Online Global Entertainment

2009

  • הגדלת גודל פונט
  • גודל פונט ברירת מחדל
  • הקטנת גודל פונט
Home ביקורות משחקי מחשב SPORE – הביקורת המלאה

SPORE – הביקורת המלאה

דוא
אינדקס המאמר
SPORE – הביקורת המלאה
Page 2
כל הדפים

אחד הדברים היפים בעולם המשחקים, הוא שהשחקן יכול לשכוח לעיתים מהעולם האמיתי ולהפוך את עצמו להיות חייל במלחמת העולם השנייה, שחקן כדורסל בליגה הטובה בעולם ואף שרברב איטלקי. סדרות משחקיו של וויל רייט, לקחו למעשה את העולם האמיתי ואפשרו לשחקן לנהל אותו כראות עיניו בלי סיפור מסגרת, בלי דמויות ובלי גרפיקה יוצאת דופן. אז מה הופך את משחקים של רייט לרבי מכר?

התשובה לשאלה היא, ככל הנראה שמדובר במשחקים פשוטים שזמינים לטווח רחב של גילאים לצד עומק בלתי נגמר של אפשרויות. משחק המחשב החדש של רייט, SPORE, הוא בדיוק הדוגמא לכך. המשחק עושה שימוש רחב ברשת האינטרנט ומביא לשחקן שעות רבות של הנאה. אחד הדברים השאפתניים בפיתוח המשחק, היה שהוא מחולק למספר סגנונות משחק ופונה בכך לקהל עצום. המשחק שעוקב אחר תהליך האבולוציה, נותן לשחקן את האפשרות לפתח יצור מהיותו יצור חד תאי ועד פיתוח ציביליזציה שלמה. החלוקה לסגנונות, נעשית כך שהאבולוציה של היצור נעשית דרך שלבים. בשלב הראשון, יצור השחקן את היצור החד תאי שמטרתו היא לגדול ולהתפתח בעזרת אכילה של יצורים קטנים יותר. מנוע המשחק ההתחלתי, פונה בעיקר לשחקן המזדמן ומזכיר משחקי ארקייד פשוטים וממכרים למדי. עם אכילת יותר יצורים יזכה השחקן לקבלה של תכונות נוספות (מהירות, הכשה ועוד). עם ההתפתחות הטבעית ששל היצור, תפתח עבורו האפשרות לעלות על פני היבשה. במהלך השלב השני, ילמד השחקן להכיר תכונות בסיסיות שילוו אותו גם בשלבי המשחק הבאים.

 



המעבר בין סגנונות המשחק, לא נעשה בצורה חלקה ומהירה ויש זמן הסתגלות מסוים. למרות המדריך שמסביר את מטרות השלב החדש, בהחלט ישנו צורך לשחק מספר דקות כדי לשנות פאזה. אם בשלב הראשון המשחק פונה יותר לשחקן המזדמן, השלב השני, שמטרתו לפתח את הבינה של היצור אמור לדמות משחק תפקידים קלאסי. אם בשלב הראשון, ניתן היה להגדיר את היצור בתור אוכל בשר או צמחוני, בשלב החדש ניתן להגדיר ליצור תכונות אגרסיביות או פייסניות. המשימות השונות ידרשו מהשחקן לחסל יצורים אחרים או להפוך לידיד שלהם. בדומה לשלב הראשון, השלמת משימות תאפשר לשחקן לקבל תכונות נוספות שיתרמו הן למראה החיצוני והן ליכולות של היצור. עם התפתחות הקן, מתחיל המסע אל עבר הבית הקבוע.

אחד הדברים המרתקים במשחק, הוא היכולת לראות את התפתחות היצור לאורך ציר הזמן. בפינת מסך ההתפתחות, מופיע מד המראה את משך הזמן שלקח ליצור להתפתח מהרגע בו היה יצור חד תאי ועד הרגע בו שלח ספינות לחלל החיצון. לא פעם במשחק, הדמות תמות אבל מנוע המשחק יאפשר להתחיל מאותה נקודה (או נקודה קרובה לכך). כל אבולוציה של היצור, תעלה למאגר היצורים הוירטואלי באתר הרשמי של המשחק ותהיה זמינה לשחקנים אחרים. בנוסף לאפשרות עיצוב היצורים שמשפיעה ישירות על מראה היצור ותכונותיו (ניתן להעביר שעות רבות של משחק רק במצב היצירה). בשלבים המתקדמים תהיה אפשרות לעצב בתים, מכוניות, ספינות חלל ועוד. העומק בלתי נגמר של המשחק מאפשר לאלו מכם שלא אוהבים להתעמק במצב היצירה, להוריד מהמאגר הוירטואלי יצירות של אנשים אחרים ואף לערוך אותם. לדוגמא בשלב הציביליזציה תוכלו לעצב את המושבה שלכם עם בתים בצורת גיימבוי ומכוניות BMW.

sporeapp_2008-05-16_14-38-05-69
sporeapp_2008-05-16_14-38-05-69
sporeapp_2008-05-21_18-09-08-59
sporeapp_2008-06-03_11-27-38-37
sporeapp_2008-06-03_15-13-59-63
sporeapp_2008-06-30_11-33-32-21
sporeapp_2008-06-30_12-10-27-13
sporeapp_2008-06-30_14-23-53-14
sporeapp_2008-06-30_14-30-57-52
sporeapp_2008-06-30_15-19-23-44
sporeapp_2008-06-30_15-47-40-38


לאחר התרחבות השבט וגילוי האש (יופיע סרטון מעבר בין שלב לשלב), יעבור השחקן למנוע משחק שלי הזכיר כמעט מיד את המשחק הנפלא "AGE OF EMPIRES". המטרה בשלב החדש היא להיות השבט הדומיננטי על פני הכדור, כדי להגיע לכך יצטרך השחקן לבחור בדומה לשלב הקודם בדרך לוחמנית או פייסנית. השליטה על היצור, משתנה משליטה על יצור אחד, לשליטה על שבט שמתרחב לאחר סיום מוצלח של משימות. לשחקן תהיה אפשרות להוסיף יצורים נוספים לשבטו בעזרת אגירת מזון, כמו כן המבנים של השבט יחליפו למעשה את בחירת התכונות מהשלבים הקודמים. המבנים ישפיעו על יכולות התקיפה או השירה של היצור (יכולת לזרוק כידוני אש לדוגמא). בין לבין ישוטטו על הכדור, יצורי ענק שטומנים בחובם כמות גדולה של מזון אבל כדי להרוג אותם יש צורך במכת אש חזקה במיוחד.



תגובות
הוסף תגובה חיפוש
הוסף תגובה
שם:
דואל:
 
אתר:
כותרת:
קוד UBB:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

 

כתבות נוספות