Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות CARS 2 - הביקורת המלאה

CARS 2 - הביקורת המלאה

דוא

ספידי מקווין, חברו הטוב מטור, מכוניות רבות ברחבי העולם יוצאות למסע ריגול מיוחד בשיתוף הביון הבריטי, כל זאת על מנת לעצור את פרופסור זאנדאף המרושע. עד כאן הכל נשמע כשורה, אבל תאמינו לי שגם אתם תופתעו לגלות שמאחורי הסיפור הזה, עומד גם משחק לא רע בכלל.

אז כן אנחנו בפתחו של קיץ נוסף, וקיץ של המשכים יש לומר, בין אם מדובר במהיר ועצבני, בין אם מדובר בשודדי הקאריבים, ובין אם מדובר במכוניות 2. סרט האנימציה החדש מבית פיקסאר, אומנם לא עומד ברף ההכנסות שהציבו כותריה של פיקסאר בשנים האחרונות, אבל למרות זאת הוא בהחלט מגלגל הרבה כסף. משחק הוידאו לעומת זאת, בהחלט מרים את הרף, בכל הקשור להפקה של משחקים אשר מבוססים על סרטים, ובמיוחד כאלה אשר מיועדים לקהל הצעיר. בראש ובראשונה, אני חייב לציין שמנוע המשחק, הוא לא חדשני, הוא לא מהפכני, והוא לא כזה שיגרום לילדים צעירים להתחבר אליו בקלות, אבל למרות זאת הוא מאוד רחב בצורה שמעמיקה את קהל היעד של המשחק, גם אל עבר ההורים והאחים הבוגרים.



בהתאם לקונספט של הסרט, מציג המשחק מגוון רחב של מרוצי מכוניות. החל ממרוצים רגילים, דרך מרוצי תקיפה, ועד למרוצי הישרדות. מרוצים אלה לוקחים לא מעט ממשחקי מרוצים רבים אשר הופיעו בשנים האחרונות (SPLIT/SECOND, ו-BLUR הם דוגמא מצוינת), ואולי בגלל זה, הופכים את חווית המשחק לטובה ותחרותית. מלבד השימוש במגוון רחב של נשקים (טילים מתבייתים, נשק לוויני, כתמי שמן), מציג מנוע המשחק מגוון רחב של מסלולים אשר מאפשרים לשחקן להרגיש שכל דבר אפשרי. נקודת זכות גדולה שראויה להיזקף לזכותם של מפתחי המשחק היא שניתן לראות הן דרך מצב המשימות המיוחדות (מצב המשחק המרכזי), והן דרך מסלולי הראווה השונים, שהרצון לגוון עמד בראש מעיינם, למעשה כמעט ולא ניתן לראות חזרה על אותם תנאים, ובכך נוצרת התחושה שרוב המרוצים שונים אחד מהשני.

ממשק השליטה על המכונית, הוא טוב ויחסית פשוט ללמידה (ישנו מצב למידה\הדרכה אשר מלמד את רזי המשחק), אבל למרות זאת אני חושב שממשק הטריקים, הינו מסורבל. ממשק הטריקים מאפשר למכוניות השונות במשחק לבצע קפיצות אקרובאטיות באוויר, נסיעה על שני גלגלים ואפילו נסיעה הפוכה (שימוש בהילוך האחורי), כל זאת במטרה לצבור אנרגיה אשר תאפשר להשתמש ביכולת ההאצה. בפועל זה נשמע ממש מגניב, וגם יכול לספק הרבה רגעים מהנים, אבל למרות זאת אני חושב שההחלטה לבחור בסטיק האנלוגי הימני, כאחראי על הטריקים, הייתה לא נכונה. הסיבה לכך היא שהשליטה על המכונית נעשית בסטיק השמאלי (ביחד עם דוושת הגז), וזה מרגיש לא טבעי ולא נוח להשתמש בסטיק הימני לטריקים. אני יודע שהרבה משחקים עושים בו שימוש דומה, אבל לפי דעתי שימוש במקש אחר בשלט (אני הייתי בוחר את אחד ממקשי הכתפיים), היה משפר את החוויה בצורה משמעותית.

c2_scrn_02
c2_scrn_02
c2_scrn_04
c2_scrn_08
c2_scrn_09
c2_scrn_15


למרות שלאורך המסלולים השונים, ניסיתי לשחק עם מספר רחב של מכוניות (ההבדלים בחווית המשחק באים לידי ביטוי במשוואת היציבות לעומת המהירות), אחת הנקודות שמהן התאכזבתי במשחק, היא  הפרזנטציה. נכון שמדובר במשחק שפרזנטציה אמורה להיות בו חלק מרכזי, מה גם שחלק נכבד מהמדבבים של הסרט תורם את קולו למשחק, הרגשתי שמשהו חסר. למרות סצנות המעבר השונות ולמרות כמות נכבדה של מכוניות (למעלה מעשרים מכוניות, בהן כל המכוניות המוכרות, "ספידי מקווין", "מטור", "לואיג'י", "גווידו" ו"הולי שיפטוול"), הדגש הוא בעיקר על המרוצים ולא על הדברים שמסביב, ולדעתי מדובר בפספוס מסוים.



נושא מאוד מרכזי, בטח במצב המשימות, היא רמת הקושי. כן גם במשחק שפונה לילדים, הקושי משחק תפקיד מרכזי, ולדעתי מרכזי מידי. בשלבי המשחק המאוחרים, ניתן לראות שהאינטליגנציה המלאכותית של היריבים עולה בצורה משמעותית, במיוחד בכל הקשור לנהיגה עצמה. ניתן לראות שהמכוניות המתחרות בהחלט עושות שימוש במסלולים השונים (שבהם ניתן למצוא מסלולים מאנגליה, יפן ואיטליה), הן בקיצורי דרך, והן בשימוש נכון ומדויק בטריקים ובנשקים השונים. אני בהחלט חושב שהיה מקום לאפשר לשחקנים לבחור את רמת הקושי המתאימה (בהתאם למרוצי הראווה), כי עם כל הכבוד לעומק של המשחק ולחווית הנהיגה השונה בין מכונית למכונית, סביר להניח שמי שירצה לשחק בו ראשון אלו הילדים (גילאים 7-12, זה הגיל המתאים לפי דעתי), ובהחלט היה מקום ללכת לקראתם.

אם כבר ילדים, ראוי לציין את אחת הנקודות הבולטות במשחק, והיא האפשרות לשחק עם עד ארבעה שחקנים בו זמנית (הן במצב המשימות, והן במצבי הראווה). דבר זה משפר באופן משמעותי את אורך החיים של המשחק, ובהחלט יוצר תחרותיות בריאה בין השחקנים. אני בהחלט חושב שזאת נקודת המכירה העיקרית של המשחק, לפני כל דבר אחר. למרות ואולי בגלל האטרקטיביות הרבה של משחק עם חברים, התאכזבתי לגלות שלמשחק אין תמיכה במשחק מקוון. בעיניי זאת נקודה שיכולה הייתה לדחוף את המשחק, גם לקהל בוגר יותר, ונראה שכאן החליטו יוצרי המשחק להתעצל. אם כבר הלכתם כל כך רחוק עם מנוע המשחק ומצבי המשחק, תמיכה במשחק רשת הייתה הכרחית.

לסיכום, אני חייב לציין שנהניתי מ-CARS 2, אומנם לא מדובר במשחק שמשנה משהו בז'אנר הכל כך רווי של משחקי המרוצים, בטח כאשר בוחנים את החסרונות שלו (פרזנטציה מאכזבת, קושי מסוים לילדים), אבל למרות זאת יש למשחק מה להציע. ההצלחה העיקרית של המשחק, לפחות לפי דעתי, היא שמנוע המשחק מצליח לספק גיוון ואטרקטיביות באופן שבהחלט יספק לכם ולילדכם סיבה מספיק טובה להתניע את הפלייסטיישן בחופש הגדול.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."