Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות אנחנו על המפה, לא רק באירופה, אלא גם ב-NBA – ראיון עם מפיק NBA JAM

אנחנו על המפה, לא רק באירופה, אלא גם ב-NBA – ראיון עם מפיק NBA JAM

דוא

למרות שהסיכוי שנראה כדורסל מקצועני בארצות הברית בשנה הקרובה, הולך ופוחת, משחקי הוידאו של הליגה הטובה בעולם לא מראים סימנים למשבר, להפך. בעוד סדרת NBA2K, הצליחה להחזיר את ג'ורדן וחבריו לסיבוב נוסף, בחרה ענקית התוכנה EA, ללכת על כיוון אחר, כיוון ארקיידי מהיר וחסר מעצורים, ובקיצור סדרת NBA JAM חוזרת ובגדול.

כותר הכדורסל המאוד צבעוני יש לומר, הופיע לראשונה בתחילת שנות התשעים באולמות הארקייד במקביל לקונסולות הביתיות והפך למותג עולמי. סגנון המשחק המאוד ממכר אשר הציג משחק כדורסל ללא חוקים עם ארבעה שחקנים בלבד על המגרש (2-2), לצד פרזנטציה מיוחדת (שחקנים מתעופפים, סלים נשרפים), וכרוז מטורף בשם טים קיצרו, חוזר השנה למרכז הבמה. למרות שכבר בשנה שעברה ראינו את הסדרה חוזרת (תחילה ל-WII ולאחר מכן לפלייסטיישן ולאקס בוקס), עומדת גרסת המשחק החדשה להיות מיוחדת במינה. בראש ובראשונה בחרה EA לשווק את המשחק השנה בתור משחק דיגיטלי (אשר יהיה זמין בתחילת אוקטובר בחנויות הוירטואליות של הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360), כאשר במקביל עומדת הידיעה שלראשונה בתולדות הסדרה עומדת להופיע במשחק גם קבוצת ישראלית.



כן אז למרות שמשחק כדורסל שמציג את קובי ברייאנט ולברון ג'יימס, לא אמור לעמוד בסימן הופעתה של מכבי ת"א במשחק, אבל עבורנו הישראלים מדובר בדבר מיוחד. בפעם הראשונה אנחנו רואים ארבע קבוצות יורוליג (פנאתנייקוס, סיינה וריאל מדריד) מגיעות אל משחק של הליגה הטובה בעולם וזה משהו שיהיה מעניין לבחון אותו לאורך זמן. הרכב מכבי במשחק אמור להציג את השילוב הדיי מעניין בין ליאור אליהו לסופוקליס שחורציאנידיס. על הנייר, אני באופן אישי הייתי מעדיף לראות את גיא פניני במקום אחד השחקנים, כי אם יש שחקן שמכות, חסימות ובאלגן זה השם המסחרי שלו זה פניני. מלבד פניני, אם יש משהו שתפור לסגנון המשחק המהיר והקיצוני, זאת גם חווית האולמות\אוהדים באירופה. לשם כך ראיינתי את מפיק המשחק קודי סווצקי, ובהחלט היה מעניין לראות שהוספת היורוליג לא הייתה לחינם.

אורן: אחת ההפתעות הנעימות ב-NBA JAM השנה היא הופעתן של קבוצות היורוליג, האם נראה במשחק אולמות\אווירה ספציפית למשחקי היורוליג, וכיצד בחרתם לדרג את איכות שחקני היורוליג בהשוואה לשחקני ה-NBA?

קודי: הוספתן של קבוצות היורוליג למשחק הייתה חוויה. זה בהחלט אפשר לנו להוסיף למשחק ארומה בינלאומית. את האמת זה משהו שלקחנו מאוד ברצינות, המשחק אף אמור להציג אולם יורוליג רשמי לצד פרזנטציה מיוחדת. בכל הקשור לדירוג\איכות השחקנים, התבססנו על נתוני הסטטיסטיקה שלהם בתקווה שזה יאפשר לנו תמונה קרובה למציאות. אז נכון שלא תראו קבוצות יורוליג מביסות את מיאמי היט, אבל הן בהחלט יהיו תחרותיות.


אחד הדברים המרכזיים בכל הקשור לחווית המשחק השנה, היא החלטתם של צוות המפתחים להשתמש במערכת הטכנולוגיה\האינטליגנציה המלאכותית מסדרת האגרוף המצוינתFight Night, כל זאת במטרה ליצור חוויה מהנה מצד אחד, ומאוד מאתגרת בצד השני. אותי באופן אישית עניין לדעת כיצד מערכת שהצליחה כל כך טוב בסדרת סימולציה, תשולב בסביבת משחק ארקיידית לחלוטין. דבר נוסף שעליו מדברים ב-EA, הוא תכונות השחקנים. המטרה של יוצרי המשחק היא ליצור הבדל בין עמדות המשחק השונות, ולגרום לכך שמשחק עם שחקנים נמוכים\מהירים ירגיש שונה ממשחק עם שחקנים גבוהים וחסונים. למרות שמדובר במשחק ארקיידי, תאמינו לי שלדברים הקטנים הללו, בהחלט יש משקל טקטי לא קטן (ניתן להשוות אותו למשחקי מכות בעיקר).

אורן: גרסת המשחק החדשה אשר עונה לשם NBA JAM On Fire Edition, אמורה להציג שימוש במערכת הטכנולוגיה\אינטליגנציה אשר הופיעה בסדרת משחקי האגרוף Fight Night, כיצד עבדתם על מנת להתאים מערכת אשר מבוססת על סימולציית ספורט, בסביבת משחק מהירה וארקיידית כמו NBA JAM?

קודי: עקרונית סגנון המשחק, לא ממש משנה בנקודה הזאת, מאחר ומדובר במערכת אשר קוראת את פעולות השחקנים ולפיה מנתחת את היעילות שלהם לפי מגוון רחב של גורמים (מרחק מהכדור, תוצאה, רמת הקושי, מיקום במגרש וכדומה). מערכת האינטליגנציה למעשה בוחרת את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הסיטואציה על המגרש, ובגלל זה השימוש במערכת הזאת מאפשר לנו ליצור יריב ממוחשב אשר יתנהג וירגיש בדומה לשחקן אנושי. מה שעשינו בפועל זה להקליט מאות רבות של משחקים, הרצנו סימולציות ושמרנו רק על המיטב. הדבר הכי מגניב בכל המערכת החדשה, היא רמת המשחק הקשה ביותר, שהיא למעשה המערכת בכל הדרה. הכוונה היא שהמערכת תדע לנתח את סגנון משחקכם וסגנון יריבכם (במשחק הרשת), ותציב בפניכם מראה ואתגר אשר ימשיך להתרחב ככל שתמשיכו לשחק במשחק.

jhud17-image12
jhud17-image12
jhud17-image13
jhud17-image18
jhud17-image25
jhud17-image2555
jhud17-image28


אורן: אספקט נוסף במנוע המשחק, הם ההבדלים בתפקוד השחקנים (רכזים, שחקני פנים וכדומה), אשר אמורים ליצור הבדלים בסגנון המשחק וביכולות השחקנים. אבל לפי הסטטיסטיקה היבשה, לא יהיה עדיף להשתמש בהרכב נמוך (ג'ייסון קיד וג'ייסון טרי), מאשר בהרכב גבוה (קרלוס בוזר ויואקים נואה)?

קודי: אחד הדברים הבולטים ביותר שרצינו לעשות במנוע המשחק, הוא באמת ליצור הבדל בסגנונות המשחק, ומדובר כאן בדוגמא מצוינת. ג'ייסון קיד וג'ייסון טרי הם צלפים מחוץ לקשת, מאוד מהירים אבל קטנים, זה אומר למעשה שיעילותם היא בעיקר לשחק מבחוץ. לעומת זאת קרלוס בוזר ויואקים נואה הם גדולים, בעלי יכולת הטבעה וחסימה, ובדיוק התשובה ההולמת לגארדים הזריזים. קיד וטרי יצטרכו להיות מאוד ערמומיים בשביל להתגבר על שתי המפלצות הללו. על הנייר, מציג המשחק מגוון רחב של סגנונות, ודרכים להתמודד איתם אז מאוד מומלץ לעקוב אחר דירוג השחקנים.


אחד הדברים שלפי דעתי מייחדים משחקי ארקייד, ובמיוחד את סדרת NBA JAM, הוא סגנון המשחק הפשוט והמהנה. זה משהו שעל הנייר עובד בצורה נהדרת במשחקי כדורסל, ולדעתי לא מצליח לעבוד במשחקי כדורגל או פוטבול אמריקאי. אם כבר הנאה וניצוצות, ראוי לציין את אחת הפונקציות המגניבות במשחק והיא האש הקבוצתית. כן בדומה לאש המיתולוגית שמופיעה במשחק לאחר קליעה של שלושה סלים רצופים (עם אותו שחקן), מציג המשחק אפשרות לאש קבוצתית אשר תופיע אם תבצעו שלושה תרגילי אליי- הופ רצופים. התוספת הנחמדה, בהחלט אמורה להזריק המון אש ועניין לקהילת השחקנים הענקית של המשחק, מה גם שזה מתכון בטוח להרבה טורנירים מהנים (הן בסלון הביתי והן ברשת האינטרנט) .

אורן: זה לא סוד שמשחקי כדורסל ארקיידים (בהם גם סדרת משחקי NBA STREET), הרבה יותר מוצלחים מאשר משחקי הכדורגל והפוטבול הארקיידים, האם אתה רואה סיבה לכך?

קודי: את האמת אני בהחלט חושב שהיו משחקי ארקייד טובים גם בענפי הכדורגל והפוטבול, אבל למרות זאת אני חושב שסדרת NBA JAM, היא כבר מותג כל כך מבוסס ששאר הסדרות חוסות בצילה. המפתח להפיכת משחק ספורט ארקיידי להצלחה, לפחות בעיניי היא לשים דגש על הבסיס של הספורט, להביא את מנוע המשחק להיות פשוט ומהנה ככל האפשר, ועדיין לשמור על עומק מסוים. בהחלט מדובר בקו מאוד עדין, אבל אם פעלת נכון, השגת הנאה צרופה.



אורן: מלבד סדרת מאדן (סדרת משחקי הפוטבול של EA), ומשחקי מכות, יש לסדרתNBA JAM קהל מעריצים עצום ברחבי הרשת, האם נראה אפשרות לערוך במשחק טורנירים (הן במצב הביתי והן במצב המקוון), והאם נוכל לבחור את התנאים השונים (משחק ללא שלשות, משחק עם הטבעות בלבד)?

קודי: מערכת האונליין שלנו מבוססת על סולם טורנירים שבועי, אשר צפוי להתאפס בכל שבוע מחדש. המטרה היא ליצור מערכת דינמית שבכל פעם תשאיר לכם סיכוי להגיע לפסגה. כאשר משחקים במצב המשחק הביתי עם החברים, אנחנו בהחלט נותנים לכם את האפשרות לבחור לעצב הרבה דברים, בהם גם התנאים שציינת. בנוסף לזה, הכנסנו אפשרויות נרחבות גם למצב הקמפיין במשחק אשר עונה לשם "Road Trip", כאשר גולת הכותרת היא שניתן יהיה לשחק אותו לבד, עם חברים ואפילו במצב הרשת.


לסיום לאחר שכבר שמענו וראינו כמעט הכל, ניתן רק לשאול את קודי שאלה אחת, כיצד זה הרגיש לעבוד עם הכרוז המיתלוגי טים קיצרו?

קודי עונה שזה מגניב כמו שזה נשמע. לא רק שקיצרו נשמע במציאות בדיוק כמו שהוא נשמע במשחק, הוא גם מתנהג באופן דומה. קודי מספר שיום אחד הם יצאו לארוחת ערב ושם בחר קיצרו להתחיל לשדר את הברמן מכין משקאות. מן הראוי לציין שהברמן מזג את הכוס השלישית ו"נדלק באש", כולם נקרעו מצחוק.

NBA JAM On Fire Edition, יוצא בתחילת אוקטובר לחנויות הדיגטליות של הפלייסטיישן 3 והאקס בוקס 360.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
מכביסט  - יש לך מושג מתי זה יגיע לapp store?   |2011-10-04 11:25:16
אורן נתן  - תשובה   |2011-10-04 12:21:30
לפי מיטב ידעתי, הגרסה הספיצפית הזאת יוצאת אך ורק לפלייסטיישן 3 ולאקס בוקס 360.

בשנה שעברה הוציאו גרסה גם לאייפונים, אבל נכון לעכשיו אין מידע בנושא.

מה שכן אבל, הודיעו בימים האחרונים על גרסה של NBA 2K12, שתגיע בקרוב לאייפונים ולאייפדים.

תודה.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."