם שחקן אנושי נוסף, אני יכול לכתוב ששיתוף הפעולה האנושי עדיף בעשרות מונים על פני שיתוף הפעולה הממוחשב. נכון שאין אפשרות ליצור קמפיין משותף דרך רשת האינטרנט, אבל שיתוף פעולה בסיסי עדיף על כלום ובמקרה שלנו יש לו משקל ממשי על חווית המשחק.

לסיכום, אני יכול לכתוב ששמחתי לשחק בגרסת הלגו של "שודדי הקאריבים". אני בהחלט יכול לכתוב שיש למשחק את כל האלמנטים המוכרים של סדרות הלגו השונות, לצד אחלה קונספט של דמויות ועלילה. למרות זאת אני חושב שהתבנית של רוב משחקי הלגו היא צפויה, ואינה מאפשרת מרחב תמרון רב, ולמותג כזה מגיע הרבה יותר, הן דרך הפרזנטציה (מאוד היה חסר לי דיבוב), הן דרך הקרבות, ובעיקר דרך החוויה עצמה.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
זיגמונד פרוייד   |2011-09-14 13:47:34
נהנתי כרגיל לקרוא את הביקורת
עלה והגשם
יוסקה
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."