Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות משחקי מחשב הדרך לגיהנום רצופה בסם ומקס

הדרך לגיהנום רצופה בסם ומקס

דוא

אחרי שהספיקו לבקר בקוטב הצפוני, באוקיינוס השקט ואפילו במפעל לייצור זומבים בגרמניה הגיע רגע האמת של סם ומקס והוא ביקור בגיהנום. בפרק הסיום של העונה השנייה מוצאים עצמם סם ומקס במקום הנורא ביותר על פני האדמה. השניים מגיעים לגיהנום בעקבות נשמתו האבודה של בוסקו שהתקשה לעכל את מאורעות הפרק הקודם. סם ומקס מגלים את מהות הגיהנום בכך שנשמתו של בוסקו כלואה בסיוט בלתי נפסק, ההפתעה מגיעה כאשר מגלים השניים שנשמתו של בוסקו אינה הנשמה היחידה שכלואה בסיוט. בין הנשמות התועות ימצאו השניים דמויות מוכרות שהופיעו בפרקים הקודמים, בהם סנטה קלאוס ועוזרו, בעלי מסעדת סטינקי ואף מכוניתם האהובה.



במשימה העיקרית בפרק ינסו השניים לחלץ את הנשמות מהסיוט ובכך להוציא אותם מהגיהנום. הסיוטים שבהם נמצאים הדמיות השונות אכן נותנים משמעות ברורה למושג גיהנום (לדוגמא עוזרו של סנטה קלאוס תקוע בסיוט שבו פס ייצור הצעצועים נדפק). בניגוד לתיאורים הגראפיים שמוכרים לכולנו, זוכה הגיהנום במשחק לדקורציה מעניינת מצד יוצרי המשחק. במקום חום בלתי נגמר מגלה השחקן שמדובר במפעל תעשייתי שמנוהל על ידי השטן בכבודו ובעצמו. מבנה המשימות עצמן יהיה דומה לפרקים הקודמים בכך שיחולק לשתי משימות עיקריות אבל למרות זאת ניתן לראות בפרק הסיום פעולות רחבות יותר, בפרק הסיום יגלה השחקן קריצות רבות לפרקים הקודמים בעונה הן מבחינת הדמויות, המשימות והעלילה.

האווירה בפרק היא אווירה של פרק סיום עונה, בדומה לתוכניות טלוויזיה זוכה השחקן לראות מספר רב של דמויות שהופיעו במהלך העונה (הרובוט המתנקש, יורגן הזומבי, ג'ימי העכבר ועוד). עלילות המשנה במשחק מגיעות לנקודת רתיחה, השחקן מגלה סוף סוף את הסיבה האמיתית להיעלמותו של בעלי מסעדת סטינקי, כמו כן זוכה השחקן לגלות מה יעלה בגורל מערכת היחסים הביזארית בין סיביל לפסל של אייב לינקולן.

ep205_corporatepresence_standard
ep205_corporatepresence_standard
ep205_jurgen_standard
ep205_limbo_standard
ep205_reception_standard
ep205_sammax_standard
ep205_satan2_standard
ep205_satan_standard
ep205_street_standard
ep205_train_standard


למרות שעל הנייר שעות המשחק לכל פרק אמורות להגיע לבין שעתיים לשלוש שעות, משך המשחק כפול ואף יותר מכך. החיסרון הגדול במשחק הרפתקאות הוא כמובן ערך המשחק במשחק חוזר. רוב המשחקים כיום, משתמשים במשחק הרשת כמצב משחק מרכזי ולעיתים אף יחיד. חסרון זה עשוי להקשות את החדירה החדשה של ז'אנר המשחקים אל קהל השחקנים המודרני, לכן לפי דעתי שיטה ההפצה הדיגיטאלית והחלוקה לפרקים, הן הדרך הנכונה ביותר לשווק משחקי הרפתקאות כיום. שיטת ההפצה הדיגיטאלית שתופסת תאוצה בעיקר בזכות שירותי הרשת של קונסולות הדור הבא, מאפשרות ליוצרי המשחק לנסות ולהיכנס לשוק שהיה סגור מבחינה היסטורית למשחקי הרפתקאות. לאחרונה התחילה להפיץ חברת TELLTALE את משחקיה גם לקונסולת ה-WII ויהיה מעניין לראות אם המעבר לקונסולות אכן יצליח. הפופולאריות של משחקי ההרפתקאות בעבר נבעה בעיקר מהצבעוניות של הדמויות לצד מנוע משחק ידידותי שהכיל חידות רבות, הדעיכה נבעה ממספר סיבות שחלקן כרוכות במעבר לסביבה תלת ממדית והשינוי שעבר קהל השחקנים שמצפה לסיפוק באופן מייד. החופשיות הרבה שמקבלים היוצרים של המשחק בכך שניתן ליצור פרקים בהתאם לנושאים מסוימים (עונת החגים, מסע בזמן), מאפשרת להם לפנות לקהל השחקנים החדש, בנוסף לזאת הם דאגו להכניס מיני משחקים שנותנים לשחקן אתנחתא מסוימת.

העונה מסתיימת ברמז עבה לעונה הבאה בסדרת המשחקים, יהיה מעניין לראות אם יוכנסו שינויים נוספים למנוע שלדעתי הם חיוניים. לדוגמא אני חושב שאפשרות של הכנת חפץ משודרג (שילוב של שני חפצים מהמחסן הוירטואלי) היא חשובה וכך גם עלילה מרכזית שתקשר בין הפרקים השונים במשחק בצורה רחבה יותר. סדרת משחקי סם ומקס ניתנת לרכישה באתר GAMETAP, אלו מכם שירכשו את העונה בשלמותה יקבלו גם דיסק שמכיל תכני בונוס נוספים (בכפוף לתשלום המשלוח). בחודשים הקרובים צפויה לצאת העונה השלישית של המשחק.

לסיום הנה מספר רמזים שיעזרו לכם:

-    המטבע נמצא בקומה השנייה
-    הגז יוביל את המכונית להצגה
-    מומלץ לצנזר את רשימת הקניות.

אורן נתן.



שמור את הכתבה ברשת החברתית
Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Twitter! TwitThis Joomla Free PHP
תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."