Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות כל זאת היה אתמול, ונדמה שחטפת מכה – WWE 13 חוזר למקורות

כל זאת היה אתמול, ונדמה שחטפת מכה – WWE 13 חוזר למקורות

דוא

כבר שנים שאני לא נהנה לראות האבקות, לא נהנה מהדמויות, לא נהנה מהמוצר, ולא נהנה מכל המסביב. למרות זאת אני שורף זמן יקר בעדכוני חדשות, צפייה בתוכניות ובעיקר קיטור על כמה הרסו את המוצר שכל כך אהבתי. המוצר של היום הוא כל כך תפל, גם אם יש איזה הבלחה אחת או שתיים של קרבות איכותיים או מתאבקים יוצאי דופן, אני יכול לכתוב בביטחון מלא שההתמכרות שלי נגמרה.

כן גם אני הייתי מכור, ברמה בה הייתי צורך את המוצר מסביב לשעון, מזמין קלטות מרחבי העולם, רץ בהפסקות בשביל לקרוא תוצאות של אירועים, ונכנס לויכוחים חוזרים ונשנים כמה המוצר מהנה ומרתק. את הגמילה מהאבקות עשיתי במהלך השנים האחרונות. אני עדיין צורך את המוצר ועדיין עוקב, אבל משהו שם כבה (אצלי זה כבה בסביבות קיץ 2006, עם האיחוד הכושל של די אקס והחזרה המתסכלת של ECW), נכון שזה קרה לי בעבר גם עם ענפי ספורט אמיתיים להם אני קשור יותר (כדורגל וכדורסל), אבל שם הניצוץ חזר וכך גם האהבה.

אז לפני שאני פותח בעוד מונולוג דכאוני בו אני חוזר ומאבד את החיוך..., אני חייב לכתוב שמשהו אצלי מתעורר בתקופה האחרונה. זה לא בגלל גלי נוסטלגיה או אהבת המוצר הנוכחי, זה בעיקר בגלל משחק האבקות שנתי שעונה לשם WWE 13, שבחר למתג את עצמו תחת דור הזהב האחרון של ההאבקות באמריקה, עידן ה-ATTITUDE.



WWE 13, כותר ההאבקות החדש בסדרת משחקי סמקדאון אשר הפכה במודע או שלא במודע לאחת מסדרות המשחקים הוותיקות ביותר (בטח לאור העובדה שאותה חברה שמפיקה את המשחק הנוכחי היא זאת שעשתה זאת גם לפני 12 שנה). הולך למעשה לעשות מחווה למשחקים הראשונים בסדרה אשר יצאו עוד בימי הפלייסטיישן המקורי. הזיקה לעידן ה-ATTITUDE, אמורה להיות רחבה ככל האפשר, לא עוד מתאבקי עבר שמוכנסים למשחק בתור בונוס קליל, אלא מצבי משחק, גימיקים, שדרים, ואפילו אולמות. אז אם תהיתם פעם איך זה יהיה לשחק עם די אקס (הרכב מלא, למעט צ'יינה), ברט הארט, קן שמרוק, סטיב אוסטין, הרוק, מיק פולי (על שלל דמויותיו), ביחד עם מנוע משחק מודרני, תצפו לרבות.



מצב המשחק המרכזי, אשר מחליף את מצב "הדרך לרסלמניה" (שהיה נוראי בשנה שעברה), אמור לספר לנו את סיפור מלחמות ימי השני. סיפור בו עמד (במציאות ולא באיזה עלילה מופרכת), ארגון ה-WWE (בזמנו WWF) בפני פשיטת רגל. בדומה לסיפור סינדרלה, לכלוכית הפכה לנסיכה, לא לפני שקפצה מכלוב בשידור חי, הביאה את מייק טייסון לחצר האחורית, ובעיקר דאגה לריב עם סטון קולד סטיב אוסטין.

עלילת המשחק, תעקוב אחר שמונה מתאבקים (נכון לעכשיו אין כוונה לשלב את WCW בעלילה) בהם שון מייקלס, סטיב אוסטין, טייקר, פולי, רוקי וברט הארט, במהלך סוף שנת 97 (אני מעריך שנתחיל לראות את העלילה מתגלגלת מאזור סאמרסלם 97), ועד לרסלמניה 15 שם נפגשו אוסטין והרוק בפעם הראשונה בקרב המרכזי. גולת הכותרת כפי שציינתי היא שהסיפורים יהיו אותנטיים למדי, עם ירידה לפרטים הכי קטנים בהם פס הקול (ג'רי לולר וג'ים רוס יהיו השדרים במצב ה-ATTITUDE, כאשר קול ולולר יהיו השדרים בשאר מצבי המשחק), התלבושות ואפילו התפריטים. אותי בכל אופן מעניין לראות כיצד יעבוד מנגנון המעבר בין הדמויות, האם נראה סיפור בהמשכים או כזה שיאפשר לנו לשחק במספר עלילות בו-זמנית. לדוגמא אם נשחק את שון מייקלס (אני מסייג את הדברים לאור זה שמדובר בספקולציה בלבד), בקרב הכלוב מול טייקר ולאחר מכן ניגרר למונטריאול ולדפיקה המפורסמת, האם נפספס את הסיפור המשני בין טייקר לקיין?



מעבר למצב ה-ATTITUDE, מציג המשחק ליין נרחב של כוכבי ההווה של ארגון ה-WWE, בהם ניתן למצוא את סי אם פאנק (אשר זוכה לעטר את עטיפת המשחק), ג'ון סינה (מופיע גם בגימיק הראפר), שיימוס, מיז, אלברטו דל ריו, ברודוס קליי, ריי מיסטריו ועוד. בניגוד לכל מה שראינו בשנים האחרונות, אין ספק שמתאבקי ההווה יהוו גלגל שני למתאבקי העבר. לפחות עבורי לא מדובר בהכרח בדבר רע (מצבי הסיפור בשנים האחרונות היו מזעזעים), מה גם שמצב היוניברס עומד לזכות לשדרוגים רבים, כאלה שיאפשרו לשלב בין מתאבקי הווה, לעבר ואף ליצירות השונות.

אם כבר מצבי יצירות, ראוי לציין שהמשחק השנה הולך להציג לנו מצב יצירת אולם שיהיה למעשה שדרוג משמעותי ממצב יצירת הזירה, שראינו לראשונה בשנה שעברה. מצב יצירת האולם אמור לאפשר לנו לבחור (מרשימה של 15 אולמות) את האולם שבו יערכו הקרבות, בין אם מדובר באולמות בית ספר\בינגו, בין אם מדובר בהיכלי ספורט, ובין אם מדובר באצטדיונים ענקיים. לצד זה יוכל השחקן לעצב את כל העולה על רוחו במראה האולמות ועבור רבים מהשחקנים מדובר בדבר מהפכני.

7341aem1
7341aem1
7342big_show
7343brock_1
7345chris_jericho_1
7346daniel_bryan_3
7347guest_referee
7348inferno_match_1
7350stone_cold_2
9fab3086575fc68c3898a9e35d66d77f


בכל הקשור למנוע המשחק ולקרבות השונים, ניתן לכתוב שלא הכל נחשף עדיין, גם לא במסיבת העיתונאים הרחבה שערכה בשבוע שעבר THQ, בצמוד לסאמרסלם בלוס אנג'לס. מה שנחשף מראה שמבחינת ממשק השליטה, ומבחינת המנוע עצמו, אנחנו לא צפויים להפתעות מרעישות בכל הקשור לתפקודו של המשחק, למרות זאת ישנם מספר שינויים קוסמטיים שבהחלט אמורים להזריק דם חדש למנוע. בראש ובראשונה מחזיר המשחק את האפשרות (בקרבות הראווה), לאסוף\להגדיר את כמות תרגילי הסיום בדומה למה שהיה נהוג במשחקי סמקדאון בשנים הראשונות, בנוסף הוחזרה האפשרות לשפוט קרבות אורח, ובעיקר הוכנסו תרגילים שוברי איזון.

תרגילים שוברי איזון (אשר זוכים במשחק לשם OMG), הינם תרגילים אשר מבוצעים במספר אזורים ברחבי האולם, ואמורים לשנות את הקרבות השונים, ואפילו לסיימם בנוק-אאוט. בין התרגילים ניתן למצוא אפשרות לשבור את הגדר המקיפה בין הזירה לקהל, אפשרות לקפוץ על שולחנות ואפילו אפשרות לשבור את הזירה עצמה (בסגנון ביג שואו וברוק לסנר...).



בנוסף לתרגילים שוברי האיזון, אנחנו צפויים לראות גם תרגילי סיום בואריאציות שונות באוויר. הכוונה היא שבדומה למציאות יוכל השחקן לבצע תרגיל סיום בזמן ביצוע תרגיל התקפה של יריבו בעודו באוויר, במה שאמור להפוך את חווית המשחק לאטרקטיבית במיוחד (דמיינו RKO עם אורטון על יריב אשר קופץ מהחבלים..).

לסיכום ולמרות שמדובר בצעד כלכלי נטו (שנועד בין היתר לנסות ולהחזיק בחיים את חברת THQ הגוססת), אני חושב שבהחלט מדובר בניסיון מרתק. ניסיון לקחת את הפופולאריות של אז, ביחד עם דור רדום מאוד של שחקנים, אשר גדל על המתאבקים\משחקים שהופיעו בזמנו, כל זאת במטרה לעשות לסדרת המשחקים, מה שהופעתו של מייקל ג'ורדן עשתה לסדרתNBA 2K. נכון שאנחנו עדיין רחוקים ממועד יציאתו של המשחק, ואני מאמין שאשוב ואכתוב לא מעט לפני מועד השקתו הרשמית, אבל לפחות בינתיים המשחק נראה טוב ויותר מזה. נכון שפה ושם הייתי רוצה לראות עוד מתאבקי עבר (קורט אנגל, האחים הארדי, ואל וניס), ועוד עלילות, אבל אין ספק שישנן עוד הפתעות בכובע של THQ, בטח בכל הקשור לקרבות השונים (אני מצפה לראות את החזרה של קרבות ה-I QUIT, וה-BURIED ALIVE), ולכן צפו לעוד עדכונים בקרוב.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
שי  - תגובה   |2012-08-30 07:54:30
תודה רבה אורן על המידע על המשחק.
אני מחכה בקוצר רוח למשחק זה,
ואין ספק שעידן האטטיוד רק יוסיף לחוויה ועוד יותר טוב שמחקו את הדרך לרסלמניה שלא סבלתי מהמשחקים הקודמים.
אני מאוד מחכה למידע עדכני על היוניברס שכן זהו המצב שמאריך את חיי המשחק.
אור   |2012-08-30 22:40:49
אורן, את האהבה הישנה קשה מאוד להשאיר מאחור...
כבר שנים שאני לא צופה בהיאבקות (מאז סוף שנות ה90) אבל מתרגש כמו ילד קטן כשאני שומע \ רואה פיסת מידע על מתאבקי עבר (WWF)

מאז SVR 2010 לא "התקדמתי" למשחקים הבאים בסדרה כי ממה שהבנתי מלבד ה'סטורי מוד' לא היו ממש שינויים משמעותיים.
אותי יותר עניין מצב היצירה של הדמויות, שאוכל לשחק עם הדמויות שבגללן הייתי רואה היאבקות אבל גם הוא היה לוקה בחסר (מעניין אגב אם שינו\שיפרו משהו במצב הזה, לא יודע מה הלך בשנתיים האחרונות איתו, לא מאמין ששינו שם משהו יותר מדי)
מה גם שבשנה האחרונה בקושי נגעתי בפלייסטיישן (חצי שנה+ שאפילו לא טרחתי להדליק אותו, לא יודע אם הוא עוד עובד למען האמת) ככה שצריך להיות משחק ממש מרגש כדי שאני אתפנה אליו.
בכל אופן זה עדיין מוקדם מדי, נמשיך לעקוב ולראות מה חדש, בסופו של דבר משחקי היאבקות\מכות אם אתה לא משחק בזוג אז זה במצב רשת (וגם כאן השאלה איך הוא יהיה לעומת הקירטועים העלובים מ2010) אחרת כשאתה מסיים את הסטורי מוד המשחק מתחיל לעלות אבק סתם...
אורן נתן  - תגובה   |2012-08-31 08:22:04
עקרונית המשחק עדיין בשלבי פיתוח, מערכת יחסי הציבור של THQ (למרות שגם שם פיטרו מספר אנשים), עובדת במלוא המרץ, ואני מאמין שנראה מידע על מצב היוניברס בשבועיים-שלושה הקרובים.

בכל הקשור למצב היצירות, אין עדיין מידע מלא, מלבד מצב יצירת האולם שיאפשר ליצור את אותם אולמות קלאסיים מהעבר (כולל רסלמניה 9 שהייתה בחוץ), במיוחד לאור העובדה שניתן יהיה לבחור את גודל האולם וזה משהו שפותח המון המון אפשרויות.

על הנייר במצב נורמלי, עם שרתים נורמלים (שזאת לדעתי הבעיה המרכזית של המשחק בשנה שעברה, בעיקר להורדות, משחק רשת לא ממש מעניין אותי), זה שמצב היוניברס מאפשר לך ליצור תוכנית משלך עם אולמות משלך, עם מתאבקים משלך ולמעשה תוכל ליצור את ה-WWF של שנות התשעים, עם כל המתאבקים וכל האולמות של אז (ללא אף מתאבק מודרני).

וזה עוד מבלי לחשוב מה ישפרו השנה במצב.

צריך אבל לקחת בחשבון, שלמרות שזה נשמע מגניב על הנייר, אני דיי לא התחברתי למצב שנה שעברה, הוא מאוד מקיף אבל גם מאוד מבולגן מבחינת התוכניות השבועיות.

אלמוני   |2013-11-05 10:41:49
WWE זה מגניב זה זה זה וזה השחקן השנתי הוא CM PUNK ושל
RAW IS WAR הוא STONE COLD
(STEVE AUSTIN) והחשוב הוא MR.McMAHON ואפילו יש לי את המשחק כדי לפתוח שחקנים צריך להשלים את המשימות ואת החוקים במה שנקרא ATTITUDE ואני עשיתי זאת.אז קנו זה לפסטישן וגם
ל-XBOX 360
אלמוני   |2013-11-05 10:48:24
WWE,WWF ו WWE 2K14 מדהימים!
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."