Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות סמקדאון נגד רו 2009 – הביקורת המלאה

סמקדאון נגד רו 2009 – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
סמקדאון נגד רו 2009 – הביקורת המלאה
Page 2
כל הדפים


האינטליגנציה המלאכותית במשחק לא מרגישה שונה ממשחקי העבר (מלבד קרבות הזוגות). הקונספט שברמות המשחק הקלות, היריב לא מהווה אתגר (לעיתים הוא עומד בזירה ללא תזוזה), בעוד ברמות הקשות, הקושי הוא בעיקר בכך שהיריב חוסם את רוב התרגילים. לפי דעתי מנגנון החסימה שעליו מושתת רבות ממנוע המשחק של הסדרה, צריך להשתנות. אופן ביצוע התרגילים ולחיצה אוטומטית על מקשי החסימה השונים, אינם מאתגרים. היריב עצמו אינו חכם, לא פעם הוא לא מבצע את תרגיל הסיום גם כאשר יש לו הזדמנות לכך, למרות זאת ישנו שיפור בניסיונות ההצמדה שלו לאחר תרגילי סיום.

מבחר הקרבות השונים במשחק, זכה השנה לשדרוגים ותוספות. השדרוג הגדול שעליו מתבססת מערכת השיווק של המשחק, הוא במנגנון קרבות הזוגות במשחק. קרבות הזוגות במשחקי האבקות בכלל ובסדרת משחקי סמקדאון בפרט, הציגו אלמנטים מקרבות זוגות אמיתיים אבל מעולם לא הצליחו לספק את החוויה שטמונה בעבודת הצוות. ממשק הקרב החדש עובד כך שלכל צמד מתאבקים יש מד מומנטום משותף שמושפע מפעילות הצמד. למרות שמנגנון תרגילי הזוגות זהה למשחקי העבר, הוכנסו לקרב מספר אלמנטים שהופכים אותו למהנה מאוד. בראש ובראשונה אפשרות ההחלפה החמה, מאפשרת לשחקן לשנות את פני הקרב בצורה מיידית. לכל צמד ישנה אפשרות אחת להחלפה חמה וביצוע מדויק שלה (תזמון מקשים בדומה ל-GOD OF WAR), מוביל לקבלה של תרגיל סיום. בנוסף ניתן לראות גם אפשרויות משחק עבור השחקן שמחכה לחילוף (יכולת לתפוס את היריב, לכופף את החבלים). אני אישית חושב שהמנגנון החדש הופך את קרבות הזוגות לקרבות מרכזיים במשחק, ניתן לראות זאת גם במצב הדרך לרסלמניה שלראשונה מופיע סיפור שמיועד לשני שחקנים.



קרב נוסף שמופיע לראשונה בסדרת משחקי סמקדאון הוא קרב האינפרנו. קרב האינפרנו שלא נראה כבר תקופה ארוכה בעולם ההאבקות האמיתי, היה מבוקש רבות על ידי קהל השחקנים. מטרת הקרב שנערך בזירה מוקפת להבות, היא לשרוף את היריב. מנגנון הקרב דומה לכל קרב רגיל (לאש עצמה אין אפקט ממשי), על השחקן מוטלת המשימה לגרור את היריב לאחת מפינות הזירה כאשר רף הטמפרטורות מגיע ל-300 מעלות צלסיוס. אני אישית התאכזבתי מהקרב החדש ולפי דעתי מדובר בגימיק פשוט שממוצה מהר מאוד. בנוסף לחידושים אלו, מחזיר המשחק את האפשרות ללחימה מאחורי הקלעים. למרות שהאזורים עצמם מלאים בחפצים, אין למעשה יכולת לעבור בין אזורים וזה מה שעושה את הקרב לחסר כל ערך. שאר הקרבות במשחק לא מציגים שינויים מיוחדים (למעט אנימציות חדשות) אבל בשורה התחתונה מדובר באותם קרבות סולם ושולחן מהמשחקים הקודמים בסדרה.

הגרפיקה במשחק אומנם יורדת לפרטי פרטים ואף עושה שימוש באפקט זעה ודם שנראים טוב. למרות זאת, היא לא מרגישה לפחות אצלי כגרפיקה של משחק פלייסטיישן 3. הקהל עצמו זוכה לרמת פירוט גבוהה אבל הזירה עצמה, השדרים וכל האווירה מסביב גורמים לאכזבה קשה מהאספקט הגראפי. לעומת זאת פס הקול של המשחק, מציג שיפור מסוים. השדרות במשחק, בעיקר במצב הדרך לרסלמניה, יורדת לפרטים קטנים ועוקבת אחר ההתרחשויות השונות. למרות זאת ההרגשה היא עדיין שצוות השידור, משדר מאולפן ולא מאולם רועש וגועש. אפשרות נוספת שקשורה אומנם למצב היצירה, מאפשרת לשחקן להוסיף שירים למתאבקים השונים דרך הדיסק הקשיח של הפלייסטיישן 3. אני אישית מאוד נהניתי מהאפשרות שתורמת רבות למשחק.

אפשרויות היצירה במשחק, מציגות את אותן אפשרות יצירה ממשחקי העבר (יצירת מתאבק, יצירת כניסה, יצירת לוח מהלכים) לצד אפשרות יצירה חדשה ומהפכנית, אפשרות ליצירת תרגיל סיום. אפשרות יצירת תרגיל הסיום מאפשרת לשחקן לחבר מספר אנימציות (עד עשר אנימציות). אותן אנימציות ניתנות לצפייה בזמן מיידי (ללא זמני טעינה), מאפשרות לשחקן להפעיל את דמיונו ולחבר תרגילים מוכרים ואף להגדיר את קצב הביצוע. לפי דעתי, מדובר בתוספת נהדרת שיכולה רק להשתפר בעתיד. למרות זאת חסרון גדול בממשק הוא חוסר האפשרות ליצור תרגיל הכנעה או תרגיל שמשלב שימוש בחבלים.



מצב חדש שמופיע במשחק וקשור בעקיפין למצב היצירה, הוא מצב הרגעים הגדולים. המצב מאפשר לשחקן להקליט בכל רגע נתון במהלך קרב, סיטואציות שונות (שימוש בחפצים, תרגילי סיום ועוד) ואז לערוך אותן לקליפ, בממשק עריכה ידידותי למשתמש. ממשק העריכה, מציג אפשרות לשינוי זוויות המצלמה לצד הכנסת פילטרים, קטעי קול, גזירה וחיבור של קטעים (מאותו הקרב) ועוד. לאחר מכן ביכולתו של השחקן להעלות את יצירותיו לרשת האינטרנט ואף להוריד יצירות אחרות, לכל זה מצורפת כמובן מערכת דירוג וירטואלית. אני אישית חושב שמדובר בתוספת נחמדה שמיועדת בעיקר לקהל מסוים (בדומה לאפשרות יצירת הכניסה) וספק אם המשתמש הממוצע ישחק בה, למרות זאת צפייה קצרה בסרטים מתחרים, מראה לי שהיא בהחלט אטרקטיבית ומהנה.

מצב הרשת במשחק מציג תמיכה לקרבות של עד ארבעה שחקנים. המשחק מציג אפשרות לקרבות מדורגים שעובדים במנגנון דומה למנגנון הדירוג במצב הקריירה. אני אישית שיחקתי במספר קרבות ולמדתי שחווית המשחק ברשת זקוקה לשיפור. המשחק אומנם רץ בצורה סבירה ללא לאגים משמעותיים אבל מספיק שהתזוזה של המתאבק תגיע באיחור של שנייה כדי להשפיע על תוצאות הקרב. למרות שאין לי בעיה עם משחקי רשת אחרים, אני חייב לסייג את הדברים מאחר ויתכן שחיבור מהיר יותר פותר את הבעיות.

לסיכום, למרות שסדרת משחקי סמקדאון נגד רו היא אחת מסדרות המשחקים הוותיקות ביותר, היא עדיין מנסה לחדש. ניתן לראות שחזרה לבסיס במצב הדרך לרסלמניה, הוסיפה המון למשחק, שלא צריך לעיתים מנגנונים מסובכים (קרב הסולם לדוגמא). מצבת המתאבקים הרחבה לצד מנגנון קרבות הזוגות החדש בשילוב עם תכונות הלחימה, יוצרות משחק מהנה, למרות זאת לעיתים התחושה הכללית היא שהמשחק לא שונה בהרבה ממשחקי העבר. לפי דעתי מנוע גרפי חדש לצד שיפור באינטליגנציה המלאכותית יתרמו המון לחווית המשחק.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP


תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."