Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות NBA 2K12 – הביקורת המלאה

NBA 2K12 – הביקורת המלאה

דוא

אהבת המשחק, גדולה יותר מהשחקנים, האוהדים, ואפילו מהגביעים והאליפויות. לאהוב את המשחק ללא יכולת אמיתית לשחק אותו, היא אהבה ללא תנאים, מין סם ממכר שדוחף אותנו לשנות את הרגלי החיים שלנו, הכל בשביל כדור כתום קטן. אז נכון שמדובר בספורט, אבל עבורי מדובר הרבה מעבר לספורט, והרבה מעבר לליגה הטובה בעולם.

כותר הכדורסל החדש בסדרת משחקי NBA 2K, עמד ללא ספק בסימן שביתת השחקנים, אשר סיכנה את גורלה של עונת המשחקים כולה. נכון שבראייה לאחור, ניתן לכתוב שזה לא נכון ולא מקצועי, לקשור את גורל המשחק ביחד עם גורל השביתה. למרות זאת, לפחות אצלי נוצרה דחייה מסוימת כלפי המותג הנוכחי, תאוות הבצע הן של בעלי הקבוצות והן של מספר שחקנים, יצרה אנטגוניזם שגרם לי להתרחק ממשחק עם קבוצות ההווה. למזלי גולת הכותרת של 2K12, היא הצגתן של למעלה משלושים קבוצות עבר שונות במלוא הדרן.



כן, אז אחרי שקיבלנו בשנה שעברה טעימה עם הופעתו\חזרתו של מייקל ג'ורדן לעולם המשחקים הוירטואלי (ביחד עם חבריו לשיקגו), ניתן לכתוב שהתמורה שקיבלנו השנה שווה לבדה את מחיר המשחק. בראש ובראשונה מציג מצב הקבוצות הקלאסיות, אפשרות לשחק עם מיטב שחקני העבר (מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, קארים עבדול-ג'אבר ועוד), כאשר הדבר היפה זה שהמשחק מציג גם קבוצות פופולאריות אשר לא זכו בתארים. יתרה מזאת, בניגוד לשנה שעברה, הרכב השחקנים הרבה יותר עמוק. תוספת זאת קריטית מאוד בהטמעת רוח התקופה, ורוח הקבוצות, בין אם מדובר בלייקרס של תקופת השואו-טיים, ובין אם מדובר באורלנדו של שאקיל ופני הארדוואי.

כאשר אני כותב על רוח התקופה, אני בוחר להתייחס אל שני אספקטים חשובים, האספקט הראשון הוא מנוע המשחק בעוד האספקט השני הוא הפרזנטציה. מנוע המשחק הוא ללא צל של ספק נקודת השיווק העיקרית של סדרת המשחקים, וגם השנה ניתן לראות שהוא מתעלה על המנוע שראינו בשנה שעברה. לא אחת, מצאתי את עצמי מוחא כפיים להתקפות\תרגילים של היריב, ובעיקר לקריאת המשחק הנכונה אשר גורמת למשחק להיראות כשידור טלוויזיוני לכל דבר ועניין. האינטליגנציה המלאכותית במשחק, גם ברמות המשחק הבינוניות, בהחלט מספקת אתגר גדול לשחקנים וותיקים, ודורשת מהשחקנים לעשות התאמות רבות גם במשחק ההתקפה וגם במשחק ההגנה. מנגנון הרצת התרגילים שהפך עם השנים לחלק אינטגרלי בחווית המשחק, זוכה השנה למשמעות גדולה בהרבה. הכוונה שלי היא שקשה מאוד לשחק את המשחק בצורה אקראית, בטח שמדובר בקבוצות העבר (על שלל סגנונות המשחק השונים). ברגע שמשחקים עם קבוצה מסוימת מספר משחקים, מתרגלים לתרגילים השונים, הרבה יותר קל לשחק במשחק. זה אומנם משפיע לרעה על שחקנים אשר רוצים לשחק במשחק לראשונה (אחת מהבעיות המרכזיות של סדרת המשחקים לאורך השנים), אבל לאורך זמן מדובר באלמנט אשר גורם לסיפוק גדול בהרבה.

כחלק מההתאמות של מנוע המשחק החדש, ניתן ואף רצוי לכתוב על מנגנון המשחק בפוסט. מנגנון המשחק אשר מתמקד בעיקר בשימוש נכון בהורדה של שחקנים אל אזור הצבע ומשחק עם הגב לסל אומנם הופיע בצורה מסוימת במשחקי כדורסל בעבר, אבל הדגשים שהוכנסו השנה (מאבקי מיקום, הטעיות, הכנסות כדורים פנימה והחוצה), משנים לחלוטין את ניהול המשחק בפועל. לא רק שניתן ללמוד רבות על חשיבות המשחק בפוסט, ניתן ליצור טקטיקה של ממש בדומה למשחק האמיתי, וזאת נקודה משמעותית לזכותו של מנוע המשחק.

האספקט השני אשר מסמל את רוח התקופה, ורוח המשחק, הוא הפרזנטציה. לא אחת הופנתה ביקורת מסוימת (גם מצידי), על עצם העובדה שלמרות מנוע משחק מהנה, לוקה הפרזנטציה בחסר. אם הייתי צריך להציג גרף ויזואלי אשר יראה את ההתקדמות שעשתה הפרזנטציה בשנים האחרונות, הייתי נעזר בעיקר בעובדה שהאולמות, סרטוני המעבר (כולל מבט ממעוף הציפור), מראה השחקנים ופס הקול, פשוט נראה, נשמע ובעיקר מרגיש כמו שידור אמיתי. לפי דעתי, ואולי אני מסתכן לכתוב את זה, לא רק שהפרזנטציה של NBA 2K12 היא נהדרת, היא עולה במספר דרגות על כל משחקי הספורט האחרים שראיתי בשנים האחרונות. עצם הירידה לדגשים הכי קטנים בהצגת הקבוצות הקלאסיות (משחקים בשחור לבן, לבוש השחקנים, סיפורי רקע מצד השדרים), במקביל להדגשת כל הטוב בקבוצות ההווה, היא פשוט מדהימה. אם בעבר מצאתי את עצמי מתפעל ממגוון האנימציות העצום, היום אני לוקח את זה כמובן מאליו, המשחק מצליח לספר סיפור וזה מה שהופך אותו למיוחד.



אם כבר סיפורים, אז אין דבר יותר טוב מלהתמקד במצב קריירת השחקן היחיד, אשר הפך בשנים האחרונות לחלק משמעותי בחווית המשחק. לא רק שמדובר במצב שניתן לשווקו כמשחק נפרד לכל דבר, חווית המשחק האישית זוכה השנה לשדרוג משמעותי. הן במטרות על המגרש, והן בצבעוניות הרבה.

בראש ובראשונה מתמקדת קריירת היחיד במסע אל היכל התהילה, כך שבניגוד לעבר ישנה מטרה מוגדרת בכל הקשור לקו ההתקדמות של השחקן שיצרתם. בין אם בפועל תשחקו שנה אחת או קריירה שלמה (ישנה אפשרות לשחק רק במשחקי מפתח, מה שמקל על האפשרות לשחק שנים רבות), המטרה תהיה לאסוף ציוני דרך שונים, בהם נקודות, תארים, ובעיקר להטביע את חותמתכם על הליגה. דברים אלה מצטרפים אל חווית המשחק האישית, אשר ממשיכה לספק את הסחורה. נכון שבפועל אני עדיין חושב שישנם רגעים סטטיים במשחקים הללו (בטח כאשר תשחקו עם שחקן גבוה), מה גם שישנם הבדלים ברורים בקצב המשחק\תוצאות ברגעים בהם אתם על הספסל\מגרש, אבל למרות זאת אני חושב שההתקדמות שאנחנו רואים במצב הקריירה לשחקן יחיד, היא משמעותית.



על מנת להצליח, הן בחווית המשחק האישית, והן בחווית המשחק הקבוצתית, מציג המשחק לראשונה את מצב האקדמיה. המצב אשר אמור ללמד את רזי המשחק, מציג סיטואציות שונות על המגרש בהן השחקן מתמודד מול שחקני עבר ובעיקר לומד את כל הטריקים הקטנים שאמורים להפוך אותו משחקן ממוצע, לשחק מנוסה. למרות שעל הנייר מדובר בקונספט טוב, ומשהו שאני רציתי לראות כבר שנים רבות, אני חייב לציין שמאוד התאכזבתי מהביצוע בפועל. מצב ההדרכה אומנם מלמד את הדברים שצריך לדעת, אבל הוא לא גורם לשחקן לזכור\ללמוד את זה לאורך זמן. הכוונה שלי היא שלא מספיק ללמד כיצד לבצע כדרור מסוים, או כיצד למסור בצורה נכונה, צריך שתהיה הדרכה ויזואלית (אולי אף סרטונים ממשחקים אמיתיים), כדי שלא נחזור לאינסטינקטים הרגילים שלנו, ברגע שזה לא יעבוד.

במקביל למצבי הקריירה לשחקן יחיד ולמצב הקבוצות הקלאסיות, מציג המשחק את מצב התאגיד, אשר לוקח אותנו בדומה לשנים האחרונות לעונת המשחקים המלאה של קבוצות הליגה הטובה בעולם. אז נכון שלא ניתן לשחק בלוח המשחקים המקוצר (66 משחקים), בדומה למציאות, אבל חווית הניהול וההתחברות הקבוצתית בהחלט מהנה. אני באופן אישי, החלטתי ללכת השנה (נפלאות השביתה..), על הגדרה מחדש של הליגה תחת דראפט פנטזיה אשר עשה "פריש-מיש" בקבוצות הליגה השונות. אני הרכבתי קבוצה (שיקגו בולס), עם קו קדמי דומיננטי שכלל שילוב בין אמרה סטודאומייר לסרג' איבאקה, במקביל לאנטוני פארקר מיודענו, טיישון פרינס, וקייל לאורי בתור רכז. למרות שפתחתי את העונה באופן חלש, השיפור הגיע לאחר מספר משחקים, הן בגלל סגנון המשחק (ניסיתי לתקוף כמה שיותר מהר בהתקפות המעבר), הן בגלל ההתאמות לקבוצות השונות (שמירות לחץ, אזוריות), ובעיקר בגלל למידת התרגילים השונים בעל פה. נכון שלא עברתי עדיין קורס מאמנים בוינגייט, אבל כמות המידע ואיכותו, בהחלט מלמדים רבות על משחק הכדורסל.



מעבר למצבי המשחק הביתיים, מציג המשחק את מצבי המשחק המקוונים, כאשר מלבד מצב המשחק הקבוצתי המוכר והטוב, ניתן לראות לראשונה מצב תאגיד מקוון. כן, אז נכון שתמיד חלמנו לשבת עם החברים, לארגן ליגה ולשחק עד השעות הקטנות, אבל למרות זאת הביצוע בפועל לוקה בחסר. אם נצא מנקודת הנחה שאכן הרכבנו חבורת שחקנים אשר רוצה להקים ליגה, סביר להניח שהבעיה העיקרית שתעמוד בדרכנו היא תיאום של מועדי המשחקים. במידה ונרצה להקים ליגה אקראית עם מגוון שחקנים מרחבי העולם, התיאום יהיה קשה הרבה יותר, מה גם שהבדלי השעות יהוו פקטור לא קטן בכלל. אני חושב שלמרות האטרקטיביות של ליגה עם טריידים, ויריבויות אישיות, היה רצוי לבסס את מועד המשחקים על פי זמינות הקבוצות, ולא על פי זהות השחקנים. נכון שזה לא בדיוק הכוונה של מצב תאגיד מקוון, אבל זה משהו שיעודד שחקנים לשחק יותר במצב הרשת, ובכך להגדיל את ההיצע לליגות מסודרות יותר.

לסיכום אני חייב לכתוב שאם יש ז'אנר משחקים שקשה לי לסקר אותו, זה ז'אנר משחקי הכדורסל. זה לא שחסר לי ידע או סיפורי רקע (תאמינו לי שאני יכול לדבר על המשחק שעות), וזה לא שיש לי בעיה לבקר\לקטול אם צריך, פשוט קשה לי להשתחרר מהמשחק ולשבת לכתוב עליו. זאת למעשה המחמאה העיקרית שיש לי לסדרת משחקי NBA 2K, ובטח לגרסת המשחק החדשה. אני יודע שאחרי המשחק בשנה שעברה, עלו תהיות אם ניתן בכלל לעמוד ברף, ואני שמח לכתוב שהרף אכן עלה, הוא אומנם לא ידידותי במידה הנכונה, ויש לו עדיין לאן להשתפר, אבל החוויה היא אחת הסיבות למה אני כל כך אוהב את המשחק הזה.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
אושר122  - משחק פצצה     |2012-03-12 06:52:54
אור   |2012-03-20 10:46:23
אכן אחד הצשחקים הטובים ביותר מבחינתי, כמעט היחידי שאני משחק... מסכים לגבי הקלאסיקות - מדהים מה שעשו שם ואני הייתי מוכן לשלם בשביל לקבל עוד... אגב יש גם את התוס של משחקי הרחוב הוא חביב מינוס... לא מומלץ.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."