Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות משחקי מחשב שוב הדיסקו כאן

שוב הדיסקו כאן

דוא

הפרק השלישי בעונה השנייה של סם ומקס נפתח בסצנה מצמררת כאשר השניים נמצאים בתוך סד עינויים בדרך הבטוחה אל העולם הבא, ברגע האחרון הם מחליטים לספר לנו כיצד הגיעו לרגע בו חייהם חולפים על פניהם. אנחנו חוזרים אחורה בזמן ומגיעים למשרד של הצמד מיד לאחר שחזרו מאי הפסחא, כאשר מקס טובל במים הקדושים שהביא איתו מהאי. בזכות המים הקדושים מנסה מקס לנבא את העתיד, הוא חוזה שזומבים יתקיפו את העיר ועוד לפני שהוא מסיים את הדברים פורץ למשרד זומבי קטוע יד.

 

הפתיחה של הפרק והשימוש בסגנון אפל יותר, מדגישים עוד יותר את מרחב התמרון של צוות הפיתוח בכך שהם מחלקים את המשחק לפרקים. בדומה לפרק הראשון שהתמקד בעונת החגים ובעלילה שבה סם ומקס צריכים להציל את חג המולד, הפרק הנוכחי בוחר להתמקד בז'אנר האימה. המוטיב שבו מופיעה סצנה מתקדמת בתחילת העלילה, הפך בשנים האחרונות לפופולארי בקרב תוכניות טלוויזיה שהדוגמא הטובה לכך היא כמובן התוכנית "איך פגשתי את אמא".

 

לאחר שסם ומקס מגלים שמקור הזומבים הוא במפעל שנמצא בפרנקפורט שבגרמניה, נוסעים השניים אל המקום ושם הם פוגשים במנהיג החבורה שעונה לשם יורגן. ההפתעה האמיתית היא שמפעל הזומבים הוא לא אחר מאשר דיסקוטק שמעוצב בסגנון של שנות השמונים עם המוזיקה וכדורי הדיסקו המפורסמים. על הצמד מוטלת המשימה לפגוע ברמת הפופולאריות של יורגן ולהפוך אותו למנהיג לא פופולארי (תחושת דז'ה-וו מסוימת). בין המשימות השונות ימשיכו להתחמם על אש קטנה גם הסיפורים המשניים ובהם סיפור היחסים הרומנטיים בין סיביל לבין הפסל של אייב לינקולן. להזכירכם בפרק הקודם נקלעו היחסים של אייב וסיביל למערבולת, לאחר שאייב העדיף את המראה של אחד מראשי המואיי. בפרק החדש אנחנו זוכים להיכנס לראשונה בעונה החדשה אל המשרד של סיביל שהיה סגור (בפרק הנוכחי החנות של בוסקו סגורה). בחנות אנחנו נראה שסיביל פתחה משרד שידוכים שבו היא מחפשת שידוך עבורה. היא מחזיקה לצידה מכונה שמטרתה לאחד נשמות, לפחות בשלב הראשון היא בוחרת ללכת בדרך הקונבנציונאלית ומראיינת את המועמדים השונים ובהם גם מספר דמויות מוכרות (הסוכן החשאי סופרבול שזכור מהעונה הקודמת).

ep203_castle
ep203_castle
ep203_driving
ep203_jurgen
ep203_moleman
ep203_office
ep203_street
ep203_sybil
ep203_zombies


מבנה המשימות במשחק שומר עדיין על העיקרון של שתי משימות עיקריות שמחלוקות למשימות משניות. אחת מהמשימות מוגבלת בזמן\מקום, הכוונה היא שמדובר במשימה שבה השחקן צריך להשתמש בחפץ מסוים בתזמון מסוים או באזור מסוים ואם הוא ייצא מהאזור, החפץ ייעלם. כחלק מהפנייה לקהל השחקנים המודרני, ישנה התאמה נוספת בנוסף למיני משחקים והיא האפשרות להגדיר בתפריט המשחק מנגנון רמזים שאומנם לא מגלה לשחקן את התשובה אבל דואג להבהיר לו אם הוא נמצא במקום הלא נכון וכמובן דואג לרמוז על שימוש בחפצים מסוימים. הרמזים במשחק מופיעים (לאחר הגדרה שלהם בתפריט), כאשר מקס מעלה תהיות לגבי האזור שבו אתם נמצאים. זה בהחלט עוזר (גם לעבדכם הנאמן), לחבר את הקצוות השונים ולמרות זאת הפגיעה במשחק היא מעטה.

בניגוד לפרקים הקודמים שהסתיימו בסוף סגור, לראשונה העונה מסתיים הפרק של המשחק בסוף פתוח ומעניין בדומה לתוכניות טלוויזיה. עקרון זה בעיני הוא חשוב מאוד, מה גם שלדעתי סיפור בהמשכים במשחקים שמבוססים על עקרון אפיזודי הוא חיוני ויכול להוסיף רבות לפופולאריות של המשחק.

לסיום הנה מספר רמזים:

-    עופות אוהבים שום.
-    המוח קבור באדמה.
-    רחבת הריקודים צריכה להיות חמה.



אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."