Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות חלום ומציאות- ראיון עם מפיק NBA 2K13

חלום ומציאות- ראיון עם מפיק NBA 2K13

דוא

בימים בהם ברצלונה היא שם נרדף לעליונות משחק הכדורגל, עולה מחדש נבחרת מיוחדת במינה שאף היא הופיעה בברצלונה, נבחרת שהפכה לחלום, וששינתה ענף שלם. כעת לאחר עשרים שנה, חוזרת אותה נבחרת שהביאה את בשורת הכדורסל לעולם כולו, למגרש הוירטואלי והופכת את החלום למציאות.

גולת הכותרת של משחק הכדורסל החדש בסדרת משחקי NBA 2K, מציגה לראשונה את העימות הוירטואלי (ולמעשה הבלעדי), בין נבחרת החלומות המקורית אשר הופיעה במשחקים האולימפיים בשנת 92, לבין נבחרת הכדורסל האמריקאית אשר הופיעה במשחקים האולימפיים בקיץ האחרון בלונדון. כן אז נכון שגרסאות המשחק בשנים האחרונות בהחלט החזירו לתודעה את אגדות העבר, אבל למרות זאת נראה שיש עוד קצת תחמושת בארסנל של חברת 2K. מלבד הופעתם של מייקל ג'ורדן, לארי בירד ומג'יק ג'ונסון, מציג המשחק החדש לאחר שנים רבות של היעדרות גם את צ'ארלס בארקלי האגדי, ולמעשה מציג את הרכבה המלא והמקורי של נבחרת הכוכבים הראשונה שייצגה את ליגת ה-NBA.



לרגל יציאתו לחנויות של NBA 2K 13, ישבתי לראיין את מפיק המשחק אריק בונסיץ', אשר נחשב לאחד האנשים שאחראים (ביחד עם מייק וואנג, רוב ג'ונס ועוד רבים וטובים) על הפיכתה של סדרת משחקי NBA 2K, למותג הרבה יותר גדול מז'אנר משחקי הכדורסל. הדברים המרכזיים שעניינו אותי במהלך הראיון, עסקו בין היתר בממשק השליטה המשודרג, ביכולותיהם של השחקנים, וגם במנגנון הקריירה לשחקן יחיד.

אחד ההבדלים הגדולים (לפחות על הנייר), בין מנוע המשחק השנה לשנים שעברו הוא הוספתו של מנגנון הכדרור. מנגנון הכדרור למעשה אמור ליצור פיצול בין תנועת השחקן בפועל לבין הכדרור\טריקים. למרות שבעבר ראינו ניסיון דומה עם מספר גרסאות של NBA LIVE, אני חושב שיהיה מאוד מעניין לראות את המנגנון עובד ומותאם לסימולציה של סדרת NBA 2K, שללא ספק מותאמת יותר לשחקנים הכבדים.

אורן: אחת התוספות החדשות למנוע של NBA 2K13, היא מנגנון השליטה החדש (בעזרת שימוש בסטיק האנלוגי), בעבר ראינו שימושים דומים במשחקי כדורסל שונים, לפי דעתי זה גרם להם להפוך לפשוטים יותר, האם זאת המטרה שלכם עם 2K13?



אריק: בהחלט, למרות שניתן לכתוב שהמטרה שלנו היא להוסיף יכולות נוספות למנגנון השליטה הקיים. בעבר מה שהפריע לנו היה הקושי להפריד בין מנגנון הכדרור לתנועה בפועל. למעשה לא יכולנו להשיג את כל מה שרצינו עם מנגנון השליטה בסטיק (האנלוגי) השמאלי, ולכן החלטנו להוסיף את השליטה בסטיק הימני, בין היתר כדי לאפשר תנועה חופשית בסטיק אחד ומנגנון כדרור וזריקה בסטיק השני. התוספת הזאת למעשה פותחת לנו מגוון רחב של אפשרויות מאחר והמערכת הישנה למעשה מיפתה את רגלי השחקנים ויכולות הכדרור שלהם לכפתור אחד. כעת עם המנגנון החדש שמפריד בין שני הדברים, לשחקן יהיה חופש גדול בהרבה.

נדבך נוסף למנגנון השליטה החדש, הן היכולות האישיות. בדומה למשחקי ספורט רבים בשנים האחרונות, החליטו מפתחי המשחק שכדי להעביר הילוך בכל הקשור להתנהגות השחקנים על המגרש יהיה נכון לצייד את השחקנים השונים, ובמיוחד את הבכירים שבהם ביכולות שאמורות לדמות את סגנון משחקם במגרש האמיתי (יכולות מנהיגות, יכולות סיום בהתקפה, יכולות בהגנה ועוד).

אורן: שינוי נוסף במנוע המשחק, הוא הכנסתן של היכולות האישיות, אותן יכולות אשר אמורות להוסיף לשחקנים השונים תכונות דומיננטיות אשר אמורות לדמות את סגנון משחקם האמיתי, מלבד כוכבים כמו קווין דוראנט ודווין וויד, מעניין אותי לדעת כיצד תעבוד המערכת כלפי שחקנים צעירים\מתפתחים והאם לדעתך התוספת הזאת משנה את חווית המשחק?

אריק: מנגנון היכולות האישיות, מאפשר לנו להכניס עומק רב למשחק, ולמעשה ליצור הבדלים ברורים בסגנון המשחק של השחקנים השונים, בהתאם ליכולותיהם במגרש האמיתי. לכל שחקן במגרש יש בין 0-5 יכולות כאלה, וכולן מותאמות לפי העולם האמיתי. שחקנים צעירים יצוידו ביכולות אשר מותאמות לרמתם, אבל הם לא יהיו ברמה של דוראנט וויד.


לצד חווית המשחק הקבוצתית והקונבנציונאלית, אנחנו רואים בשנים האחרונות את עלייתה של חווית המשחק האישית, אשר עוקבת לרוב אחר שחקן בודד במסעו לתהילה. אם בתחילה היינו צריכים להתאים את עצמנו לכימיה הקבוצתית ולעובדה שאין למעשה שליטה על שחקנים אחרים במגרש, אנחנו רואים היום שהחוויה הולכת ומשתפרת (במיוחד לאור התוספות הצבעוניות שהופכות את המצב למשחק נפרד לגמרי).



אורן: מרכיב מרכזי בחווית המשחק האישית, היא הפרזנטציה וסצנות המעבר (מסיבות עיתונאים, מסעות פרסום), האם לדעתך בראייה לעתיד, נראה את קריירת היחיד מאפילה על חווית המשחק הקבוצתית?

אריק:ממש לא, להפך. למרות שמצב קריירת היחיד הוא המצב הפופולארי במשחק כבר תקופה ארוכה, אני חושב שהוא בא להשלים את חווית המשחק הקבוצתית ולא לבוא על חשבונה. כתוצאה מכך שהוספנו השנה את האפשרות להשתמש בכסף וירטואלי, אני יכול לספר שניתן יהיה לעצב את הופעתו של השחקן (המשחק מציג למעלה מאלף אביזרי עיצוב) באופן שטרם נראה בסדרת המשחקים. כמו כן העובדה שהמצב נקרא מעתה MY CAREER, אמור לתרום לכך שסגנון משחקכם הכללי ישפיע באופן ישיר על סיכוייו של השחקן להיבחר במקום גבוה יותר בדראפט ה-NBA.


לצד כל השינויים והתוספות למנוע המשחק, ישנו אלמנט אחד שבולט מעל הכל, בטח בסדרת משחקי NBA 2K, והוא האנימציות הנהדרות. האנימציות שלמעשה מציגות את הנעשה על המגרש עצמו ואף ביציעים, הן אלה שלפחות בעיניי נותנות למשחק את התחושה שצופים במשחק אמיתי. הגרפיקה תמיד יכולה להשתפר, וכך גם מצבי המשחק, אבל אם יש משהו שמאוד מעניין אותי ללמוד עליו, זה האנימציות.



אורן: כאשר אנחנו מסתכלים על NBA 2K13, האנימציות הן במגרש בפועל והן ביציעים, מתקרבות מאוד לדבר האמיתי. האם תוכל לספר לנו כמה עבודה מושקעת במחקר (אוהדים בקהל, שחקנים, קמעות), וכיצד אתה רואה את חווית המשחק בעוד חמש שנים מעכשיו?

אריק: המטרה שלנו בכל שנה מחדש, היא להציג את החוויה הכי אותנטית שאפשר. זה נעשה על ידי שעות רבות של מחקר ועבודה של צוות הפיתוח שלנו, עם ירידה לפרטים הכי קטנים בהם קעקועים ונעליים. נכון שמגבלת הזמן מפעילה לחץ מסוים על הכנסת אלמנטים נוספים, אבל אני יכול לספר שלפי דעתי NBA 2K13 הוא המראה הוירטואלית הטובה ביותר של ליגת ה-NBA. בכל הקשור לעתיד, כמובן ששיפור טכנולוגי יאפשר לנו להכניס דברים חדשים, אבל נכון לעכשיו אין לי אפשרות להרחיב בנושא.

אורן נתן.

 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
אור   |2012-10-14 07:15:19
עוד כתבה איכותית של ראיון בלעדי בארץ [ולא רק בארץ]!

גם בסדרת הNBA אני כבר לא ממש עוקב מאז 2011, הראשון והאחרון שקניתי, אבל אין ספק ש2K שוב משאירה אבק לEA [ששוב החליטה גם השנה לא לטרוח בכלל להוציא משחק NBA].

השאלה הכי מתבקשת, שכאמור לא ממש קשורה למפיק המשחק הנ"ל, אבל עם איזה קריצה ובקשה [עולמית] האם ומתי הם ייכנסו לעולם הכדורגל...
האיכויות של המשחקים של 2K ובעיקר במשחקי הספורט שלה הן עצומות, הם לא רואים ממטר אף אחד בתחומים שלהם.
הדבר הכי גדול שיכול להיות זה אם הם יעשו סדרת כדורגל ואז אולי EA וקונאמי [שעושה רושם שכן משתפרת משנה לשנה לעומת EA, אבל עדיין לא מספיק] יישארו סופסוף מאחור וישאירו את הפודיום לאלוף החדש...
אורן  - תשובה   |2012-10-16 05:50:45
תודה על המחמאות,

לגבי הסדרה עצמה, מבחיחנת השקעה, ירידה לפרטים, מנוע משחק וכל המסביב, אני בהחלט חושב ש-2K משאירה אבק למתחרים. מדובר בסדרת משחקים שרק הולכת ומשתפרת ואני מאוד מקווה שהם יחזרו להפיק את סדרת משחקי הפוטבול שלהם NFL 2K (שהופסקה לפני שנים בעקבות הסכם בלעדי של EA עם ה-NFL).

לצערי לא ניתן לשאול את המפיק שאלה בדמות משחק כדורגל (שווה לנסות בפעם הבאה), כי לרוב הם מתייחסים רק למצבי המשחק השונים ופחות לשיווק ולתוכניות העתיד (גם המראיין של פיפא התחמק מזה אם שמת לב).

מור  - חבל שלא הוכנס עיניין הPC   |2013-02-04 01:10:43
זה כבר ממש מביך ומעציב שמעריציי הסדרה בעליי עותק PC זוכים ליחס מזלזל... לא כל מצבי המשחק שקיימים בגרסאות הקונסולות אכן נמצאים בגרסאת הPC, כמו כן הפאצ'ים שמעודכנים אחת לכמה זמן לגרסאות הקונסולות אינן קיימות לגרסאת הPC והיא מלאת באגים...
ישי   |2013-04-04 00:35:35
אם אפשר להסביר לי איך להוריד או לקנות רק את NBA2K13 All Star dlc נשיתי בכל האתרים ואין לי מושג איך ויש פרסומת כזאת שאני צריך להשלים את המשימות ואני השלמתי ועדיין לא הצלחתי להוריד... אז אם אפשר לעזור לי בזה אני מאוד ישמח תודה רבה !!!
ישי
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."