Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות סמקדאון נגד רו 2009 – הביקורת המלאה

סמקדאון נגד רו 2009 – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
סמקדאון נגד רו 2009 – הביקורת המלאה
Page 2
כל הדפים

התמודדות עם ציפיות מובילה ללחץ רב, הידיעה שמצפים מאובייקט מסוים להגיע לרף מסוים, גורמת לעיתים לפיק ברכיים. סרט הקולנוע המצויר של חברת פיקסאר, רטאטוי. לימד אותנו שלפעמים חזרה לבסיס היא כל ההבדל. אבל מה קורה שבמקום תבשיל, מדובר במשחק האבקות?

בשנים האחרונות, מנסה חברת THQ אשר מפיצה את סדרת משחקי ההאבקות, סמקדאון נגד רו, לקלוע לטעמם של אנשים רבים. בטווח הקצר יתכן וזה מועיל לאור גלי המכירות הגואים אבל לטווח הארוך היא יכולה לגרום לנזקים. בכותר העשירי בסדרת משחקי סמקדאון נגד רו, החליטה החברה לשנות שוב את תבניות המשחק השונות. עבור אוהד ההאבקות הממוצע, מצב המשחק החשוב ביותר במשחק האבקות, הוא מצב העונה. מצב העונה אמור לקחת את השחקן אל עולם ההאבקות שמלא בעלילות שונות ומשונות. בשנים האחרונות עם המעבר לשימוש בדיבוב מלא של המתאבקים, סבלה הסדרה מעלילות לאקוניות ולרוב משעממות. החידוש הגדול השנה ולדעתי גם נקודת המכירה המרכזית שלו, הוא מצב הדרך לרסלמניה. מצב המשחק עוקב למעשה אחר שבעה מתאבקים שונים בדרכם לאירוע ההאבקות הגדול של השנה. במהלך הדרך לאירוע יתקל השחקן בקבוצות מפורסמות, תוקפים מסתוריים ועוד. כל זה מלווה בפרזנטציה טלוויזיונית מלאה. מנוע המשחק עצמו, מתוכנת במטרה לתרום לקידום העלילה. לדוגמא אם העלילה תחייב סיום של קרב בפסילה, כך הוא יסתיים. למרות שניתן לשחק בעונה עם שבעה מתאבקים בלבד, אני מאוד נהניתי מהמצב, במיוחד בעלילה של כריס ג'ריקו ששילבה אלמנטים מסיפור הדריסה של סטיב אוסטין (1999), סיפור החזרה של כריס ג'ריקו ועוד. במהלך הקרבות השונים, יתקל השחקן באתגרים (לנצח קרב ללא תרגיל סיום) שעם השלמתם הוא יקבל בונוסים (תלבושות, אולמות, תרגילים ועוד), למעשה מדובר בשילוב של מצב האתגרים מהעבר עם מצב העונה וזה דבר טוב בעיני.

בנוסף למצב הדרך לרסלמניה, מופיע השנה מצב משחק חדש שנקרא מצב הקריירה. המצב שמחליף את מצב הניהול, קורץ ישירות לאוהדים הכבדים של המשחק שמחפשים את היכולת להתמודד עם כל המתאבקים השונים על האליפויות השונות. הקונספט של המצב, מזכיר מנגנון של משחקי תפקידים בכך שהשחקן מתחיל את העונה עם דירוג נמוך שעולה לאחר הקרבות השונים. הממשק של המצב, פשוט לחלוטין. אין עלילות שיחברו בין הקרבות השונים והשליטה של השחקן קובעת אלו קרבות יערכו ובאילו תנאים (ללא פסילות, ללא הכנעות וכדומה). כדי להתמודד על אחת מהאליפויות השונות, צריך השחקן להגיע לרמה מסוימת שמתורגמת במשחק בעזרת כוכבים. רמת הקושי במצב הקריירה מאכזבת למדי, לשחקן אין למעשה אפשרות להגדיר את רמת הקושי והיא עובדת כך שבקרבות על אליפויות משניות (תואר בין יבשתי) היריב יהיה קל למדי בעוד שבקרבות על אליפויות ראשיות (אליפויות עולם) הוא יהיה קשה. שילוב זה לצד העובדות שלא ניתן לערוך שינויים במהלך העונה ולשמור למעלה משמירה אחת, פוגעים קשות בחווית המשחק לאורך זמן.

מנוע המשחק עצמו, נראה במבט ראשון דומה למנועי המשחק המוכרים מהשנים האחרונות. מנגנון השליטה האולטימטיבית והעמדות האינטראקטיביות עדיין קיימות (למרות שאפשרות הלחימה בקהל הוסרה). אני אישית חושב שהמנגנון איבד לחלוטין מהערך שלו בעקבות ההוספה של סגנונות הלחימה. סגנונות הלחימה עצמם שהיוו את גולת הכותרת למשחק בשנה שעברה, זכו לשדרוג נחוץ בכך שבמקום סגנון ראשי ומשני, לכל מתאבק יש שש תכונות שאמורות לשפר את חווית המשחק. בין התכונות החדשות ניתן למצוא את האפשרות לחסום תרגילי כניעה בצורה מיידית, יכולת להתעורר במצב אבוד ועוד. אני חושב שהשינוי הקטן בהחלט משפר את חווית המשחק, מאחר ושבשנה שעברה הסגנונות היו מאוד מוגבלים והועילו בעיקר למתאבקים מסוימים. כעת לכל מתאבק יש יתרונות מסוימים. בנוסף לכך מתאבק שנוצר במצב היצירה ירכוש את תכונות הלחימה שלו דרך מצב הקריירה. ממשק תרגילי הסיום זכה אף הוא לשדרוג בכך שכאשר מד המומנטום מתמלא לשחקן ישנה אפשרות לבצע תרגיל סיום או לאגור תרגיל מיוחד. התרגיל המיוחד הוא בדרך כלל תרגיל שמזוהה עם המתאבק (תרגילי הצ'וקסלאם והאולד סקול של טייקר) ואמור ליצור חווית משחק שתהיה דומה למציאות. אני אישית חושב שמדובר בתוספת חשובה אבל הייתי מעדיף לראות אפשרות לאגור את תרגילי הסיום עצמם.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."