Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות מתאבקי השבוע – מריחים מה הרוק מבשל

מתאבקי השבוע – מריחים מה הרוק מבשל

דוא

הפעם בפינת מתאבקי השבוע, נחזור אל שני מתאבקים שעדיין פעילים (יותר נכון פעילים למחצה), ועדיין ממלאים אולמות. אנדרטייקר והרוק, שני כוכבים שניתן באמת להגדיר אותם כגדולים מהחיים, הגיעו לשיאם בעידן האטטיטוד, וכעת הגיע הזמן לחזור אל הרגעים הגדולים שלהם.

הרוק – יותר גדול מהאלק הוגאן, יותר מצליח מסטיב אוסטין, ויותר פופולארי מג'ון סינה, כן את כל הדברים האלה ניתן לכתוב על דווין ג'ונסון. ג'ונסון הוא למעשה המראה של עולם ההאבקות בעולם הגדול, כוכב צעיר שעולה לגדולה, מתפרסם בהוליווד, וחוזר הביתה לאחר גלות ארוכה.



הרוק התחיל להתאבק אי שם בסדרת ההישרדות בשנת 96, כדור שלישי למשפחת מתאבקים, ולמרות כישרון מוכח בזירה לא הצליח רוקי להתקדם לעבר הקרבות המרכזיים. בדומה לסיפורו של סטיב אוסטין וגימיק "הרינג מאסטר", הבעיה הייתה הגימיק ולא המתאבק. אי שם בשלבי הדמדומים של תבנית ההאבקות הישנה ראינו גימיקים מצועצעים יתר על המידה, אפילו בסטנדרטים של תעשיית ההאבקות. הגימיק של רוקי היה לא חלב ולא בשר, הוא קיבל קידום אבל לא פיתח אופי, למעשה הוא היה אנטיתזה לכל מה שנראה ממנו בשנים הבאות.



לאחר תקופת מעבר, בה נעלם מהמסך, פיתח לעצמו ג'ונסון דמות שהייתה גרסה מוקצנת של עצמו. הוא התחיל לדבר אל עצמו בגוף שלישי, לבש מותגי יוקרה, ובעיקר דאג להפוך את האינטראקציה בינו לבין הקהל לחלק מרכזי מהחוויה. בתחילה חבר לחברי הניישן וביסס לעצמו מעמד ביריבויות מול טריפל אייץ' ודי אקס, סטיב אוסטין והחגורה הבין יבשתית וגם מול קן שמרוק, אחד מלוחמי ה-UFC הגדולים בכל הזמנים. כל זה הכין אותו אל הרגע הגדול (הראשון), בקריירה שלו, הזכייה הראשונה באליפות העולם (בדיוק שנתיים לאחר שהופיע לראשונה). כשנה לאחר התקרית במונטריאול בה הפך את עצמו וינס מקמהן משדר מתוסכל, למנהל מרושע, חבר אליו רוקי וביחד הם הקימו את ה"תאגיד", חבורת מתאבקים שבאה לשמור על התדמית של הבוס, בו בזמן שהיא נלחמת בכל משחיתי התרבות (די אקס, מנקיינד וכמובן אוסטין).

גולת הכותרת בקריירה של רוקי לאורך השנים, הייתה ונשארה יכולות המשחק הנהדרות שלו. לא פעם ולא פעמיים, הפכו הפרומואים שלו לפופולאריים יותר מהקרבות עצמם. למרות שאסור לקחת כלום מהקרבות הענקיים בינו לבין סטיב אוסטין (שלוש פעמים נלחמו השניים ברסלמניה), ובינו לבין טריפל אייץ' והוגאן, אני חושב שהשילוב בינו לבין מיק פולי הוא היוצא מהכלל. השניים נלחמו אחד בשני במגוון עשיר של קרבות, שחלקם אף סטה ממחוזות הבידור (קרב ה-I QUIT המפורסם בראמבל ב-99), חברו יחדיו לזכייה באליפות הזוגות ובמקביל פיתחו כימייה מיוחדת על המסך, שהפכה לגדולה בהרבה ממה שהכותבים תכננו עבורם.



במשחק השנה, נראה את רוקי בשתי ואריאציות של הדמות שלו. ואריאציה אחת תתמקד בדמותו הנוכחית של רוקי (כוכב הקולנוע מלא הקעקועים שחוזר הביתה לנצח את סינה), בעוד אחת אחרת תתמקד ברוקי של שנות התשעים, עם התלבושות השונות, עם מוזיקת הכניסה ועם סיפור מיוחד במצב האטטיטוד (מצב המשחק המרכזי). כפי שניתן לראות מהסרטונים, המודל של רוקי הקלאסי, נראה נהדר (לפי דעתי אחד המודלים הטובים במשחק), הוא בנוי נכון ונראה גם שהאנימציות לתרגילים שלו בהחלט עושות חסד עם רוח התקופה, אני באופן אישי אעדיף לשחק איתו מאשר עם הגרסה העדכנית.



אנדרטייקר – הגימיק של טייקר חזק יותר מהדמות של הקברן עם הכוחות העל-טבעיים. כן אומנם אין הרבה לוגיקה במשפט שכתבתי, אבל אני בהחלט חושב שהגימיק ויותר השינויים התכופים שעשה לה מארק קאלווי, הם שהפכו את הדמות הזאת לרלוונטית גם בדורנו. בדומה לשון מייקלס, נשאר טייקר נאמן ל-WWE ולא שקל מעבר ל-WCW גם בימי השפל הגדולים ביותר. הוא אומנם ידע עליות וירידות במהלך שנות התשעים, וכמעט תמיד התרחק מהאליפויות אבל למרות זאת ידע להיכנס לליבם של אוהדים רבים וטובים.



הגימיק המקורי של טייקר אי שם בתחילת שנות התשעים, היה אפל וצבעוני כאחד (קברן שנעזר בכד מסתורי, ובמנהל תימהוני בשביל לנצח בזירת האבקות), ויחד עם התפכחות האוהדים במרוצת השנים, התפתחה דמותו של טייקר ואף הקצינה בשיאו של עידן האטטיטוד. מערכת היחסים בין טייקר לבין מנהלו פול ברר, אשר אמורה להופיע בצורה מרכזית בעלילת המשחק, הפכה לטלנובלה של ממש עם הופעתו של אחיו קיין. סיפור הרקע לדמות של קיין וכך גם לדמותו של טייקר, עסק בשריפה מסתורית, היעלמותו של קיין, ובדיקת אבהות שקבעה שברר הוא אביו האמיתי של קיין. כן בהחלט יש כאן את כל המרכיבים לתוכנית "משחק הקברים", אבל למרות זאת הסיפור עבד ובעיקר היריבות והמסתורין. טייקר שעמד במשך כל הזמן במרכז הזירה, גם במהלך היריבות עם קיין, התמודד בקרבות בלתי נשכחים נגד שון מייקלס, סטיב אוסטין ומנקיינד.



במידה רבה ניתן לכתוב שטייקר המציא את עצמו מחדש, והפך לדמות אפלה יותר, שלא מחפשת את תגובת הקהל, אלא מחפשת שליטה. למרות שרוב הזמן שמר על זהות טובה, חלקה השני של שנת 1999 (אשר לא יודגש בצורה ממשית במשחק), הביא את טייקר להקים את אחת מקבוצות המתאבקים האפלות והשטניות ביותר, המינסטרי. למעשה בפעם הראשונה בקריירה הארוכה שלו, הנהיג טייקר חבורת מתאבקים (ביחד עם פול ברר), אשר סימנה לעצמה מטרה, והיא להשתלט על ה-WWE.



במשחק השנה יופיע טייקר בדומה לרוב מתאבקי הדור הנוכחי, בשתי ואריאציות שונות, כאשר כבונוס חינמי (DLC), תופיע גם דמותו בגימיק של המינסטרי. הואריאציה הראשונה של טייקר תתמקד בדמותו הנוכחית, אשר הופיעה ברסלמניה האחרונה, עם תספורת המוהאק (אבל ללא המעיל הקוצני), בעוד הואריאציה השניה תתמקד בדמותו של טייקר בעידן של שנת 1998. כפי שתראו הן מכניסתו של טייקר לזירה, והן מביצועיו בזירה, בהחלט נראה שגם השנה יהיה טייקר אחד המתאבקים הדומיננטיים במשחק.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."