Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות TRANSFORMERS DARK OF THE MOON – הביקורת המלאה

TRANSFORMERS DARK OF THE MOON – הביקורת המלאה

דוא

השקט שלפני הסערה, תמיד מטעה את הסביבה הקרובה. הרגשת השקט אשר מובילה לשאננות ובמידה רבה גם לאי מוכנות, נובעת לרוב מניתוח לא נכון של המציאות. הרצון להשיג שקט, להשיג שלווה, משתלט לעיתים על ההיגיון ועל ההנחה שהאויב לא ינוח ולא ישקוט עד אשר ישיג את מטרתו. 

במשחק הפעולה החדש של הרובוטריקים, אנחנו נלקחים אל הימים שקודמים לעלילת הסרט השלישי, הימים בהם בני האדם שילבו יד ביד עם הרובטריקים במטרה לשמור על שלמות כדור הארץ, בהם נראה עתיד ורוד לאוכלוסיית הכדור, וימים בהם מגה-טרון וחבריו נעלמו מהראדר. למרות השקט הזמני, עוסק קמפיין המשחק בניסיונות בניית הכוח של השקרניקים מצד אחד, וניסיונות הריגול של הרובטריקים מהצד השני, אם זה עובד, לצערי לא ממש.



למרות שלמשחק הנוכחי היה את כל המצרכים הנכונים (מנוע שעבד נהדר בשנה שעברה, עלילה נהדרת להתבסס עליה), נראה שמפתחי המשחק נפלו בכל בור אפשרי. הכוונה שלי היא שלמרות שראינו בשנה שעברה סיפור מקורי (וטוב יש לומר), שבו למדנו את מקור העימות בין הרובוטריקים לשקרניקים, אי שם בכוכב "סייברטרון", ההחלטה ללכת עם סיפור מקורי גם השנה הייתה לא נכונה בעיניי. לפי דעתי עלילת המשחק אשר מחולקת שווה בשווה בין הרובוטריקים לשקרניקים, אומנם מצולמת יפה, מציגה סצנות מעבר רבות, אבל בפועל אינה מושכת את השחקן להתעניין יתר על המידה. הטעות העיקרית נובעת לפי דעתי מהחשש להשתמש בעלילת הסרט כבסיס מרכזי לעלילת המשחק. אני בהחלט חושב שגולת הכותרת של הסרט האחרון הייתה שמאורעות רבים מההיסטוריה קשורים באופן ישיר או עקיף לרובטריקים עצמם, וזה משהו שלדעתי מאוד התפספס בעלילת המשחק. נקודה נוספת שאכזבה אותי בעלילה, היא שלא היה בה מקום לבני האדם, לא לסאם וויטוויקי ואף לא לכוחות הביטחון. ברור לי שהדבקה מלאה של עלילת הסרט למשחק, משפיעה בעיקר באספקט התדמיתי, אבל כאן בהחלט היה שווה ללכת עם זה, ובהחלט ללכת על שילוב בין הרובוטים לבני האדם כגולת הכותרת המרכזית של מנוע המשחק.

Transformers DOTM_PS3_Review shot_02
Transformers DOTM_PS3_Review shot_02
Transformers DOTM_PS3_Review shot_05
Transformers DOTM_PS3_Review shot_06
Transformers DOTM_PS3_Review shot_14
Transformers DOTM_PS3_Review shot_18
Transformers DOTM_PS3_Review shot_20
Transformers DOTM_PS3_Review shot_33


מנוע המשחק עצמו זהה כמעט באופן מלא למה שראינו בשנה שעברה, ובהחלט ניתן לכתוב שהוא מספק את הסחורה גם השנה. הקרבות וסביבת המשחק מתרחשים בסביבת משחק בגוף שלישי, כאשר המעבר בין מצב המכונית (השנה גם הוכנס מצב ביניים), למצב הרובוט הוא חלק וטוב. אני באופן אישי חושב שגם הקרבות, ובעיקר הקרבות הגדולים במשחק (העימות בין אופטימוס פריים למגה-טרון) מספקים את הסחורה, פה ושם יש אויבים טיפשים, אבל זה לא משהו שהורס את האקשן. נכון שניתן היה לגוון הרבה יותר בכל הקשור לזירות עצמן, לשתול הרבה יותר אויבים, הרבה יותר כאוס (בעיקר דרך מגוון רחב של נשקים ויכולות תקיפה), אבל זה משהו שאפשר להתייחס אליו בצורה מחמירה רק כאשר הדברים האחרים עובדים באופן תקין ומהנה.

מבנה המשימות במשחק, עובר דרך משימות מתגלגלות אשר לוקחות את השחקן לחוויה לא יציבה. מצד אחד כמות המשימות המעטה (שבע משימות בלבד), והעובדה שלא ניתן לבחור עם איזה רובוט לשחק (המשחק מציב רובוט אחד לכל משימה ומשימה, לפי פיתוח העלילה), פוגעת באופן משמעותי בחוויה, מצד שני אני חושב שהיו משימות (במיוחד אלו של השקרניקים), אשר הציבו אתגר עבור השחקן. אם יכולתי להצביע על בעיה משמעותית בכל הקשור למבנה המשימות, הייתי שם את הדגש ככל הנראה על העובדה שחלק מהמשימות פשוט ארוכות מידי ולא משרתות את מטרת המשחק. לדוגמא המשימה הרביעית במשחק (משימה בה סאונדוויב מנסה לחדור אל בסיס המודיעין), היא טובה ואף מעבר לזה, אבל היא כל כך ארוכה שפשוט מרגישים בה לא טוב. במקום לחלק את המשימה לשתיים ואף שלוש משימות (נכון שהן יהיו יותר קצרות), ובכך ליצור רענון מסוים בחוויה, הדחף להציג משימות ארוכות פוגע בצורה משמעותית בהנאה מהמשחק.

הפרזנטציה במשחק אשר מציגה לנו את כדור הארץ, הייתה יכולה להיות טובה יותר. נכון שחלק מהמשימות מתרחשות בחללים הפתוחים והרחבים של הכדור, אבל למרות זאת הדגש על עיצוב שלבים אפלים בדומה למשחק הקודם, הוא טיפה מאכזב. הגרפיקה של הרובוטים השונים, לצד הדיבוב הנהדר, בהחלט עומדים במשימה, אבל שוב נכנסת לכאן הבעיה של מיעוט הרובוטים, ומיעוט המשימות.



במקביל לקמפיין המשחק, מציג המשחק את מצב המשחק המקוון אשר הפתיע לטובה בשנה שעברה, וגם השנה בהחלט עומד במשימה. נכון שאנחנו רואים רק שלושה מצבי משחק (הרג אישי, קבוצתי, וכיבוש עמדות), אבל מצבים אלה בהחלט מהנים. אני באופן אישי עדיין חושב שמנגנון הדרגות אשר מבוסס לפי הרכב הרובוטים ויכולותיהם, הוא בעייתי כי אין הבדלים של שמיים וארץ בין הדרגות השונות, וצבירה מחודשת של נקודות בכל קטגוריה מחדש, אינה מאתגרת ואינה יוצרת עניין מיוחד. הכוונה שלי היא שלאורך רוב הזמן שבו שיחקתי במשחק, בחרתי לשחק רק עם הרכב רובוטים אחיד (קטגוריית ה"לוחם"), לצבור איתו את הנקודות והניסיון, ולא לעבור להרכב רובוטים אחר.

לסיכום, אני יכול לכתוב שבאתי עם ציפיות רבות למשחק החדש, אומנם לא התאכזבתי קשות, וסביר להניח שעוד אחזור למשחק פעם נוספת, אבל למרות זאת המשחק מאכזב. גם אם הוא עומד ברף של המשחק בשנה שעברה (עומד בקושי), מצב הקמפיין הקצר לצד העלילה הדלה, מגבשים אצלי את הדעה שהמשחק נפל בין הכיסאות. מצד אחד הוא לא מבוסס על הסרט באופן ישיר, בעוד שמצד שני הוא מפספס חלק ניכר מעלילת המשחק המקורית שראינו בשנה שעברה, וזה מה שהופך את חווית המשחק לממוצעת ולא יותר מזה.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."