Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home חדשות מתאבקי השבוע – אוסטין 3:16

מתאבקי השבוע – אוסטין 3:16

דוא

בפינה האחרונה של מתאבקי השבוע נחזור אל המתאבק ששינה את עולם ההאבקות, המתאבק ששם את ה-WWE על המפה לתמיד, והאיש שאחראי יותר מכל אדם אחר לניצחון במלחמת ימי השני, סטיב אוסטין. אה וגם נעסוק קצת בסי אם פאנק...

סטון קולד סטיב אוסטין – המתאבק הפופולארי ביותר בעידן המודרני, האיש שאכל הרבה חצץ כדי להגיע לאן שהגיע, והאיש שאמר את האמת בפנים של התעשייה. סטיב אוסטין כבר לא מתאבק עשר שנים, וגם בתקופת השיא שלו בסוף שנות התשעים סבל מפציעות רבות (רובן ככולן נגרם כתוצאה מפציעת הצוואר המפורסמת בקרב מול אואן הארט המנוח), אבל החותם שהוא השאיר על התעשייה, מהדהד גם בימים אלה.



אוסטין גדל בטקסס ובכלל רצה להיות שחקן פוטבול, שראה שזה לא מצליח עבר לתחביב השני שלו, וזה האבקות. אם אהיה אמיתי, אז אכתוב שאוסטין היה מתאבק טוב, מתאבק טכני שלא נופל בהרבה מברט הארט וקורט אנגל (כמובן לפני הפציעות), אבל מה שעשה אותו למה שהוא זה בעיקר הדמות ושינוי הסגנון בזירה. אוסטין אשר עבר תלאות רבות עד שהגיע לאן שהגיע, ניסה תחילה את מזלו ב-WCW (למטומטמים היה ביד את אוסטין, טריפל אייץ' ופולי, אבל הם שיחררו אותם מהחוזים...), עבר ל-ECW לתקופה קצרה (שם למעשה נזרעו הזרעים שסימלו את סטון קולד בימיו הגדולים), כל זאת בדרך ל-WWE שם הפך להיות חסר פחד וחסר מעצורים.

אף על פי כן, המעבר ל-WWE לא היה חלק, ונבע גם מניסיון כושל למתג את אוסטין כיורש של טד דיבאסי. אוסטין התאבק טוב בזירה, אבל לא הצליח לחשמל. למזלו של סטיב וגם קצת למזלנו, עזב דיבאסי את החברה, אוסטין קיבל את המושכות וכבר בטורניר מלך הזירה בשנת 1996, דאג להבהיר לכולם שהפעם הוא לא יוותר. בקרב שלא רבים זוכרים אותו (קרב בו אוסטין סבל מחתך עמוק ביותר בשפתיו), זכה אוסטין בטורניר לאחר שניצח את ג'ייק רוברטס החוזר בתשובה. הדבר המשמעותי ביותר בזכייה, היה טקס ההכתרה של סטיב שממש לא התעניין בכתר ובמלוכה הילדותית, אלא ברצון להעביר מסר, מסר אשר יהדהד שנים רבות. בקסם שנוצר במהלך הפרומו (בו שבר אוסטין את הדמות, ודיבר מהלב), נוצרה התבנית של אוסטין 3:16.

ביחד עם הפרומו ועם הגישה החצופה, נכנס אוסטין שעד לאותה תקופה נחשב לדמות רעה, ליריבות רחבה עם ברט הארט, ובקרב היחיד שזוכרים מרסלמניה 13, התרחש קסם נוסף. אוסטין שנכנס לקרב כדמות רעה, והארט שנכנס לקרב כדמות טובה, למעשה סיימו את הקרב בתפקידים הפוכים, כאשר הקהל בחר לעודד את אוסטין, ולא את הארט שעד לאותה תקופה היה הילד הטוב של ה-WWF. למרות שלא נראה את הקרב הזה משוחזר במצב האטטיטוד של WWE 13, כאן נזרע אחד המרכיבים המרכזיים בהצלחת העידן, הקהל בחר את מי לעודד ולא נכנע לתכתיבי ההפקה ולחלוקה לטובים ורעים.



גולת הכותרת של עידן האטטיטוד, מלבד די אקס, טייקר וקיין, רוקי והעם, הייתה ללא צל של ספק העימות בין וינס מקמהן לסטון קולד. העימות הזה שהולך להיות חלק מרכזי בעלילת המשחק השנה, נמשך למעלה משלוש שנים (עם הפסקות כמובן), והוליד את הסיבה שאנשים חזרו לראות RAW במקום נייטרו. למעשה הפעם הראשונה ש-RAW שברו את רצף הניצחונות של נייטרו ברייטינג הייתה בעימות הראשון בין וינס לאוסטין (הקרב הראשון באפריל 1998). העימות הזה התבסס למעשה על הרבה טראש, אבל טראש איכותי. היה בו הכל, מאבק בין העובד להנהלה, בין תרבות וחליפות לבין תנועות מגונות וקללות, ובעיקר בין שני אנשים ששמו להם מטרה אחת, לחסל את WCW.



במהלך הריצה הראשונה של סטיב (לפני הניתוח בצוואר), התמודד סטיב מול שון מייקלס, אנדרטייקר, דוד לאב (מיק פולי), וינס מקמהן וכמובן שמול הרוק. את כל הקרבות האלה, אנחנו צפויים לשחזר במצב האטטיטוד ב-WWE 13, כאשר השיא צפוי להגיע בעימות הראשון בין אוסטין לרוקי ברסלמניה 15 (עם השופט האורח מנקיינד). אותי מעניין לראות אם וכיצד יתייחס מצב הסיפור, לעלילת הראמבל  ב-99 ולעובדה שסטיב ווינס יצאו מהזירה במהלך הקרב. כפי שתראו בסרטונים השונים, אוסטין זוכה לעדנה במשחק החדש. למרות שראינו גרסאות שלו בשנים האחרונות, נראה שעשו עבודה טובה יותר על המודל שלו ואף על האנימציות השונות. אני מאוד מקווה שהרכב התרגילים שלו יהיה קצבי ומהיר יותר, וכמה שפחות טכני. אני לא רוצה לראות הרבה תרגילים, אני רוצה לראות סגנון מהיר ואלים בדומה למה שאפיין את סטיב באותה תקופה.

סי אם פאנק- המתאבק היחיד מהדור הנוכחי שבחרתי להכניס לפינה, לא סינה לא שיימוס, לא מיז, סי אם פאנק. עבור פיל ברוקס, המטרה תמיד הייתה להיות מתאבק, לא היו לו איזה חלומות להיות שחקן בהוליווד, להיות שחקן כדורסל או כדורגל, היה לו חלום להיות מתאבק, והוא עשה את זה בגדול. פאנק שמחוץ לזירה ידוע בתור "סטרייט אדג'", איש שלא שותה, לא מעשן וגם לא משחק סנוקר, לקח את אורח החיים והפך אותו לטוב בעולם.



הנער שגדל בשיקאגו, התאבק בליגות אינדי קטנות\גדולות (תלוי את מי אתם שואלים), זכה לתהילה ב-ROH, ואף הופיע מספר פעמים גם ב-TNA, אבל כל זה לא הכין אותו למפגש עם התנין הגדול, ה-WWE. פאנק שכבר בשנת 2006 הופיע לראשונה בתוכניות (תחת המותג המחודש של ECW), היה בן חסותו של פול היימן, שעד לאותה תקופה היה כותב ומפיק בחברה. היימן אשר זיהה את הפוטנציאל כמעט מיד, רצה לזרוק את פאנק לקרבות המרכזיים ואף לתת לו תארים ואמינות, אבל אצל הבוס הגדול מקמהן, היה צריך פאנק לעבור עוד מכשולים רבים.



אף על פי שזכה בקרבות ה-MONEY IN THE BANK שנתיים ברציפות ברסלמניה, זכה באליפויות העולם והיה בקרבות מרכזיים מול אנדרטייקר, ריי מיסטריו ואדג', משהו לא התרומם. למעשה פאנק היה עם רגל וחצי מחוץ ל-WWE, עד לקיץ שעבר. בקיץ שעבר, לקראת העזיבה המתוקשרת (שהייתה ברובה אמיתית), קיבלנו למעשה, אולי בפעם הראשונה, טעימה מעידן האטטיטוד גם במוצר הנוכחי. פאנק שבר את התסריטים הקבועים והמונוטוניים והלך עם הרגש שלו. בנאום שמאוד הזכיר את נאומו של סטיב אוסטין בשנת 1996, דיבר פאנק על כל הדברים שמפריעים לו במוצר הנוכחי ואף ירד לדקויות שידועות רק לאוהדי האינטרנט.



אותו נאום שינה את הפנים של פאנק, הוא הפך לחביב הקהל, הראה אופי ועניין, ובעיקר פנה לקהל בוגר יותר מהקהל שאליו פונה הדור הנוכחי ומנהיגו ג'ון סינה. פאנק ביסס לעצמו דמות חדשה שאומרת מה שהיא רוצה, בין אם מדובר בתוכניות הטלוויזיה ובין אם מדובר ברשתות החברתיות. במבחן הזמן נכון יהיה לכתוב שהאש שפאנק הדליק בשנה שעברה, כבתה במידה רבה. למרות זאת אם יש משהו שמחזיק את האש עדיין בוערת, זאת הציפייה לקרב חלומות בינו לבין סטיב אוסטין.



רבות נאמר ועוד יאמר על קרב חלומות שכזה, וכחלק מרכזי מקמפיין השיווק של המשחק, בחרה חברת THQ, להציב את אוסטין בפאנק בחזית. לא רק שההייפ האמיתי תורם להייפ הוירטואלי, ניתן לכתוב שגם ההייפ הוירטואלי תורם להייפ האמיתי, והתחושה היא שיום אחד באמת נראה את הקרב הזה מתרחש בפועל. בכל הקשור לדמותו של פאנק במשחק, ניתן לראות שיוצרי המשחק שמו דגש מאוד גדול על הדגשים הקטנים (כניסה לזירה, תלבושות בונוס, אנימציות של תרגילים). אף על פי שמצב המשחק המרכזי, לא יציג את מתאבקי ההווה, בהחלט יהיה ניתן להינות מהם במצב היוניברס. העובדה שנקבל השנה עשרות רבות של עלילות, אשר יותאמו למתאבקי העבר ולמתאבקי ההווה גם יחד, אמורה לאפשר לשחקנים ליצור קרבות פנטזיה, ובעיקר אמורה לאפשר לשחקנים ליצור את הגרסה שלהם לתוכנית האבקות מבדרת.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."