Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות WWE 12 – הביקורת המלאה

WWE 12 – הביקורת המלאה

דוא

הוא תמיד היה שם, עבד קשה, הראה את הפוטנציאל שטמון בו, פוטנציאל אשר היה אמור לקחת אותו לליגה של הגדולים באמת. בשנים האחרונות נקלע לסחרור בגלל תאווה בלתי נשלטת לרצות את כולם, זה לא עבד, ולשם כך ניסה למתג את עצמו מחדש. לבש על עצמו בגדים חדשים, שינה את תסרוקתו ואפילו נכנס לזירה, התוצאה בפועל ממשיכה להיות אכזבה.

תחת מיתוג חדש (WWE 12), חוזרת אלינו סדרת משחקי סמקדאון לסיבוב נוסף, סיבוב בו הייתה אמורה לחזור ולפנות לקהל היעד המרכזי ובמידה רבה הבלעדי שלה, קהל אוהדי ההאבקות. כן למרות שאם נודה על האמת, ענף ההאבקות הבידורי נמצא בדעיכה מסוימת בשנים האחרונות, סדרת המשחקים עדיין מהווה נקודת ציון חשובה בלוח השנה לקהל האוהדים. במידה רבה לפי דעתי, היתרון בקהל אוהדים מסור מהווה גם חסרון מסוים. מצד אחד זה קהל אשר בא עם דרישות רבות בעוד שמצד שני הקנייה העיוורת של המשחק, מאפשרת לצוות הפיתוח לנוח על זרי הדפנה. נכון שהבעיה הזאת מלווה משחקים רבים, אבל עד כמה שזה ישמע מוזר, לכתוב\להפיק משחק האבקות מוצלח זה בעיה לא קטנה (כבר שנים שלא מצליחה לקום אלטרנטיבה לסדרת המשחקים).



לכן שבאים לבקר (וברוך השם, יש הרבה מה לבקר במשחק השנה), צריכים לקחת בחשבון שאין כאן שחור ולבן. בראש ובראשונה מנוע המשחק לא מרגיש שונה ממה שראינו בשנים האחרונות, נכון שנעשתה חזרה לממשק השליטה במקשי הפנים במקום בסטיק האנלוגי, ונכון שמנגנון ההכנעה חזר למנגנון מעיכת המקשים, אבל למרות זאת המנוע מרגיש תפל. הכוונה בתפל היא שאין למעשה הנאה בקרבות, זה כבר מעבר לרמת האתגר (שקיים במידה מסוימת), פשוט הקרבות מאוד סטטיים. לא פעם ולא פעמיים, מצאתי את עצמי משתמש באותם תרגילים בדיוק בלי קשר לזהות המתאבקים בזירה, בעיקר שימוש במתקפות במהלך ריצה, זה מאפשר לנצח את הקרבות, מאפשר להשיג שליטה, אבל במידה רבה זאת לא המטרה המרכזית של המשחק בעיניי.

הבעיה במנוע המשחק, הולכת וגדלה כאשר בוחנים את האינטליגנציה המלאכותית של המתאבקים בזירה. נכון בניגוד לעבר רמת הקושי עלתה, אבל למרות זאת אין חידוש באיכות\רמת האינטליגנציה של המחשב. התחושה שליוותה אותי במהלך השעות הרבות שבהן שיחקתי משחק, ובעיקר בשעות בהן צפיתי בקרבות סימולציה, היא שהיריב לא יוזם מגע, לא משנה סגנונות (נדיר שתראו אותו משתמש בחבלים), ובעיקר מתנהג בחוסר אוריינטציה מוחלט בזירה. הקושי העיקרי בקרבות, ועל כך יש שיפור מהשנים האחרונות, נובע מהעובדה שהסיבולת של המתאבקים הממוחשבים, גבוהה בהרבה ממה שראינו, בעוד שמקביל לוקח זמן רב יותר לקבל תרגילי סיום, במה שהופך את הקרבות לצמודים יותר ולא בהכרח לאיכותיים יותר.

albertodelriosubmission2
albertodelriosubmission2
brock_07
cenastf
cmpunk2
kellykellytaunt
miztaunt


נקודות אלה באות לביטוי בכל אספקט של המשחק, בעיקר בקרבות הגימיק השונים (שולחן, סולם, כלוב ואפילו הראמבל), אין איזה קרב שבו ניתן להצביע שכאן החוויה היא שונה. אם בעבר הייתי משחק המון בקרבות האקסטרים ובקרבות הצ'מבר, השנה כמעט ולא נגעתי בהם בכלל, הייחוד וההנאה נעלמו. פה שינו נשקים, שם שינו אנימציות, ובשורה התחתונה החוויה נפגעה. הסיבה לכך בעיניי, היא שלפחות מבחינת מנוע המשחק, אנחנו מקבלים מוצר דומה למה שראינו בשנים האחרונות, אין הפתעות לחיוב, אבל אין גם הרבה הפתעות לשלילה, מדובר במנוע שלא מספק את הסחורה, ובמנוע שלדעתי חייב לעבור מהעולם. נכון שבעזרת גימיקים שונים (מצב היוניברס עליו אכתוב בהמשך), ניתן להחיות את המנוע לעוד שנה או שנתיים, אבל מנוע חדש, בכל הקשור לצד הטכני חייב להרגיש שונה מהמנוע הנוכחי.

natalya2
natalya2
ortonpunt2
r-truthaxekick2
reymysterio619
undertakerchokeslam
zachrydertaunt


בניגוד גמור למה שכתבתי על הצד הטכני, אני חושב שחשוב למתוח קו אשר יפריד בין רמת הביצוע הטכנית, לבין רמת הגימור הויזואלית. בכל הקשור לתחום הויזואלי ובעיקר לפרזנטציה בזירה (גרפיקה של המתאבקים, זוויות הצילום המתחלפות, תאורה וכדומה), מדובר במשחק ההאבקות המושקע ביותר. הרכב המתאבקים השנה הוא אחד ההרכבים המרשימים ביותר שראינו, הן בזכות הופעות בכורה של אלברטו דל ריו, דניאל ברייאן וסין קארה, הן בזכות הופעת האורח של ברוק לסנר, ובעיקר בגלל הופעתם של סי אם פאנק, ג'ון סינה, רנדי אורטון והקברן.

גולת הכותרת של רמת העיצוב במשחק, היא מצב היצירה הנרחב שבזכותו הפכה סדרת המשחקים לחממה של יצירות איכותיות במיוחד. הבונוס הגדול השנה, הוא שבנוסף ליצירת מתאבקים, סמלים, תרגילי סיום, ניתן ליצור גם אולם ותפאורה. אפשרות יצירת התפאורה אומנם נשמעה דמיונית בשנים האחרונות, אבל מראה עיניים ומגע ידיים, בהחלט מראה שהדבר אפשרי ואף מספק את הסחורה. אני באופן אישי חושב שאין פתח גדול יותר לארגונים וירטואליים\סימולציות שונות, מאשר שילוב נכון בין יצירות המתאבקים לאולמות מעוצבים. כאן גם ראוי לציין את מצב היוניברס אשר הופך לאט לאט להיות מצב המשחק המרכזי.

מצב היוניברס אשר הופיע לראשונה בשנה שעברה, מאפשר לשחקן להקים ארגון וירטואלי, ולמעשה לנהל את כל העולה על רוחו, החל מבחירת המתאבקים לארגון, דרך בחירת האליפויות השונות, ועד לבחירת הקרבות. אני חייב לציין שהמצב בהחלט עובד ובהחלט מספק את הסחורה, למרות שאני באופן אישי חושב שיש נקודות לשיפור (אני באופן אישי לא אוהב ריבוי תוכניות\פיצול מתאבקים), מדובר בנקודת הזכות הגדולה ביותר של המשחק השנה, במיוחד לאור סצנות המעבר האקראיות שתורמות מאוד לעלילה שמנסה הארגון להעביר. ברור לי שמדובר במצב כמעט בלעדי לאוהדי ההאבקות הכבדים ביותר, לאור הרצון לנהל את הקרבות ולא בהכרח לשחק בהם, אבל אני כן הייתי בוחן אפשרות של הוספת תקציב\מטרה כללית למצב היוניברס אשר הייתה דוחפת שחקנים מזדמנים לנסות ולשחק במצב.



חלק מרכזי שראוי לציין אותו, בטח כאשר כותבים על מצב היוניברס, הוא מצב השיתוף המקוון. בדומה לשנים האחרונות, מאפשר המשחק לקהל השחקנים לשתף את יצירותיו השונות ובכך להגדיל את היצע המתאבקים, התרגילים והאולמות במשחק. תוספת זאת לפי דעתי אמורה להיות נקודת השיווק העיקרית של המשחק, לפני כל דבר אחר. במאגר היצירות ישנו מאגר עצום ואיכותי במיוחד אשר אמור לשמור על המשחק עדכני ומרענן. בפועל רמת השרתים היא כל כך גרועה, שאני באופן אישי חושב שצריך להכשיל את המשחק רק על הכשל הטכני אשר מונע להשתמש במצב השיתוף באופן תקין. לא אחת, בזבזתי זמן יקר רק בחיפוש\התחברות לשרתים, מאשר בהורדת התכנים השונים, וגם במידה והצלחתי להוריד יצירה או שתיים, ההורדה קפאה.

טיפ קטן שאוכל לתת לצוות הפיתוח, למרות שבמקרה שלנו הוא לא היה עוזר הרבה, הוא לאפשר הורדה מרובה בו זמנית בדומה לתוכנת הורדות. זה טיפשי בעיניי לבחור כל יצירה באופן ידני, ואז להוריד אותה באופן ידני, מאשר לסמן אותה להורדה ואז להוריד את כל היצירות אחת אחרי השנייה.

לצד כל מצבי השיתוף ומצב היוניברס, ראוי לציין גם את מצב ה"דרך לרסלמניה". מצב זה אשר היווה במה מרכזית לעלילות המתאבקים בדרכם לאירוע ההאבקות הגדול של השנה, לקח השנה תפנית כאשר במקום עלילות אשר יתמקדו בבניה לאירוע הגדול, אנחנו רואים שלושה סיפורים\מסלולים אשר עוקבים אחר שיימוס, טריפל אייץ', ודמותו של מתאבק צעיר (יצירת מתאבק). העלילה עצמה מציגה עלילות מאוד מופרכות שאם אהיה בוטה, מציגות היגיון יותר נמוך מסרטיו של אבי ביטר. לא אחת אין קשר בין המתרחש בזירה לבין סצנות המעבר האינטראקטיביות (שמציגות גם קרבות מאחורי הקלעים), המעבר בין טוב לרע, בין אלוף לבין קרב מעבר, הוא כל כך לא הגיוני שאני בדיעבד, הייתי בוחר להתרחק מהמצב בכל מחיר. אם אעזוב לשנייה את כל הכשלים הטכניים, ואת עלילת הפתאים, התפקיד של השחקן הוא סטטי לגמרי ואין שום סיפורים אלטרנטיביים, אין אפשרות לבחור כיוונים שונים, וזה ממש מאכזב.

לסיכום, כפי שכבר הבנתם, אני לא נהניתי מהמשחק, זה לא שאין לו נקודות טובות, וזה לא שאוהדים אחרים לא ייהנו ממנו, אני פשוט חושב שמדובר במשחק ששווק לפני הזמן. רמת הכשלים הטכניים, בעיקר בכל הקשור למנגנון השיתוף המקוון, היא נוראית. דווקא בנקודה בה מצב היוניברס יכול להציל את הרושם הכללי מהמשחק ומהמנוע, איכות השרתים, מוציאה את החשק לשבת ולשחק במשחק. לצערי ואני כותב זאת מכל הלב, הסדרה הזאת לא צריכה מיתוג מחדש, היא צריכה מהפך כללי, זה יהיה כואב, זה ייקח זמן, אבל אני באמת מאמין שזה ישתלם בטווח הארוך.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי ספיר  - תגובה   |2012-03-04 16:39:56
היי אורן,
ביקורת מעולה על סמאקדאון,
אם זאת אני חושב קצת אחרת.
לדעתי המשחק השנה הוא עילוי לעומת שנים עברו וזאת בזכות היוניברס מאז עדכון הפאטש שTHQ הוציאו אין בעיות בהורדות ואין לאגים ברשת.
זה נכון שסבלנו הרבה עד לפאטש וזה כשלים חמורים אבל בגדול הם תיקנו את זה.
עוד ראוי לציין את הוספתו של רנדי סבאג למשחק מה שמוסיף הרבה לרוסטר המעולה שלו.
הדרך לרסלמניה צריכה להיעלם מהעולם לא משנה מאיזה משחק זה פשוט אופציה גרועה ועדיף להשקיע את הכל ביוניברס המעולה אם כי יש להוסיף אפשרות של יותר תחרותיות בין הבראנדים.
אורן נתן  - תגובה   |2012-03-05 03:10:29
שי מה שלומך?

עקרונית אני ממש לא מסכים שהפאץ' סידר את הבעיות הטכניות, אני שיחקתי במשחק תקופה ארוכה גם לאחר יציאת הפאץ', וכל מה שכתבתי מתייחס לתקופה של הימים האחרונים. העובדה המצערת זה שגם THQ עצמם הוציאו הודעות בנושא דרך שירות ההודעות של המשחק, זה בעיה גלובאלית שבדקתי אותה לאורך ולרוחב לפני שכתבתי עליה בביקורת.

זה לא עניין של לאגים, זה יותר עניין של חיבור לשרתים, וקריסה של המשחק ברגע שמורידים יצירות, ברור שיש כאן כשל מסוים של השרת, הוא לא מצליח לעמוד בעומס, וזה מה שפוגע בחווית המשחק, ובעיקר בחוויה של היוניברס.

לגבי ראנדי סאבג', אומנם לא ציינתי זאת בביקורת (משווק בתור DLC ביחד עם עוד מספר מתאבקים), אבל הבעיה האחרונה של המשחק היא הרכב המתאבקים שלו, הרכב המתאבקים הוא מעולה ובאמת הרחב ביותר שאני זוכר בסדרת המשחקים, בזה אני מסכים איתך.

לגבי הדרך לרסלמניה, המצב בהחלט איבד כיוון, השנה זה היה מצב מזעזע שגם סבלנות רבה, לא תרמה מי יודע מה להנאה שלי. אני חושב שצריך להיות מצב אינטראקטיבי עם סצנות מעבר במידה מסוימת, הרי זה מה שפונה לקהל המזדמן, עם כל הכבוד ליוניברס (בטח במתכונתו הנוכחית)P, אני לא רואה קהל צעיר וקהל מזדמן יושב ומשחק רק בזה.

בר  - שלום   |2012-06-03 06:31:34
שלום קניתי את המשחק אבל איך אני פותח את ״דה רוק״
״ברוק לסנר״ וכל שאר המתמודדים האחרים שנעולים???
תודה
אורן נתן  - re: שלום   |2012-06-04 04:19:30
בר כתב:
שלום קניתי את המשחק אבל איך אני פותח את ״דה רוק״
״ברוק לסנר״ וכל שאר המתמודדים האחרים שנעולים???
תודה


עקרונית את ברוק לסנר ניתן לקבל במשחק תחת מצב היוניברס (הוא מופיע באופן ספונטי ולאחר מכן ניתן לשחק איתו), את שאר המתאבקים לפי מיטב זכרוני ניתן לקבל תחת משחק במצב הדרך לרסלמניה (קווין נאש, ווידר וכדומה).

המצב עם הרוק, הוא טיפה שונה, מאחר וחברת THQ, רצתה לנצל עוד קצת את הפופולאריות שלו, ולכן לפי מיטב ידעתי הדרך היחידה לשחק איתו, היא לקנות אותו בחנות הוירטואלית (בתשלום).

יוסי  - המשחק wwe12   |2012-06-22 05:41:06
גם לי יש את המשחק הזה קיבלת אותו לפני מספר ימים
ואני רואה שיש באמת בעיה קטנה איתו
לפעמים השחקנים לא עושים את מה שאני לוחץ שכדי שיעשו
יש לי בעייה בכפתורי המשחק ,לא יודע אם אפשר לשנות אותם שיהיה יותר קל
למשל יש מצבים שעושים עלי נקודת שבירה אז אני לא יודע איך אפשר להחלץ מזה ,או עם אני כבר על הריצפה והשופט מתחיל לספור 123 אז אני לא מצליח לגרום לשחקן שלי לברוח ,הייתי שמח לגלות איך עושים את זה ,כי הרבה פעמים אני שולט במשחק ואז פתאום מגיע איזה נקודת שבירה או משהו ואז אני מפסיד ,חשבתי שזה עם שחקן אחד אבל זה קורה הרבה עם שחקנים רבים ,ויש גם באגים שאני רואה שקורים במשחק עצמו

ובכלל איך מתחברים לאינטרנט אני לא יודע איפה יש הגדרות לקונסולה שאפשר לחבר ולהגדיר שאני יכנס למשחקים ואז אפשר יהיה להיכנס לאון ליין
גם את זה אני צריך לדעת
יוסי  - משחק הWWE12 עזרה קטנה   |2012-08-04 05:57:43
שבת שלום לכולם !
אני מעוניין לקבל עזרה קטנה ,אני משחק במשחק הWWE12 במצב של גיבור שאותו יצרתי ,הגעתי לקרב הכלוב של הגיבור מול אחד המתאבקים שם ,יש לי מספר שאלות על דברים שלא מובנים לי .
1 רציתי לדעת אם עשיתי לו מהלך סיום אז למה אני לא מצליח לגרום לו להשאר על הריצפה למה הוא מהר קם,לעומת מהלך שהוא עושה עלי ועד שאני מתאושש וקם הוא כבר מעבר לגדר .
2. עם כבר הצלחתי לעלות על הגדר ולטפס הוא תופס אותי איך אני יכול לבעוט בו כדי להעיף אותו ,כמו שהוא עושה לי ?
3.איך עושים הכנעה ליריב אני יכול להתחמק מהכנעה אבל לאיודע איך עוים אותה כמו שצריך על היריב
4. עם זה כבר כלוב איך אני יוכל לפתוח את הדלת במקום לטפס על הגדר (איפה הדלת נמצאת בכלל בקרב עצמו לפעמים שהשחקן מעיף אותך או אתה אותו רואים את הדלת אחרי זה לא ).

תשובתכם המהירה ומפורטת תסיעי בידי להפיק תועלת מהמשחק ולעבור את החלק הזה של העלילה
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."