Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות משחקי מחשב הביצה או התרנגולת

הביצה או התרנגולת

דוא

 אם יכולתם לנוע בזמן האם הייתם בוחרים לחזור לעבר ולהוציא אתכם מתסבוכות או לנוע אל העתיד הבלתי נודע?

מסע בזמן הוא מרכיב הכרחי בלא מעט ספרי וסרטי מדע בדיוני, המסע בזמן מלא פרדוקסים וכל שינוי בעבר משפיע על העתיד וכל שינוי בעתיד משפיע על העבר. אחת הדוגמאות הבולטת היא כמובן סדרת סרטי שליחות קטלנית שבה שולח מנהיג המורדים, ג'ון קונור, את סגנו כדי למנוע מהמחסל לפגוע באמו של ג'ון שטרם נולד. הפרדוקס נוצר כאשר אנחנו מגלים שג'ון נולד לאחר שאמו וסגנו ניהלו רומן.

 

הרקע להקדמה זאת הוא הפרק הרביעי בעונה השנייה של משחק ההרפתקאות של סם ומקס. בסיום הפרק הקודם דיווח הבלש פלינט פייפר על כך שבוסקו נעלם. מבין שלל הדמויות המשונות שמופיעות במשחק, בוסקו הוא ללא ספק הדמות הכי מוזרה, מדובר בבעל חנות מכולת פרנואיד למדי שבטוח שבכל רגע עומדים לחטוף אותו. האירוניה בדבר היא שבוסקו צדק בחלק מהפרנויות שלו, סם ומקס מגלים שבוסקו נמצא על גבי חללית ונראה שונה לחלוטין מאיך שהכרנו אותו בעבר.

על סם ומקס מוטלת המשימה להחזיר את בוסקו למצב נורמלי או כמו שמקס מתאר את זה "להחזיר אותו למצבו הקודם". המשימה העיקרית בפרק הרביעי של המשחק היא לנוע בזמן דרך המעלית שנמצאת בחללית ולשנות את ההווה בעזרת מעשים בעבר ובעתיד. במהלך ביצוע המשימות השונות, נוצרים פרדוקסים רבים ומצבו של בוסקו משתנה בהתאם. בניגוד לפרקים הקודמים בהם המעבר בין אזורים התרחש בצורה פיזית (סיור בשכונת המגורים, נסיעה במכונית), המעבר בין המקומות השונים מתבצע אך ורק בעזרת המעלית. על מנת להגיע לאזור כלשהו צריכים סם ומקס להשתמש בכרטיסי מעבר שמונפקים לאחר סריקה של דמויות מפתח בפרק.

המשחק מנסה למשוך את השחקן להתעניין גם בדמויות המשנה השונות ובסיפורי הרקע שלהם. למרות שעלילות המשנה לא משפיעות על העלילה המרכזית בצורה ישירה, הן מורכבות ממספר דמויות ובכל פרק ישנו דגש על חלק מהן. כמות העניין בדמויות המשנה פותחת אפשרויות רחבות לצוות המפתחים, הן בצורה ישירה שנותנת להם אפשרות לעניין את השחקן בפרקים הבאים והן בצורה עקיפה שבה ניתן יהיה לפתח סדרות משחקים שמבוססות על דמויות המשנה השונות. דוגמא בולטת לכך היא הבלש פלינט פייםר שבסיטואציה נכונה יכול להוביל משחק משל עצמו.

ep204_bathroom
ep204_bathroom
ep204_office1
ep204_office2
ep204_ship1
ep204_ship2
ep204_ship3
ep204_store1
ep204_store2


בניגוד לפרקים הקודמים בסדרה, הפרק לא מכיל מיני משחקים ועובד כמשחק הרפתקאות טהור. המשימות עצמן זוכות לרענון בזכות הקונספט של מסע בזמן. הפרק עצמו שומר על המבנה הקבוע של שתי משימות עיקריות שמחולקות למספר משימות משנה. עלילת המשחק מקבלת טוויסט בלתי צפוי כאשר מתגלה הזהות של מפעיל החללית והסיבה לכך. מבלי להרוס לכם את העלילה, ניתן לכתוב שהגילוי בהחלט מתאים לקווי העלילה ההומוריסטית של המשחק שמצליחה להצחיק ולאתגר בו זמנית כמיטב המסורת של משחקי הרפתקאות מוצלחים.

בדומה לפרק הקודם גם הפרק הנוכחי נגמר בסוף פתוח או בעגה המקצועית "קליפ האנגר", שגורם לשחקן לרצות לשחק בפרק הבא באופן מיידי. לפי דעתי מדובר בפרק הטוב בעונה, מה גם שכולו מבוסס על חידות ואתגרים ואין בו מיני משחקים. המעבר בזמן ומראה הדמויות בזמנים השונים בהחלט מרעננות את החוויה.לסיכום ניתן לכתוב שאחרי שתשחקו בפרק תדעו את התשובה לשאלה מה קדם למה, הביצה או התרנגולת?


לסיום הנה מספר רמזים:

-    יום ההולדת מופיע על המעלית.
-    מכונות ארקייד לא אוהבות תכנות אגרסיבי.
-    את מודעות האבל ניתן לקרוא בלוח ההודעות.


אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."