Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות חולה על כדורגל – ראיון עם מפיק FIFA 12

חולה על כדורגל – ראיון עם מפיק FIFA 12

דוא

ימים לפני יציאתו לחנויות של כותר הכדורגל החדש בסדרת משחקי פיפא, הגיע הזמן לרדת לקרביים של המשחק החדש ולשם כך בחרתי לראיין את מפיק המשחק, דיוויד ראטר. דיוויד אשר אחראי על הצלחתה של סדרת פיפא בשנים האחרונות, מתייחס בין היתר למנוע המגע החדש, אפשרות הופעתן של קבוצות עבר, מצב הקריירה המשופר ואפילו לשאלה הכמעט נצחית, האם יש טעם להוציא גרסה חדשה כל שנה.

בחודשי הקיץ האחרונים חשפה חברת EA את גרסת המשחק החדשה בסדרת משחקי פיפא, כאשר גולת הכותרת המרכזית היא מנוע מגע חדש, אשר אמור להשפיע ישירות על הפיזיקה והתנועה של השחקנים, הן במצבים הנייחים והן במשחק השוטף. המטרה של יוצרי המשחק היא לנסות וליצור משקל פיזי (ועל ידי זה אנימציה מתאימה), אשר אמור לדמות בצורה ריאליסטית התנגשויות של שחקנים (לדוגמא עימות בין מסי לריו פרדיננד), ואף לדמות פציעות ספונטניות על המגרש. למרות האטרקטיביות המסתמנת, החשש הגדול שליווה אותי לאורך כל תקופת ההמתנה, הוא כיצד יתמודד השופט עם המנוע החדש, והאם תהיה לזה השפעה על קצב המשחק בפועל.

מבצע מיוחד לכל קוראי הראיון, קופון הנחה של 29 שקלים בעת רכישת FIFA 12 בחנות המשחקים המובילה בישראל, "MEDIA GAME". הקופון תקף להזמנה באתר האינטרנט (ניתן לאסוף את המשחק באופן עצמאי), ותקף לגרסאות האקס בוקס 360, הפלייסטיישן 3 והמחשב האישי. 

מספר הקופון הינו: 999998

לחץ כאן להזמנה



אורן: אחד האלמנטים הבולטים בפיפא 12, הוא מנוע המגע החדש, האם תוכל לספר לנו כיצד דאגתם לוודא שמנגנון המגע החדש לא ישפיע על החלטותיו של השופט (יותר שריקות לדוגמא), ועל קצב המשחק בפועל?

דיוויד: אנחנו ממשיכים לשפר את אינטליגנציית השיפוט וקבלת ההחלטות גם עכשיו. עם כניסת טכנולוגיית המגע החדשה, נאלצנו לכתוב מחדש חלק ניכר ממנגנון השיפוט על מנת שיתאים למנוע החדש. למרות שבפועל אין שינוי ממשי בהתנהגות השופטים השנה, בהחלט עבדנו קשה בנושא. המשחק מציג רמות שונות של חומרה בכל הקשור לסגנון השיפוט (שיפוט רחמני לעומד שיפוט קפדני), למעשה בחרנו להתאים את סגנון השופטים אל סגנון הליגות. הכוונה שלי היא שכאשר תשחקו בליגה האנגלית, יאפשרו השופטים לשחק בצורה קשוחה בהרבה מאשר יאפשרו לשחק בליגה הספרדית.


חלק מרכזי נוסף בחווית המשחק השנה, מגיע אלינו בדמותה של מערכת "מועדון הכדורגל" (Football Club), אשר אמורה בין היתר לשלב בין מצב המשחק הביתי למצב המשחק המקוון. גולת הכותרת של המערכת החדשה היא שכל פעולה שתעשו במשחק תתורגם לנקודות ניסיון וטבלאות דירוג, זה אומנם נשמע יומרני במידה אבל בדומה למשחקי היריות הכל כך פופולאריים, זה דבר שיכול להפוך במהרה לסיבת ההתמכרות העיקרית. בכל הקשור למצב הרשת המשופר, ניתן לראות שבצוות הפיתוח של המשחק החליטו ליישם סוף סוף חלק ניכר ממערכת המשחק המקוונת של גרסת המונדיאל האחרונה (פיפא הגביע העולמי 2010). מלבד השימוש בליגות וירטואליות, אמור מצב "מועדון הכדורגל", להציג אפשרות לשחזר משחקי כדורגל מהעולם האמיתי תחת מגוון רחב של אתגרים וסיטואציות.



אורן: לאור היתרון הגדול של סדרת משחקי פיפא בכל הקשור למשחק הרשת, האם תוכל לספר לנו מה הציפיות שלך ממצב מועדון הכדורגל?

דיוויד: את האמת, אנחנו מחכים בקוצר רוח לראות כיצד הקהל יתחבר למערכת החדשה. המערכת החדשה אמורה לסנכרן את השחקנים לעולם הכדורגל האמיתי, הן על ידי הוספת תכנים (הכל בזמן אמת), והן על ידי האפשרות לתמוך בקבוצה האהובה עליכם. לסדרת משחקי פיפא יש קהילת שחקנים ענקית אשר מונה מיליוני שחקנים, זה יהיה דבר מדהים בעיניי לראות את המערכת בפעולה, ואת טבלאות הדירוג מתעדכנות בזמן אמת.  


לצד מצב הרשת המאוד פופולארי, אמור מצב הקריירה במשחק לזכות לשיפור נוסף ומשמעותי. למרות שכבר בשנה שעברה ראינו את מצב הקריירה זוכה לשדרוג, השנה מבטיחים בצוות הפיתוח של פיפא שנראה מצב שיהיה קרוב מאוד למשחקי המנג'ר השונים. בין האספקטים החדשים שאמורים להופיע במצב הקריירה, ניתן לראות מערכת התנהגות אשר אמורה לדמות את אישיותם של השחקנים, ואף ליצור אינטראקציה בין השחקן לבין המאמן (בנקודה הזאת מאוד מעניין אותי לשחק עם סטנדרד ליאז' ולספסל את מאור בוזגלו..). בנוסף לכך מערכת סקאוטינג חדשה אמורה לאפשר לשחקן לגלות כישרונות צעירים ברחבי העולם, כאשר הדגש יהיה על שחקנים צעירים במיוחד (גילאי נוער), ולא על שחקנים פעילים.

אורן: אחד השדרוגים המרכזיים במצב הקריירה השנה, היא מערכת ההתנהגות אשר אמורה לאפשר לשחקנים השונים להביע את רגשותיהם\תסכולם, האם המערכת תדע להבדיל בין שחקנים בעלי טמפרמנט חם כדוגמת קרלוס טבז, לעומת שחקנים בעלי אופי שלו כדוגמת ליונל מסי?

דיוויד: מצב הקריירה מונע השנה על ידי אותה דרמה, עניין ורגש אשר מלווה את המשחק האמיתי. אם משהו מתרחש בעולם האמיתי, הוא יכול להתרחש גם במשחק. ניהול הכימיה הקבוצתית, הוא כלי חיוני בהצלחת הקבוצה. השחקנים אמורים להגיב בדומה למציאות בכל הקשור לדקות המשחק, לפציעות ולמצב בטבלה.  למעשה הסיפורים (האינטראקציה), אשר יתרחשו במהלך העונה, ישפיעו באופן דינמי על המשחק, כאשר מוראל השחקנים הוא זה שישפיע בפועל על התנהגותם במגרש.

fifa12_bordeaux_defending_net_wm
fifa12_bordeaux_defending_net_wm
fifa12_drogba_jump_wm
fifa12_kaka_shot_wm
fifa12_kompany_tackle_wm
fifa12_rooney_low_shot_newboots_wm
fifa12_silva_jostling_wm

אורן: אלמנט מבטיח במצב הקריירה, היא מערכת הסקאוטינג החדשה אשר אמורה לאפשר לשחקן לגלות כישרונות צעירים, כיצד המערכת אמורה לעבוד והאם נראה מלחמה של קבוצות על השחקנים השונים, בדומה למקרה של ניימאר?

דיוויד: שחקני נוער יהיו זמינים להחתמה בכל זמן. לדוגמא ניתן יהיה להחתים שחקנים בני 14 באם מגלה הכישרונות חושב שיש להם פוטנציאל. הקבוצות השונות במשחק אמורות להתחרות אף הן על מיטב הכישרונות, כך שאם בחרתם לוותר על החתמה של שחקן מסוים, בהחלט יתכן שקבוצה אחרת תחתים אותו. עקרונית החתמתם של שחקנים צעירים מאפשרת לכם להחזיק בזכויות שלהם עד שיעלו לבוגרים, או שעד שתחליטו אחרת.


מעבר למצבי המשחק החדשים, ואולי קצת מעבר לפיפא 12, עוברת תעשיית משחקי הספורט מהפכה ויזואלית ותדמיתית, בעיקר לאור השימוש בשחקני\קבוצות עבר. נכון שגם בשנים הקודמות, ואפילו בעשור הקודם ראינו שחקנים וקבוצות קלאסיות, אבל לאור ההצלחה המסחררת של סדרת NBA 2K (אשר מתחרה ב-EA), והחזרתם לתודעה של מייקל ג'ורדן, לארי בירד וחבריו, עולה לי תמיד המחשבה, מתי כבר נראה את מארדונה ופלה במשחק כדורגל. החשיבות בעיניי היא לא להוסיף את שחקני העבר אל נבחרות שאר העולם, אלא לראות אותם מופיעים עם הקבוצות\שחקנים ורוח התקופה שליוותה אותם. הרי משחק אשר יציג את ברזיל של שנות השבעים, נאפולי של מארדונה וברצלונה של קרויף, יכול לעמוד במבחן ההיסטוריה כמשחק שעימת בין דור העבר לדור ההווה, וזה משהו שיכול להפוך ללהיט גדול.

דבר נוסף שמאוד חסר לי בסדרת משחקי פיפא, היא הפרזנטציה\סצנות המעבר. הרצון שלי הוא לראות בזמן אמת תגובות אוהדים ביציע למהלכים השונים במשחק, לראות את השחקנים מגיעים לאצטדיון, לראות את הפנים של השחקנים לאחר ירידת ליגה ובעיקר לראות סיטואציות אשר ימחישו את תוצאות המשחקים השונות.

אורן: הדבר החם ביותר בכל הקשור למשחקי ספורט (הן משחקי כדורסל והן משחקי הוקי קרח), היא הכללתם של שחקני\קבוצות עבר. למרות שניתן לראות שחקני עבר בגרסאות הפיפא השונות, המשחק אינו מציג קבוצות עבר (נאפולי של מארדונה, ברצלונה של 92, ריאל של זידאן), לאור הפוטנציאל הגדול, מתי נראה אותן מגיעות לפיפא?

דיוויד: עקרונית אנחנו בונים את המוניטין שלנו על איכות, אותנטיות והתאמה לעולם הכדורגל האמיתי. השקענו המון באיכות ומנוע המשחק, וזה אפשר לנו להפוך למותג משחקי הספורט המוביל בעולם. עשינו זאת על ידי הקשבה לקהל האדוק של סדרת המשחקים, אשר דרש מאיתנו להכניס את המצבים והשיפורים שהיו בעלי חשיבות גבוהה. לכן, אם זה משהו שהאוהדים רוצים זה משהו שבהחלט ננסה להכניס למשחק, למרות שצריך לקחת בחשבון את כל נושא הזיכיונות.



אורן: בעוד שהפרזנטציה של המשחק תמיד הראתה שיפור, האם יש כוונה לשלב סצנות מעבר ייחודיות אשר יציגו תגובות אוהדים, הצגה של שחקן חדש ואף תהלוכת ניצחון ברחבי העיר?

דיוויד: השנה עיצבנו את חזית המשחק כך שתדמה בצורה אותנטית למדי את אווירת השידור הטלוויזיוני. בחרנו להדגיש זאת על ידי שימוש בגרפיקה משופרת לצד מעברונים אשר אמורים להעביר את הסיפור בצורה הטובה ביותר. לדוגמא המשחקים בליגה האנגלית, ירגישו בהחלט כמו שידור של רשת "סקיי". השילוב של כל התנועות, סיפורים ובעיקר אווירת המשחק (צבעים ביציעים, עידוד של קבוצות יריבות), אמורים בהחלט להעצים את חווית המשחק.


לסיום הכתבה, בחרתי לשאול את דיוויד שאלה שרובנו שואלים מידי שנה בשנה, מה הטעם בהוצאה של משחק כדורגל חדש בכל שנה (מעבר לעדכוני ההרכבים), ובהחלט היה מעניין לקרוא את תשובתו.

אורן: למרות הקלישאה, אוהדי כדורגל רבים שואלים את עצמם האם יש טעם בהוצאתם של משחקי ספורט חדשים בכל שנה, במקום הוצאת עדכון להרכבים השונים, מה דעתך בנושא?

דיוויד: אני חושב שאם תבנה משחק ספורט מהנה, האוהדים ירצו לחזור שנה אחר שנה. יש לנו מיליוני אוהדים ברחבי העולם אשר מצפים בקוצר רוח ליציאת המשחק לחנויות. השנה אנחנו מספקים את משחק הכדורגל הטוב ביותר שיצרנו ולפי האינדיקציות שבידי, פיפא 12 הולך להיות משחק הספורט הנמכר בכל הזמנים. אני לא יכול לדמיין את תגובות הקהל אם נחליט לא להוציא את פיפא בכל שנה מחדש. יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון שאנחנו תמיד עובדים על רעיונות ומצבי משחק חדשים אז ככה שתמיד אנחנו מתכננים את הצעד הבא, יש לנו חזון מסוים עבור סדרת משחקי פיפא, ואנחנו מאוד רוצים להגיע אליו.


אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - תגובה   |2011-09-26 12:59:18
כל הכבוד על הראיון המושקע, אהבתי את המסגרת שבא אתה מתאר ומביא הסבר לכל חלק לפני השאלה, עצם העובדה שאתה מראיין אותו זה מראה עד כמה אתה מקצועי ותמיד לוקח כמה רמות יותר את הגיימרות פה בארץ. הלוואי והיית משיג ראיון עם THQ לגבי סמאקדאון.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."