Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות STREET FIGHTER X TEKKEN – הביקורת המלאה

STREET FIGHTER X TEKKEN – הביקורת המלאה

דוא

שנים הם רצו להראות שהם הטובים ביותר, שנים הם עמדו ללא תחרות, ללא אתגר וללא מוטיבציה להילחם. רבים ראו בזה שלב נוסף במנוחת הלוחם, אבל הם ראו בזה זמן להתאמן קשה ולהראות שכאשר באים אליהם למגרש הביתי, הם כאן כדי לנצח.

המגרש הביתי, או יותר נכון מנוע המשחק, הוא שעומד במרכז משחק המכות החדש, אשר מעמת בין סדרות משחקי סטריט פייטר וטקן. סדרות המשחקים שכבר מזמן נכנסו לפנתיאון של עולם משחקי הטלוויזיה, זוכות להתעמת לראשונה, והכל תחת סביבת הלחימה הדו-ממדית של סדרת סטריט פייטר. כן, אז למרות שמבחינת האווירה וחווית הקרב, עולה השאלה כיצד תעבוד הכימיה של טקן במנוע של סטריט פייטר, אני בהחלט יכול לכתוב שהכימיה עובדת.



בראש ובראשונה, מנוע המשחק אשר מבוסס על קרבות זוגות (קרבות יחידים עם החלפות בזמן אמת), מציג אלמנטים רבים אשר הופיעו במשחקי המכות של חברת קאפקום בשנים האחרונות, בין אם מדובר בסטריט פייטר 4 (תרגילי הקומובו המיוחדים והצבעוניים), ובין אם מדובר במארבל נגד קאפקום 3 (שיתוף הפעולה בין הדמויות, ההתקפות המשותפות). אם יכולתי לחלק את חווית הקרב באחוזים, הייתי כותב שמדובר ביחס של שבעים-שלושים לטובת המנוע של סטריט פייטר 4. גולת הכותרת של המנוע במשחק, ולפי דעתי גם גולת הכותרת הכללית של המשחק, היא טקטיקת אבני החן. כדי להבין את טקטיקת אבני החן (GEMS), צריך להבין את הרעיון היפה שעומד מאחוריו, והוא ניסיון להכניס לקרבות השונים משמעות עוד לפני המכה הראשונה.

הכוונה בהכנסת משמעות ועניין, היא שכעת השחקן יכול למעשה להשפיע על התנהלות הקרב, והתנהלותו האישית שלו, בשני אספקטים מרכזיים. האספקט הראשון מתמקד בממשק השליטה (אבני העזרה), והוא למעשה מאפשר לשחקן המתחיל (וגם לשחקן הכבד שלא רוצה להסתבך עם שינוני תרגילים), לבצע רוב מוחלט של התרגילים במשחק, בשימוש בלחיצה פשוטה בשלט. למעשה מדובר בוואריאציה אותה ראינו גם במנגנון השליטה הפשוט במארבל נגד קאפקום בשנה שעברה, ואני חייב לציין שמדובר בדבר שתורם רבות לעתיד של משחקי המכות. נכון שבפועל יותר כיף לשחק במנגנון השליטה הרגיל, לבצע את הקומבואים כפי שכתוב בספר, אבל ילדים ובעיקר שחקנים מזדמנים, יכולים להפיק המון משימוש בפונקציה הזאת ולכן ראוי שהיא תהיה במשחק.

האספקט השני של אבני החן מתמקד בשדרוג היכולות של הלוחמים השונים (אבני ההאצה). אבנים אלה מאפשרות לשחקן לפתח יכולת ספיגה גבוהה במיוחד, להגביר את מהירותו, ואפילו להגביר את עוצמת התרגילים שלו. בניגוד לאבני העזרה, אבני ההאצה באים לידי ביטוי בסיטואציות שונות במהלך הקרב (ביצוע איקס תרגילים מאפשר קבלת האצה), וניתן לכתוב שהן מיועדות בעיקר לקהל השחקנים הכבד.



אלמנט טקטי נוסף שמשקלו על הקרב, לפחות על הנייר הוא משמעותי, הוא אלמנט הפנדורה. אלמנט הפנדורה הוא למעשה "ברירת שמשון", של השחקן במשחק. הכוונה היא שברגעי הקרב האחרונים, שלשחקן לא נשאר הרבה מה לעשות, ניתן לבצע את תרגיל הפנדורה, אשר הורג לשחקן את שותפו, אבל כפועל יוצא משדרג את יכולות הלוחם באופן משמעותי, ונותן לו סיכוי (תחת מגבלת זמן), להפוך את התוצאה. המחשבה של הצלת הקרב ברגע האחרון, תחת סיכון כל הקיים היא בהחלט משהו שאפשר להתחבר אליו ואפשר שלא, אני אהבתי את הרעיון, אבל פחות את הביצוע.

למרות שחווית המשחק ברובה היא אישית, שיתוף הפעולה בין הלוחמים הוא נרחב. שילוב הקומבואים הפשוטים, לצד הכבדים, עם מנגנון החילופים מצריך אימון ולמידה אבל הוא בהחלט שווה את המאמץ. כבר בשלב הראשון שבו תפעילו את המשחק, יזמין אתכם המשחק למצב הדרכה מיוחד, אשר יעבור וילמד את כל רזי המשחק, בין אם מדובר בשימוש באבני החן, ובין אם מדובר בביצוע הקומבואים המשותפים (שמאוד יפים לצפייה). מעבר לזה מציג המשחק את מצב האימונים לשחקן יחיד, שבו יוכל השחקן ללמוד תחת מגוון רחב של אתגרים, כיצד לבצע חלק ניכר מהתרגילים השונים במשחק.

הפרזנטציה במשחק, בהחלט עושה את העבודה. הגרפיקה, עיצוב השלבים ובעיקר האנימציות, מרגישים טבעי לחלוטין. למרות זאת אם יש נקודה שגרמה לי לאכזבה מסוימת (לא באופן משמעותי), היא מצב הארקייד. מצב הארקייד אשר מציג עלילה וירטואלית בה יוצאים חבורת טקן וסטריט פייטר, לחפש אחר תיבת פנדורה המסתורית, לא עומד לפי דעתי בפוטנציאל הטמון בעימות שכזה. לא רק שהעלילה לא מושכת את השחקן פנימה, היא גם לא מדגישה את העימות בין הלוחמים השונים, ההרגשה היא שמדובר בעלילה שנכתבה לעיתות שלום ולא לעיתות מלחמה.

newUploads_2012_0117_ac735eed1ac45e395012cdf329254ef4_PT_01_1
newUploads_2012_0117_ac735eed1ac45e395012cdf329254ef4_PT_01_1
newUploads_2012_0117_ac735eed1ac45e395012cdf329254ef4_PT_13_1
newUploads_2012_0117_ac735eed1ac45e395012cdf329254ef4_PT_18_1
newUploads_2012_0117_ac735eed1ac45e395012cdf329254ef4_PT_32_2
newUploads_2012_0117_f62e8708f083280ac5b381fefff86cab_tgsscreen7
newUploads_2012_0117_f62e8708f083280ac5b381fefff86cab_tgsscreen8_bmp_jpgcopy


מבחר הדמויות במשחק הוא באמת עצום, החל מריו, זאנגיף, צ'אן לי, גייל מהצד של סטריט פייטר ועד לג'ין, יושימיצו, קינג ונינה מהצד של טקן. להפתעתי שמות פופולאריים כהונדה ובלנקה (סטריט פייטר), אדי ולארס (טקן), אינם מופיעים במשחק. בכל הקשור לחווית הלחימה עם דמויות המשחק של טקן, אשר מבוססות למשחק בסביבת משחק תלת-ממדית, אני יכול לכתוב שמדובר במעבר טוב, לא מושלם, אבל טוב. אני למשל מאוד נהניתי לשחק עם יושימיצו וג'ין, וגם עם לילי, אבל דווקא הדמות שהכי ציפיתי לשחק איתה (קינג), אכזבה אותי, פחות בממשק ויותר בכבדות שלה.

מעבר למצב הארקייד, מציג המשחק את מצב קרבות הראווה (שם ניתן לערוך קרבות זוגות מלאים כאשר שני הצמדים לוקחים חלק פעיל לכל אורכו של הקרב), את מצב המשימות (משימות אתגר מיוחדות, אשר דורשות מהשחקן לנצח קרבות תחת תנאים ומגבלות זמן), וכמובן שאת מצב המשחק המקוון.

newUploads_2012_0117_f62e8708f083280ac5b381fefff86cab_tgsscreen10
newUploads_2012_0117_f62e8708f083280ac5b381fefff86cab_tgsscreen10
newUploads_2012_0117_f62e8708f083280ac5b381fefff86cab_tgsscreen11_bmp_jpgcopy
newUploads_2012_0117_f62e8708f083280ac5b381fefff86cab_tgsscreen12_bmp_jpgcopy
newUploads_2012_0117_f62e8708f083280ac5b381fefff86cab_tgsscreen13
newUploads_2012_0214_10b99c9c64b85570371c62b1b55b1bc4_SFXT 021412_4
newUploads_2012_0214_10b99c9c64b85570371c62b1b55b1bc4_SFXT 021412_5


מצב המשחק המקוון, אשר מציב את השחקן מול עלית השחקנים מרחבי העולם, עובד בצורה פשוט נהדרת. אני חייב לציין שאיכות השרתים, לפחות בתקופה בה שיחקתי במשחק, היא החלקה ביותר שראיתי במשחקי מכות, ובהחלט מאפשרת לשחקן להתרכז אך ורק בטיב הקרבות ולא באלמנטים הטכניים שלא אחת פוגעים בחוויה. נקודה חשובה שצריך להתייחס אליה בכל הקשור לחווית המשחק המקוונת היא שגם כאן נכנסים אבני החן לידי ביטוי, ורצוי לצייד את הלוחמים שאיתם תשחקו באבנים המתאימות. זה יכול לעשות את כל ההבדל בין הפסד לניצחון (או במקרה שלי בין הפסד לקרב צמוד...).

לסיכום, לאחר שעברתי הלוך וחזור על מנוע המשחק ועל מצבי המשחק השונים, אני יכול לכתוב שמאוד נהניתי לשחק בו. נכון שזמן הלמידה שלי היה קצר יותר, לאור זה ששיחקתי במשחקי המכות של חברת קאפקום בשנים האחרונות (ולא אחת, יש דמיון\העתקה של תרגילים ואנימציות), אבל גם שחקנים חדשים דרך השימוש בקונספט אבני החן יוכלו להפיק רבות מהמשחק. האינטליגנציה המלאכותית שברמות הקשות אמורה לגרום לכם להזיע (במיוחד בקרבות מול אקומה ואוגר), לצד העימות בין קינג לזאנגיף, ריו לג'ין, דאלשים ליושימיצו, הוא שהופך את התוצאה לטובה. כעת לאחר שטעמנו מסביבת המשחק הדו-ממדית, ניתן לחכות למשחק הגומלין, בסביבת המשחק התלת-ממדית ובמגרש הביתי של טקן.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
אור  - עושה חשק   |2012-03-20 10:40:26
נשמע אחלה של דבר
גל   |2012-03-20 13:01:05
לא מתחבר למשחקים כאלה, מכות ב-2D
אורן נתן  - re:   |2012-03-20 16:16:33
גל כתב:
לא מתחבר למשחקים כאלה, מכות ב-2D


זה לא בדיוק מכות בשני ממדים, זה יותר סביבת לחימה דו ממדית. הכוונה היא שהדמויות עצמן וגם הרקעים הם בתלת ממד (בדומה למה שהיה בזמנו עם סטריט פייטר 4).

שי קמפלר  - מאוד נהנה   |2012-03-21 12:14:38
אישית אני לא התחברתי למשחק SF4
שזהמ שחק הSF האחרון שניסתי
אבל מאז שהתחלתי לשחק SFXT
אני פשוט נהנה בטירוף!!!
שי  - תגובה   |2012-03-25 10:37:35
תודה על הביקורת המעולה.
אני לא התחברתי אף פעם לסוג משחקי מכות מהירים. אני מעדיף משחקי האבקות איטים יותר.
אבל בהחלט נשמע מעניין לחובבי הז'אנר.
צחי  - מגניב   |2012-05-14 07:04:58
אני אוהב משחקים כאלו זה ממש כיף
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."