Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות UFC UNDISPUTED – הביקורת המלאה

UFC UNDISPUTED – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
UFC UNDISPUTED – הביקורת המלאה
Page 2
Page 3
כל הדפים

למרות שאין תחליף לכשרון, גם ספורטאי נחות על הנייר יכול בעזרת אימון נכון לנצח ולהפוך לאלוף. תחושת הכאב הפיזי והנפשי שמלווה תוכנית אימונים בהחלט גורמת להרהורים על מידת כדאיותה אבל לא סתם רבים וטובים ממני טבעו את האמרה שמה שקשה באימונים קל בקרב. 

המשחק UFC UNDISPUTED לוקח את השחקן אל הכלוב המתומן במטרה להפוך אותו ללוחם האולטימטיבי. בסיס הלחימה האולטימטיבית משלב בין סגנונות לחימה רבים וניתן לראות בו כקרב גלדיאטורים מודרני כאשר המטרה מקדשת את האמצעים. כבר במהלך פיתוחו של המשחק, עלתה השאלה כיצד יצליחו מפתחי המשחק לשלב בין הסגנונות השונים ולהפוך אותם למהנים. אז למרות שלא מדובר במשימה קלה, ניתן לכתוב שמנוע המשחק בהחלט עונה על הציפיות. מנוע המשחק מבוסס למעשה על ששה סגנונות שונים שמחולקים לקטגוריית משחק הקרקע והמשחק החופשי (הזמן בו הלוחמים נמצאים על הרגליים). בין הסגנונות במשחק החופשי, ניתן למצוא סגנון קיקבוקסינג ואגרוף בעוד שבמשחק הקרקע ניתן למצוא סגנונות האבקות וג'ודו. משחק הקרקע במשחק לפי דעתי הוא הנקודה החשובה ביותר במנוע. למרות שאת רוב הניצחונות שלי השגתי דרך מכות נוק-אאוט בעמידה, הדגש של עבודת הקרקע בקרבות השונים חשוב מאוד. הכוונה שלי היא שבעיקר ברמות מתקדמות בהם מתמודדים מול אשפי קרקע כדוגמת בי ג'יי פן ופרנק מיר, התזוזה על הקרקע היא מה שמכריעה את הקרב. המשחק עצמו  מציג מצבי הדרכה ואימון אשר שמים לעצמם כמטרה ללמד את יסודות המשחק. מצב ההדרכה עובר עם השחקן על כל יסודות הלחימה השונים החל מתזוזה פשוטה בזירה ועד לטריקים (היאחזות ביריב עד להתערבות השופט) שאמורים לעזור במצבים אבודים. מה שיפה במצב ההדרכה וראוי לציון הוא שלא מדובר בתרגול יבש בלבד אלא במצב בו ישנם סרטוני הדרכה מפורטים ובהם גם הסברים על המקשים השונים.



ממשק השליטה על הלוחם שמציג רבדים רבים בהחלט עשוי לדחות שחקנים שמחפשים קרבות קלים ומהירים בדומה למשחקי מכות. לי אישית לקחו לפחות יומיים עד שלמדתי את כל התרגילים והטריקים השונים. ממשק השליטה על הלוחמים מאפשר לפתח טקטיקת לחימה בעזרת סגנוני המכות השונות, ישנו שילוב ישיר בין מקשי הכתפיים (L1 ו-L2) לבין מקשי הצורות בשלט של הפלייסטיישן 3. אחד הדברים הכי יעילים שאהבתי לבצע בקרבות שלי הוא לעבוד על הרגליים של היריב במטרה להחליש אותן ובכך להתיש את היריב. למרות שמכות לרגליים אינן אפקטיביות כמו אגרוף או בעיטה לפנים, הן חושפות את היריב למכות פתע, מה גם שהן יעילות בבלימת אחיזות של היריב. מנגנון ההגנה עובד במספר אופנים, הגנה אקטיבית והגנה פאסיבית. לשחקן ישנה אפשרות להרים את ידיו ולהגן בצורה פאסיבית בעוד סיבוב של הסטיק האנלוגי הימני עשוי לבצע הגנה אקטיבית והיא לרוב אחיזה או הנחתה (תלוי בסוג המכה). המעבר משלב העמידה לשלב הקרקע נעשה לרוב דרך הנחתות. מנגנון ההנחתות מכיל אף הוא יתרונות וחסרונות, ניסיון לא נכון להנחתה יכול להוביל בסיטואציה מסוימת לנוק-אאוט (לוחמים בעלי סגנון הקיקבוקסינג יכולים לבעוט בראשו של היריב במהלך ניסיון הנחתה). על הקרקע ממשק השליטה מבוסס על תבנית שכדאי לשנן. התבנית שהרכבתי עובדת כל כך שכל הזמן עדיף להיות בתזוזה (התזוזה נעשית דרך סיבוב הסטיק האנלוגי הימני), עדיף לנסות לבצע תרגילי הכנעה ולעיתים עדיף להשתחרר מאשר להסתכן בהיפוך התרגיל.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
רונן יצחק  - נהדר, אורן   |2009-06-24 14:31:18
אחלה ביקורת, אורן. הדמו של המשחק הוא חביב, ובדקתי אותו כי הייתי מכור למשחק שהיה בזמנו ל-Dreamcast.
כרמל הכט  - ביקורת מעולה כרגיל. (ד"את הביקורת שלך שכנעה אותי   |2009-06-25 10:52:35
חשבת פעם לעבוד באתר מקצועי ולהרוויח מזה כסף?
HTA4EVER  - ביקורת   |2009-06-25 13:23:08
ביקורת מצויינת כרגיל,תודה!
ניר  - ביקורת טובה   |2009-06-26 04:04:30
אחלה של השקעה כל הכבוד
שי ספיר  - UFC   |2009-06-28 01:44:28
כל הכבוד על הביקורת,ללא ספק עושה לי חשק לשחק במשחק.
שמתי להורדה את הדמו.
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."