Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות משחקי מחשב סם ומקס בקוטב הצפוני:

סם ומקס בקוטב הצפוני:

דוא

בדומה לעולם הקולנוע גם עולם המשחקים מלא בז'אנרים שונים, החל ממשחקי אקשן,אסטרטגיה ועד למשחקי ספורט. אחד הז'אנרים שנשכחו במשך השנים היה ז'אנר משחקי ההרפתקאות (קווסטים) שסבל ממשבר קשה בסוף שנות התשעים עם המעבר של התעשייה לעולם התלת ממדי.

חלק לא קטן מהדמויות שהכי מזוהות עם עולם המשחקים הגיעו מז'אנר ההרפתקאות, הבולט שבהם הוא כמובן לארי לאפר החרמן שהגשים הרבה חלומות לנערים מתבגרים בעזרת הכתיבה הנפלאה של אל לאו. אחד הצמדים הזכורים לטובה הם סם ומקס. לאלו מכם שלא זוכרים את הצמד נזכיר שסם הוא כלב מגודל שמנסה לשמור על רצינות בעוד שותפו מקס הוא ארנב חסר כל מעצורים. השניים מגדירים את עצמם בתור "שוטרים עצמאיים" (FREELANCE POLICE) וביחד הם יוצאים להרפתקאות שונות ומשונות. 

סם ומקס הופיעו לראשונה בתפקידי אורח קטנים במשחקיה של חברת LUCASARTS, עד שבשנת 1994החליטו בחברה לתת לעובד החברה סטיב פארסל שיצר את הדמויות את הצ'אנס להכניס אותם למשחק משלהם. המשחק שזכה להצלחה רבה הביא את השניים אפילו אל מסך הטלוויזיה ושמועות על משחק המשך התרוצצו במשך השנים. בשנת 2002 הודיעה חברת LUCASARTS על חזרתה של הסדרה ואף הציגה קדימונים לכך, אבל שינוי בחברה גרם לביטול הפרויקט ולעזיבת חלק מצוות הפיתוח של המשחק. הצוות המאוכזב החליט להקים חברת משחקים שנקראת TELLTALE GAMES, לאחר דין ודברים קיבל לידיו סטיב פארסל את הזכויות על סם ומקס וזמן קצר לאחר מכן הודיעה חברת TELLTALE על כוונתה להחזיר את סם ומקס לתודעה.

המשחק שזכה לשינוי מבני, מופץ כיום בהפצה דיגיטאלית בחלוקה לששה פרקים (עונה ראשונה) וחמישה פרקים (עונה שנייה). החלטה זאת נעשית לאטרקטיבית ביותר מאחר והיא נותנת הן לשחקן והן למפתחים אפשרויות חדשות. מצד המפתחים ניתן כעת לפתח תוכן רלוונטי לתקופה מסוימת של השנה (לדוגמא עונת החגים), מצד השחקנים מדובר במשחק שנמכר בעלות סמלית של 9 דולרים ומספק חוויה למספר שעות בכל חודש. מבחינת העלילה, הפרקים ברובם לא קשורים ישירות אחד לשני. רק בפרקים האחרונים יש שילוב מסוים של העלילות לרוב מדובר בקישורים מינוריים.

העונה השנייה של סם ומקס נפתחת כאשר הצמד חוזר למשרד לאחר שהציל את כדור הארץ. הצמד לא מספיק לנשום וכבר רובוט מגודל מנסה לשלוח אותם לעולם הבא. הרובוט שדואג לרמונט כללי בשכונה, מדקלם לו שירים משנות השמונים בזמן שהוא מנסה לפרק את המשרד של סם ומקס. לצמד מצפה הפתעה כאשר הם מגלים שאת הרובוט שלח לא אחר מאשר סנטה קלאוס. עם הגיעם לקוטב הצפוני, שומעים השניים על כך שסנטה השתגע ועל כך שהוא יורה לכל עבר. כאשר נכנסים השניים למפעל של סנטה, הם זוכים לראות שכל הצעצועים זכו לקבל ליין אפל ואכזרי שלא מתאים לדמותו החביבה של סנטה. על הצמד מוטלת המשימה לבצע טקס גירוש שדים שמטרתו היא להוציא את הדיבוק שאחז בסנטה ובכך להציל את חג המולד.



מבנה העלילה במשחק נותן לשחקן לשחק למעשה בשתי משימות עיקריות לצד משימות משניות. המשימות העיקריות יאלצו את השחקן לפתור חידות ולאסוף חפצים בדומה למשחקי ההרפתקאות מהעבר. לצד החידות הקלאסיות, ישנן גם תוספות של מיני משחקים שעוזרים לשחקן להתקדם בעלילה. התוספות של המיני משחקים בצורה הזאת מצביעה על עוד ניסיון של המפתחים לפנות לקהל המודרני שמחפש את הסיפוק באופן מיידי.

מבחינת הממשק של המשחק, הממשק מכיל את המחסן הוירטואלי שנמצא בכל משחקי ההרפתקאות שמכבדים את עצמם. בניגוד למשחקי הרפתקאות אחרים מהעבר, האפשרויות של השחקן מופיעות בצורה קלילה יותר. אם תרצו לבחון פריט מסוים, מספיק שתלחצו עליו עם המקש הימני של העכבר. לעומת זאת, אם במשחקי הרפתקאות בעבר היה ניתן להשתמש בחפצים שנמצאים במחסן אחד על השני כדי ליצור חפץ משודרג, בסם ומקס לא ניתן לבצע זאת ישירות. מבחינת הדיאלוג במשחק, המבנה דומה למשחקי הרפתקאות מהעבר. כאשר השחקן רוצה לדבר אל דמות כלשהי הוא פונה אליה ואז נפתחת תיבה שבה מופיעות האפשרויות השונות. בחלק מן השיחות לשחקן תהיה אפשרות לדבר גם בתור סם וגם בתור מקס.

ep201_cops
ep201_cops
ep201_northpole2
ep201_peepers
ep201_santa2
ep201_workshop1
ep201_workshop2

הגרפיקה במשחק היא בדיוק מה שמשחקי ההרפתקאות היו צריכים במשך השנים, סביבה תלת-ממדית מלאה שדואגת להכניס את האנקדוטות הקטנות של משחקי ההרפתקאות הישנים. הדמויות הצבעוניות במשחק מלבד היותן חשובות לעלילה, בהחלט הופכות לחלק בלתי נפרד מהמשחק. בין הדמויות ניתן לראות לראשונה את סטינקי בעלת המסעדה שמופיעה לראשונה בעונה השנייה ומכילה הרבה מסתורין לגבי מצבו של בעלי מסעדת סטינקי המקורי. כמו כן ניתן לראות את הדמויות המוכרות מהעונה הראשונה, בוסקו הפרנואיד, ג'ימי העכבר וסיביל שמחליפה מקצועות כמו גרביים.

לסיכום, לאחר שנים שבהם לא שיחקתי במשחקי הרפתקאות, אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לשחק במשחק הרפתקאות אמיתי ולא בניסיון כושל להשתמש בהצלחת העבר (אני עדיין מדחיק מזיכרוני את הניסיון לשחזר את משחקי לארי משנת 2004). העיקרון הקומי של משחקי ההרפתקאות בהחלט נשמר בזכות הכתיבה המצוינת של העלילה, אם תתקלו בבעיות תנסו להשתמש ברמזים הבאים:

-    הגב של הרובוט הוא המפתח.
-    כדי להשפיע על העבר צריך להשתמש בהווה.
-    הדמעות יובילו אתכם אל סנטה.

אורן נתן.





 



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."