Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות SSX – הביקורת המלאה

SSX – הביקורת המלאה

דוא

מזג האוויר הקר, המדרונות התלולים, סופות השלגים, הסלעים, הראות המוגבלת, כל אלה לא ימנעו ממני להגיע לפסגת העולם. גם אם אטפס על הר האברסט, או אגלוש בסיביר, תמיד ארצה לגעת בפסגה. לא כולם נולדו כמוני, אבל אלו שכן מצטרפים איתי למסע, המסע לפסגת העולם.

פסגות העולם, בהם ניתן למצוא את הרי הרוקיס, חבל פטגוניה, הרי האלפיים ואפילו אלסקה, כל אלו עומדים במרכזו של כותר הארקייד החדש, בסדרת משחקי SSX. כן, הסדרה אשר הייתה אחת מאבני הדרך של עידן הקונסולות הקודם, חוזרת אלינו לאחר פגרה ארוכה, ובהחלט היה שווה לחכות. בראש ובראשונה, הדבר המרכזי אשר עומד במרכז המשחק השנה הוא סביבת הגלישה העצומה אשר טומנת בחובה יתרונות גדולים ואף מספר חסרונות.



סביבת הגלישה הרחבה, מביאה לידי ביטוי את עוצמת ההבדל בין גרסאות המשחק הקודמות לגרסה הנוכחית. כאן החוויה היא רחבה יותר, מציגה הרבה יותר כיוונים, שיפועים ומסלולים אלטרנטיביים, שלא פעם ולא פעמיים גרמו לי לאבד את הכיוון. מרכז הכובד של סביבת הגלישה הרחבה נמצא בהבדלים בפסגות השונות, לא אחת דברים אשר עבדו בפסגה אחת, לא יעבדו בפסגה השנייה. הכוונה שלי היא שעיצוב השלבים, ובמיוחד הצוקים\בורות השונים, בהחלט משפיע על סגנון הגלישה, לטוב לרע. אני בהחלט חושב שהוספת הצוקים ואפילו הסלעים, מוסיפה אומנם אקשן למשחק ולחווית הגלישה, אבל לעיתים היא מוגזמת ועושה יותר נזק מתועלת. בראייה לאחור, אני בהחלט יכול לכתוב שאם יש משהו שגרם לי לתסכול, זה היה בעיקר הנפילות\התרסקויות הקטלניות אשר מסיימות את המרוץ באופן מיידי (פוסלות את השחקן), נכון שאפשר להשתמש במקש ההרצה לאחור, מבלי להיפסל, אבל אני לא התלהבתי להשתמש בו (זה הרגיש לי קצת כמו לרמות..).



לב ליבו של המשחק, הוא עדיין סגנון המשחק הארקיידי אשר עושה שימוש רב במנגנון הטריקים וההאצה. המנוע אשר בנוי למעשה מגלישה תחרותית, מציג שלושה סגנונות משחק: מרוץ, תחרות טריקים, ומסלול הישרדות. למרות שכל מרוץ\מסלול במשחק מושפע ישירות משימוש במנגנון הטריקים (אשר מובילים לקבלת האצה ממושכת), אני בהחלט חושב שגולת הכותרת של המשחק, זה פחות המרוצים ויותר תחרויות הטריקים ומסלולי ההישרדות. תחרויות הטריקים דורשות מהשחקן לבצע מגוון רחב של פעלולים וקומבואים שונים, בהם קפיצות מסוכנות, סיבוב הסנובורד באוויר, גלישה על פסי רכבת, דאייה באוויר ועוד. ממשק השליטה הטוב של המשחק (הן באוויר והן על הקרקע), בהחלט משפר את חווית המשחק באופן משמעותי. השילוב בין מקשי הפנים לסטיק האנלוגי באופן שיהיה זמין לשחקנים מזדמנים במקביל לשחקנים הכבדים הוא אחד הטובים שראיתי, בטח במשחקי ארקייד.

לצד תחרויות הטריקים השונות, מה שעומד במרכז המשחק, ולמעשה מהווה את נקודת הקושי העיקרית שלו, הם מרוצי ההישרדות. מרוצים אלה אשר מוגדרים על ידי צוות הפיתוח של המשחק, כ"קרבות בוס", הם ללא ספק כך. למרות שמסלולים אלה לרוב לא יציבו את השחקן נגד מתמודדים אחרים, הקושי לנווט ולהגיע בשלום מפסגת ההרים אל היבשה מציג למעשה אלמנט מרכזי נוסף בחווית המשחק, והוא דמויות המשחק השונות. אז נכון שהמשחק למעשה לא מציג עלילה רחבה (ישנם מעברוני קומיקס נחמדים), אבל בהחלט ניתן לראות ניסיון של יוצרי המשחק ליצור הבדלים בין דמויות המשחק השונות, בין אם מדובר בדמויות וותיקות (זואי, גריף, מאק ואליס), ובין אם מדובר בדמויות חדשות (טיי וטאיין). ההבדלים באים לידי ביטוי בשימוש בגלשנים שונים, ובעיקר בציוד גלישה אשר יותאם לפסגה אותה תנסו לכבוש ((בנקודה הזאת מאוד רצוי לבדוק את אחוזיההישרדות שלכם, לפני היציאה למסלול).

Griff2
Griff2
Kaori2
Mac3
Tane2
Tane3
Ty1

מה שיפה במסלולי ההישרדות זה שהציוד הנלווה בהחלט משפיע ישירות על התוצאה. לדוגמא אחד השלבים הקשים ביותר במשחק, הר הקילימנג'רו דורש מהשחקן לתמרן בסביבת משחק חשוכה לגמרי, מלאה בבורות. ללא שימוש בפנס נלווה, אין שום סיכוי לעבור את זה בשלום.

בכל הקשור למצבי המשחק השנה, ניתן לראות שהם מיועדים אך ורק לשחקן היחיד. יש בכך היגיון מסוים כי חווית המשחק, גם במרוצים בהם השחקן מתחרה נגד היריבים השונים, היא לרוב חוויה אישית. אין למעשה אינטראקציה (בשעת המרוץ) בין השחקן למתחרים. למרות זאת ולמרות שזאת לא הפעם הראשונה בשנים האחרונות (בעיקר במשחקי מרוצים), אני עדיין מתאכזב שאופציית המסך המפוצל, הולכת ונעלמת מהסלון הביתי.

מצב המשחק המרכזי, לפחות על הנייר, הוא מצב הסבב העולמי. מצב זה דורש מהשחקן לכבוש את כל תשע פסגות העולם, כאשר בכל פסגה משתמש השחקן (במשחק ראשון), עם הדמות הכי מתאימה לסיטואציה. למרות שאין הרבה הפתעות בכל הקשור להתקדמות במעלה הפסגות, אני חושב שהמצב בהחלט מספק הנאה, ושמחתי גם לראות אפשרות לעבור\לדלג על שלבים אותם השחקן מתקשה לעבור (ותאמינו לי שיש גם כאלה). מעבר לזה, גולת הכותרת של המשחק, לפחות בעיניי היא מצב הסיור אשר מאפשר לשחקן להתחרות נגד עצמו, נגד המחשב ואפילו נגד חבריו הוירטואליים מרשת האינטרנט.

הכוונה במצב הסיור, היא לאתגר את השחקן במגוון רחב של סיטואציות (מרוץ, טריקים, והישרדות), במגוון רחב של מקומות, בהם גם פסגת הר פוג'י (אשר בלעדית לגרסת הפלייסטיישן 3). היופי בשיתוף התוצאות הוא שמצד אחד ניתן לצבור נקודות ניסיון וכסף וירטואלי ובכך לשפר את הדמויות השונות, בעוד שמצד שני ניתן ואף מומלץ לאתגר את עצמכם בשבירת השיאים הוירטואליים של החברים שלכם. הקונספט של משחק הרשת וזה משהו שאני טועם ממנו בפעם הראשונה, למעשה לא תלוי בשרתים, ולא תלוי במרוצים בשידור ישיר, אלא בהורדת השיאים של חבריכם אל המשחק שלכם. הכוונה היא ליצור מצב ממכר אשר ירוץ באופן חלק, ללא צורך בתיאום שעות\חיבור עם קונסולות נוספות, מספיק שחבריכם יקבעו שיא במסלול מסוים, כדי שתראו אותם על המסך בזמן שאתם משחקים.

Ty2
Ty2
Ty3
Zoe1
Zoe2
Zoe3
Zoeb


לצד מצב הסיור, מופיעים גם האתגרים הגלובאליים אשר עובדים תחת קונספט דומה ולוקחים את השחקן לעימותים מול קהל השחקנים המקוון. כאן למעשה מדובר במצבי משחק אשר מבוססים על כסף וירטואלי. כל שחקן מתחרה במגוון רחב של תחרויות\אתגרים כאשר לוח התוצאות מצביע על הזוכה הנוכחי (אשר משתנה באופן דינמי בהתאם לתוצאות השונות). לצד האפשרות לזכות בכסף וירטואלי רב, הכיף האמיתי זה לצבור מספר תוצאות טובות, לעבור לשחק במצב הסבב העולמי, ואז לחזור ולפדות את הזכיות (לאחר שנגמרת התחרות).

לסיכום, לאחר ימים בהם שיחקתי בגרסת המשחק החדשה בסדרת SSX, אני חייב לציין שנהניתי מהמשחק. אני חושב שמנוע המשחק האטרקטיבי אשר פונה לקהל מזדמן וכבד כאחד, בהחלט מהווה נקודת שיווק מרכזית, לצד פסגות העולם המרהיבות. למרות זאת אני חושב שאם זה היה תלוי בי, הייתי מוותר על אפשרות ההרצה לאחור, ומוריד בצורה משמעותית את כמות הנפילות הקטלניות. לצד סגנונות המשחק, האנימציות היפות ואפשרות שילוב השירים (ניתן להכניס למשחק כל שיר שרק תרצו, מומלץ בחום), הכיף האמיתי זה בתחרות הוירטואלית מול החברים ומול קהל השחקנים המקוון. בשורה התחתונה אני שמח לראות את הסדרה חוזרת לפעילות, אני בהחלט חושב שיש מה לשפר כי שימוש בטריקים בלבד, עשוי בשלב מסוים להימאס ולא להספיק בשביל לכבוש את פסגת העולם.

אורן נתן.




שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
רונן  - תודה, אורן!   |2012-03-15 19:12:12
נראה שזהו משחק לא רע. ביקורות טובה מאוד.
שי ספיר  - תגובה   |2012-03-17 15:15:32
תודה על הביקורת אורן,
למען עשית לי חשק על המשחק למרות שאני לא חובב משחקים כאלו כל כך.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."